Izrada gazišta za stepenice?

Ako imate neko pitanje za stolare, uradite to ovde, potrebna je registracija
Post Reply
garo
Šegrt

Izrada gazišta za stepenice?

Post by garo »

Pozdrav svima!

Prvo sve pohvale za "Stolarsku radionicu"! Meni kao amateru je odličan izvor informacija u svezi obrade drva.

Sad pitanje.
Da li je komplicirano napraviti gazišta za stepenice i kako uopće ide taj postupak? Hrast je u pitanju. Našao sam dosta materijala što se tiće postavljanja gazišta ali ništa o samoj izradi gazišta.

Å to se tiće alata, imam ga dosta da ne razbijate glavu time ali sam amater što se tiće uporabe istog. Od važnijih stvari (za koje sam shvatio da su važnije) nemam samo dikericu i abrihter (kombinirku) ali to si mogu kod poznanika obaviti ako će biti potrebno.
Last edited by garo on 13 Apr 2010 20:20, edited 1 time in total.
radmit
Moderator
Moderator

Post by radmit »

Dobro dosao!Prvo i osnovno sto se tice gazista je da daska bude suva pogotovu hrastova.Iskontrolisi vlagu pre obrade to je za pocetak.Moje iskustvo je da je najbolje dasku istrugati na 8-10 cm pa slepljivati.Toliko od mene veceras ,ostali ce da se prikljuce sa komentarima
mbole
Profesor
Profesor

Post by mbole »

Gaziste je u sustini obicna samo kvalitetna daska.
Zaobljena prednja ivica, poprecni utori, "okapnica" na prednjoj ivici su u sustini neobavezni pretezno estetski detalji.
Ko sto rece rade, da bi se trajno umirila cesto se struze i slepljuje ponovo.
tishler
Moderator
Moderator

Post by tishler »

Da li bi radio gazista i vertikale(cela) ili samo gazista a vertikale nekim drugim materijalima kao kulirplast ili nesto od rofix-a jer za pocetnika izrada stepenista (sve od drveta ) moze biti komplikovana ali nemoj da te moje rijeci obeshrabre jer ako mogu drugi sto ne bi i ti...lakse je napraviti samo gazista a ostalo u kulirplast(ako treba imam neke slike kako to izgleda pa mogu da ih okacim)

Za pocetak da das neke bar priblizne mjere i oblik stepenica pa cemo onda dalje...