




Sliko sam sa mobitelom ovo je samo parnica nije napuknuće.BR wrote:Slike su em male, em jako lose, ali mi se sve cini da to rende ima gomilu problema. Taban nije ravan, izgleda da su usta napukla, a sve mi se cini da je i prednji deo polomljen. Bz boljih slika tesko da neko moze da ti pomogne.
Mislim kako sam tražio na netu da ova oštrica trebba da ima ) ovakav neki oblil. Taj klin sam na inicijativu komšije brusilicom zbrosio bio je dosta duži zapinjala strugotina za njega . Mislim da sam 1 cm odbrusio sad vidim grešku optrica se lahko povlači nazad kada radim. Samo mi nije jasno šta moram da poravnam (chip breaker)?BR wrote:Ono sto je jasno na prvi pogld je da secivu treba dobro ostrenje, sve sa ravnanjem ledja. Sledeci korak je da pomeris taj kraci komad gvozdja, koji se zove chipbreaker skoro do same ostrice. Ako hoces da koristis rende za gubu obradu, 1mm je ok, ako ga pravis za finu, postavi ga sto blize ostrici, od 0.1-0.3mm. Takodje, taj komad mora da se poravnja na prenjoj ivici, pod nekim malim uglom u odnosu na glavno secivo, tako da prednja ivica dodiruje glavno secivo, a chipbreaker se posle toga dize od seciva i pritiska ga.
Donja povrsina klina je jako gruba, i ona mora da se izravnja, da izgubi sve te risove. Takodje, mislim da bi mmogao da izravnjas taban rendeta, kao i povrsinu na kojoj lezi secivo, sto su generalna pravila za drveno rende.
To je sve sto mogu da kazem na osnovu ovoga sto si postavio.
Koji dio noža treba se nagarašit ja sam bio išao na oštricu ali ne daje efekta ne vidi se možda trebam onaj dio što nije oštren. Da li može svijeća promijeniti strukturu metala u vidu da ga popusti okali.Da otupi oštrica mislim imali dovoljno jaku temperaturu.ivanob1 wrote:1. Izravnati taban sa smirglom na ravnoj podlozi. Ja koristim staklo 12mm(2*6). Iscrtas po celom tabanu linije obicnom olovkom. I krenes da smirglas po ravnoj podlozi sa malim ali podjednakim pritiskom na prednju i zadnju stranu rendeta. Nakon par puta pogledas da li se ravnomerno skldaju linije od olovke. Ako ne tamo gde se skida je + a tamo gde ne -. Pocnes od smirgle p80 pa zavrsis sa p220. Onda namazes taban lanenim firnajzom. Kad se osusi mozes staviti malo voska ili parafina da rende lepo klizi.
2. Naostriti noz i izravnati stranu chipbreaker-a koja ide do vrha ostrice da nema nikakvog zazora kad nalegne na noz.
3. Proveriti klin i mesto gde noz ledjima naleze na telo rendeta. Uz pomoc svece se nagari noz i onda polako spusti u leziste. Ako se gar ne prenosi ravnomerno onda to mesto treba izravnati dok se to ne dobije. Isto to i sa klinom.
4. Mislim da su i usta rendeta presiroka, a tek ce biti kad se taban izravna. Trebalo bi po mom misljenju staviti zakrpu da bi se smanjio taj otvor i podesiti da bude oko 1mm - 2mm posto vidim da koristis uglavnom za grublju obradu.
Ovo je jako pipav posao i mislim da ce ti mnogo vremena odneti da podesis to rende. Na buvljacima obicno moze da se naidje na rende kome je potrebno manje dorade. Isto kad radis sa rendetom nemoj skidati previse odjednom. Nek ti maksimalna struska bude kao list papira.
evo primijetio sam kad rendišem da ovakav rezultat daje u drvetu ) Mislim da je to posljedica neravnog tabana. Aha ja bio garačio onaj dio g gdje naliježe na drvo (oštricu).ivanob1 wrote:Onaj deo noza koji naleze na telo rendeta. Za klin nagaris suprotnu stranu tj chipbreaker pa polako postavis klin.
DA li si šmirglao ivice da se ne posiječeš, ali sam primijetio da se bolje oštri na staklu nego na iverici stavio sam ga na pod nisam na radni stol i šmirglao možda je veća sila bila na podu nego da sam oštrio na stolu a možda je i do stakla za razliku od iverice kod koje sam malo više mora šmirglati.ivanob1 wrote:Ja sam uzeo kod stakloresca staklo pravilnog oblika i ismirglao ivice. Stavljam ga inace iza ormarica za alat gde ne moze da se razbije.