Polovni Stanley ili novi Wurth
Stanley novo secivo nije preterano skupo, reda do 15 eura, a mislim da moze da se uzme i kod nas, posto Stanley ima zastupnika. Broj za narucivanje je 12-313.. Naravno bez chipbreakera. Jedino pitanje je sta se time dobija.
Generalno, svako drugo secivo je bolje od originalnog, ako izuzmemo kineze. Za pravi smotther treba preskakati seciva koja su od abrazivno otpornih celika, tipa A2, D2. Lie Nielsen je ekstremno iritirajuci sa time sto posto poto gura A2 za seciva, posto on jako lepo drzi ostrinu, ali nikada nije na nivou ostrine koji se postigne sa klasicnim secivom. Momir je potpuo u pravu, sto mu to smeta. Ako nekome treba secivo za Scrub plan, iili Jack, D2 definitivno pobedjuje, on drzi kilavu ostrinu do besvesti.
PM11V je sasvim dobar izbor, i moze da bude vrlo ostar, i lepo drzi ostrinu, no meni na starom rndetu on ne bi bio prvi izbor, posto po ostrini koja moze da se postigne za pravilnim ostrenjem zaostaje za nekim dugim celicima. Ako je samo ostina parameta, meni bi prvi izbor biilo neko od seciva koje Japanci prav od lameliranog ceika, obicno blue paper celika, po papiru u koji se umotava prilikom isporuke. Ta lamelirana seciva su obicno okaljena na samom maksimumu za taj celik, recimo 64-65 rokvela, a mogu fenomenalno da se naostre, pogotovu kada je zadnji korak submikronski abraziv, bez stropa. No, kao i sve, i ova seciva imaju mana, krta su, i n podnose deblju strusku, i zapinjanje, tada se javlja ostecenje u visu loma na secivu.
Sve u svemu smother da bi radio bas mora da bud dobo podesen. Jedino sto ostaj pitanje sta je kom smother, posto standardi nisu svima jednaki.
Jedan od puteva kojim moze da se krene, a koji je u sutini pilicno jeftin na pocetku su Japanska renda. Upotrebljivo jepansko rende kosta manje od evropskog, ima scivo koje moze da se lepse naostri u tom cenovnom rangu, i uz malo sredjivanja moze da da povrsinu glatku kao ogledalo. Isto to moze i evropsko rende, samo cim evropljani pocnu da se izmisljaju, ostrina pocne da trpi.
Generalno, svako drugo secivo je bolje od originalnog, ako izuzmemo kineze. Za pravi smotther treba preskakati seciva koja su od abrazivno otpornih celika, tipa A2, D2. Lie Nielsen je ekstremno iritirajuci sa time sto posto poto gura A2 za seciva, posto on jako lepo drzi ostrinu, ali nikada nije na nivou ostrine koji se postigne sa klasicnim secivom. Momir je potpuo u pravu, sto mu to smeta. Ako nekome treba secivo za Scrub plan, iili Jack, D2 definitivno pobedjuje, on drzi kilavu ostrinu do besvesti.
PM11V je sasvim dobar izbor, i moze da bude vrlo ostar, i lepo drzi ostrinu, no meni na starom rndetu on ne bi bio prvi izbor, posto po ostrini koja moze da se postigne za pravilnim ostrenjem zaostaje za nekim dugim celicima. Ako je samo ostina parameta, meni bi prvi izbor biilo neko od seciva koje Japanci prav od lameliranog ceika, obicno blue paper celika, po papiru u koji se umotava prilikom isporuke. Ta lamelirana seciva su obicno okaljena na samom maksimumu za taj celik, recimo 64-65 rokvela, a mogu fenomenalno da se naostre, pogotovu kada je zadnji korak submikronski abraziv, bez stropa. No, kao i sve, i ova seciva imaju mana, krta su, i n podnose deblju strusku, i zapinjanje, tada se javlja ostecenje u visu loma na secivu.
Sve u svemu smother da bi radio bas mora da bud dobo podesen. Jedino sto ostaj pitanje sta je kom smother, posto standardi nisu svima jednaki.
Jedan od puteva kojim moze da se krene, a koji je u sutini pilicno jeftin na pocetku su Japanska renda. Upotrebljivo jepansko rende kosta manje od evropskog, ima scivo koje moze da se lepse naostri u tom cenovnom rangu, i uz malo sredjivanja moze da da povrsinu glatku kao ogledalo. Isto to moze i evropsko rende, samo cim evropljani pocnu da se izmisljaju, ostrina pocne da trpi.
Citam neku knjigu o rendama (blanjama, oblićima). Navode Stanley za primjer - kako su imali kvalitetan alat do kraja drugog svjetskog rata i poslije se prebacili na fuš, vjerovatno tek za nijansu bolji od kineskog.
S druge strane, na pijaci naletim na kinesku kopiju cetvorke koja izgleda sasvim solidno. Mehanizam podesavanja radi savrseno, noz je ostar, nije nesto teska, ali nije ni pretjerano laka, tako da... A kosta 12 eura! Najjeftiniji Stanley u Zagrebu kosta 70!!! Vjerovatno 12 za blanju a ostalo za ime
Narucio sam polovnu Ulmiu sa oglasa, nadam se da nisam pogrijesio. Po svoj logici bi trebala biti bolja od Stanleya. U svakom slucaju je jeftinija, a za ostalo cemo vidjeti
S druge strane, na pijaci naletim na kinesku kopiju cetvorke koja izgleda sasvim solidno. Mehanizam podesavanja radi savrseno, noz je ostar, nije nesto teska, ali nije ni pretjerano laka, tako da... A kosta 12 eura! Najjeftiniji Stanley u Zagrebu kosta 70!!! Vjerovatno 12 za blanju a ostalo za ime

Narucio sam polovnu Ulmiu sa oglasa, nadam se da nisam pogrijesio. Po svoj logici bi trebala biti bolja od Stanleya. U svakom slucaju je jeftinija, a za ostalo cemo vidjeti
Napokon sam uspio uhvatiti sat vremena da se igram sa Ulmiom.
(nadam se da sam upotrijebio pravi smajli)
NIKAD NISAM VIDIO BOLJE IZOBLANU POVRÅ INU!!!!!!
Trebalo mi je 15 min da je poriktam i još toliko da skontam koliki pritisak mi treba za koju radnju. Ima tu još privikavanja i učenja, naravno, pogotovo oko "piljevine" (kako se uopšte zove otpad od oblanja?). Zna se nagomilati, usta su dosta uska i nisam siguran kako da spriječim gomilanje u početnoj fazi oblanja. Poslije je lako, cim izvučem liniju čitavom dužinom sama izlazi.
Podešavanje je lakše nego što sam očekivao, rad sa rendom je puno lakši nego sa bilo kojom dosad. Moram reći da sam se stvarno iznenadio.
Vjerovatno će biti nekih problema poslije, tek sam krenuo, nisam još sve ni probao, pa... ali zasad sam prezadovoljan. Mogu zamisliti kako je tek raditi sa Veritasom ili nekom sličnom...

Znam da se slabo vidi, fotoaparat mi nije nešto, uživo izgleda puno bolje

Kruška je prelijepa!!
Hvala BR, ne bih se odlučio na drveno rende da nije bilo tvojih postova

NIKAD NISAM VIDIO BOLJE IZOBLANU POVRÅ INU!!!!!!
Trebalo mi je 15 min da je poriktam i još toliko da skontam koliki pritisak mi treba za koju radnju. Ima tu još privikavanja i učenja, naravno, pogotovo oko "piljevine" (kako se uopšte zove otpad od oblanja?). Zna se nagomilati, usta su dosta uska i nisam siguran kako da spriječim gomilanje u početnoj fazi oblanja. Poslije je lako, cim izvučem liniju čitavom dužinom sama izlazi.
Podešavanje je lakše nego što sam očekivao, rad sa rendom je puno lakši nego sa bilo kojom dosad. Moram reći da sam se stvarno iznenadio.
Vjerovatno će biti nekih problema poslije, tek sam krenuo, nisam još sve ni probao, pa... ali zasad sam prezadovoljan. Mogu zamisliti kako je tek raditi sa Veritasom ili nekom sličnom...

Znam da se slabo vidi, fotoaparat mi nije nešto, uživo izgleda puno bolje

Kruška je prelijepa!!
Hvala BR, ne bih se odlučio na drveno rende da nije bilo tvojih postova
Bole, ne pominji mu da mu sada treba jos jedno, posto je prica u grubom, srednjem i finom. Ta Ulmia je idealan finiser, na kome usta sredis tako da budu minimalana, i samo sa njim zavrsavas pricu. Za najgrublje skidanje je onaj Pinie koji imas. Sa njim doteras ravno koliko moze, pa onda finisiranje.
Za razliku od metalnih rendica za finisiranje, sa drvenim treba paziti da radis minimalno, na vec ravnoj povrsini, posto se drvo trosi, a kako se trosi, to su usta sira. I ostri ga cesto, posto samo naostreni finiser daje rezultate kako treba. Ostris ga pe nego sto osetis da je tupo, tada je ostrenje kratko.
A kada se usta otvore, onda ga prebacujes na grublje poslove.
ONo sto je najbitnije je da radis, rais i radis sa tim rendetom, pa cak i ako nesto pokvaris, nije strasno, doci ce drugo. No rad sa njim ce ti dati poprilicno iskustva, da mozes da izaberes sledece, i da imas sve bolje obradjenu povrsinu.
Za razliku od metalnih rendica za finisiranje, sa drvenim treba paziti da radis minimalno, na vec ravnoj povrsini, posto se drvo trosi, a kako se trosi, to su usta sira. I ostri ga cesto, posto samo naostreni finiser daje rezultate kako treba. Ostris ga pe nego sto osetis da je tupo, tada je ostrenje kratko.
A kada se usta otvore, onda ga prebacujes na grublje poslove.
ONo sto je najbitnije je da radis, rais i radis sa tim rendetom, pa cak i ako nesto pokvaris, nije strasno, doci ce drugo. No rad sa njim ce ti dati poprilicno iskustva, da mozes da izaberes sledece, i da imas sve bolje obradjenu povrsinu.
Moj je stav da je jointer jointer, i da se koristi samo za precizne poslove, ne toliko fine, koliko precizne. Imam jedan drveni koji bi trebao da sredim, ali ne stizem, pa su moja iskustva uglavnom sa metalnim, koji je daleko robusniji. U sustini, ja se razbacujem, pa od skora dasku grubo sredim scrubom, tvoj Pini je to, posle njega ide jack, rende od 35 cm, pa No 6 za isterivanje geometrije, i na kraju smoother, ako nisu u pitanju povrsine za lepljenje. Najveci metalni jointe cuvam samo za spojeve. I da koristim drveni jointer, probao bi da ga cuvam samo za povsine za lepljenje, tu ti je preciznost najbitnija, ali sa druge strane, da bi bio precizan na tom nivou, drveni jiointer mora da se ravnja, pa onda sto da ne i za ruge stvari. Stedi ti pare.
POi da radis sa tim sto imas, lako cemo nesto srediti.
I ako dolazis za BG, ponesi rende na malu skolu u sredjivanju, i dobro ostrenje.
POi da radis sa tim sto imas, lako cemo nesto srediti.
I ako dolazis za BG, ponesi rende na malu skolu u sredjivanju, i dobro ostrenje.
Kamen mozes odmah i da bacis
mada moze da posluzi za neko bas grubo ostrenje (pri cemu je jako neefikasan). Sablon vec radi sasvim fino, na smirgli zalepljenoj na staklo.
Spokeshave moze da se dotera da radi kako treba, al ima dosta posla (koliko, zavisi kakve si srece, tj, kakav ti je odlivak zapao). Treba lepo poravnati dosed noza, kapu koja ga pritiska, kao i taban. Posle toga naostris noz i moze lepo da radi (imam isti takav).

Spokeshave moze da se dotera da radi kako treba, al ima dosta posla (koliko, zavisi kakve si srece, tj, kakav ti je odlivak zapao). Treba lepo poravnati dosed noza, kapu koja ga pritiska, kao i taban. Posle toga naostris noz i moze lepo da radi (imam isti takav).