Spajanje dasaka za trpezarijski sto ?
@anticzlatko
Iverice se normalno spaja "na kant" keksom , tiplom ili perom (neko to zove i "feder", znaci utori i parce medijapana ili lesonita izmedju dasaka). Svakako je vazno da ti "daske" koje spajas budu iskantovane (ABS ili PVC) jer je nemoguce uraditi idealan spoj , pa se zato kantovanjem naglasava. Druga varijanta je da sakrijes taj spoj necim (lajsna od drveta , neka aplikacija , aluminijumska lajsna...)
Iverice se normalno spaja "na kant" keksom , tiplom ili perom (neko to zove i "feder", znaci utori i parce medijapana ili lesonita izmedju dasaka). Svakako je vazno da ti "daske" koje spajas budu iskantovane (ABS ili PVC) jer je nemoguce uraditi idealan spoj , pa se zato kantovanjem naglasava. Druga varijanta je da sakrijes taj spoj necim (lajsna od drveta , neka aplikacija , aluminijumska lajsna...)
Pa keksevi vise sluze da bi povrsina bila ravnija, nego da pojacaju spoj. A sto se tice sirine meni je max 150mm makar ce svako da ti kaze drugacije. Najvise uticaja na jacinu spoja ima povrsina lepljenja zato gledaj da daska bude ofigovana pod 90 stepeni.Ivan wrote:Kako je najbolje sapajati daske za radnu ploču trpezarijskog stola ? Jel dovoljno keksom ? Koja je najbolja širina dasaka za ovu namenu, jer pretpostavljam da ne bi trebale biti preširoke ? Da li neko zna gde u beogradu može da se kupi suva stolarska daska ( hrast, jasen...) HVALA
Last edited by bane on 16 Nov 2008 18:09, edited 1 time in total.
- anticzlatko
- Precizni šegrt
- Posts: 66
- Joined: 20 Oct 2008 19:19
- Location: Pancevo
Sto se tice lepljenja dasaka za tablu stola,dobra metoda za medju spoj je sa trakom od sper ploce debljine 4 mm
i sirine 30 do 40mm.Umesto sper ploce ako imate precizan cirkular trake mozete izrezati i od drveta.Daske razrezujete testerom koja jede 4mm,namazete lepkom,dobro stegnete i to je po meni najednostavniji nacin za dobijanje kvalitetnog spoja.
i sirine 30 do 40mm.Umesto sper ploce ako imate precizan cirkular trake mozete izrezati i od drveta.Daske razrezujete testerom koja jede 4mm,namazete lepkom,dobro stegnete i to je po meni najednostavniji nacin za dobijanje kvalitetnog spoja.
I ovo ce da prodje.
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...
Izvini sto upadam, jeli ovaj lepak vodootporan?borob wrote:Ja table za sto spajam tako sto daske ne sire od 120 mm provucem na cesalj, a potom premazujem svaku povrsinu tankim slojem lepka "TITEBOND" ili " MULTIBOND"! izuzetno kvalitetno americko lepilo za drvo, za sada sam zadovoljan, nema popustanja na spojevima......
Pa ne znam bas dali sam razumeo najbolje, ako je daska siroka i ako je srce drveta ostalo ne raseceno, nema te sile koja ce da ga spasi od koricenja!!! Po meni, srce se odbacuje a samim tim i daska nije posle toga tako siroka. Ali, kako rekoste ovo bocno ubacivanje, pre bih rekao neka ceona lajsna da bi onemogucila koricenje bar na mestima gde je lajsna, inace uzduzno ubacivanje lajsne po meni koristi samo da bi lepo poravnali daske koje lepimo njena uloga u cvrstoci zalepljenih komada mi nije poznata, cak mislim da smanjuje povrsinu lepljenja i samim tim vise steti nego sto koristi!! A ravnanje mozete postici kako je vec neko ovde napisao i keksericom!zvecanac wrote:Tu si u pravu ali lajsna sem kod uzduznog da nazovem poravnanja ako se ubaci bocno kod sirih dasaka postze pun efekat jer ne dolazi do koricenja i drugih deformacija.
Ja i dalje dajem prednost ceslju gde se postize bar duplo veca povrsina nalezanja komada koji se lepe!
Cesalj jeste gotovo idealno resenje. Poravnavanje je skoro besprekorno. Zaista postize vecu cvrstocu spoja (posto je povrsina lepljenja veca), no to i nije toliko bitno posto ionako nikada ne puca na spoju, odnosno i spoj ravno ravno je vec vise nego dovoljno jak (mada sistem "kad nisi siguran dal je dosta ti stavi mnogo" uopste nije los
)
Prvo sam se pitao o kakvom koriČenju pricaju, dok nisam ukapirao da se radi o koriĆenju
Nema te letve, lajsne, metalnog flaha, profila ili bilo cega sto ce da spreci dasku da se uvije ako nije radijalno rezana.

Prvo sam se pitao o kakvom koriČenju pricaju, dok nisam ukapirao da se radi o koriĆenju

Nema te letve, lajsne, metalnog flaha, profila ili bilo cega sto ce da spreci dasku da se uvije ako nije radijalno rezana.
Ne bih se slozio sa ovim, jerbo vizuelizacijom i misaonim modelovanjem, dolazim do slike gde je povrsina spoja uvecana ubacivanjem lajsne u zleb. Tako da je spoj sigurno jaci nego celo na celo.borob wrote:inace uzduzno ubacivanje lajsne po meni koristi samo da bi lepo poravnali daske koje lepimo njena uloga u cvrstoci zalepljenih komada mi nije poznata, cak mislim da smanjuje povrsinu lepljenja i samim tim vise steti nego sto koristi!!
Spoj sa lajsnom sigurno je jaci od spoja sa keksaricom,od spoja sa cesljom a i od spajanja daski tiplovanjem.Sledeca prednost ovog spoja je u tome sto i u skromnijim radionicama moze da se precizno obradi bez skupih alata i glodala.A uz pomoc drvenih cesljeva i dobre vodjice normalno i sa nekim predznanjem moguce je odraditi spajanje neverovatno precizno.Prednost spoja sa lajsnom u odnosu na cesalj moze se videti i u praksi kod spajanja daski tanjih od 20mm.
I ovo ce da prodje.
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...