Rende
No 3 moze da posluzi i za gubo ravnanje, ali jeste prekratak za to. Zahteva iskustvo za takvu upotrebu, i vise paznje. No3 treba probati i videti da li nekome odgovara, posto je malo malo. Ja imam vece ruke, ali meni prija No3. Pre svega zato sto je lako, i zato sto je secivo usko, pa je otpor manji. Kada nisam u formi, tj ne radim redovno, sa No3 mi je daleko lakse, kada sam u kondiciji, uopste mi ne smeta vece rende, i ne primecujem prednost No3.
Ako koristis rende za finisiranje, na tvrdjim vrstama drveta, i onim koja imaju vlakna koja idu na sve strane, treba ti deblje secivo. Recimo za shooting je ono skoro obavezno, posto fabricko vibrira kao blesavo. Redosled promene je prvo chipbraker, koji donosi i najveci boljitak, moj savet je QS, koji nije preskup. Deblje secivo zahteva otvaranje usta rendeta, i nije za svakoga. IBC secivo u kompletu sa njihovim chipbreakerom ne zahteva promenu viljuske, ali ne one za levo desno, nego napred nazad viljuske. No IBC je preskup, komplet za No4 je 75 funti, pa ti se vise isplati da se zezas sa promenom viljuske. Viljuska ne mora da se menja u svakom slucaju, vec samo ako je prekratka. Na vecini tanjih sciva, onih do 2.5mm debljine uglavnom ne mora da se menja. Ako uzimas QS secivo, odmah narucis i viljusku, posto je njihovo secivo malo deblje, cini mi se da je 3mm. Hock takodje nije predebeo..
Samo secivo, ako ga vec menjas treba da bude sto kvalitetnije. Quangsheng je pocetak, Hock A2 je vec daleko bolje, IBC A2 je barem na nivou Hocka ali je deblje, i cini mi se najstabilnije od svih, a meni se sve nekako cini da ako se vec zezas sa tim ima smisla uzeti Veritasov PMV11. Ono nije najdeblje, ali ima prednost sto bi trebalo da drzi ostrinu duze.
Inace, cisto za ilustraciju, originalno secivo je samo 2mm debelo. Veritas PMV11 je 2.5mm, Hock je 2.4mm debeo IBC ima 3.2mm. QS je 3mm debeo.
Jedan od problema sa ovim debljim secivima, tj QS i IBC-om moze da bude i suzina srafa za koji se kaci poklopac seciva. Desi se da je prekratak, ali na zalost tu pomoci nema, posto duzi safovi skoro nigde ne mogu da se nadju, a i ne znas sta da kupis, posto je Stenli menjao korak navoja baem deset puta tokom 100 godina proizvodnje.
Ako koristis rende za finisiranje, na tvrdjim vrstama drveta, i onim koja imaju vlakna koja idu na sve strane, treba ti deblje secivo. Recimo za shooting je ono skoro obavezno, posto fabricko vibrira kao blesavo. Redosled promene je prvo chipbraker, koji donosi i najveci boljitak, moj savet je QS, koji nije preskup. Deblje secivo zahteva otvaranje usta rendeta, i nije za svakoga. IBC secivo u kompletu sa njihovim chipbreakerom ne zahteva promenu viljuske, ali ne one za levo desno, nego napred nazad viljuske. No IBC je preskup, komplet za No4 je 75 funti, pa ti se vise isplati da se zezas sa promenom viljuske. Viljuska ne mora da se menja u svakom slucaju, vec samo ako je prekratka. Na vecini tanjih sciva, onih do 2.5mm debljine uglavnom ne mora da se menja. Ako uzimas QS secivo, odmah narucis i viljusku, posto je njihovo secivo malo deblje, cini mi se da je 3mm. Hock takodje nije predebeo..
Samo secivo, ako ga vec menjas treba da bude sto kvalitetnije. Quangsheng je pocetak, Hock A2 je vec daleko bolje, IBC A2 je barem na nivou Hocka ali je deblje, i cini mi se najstabilnije od svih, a meni se sve nekako cini da ako se vec zezas sa tim ima smisla uzeti Veritasov PMV11. Ono nije najdeblje, ali ima prednost sto bi trebalo da drzi ostrinu duze.
Inace, cisto za ilustraciju, originalno secivo je samo 2mm debelo. Veritas PMV11 je 2.5mm, Hock je 2.4mm debeo IBC ima 3.2mm. QS je 3mm debeo.
Jedan od problema sa ovim debljim secivima, tj QS i IBC-om moze da bude i suzina srafa za koji se kaci poklopac seciva. Desi se da je prekratak, ali na zalost tu pomoci nema, posto duzi safovi skoro nigde ne mogu da se nadju, a i ne znas sta da kupis, posto je Stenli menjao korak navoja baem deset puta tokom 100 godina proizvodnje.
Znaci prvo chipbreaker
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... eaker.html
Pa kasnije noz i viljuska
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... Blade.html
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... Brass.html
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... eaker.html
Pa kasnije noz i viljuska
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... Blade.html
http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... Brass.html
Last edited by ivanob1 on 14 Feb 2014 00:53, edited 1 time in total.
Inace sad sam probao da porucim sa http://www.workshopheaven.com clifton No3 posto je Quangsheng rasprodato i postarina je 41.17 funti. Pretpostavljam da je slicna tezina kao Quangsheng No3.
Jedina razlika, ali sustinska je u nosacu seciva, koji se zove frog. Bailey je stariji dizajn, iz 1860, kod koga se frog oslanja o taban ili telo rendeta preko 4 povrsine, koje su retativno male. Postavicu preseke i slike danas popodne, pa ce sve biti malo jasnije. Kod Bailey tipa, frog se za taban drzi preko dva safa, koji se nalaze ispod seciva a pomera se zavrtnjem na zadnoj strani froga. Uz jos jednu bitnu manu, o kojoj ne mogu bez preseka, ovo je i najveci problem kod stelovanja Bailey rendeta./ Da bi se podesila siina otvora, kao i to da li je secivo pod pravim uglom, moras da skines secivo. Celo stelovanje se svodi na pomeranje froga napred nazad do bsvesti, posto se tek kada se vrati secivo vidi da li je na dobrom mestu. Naravno, cvrstina veze izmedju froga i tabana zavisi od toga koliko su precizno upasovane ove cetiri povsine, koje su na cetiri coska. Za amatera ni malo lak zadatak. Na sve to ide i dodatna mana, koja ce bitimnogo jasnija kada postavim sliku preseka, a to je da se zbog ovakve konstrukcije, kontakt izmedju seciva i froga desava poprilicno iznad tabana, pa je i secivo slobodno da vibrira.
Kod Bedroka, povrsina na kojoj se ostvaruje veza izmedju froga i tabana je ceo donji deo froga, koji je ravan. On se krece po takodje ravnoj povrsini po tabanu. Zavrtanj za pomeranje je takodje na zadnjoj strani, ali levo i desno od njega su jos dva zavrtnja, preko kojih se frog priteze za taban. Bas zbog ovoga, em je veza cvrsca, em frog moze da se steluje kada je secivo na rendetu, pa se rezultati vide odmah, i stelovanje je kratak posao.
Bailey renda su uglavnom sva jeftina, pocevis od Stenlija, i rekorda, kao i vecine ostalih koji dolaze iz azije. Tipa Groza, Ananta, i slicnih kung fu rendica. Jos veci problem kod njih je sto je veza izmedju froga i tabana jako lose uradjena.
Bedrock princip koriste Lie Nielsen, Clifton, i Quangsheng, kako god bilo ime pod kojim se krije. Quangsheng je pravo ime fabrike, i woorkshop heaven ih prodaje pod tim imenom. Kod kineza mozes da biras ta i kako hoces na rendetu, WSH je izabrao zaista najbolji set opcija, i njegova su najbolja na trzistu. Fine tools u nemackoj prodaje QS pod imenom Juma, kod nas popularni Dicktum kao Dick, a u americi se prodaju kao Wood River. U engleskoj ih kao Quangsheng prodaje i Rutlands, ali njihova su losije opremljena nego Workshop heaven-ova..
Od dva vrhunska proizvodjaca Lie Nielsena i Veritasa, Lie Nielsen koristi Bedrok princip, u vrhunskom kvalitetu izrade. PO svima, to je RR rucih renda iz industijske proizvodnje. Veritas koristi nesto drugaciji princip, kod koga se pomera i fog i rucica rendeta koji su fiksirani na potpuno drugaciji nacin, pa je stelovanje moguce bez alata, i vrlo precizno. Slican princip koristi i ceski Narex, ali se meni oni uopste ne svidjaju, posto je frog od aluminijuma, kao i cela drska. Hvala ali ne hvala.
Veceras slede slike, a mozda i prica o jos jednom tipu koji smo ostavili po strani, a nikako ne moze da se izostavi, posto ima zacajne prednosti, uz neke mane. Radi se o rendima kod kojih seciva stoje sa povrsinom za ostrenje na gore, a koja su mozda jos bolji izbor za nas ovde. Jedini predstavnici su QS 64, i veritas i Lie Nielsen Bevel Up planes.
Kod Bedroka, povrsina na kojoj se ostvaruje veza izmedju froga i tabana je ceo donji deo froga, koji je ravan. On se krece po takodje ravnoj povrsini po tabanu. Zavrtanj za pomeranje je takodje na zadnjoj strani, ali levo i desno od njega su jos dva zavrtnja, preko kojih se frog priteze za taban. Bas zbog ovoga, em je veza cvrsca, em frog moze da se steluje kada je secivo na rendetu, pa se rezultati vide odmah, i stelovanje je kratak posao.
Bailey renda su uglavnom sva jeftina, pocevis od Stenlija, i rekorda, kao i vecine ostalih koji dolaze iz azije. Tipa Groza, Ananta, i slicnih kung fu rendica. Jos veci problem kod njih je sto je veza izmedju froga i tabana jako lose uradjena.
Bedrock princip koriste Lie Nielsen, Clifton, i Quangsheng, kako god bilo ime pod kojim se krije. Quangsheng je pravo ime fabrike, i woorkshop heaven ih prodaje pod tim imenom. Kod kineza mozes da biras ta i kako hoces na rendetu, WSH je izabrao zaista najbolji set opcija, i njegova su najbolja na trzistu. Fine tools u nemackoj prodaje QS pod imenom Juma, kod nas popularni Dicktum kao Dick, a u americi se prodaju kao Wood River. U engleskoj ih kao Quangsheng prodaje i Rutlands, ali njihova su losije opremljena nego Workshop heaven-ova..
Od dva vrhunska proizvodjaca Lie Nielsena i Veritasa, Lie Nielsen koristi Bedrok princip, u vrhunskom kvalitetu izrade. PO svima, to je RR rucih renda iz industijske proizvodnje. Veritas koristi nesto drugaciji princip, kod koga se pomera i fog i rucica rendeta koji su fiksirani na potpuno drugaciji nacin, pa je stelovanje moguce bez alata, i vrlo precizno. Slican princip koristi i ceski Narex, ali se meni oni uopste ne svidjaju, posto je frog od aluminijuma, kao i cela drska. Hvala ali ne hvala.
Veceras slede slike, a mozda i prica o jos jednom tipu koji smo ostavili po strani, a nikako ne moze da se izostavi, posto ima zacajne prednosti, uz neke mane. Radi se o rendima kod kojih seciva stoje sa povrsinom za ostrenje na gore, a koja su mozda jos bolji izbor za nas ovde. Jedini predstavnici su QS 64, i veritas i Lie Nielsen Bevel Up planes.
Kupih jutros neko Stanley No5 rende u jadnom stanju. Pitanje je i da li je ovo original. Neko ga je strašno budžio, vario onaj deo što pritiska sečivo (lever cap), polomljena viljuška ( lever), čak ga i farbao
. Elem, žarko sam želeo bilo kakvo rende pa ga kupih. Da li je ovo "parvi" Stanley ? Ako bar nešto vredi, naručio bih kao ivanob delove pa da ga osposobim.
Kako najbolje da skinem boju kojom ga je ovaj magarac farbao a da što manje oštetim metal ?
https://www.dropbox.com/sh/vyrguphxpkuhpbn/crLMLwo7Gk
Slike na Dropboxu. Kad ih smanjim ispod 100k, ne liče ni na šta.

Kako najbolje da skinem boju kojom ga je ovaj magarac farbao a da što manje oštetim metal ?
https://www.dropbox.com/sh/vyrguphxpkuhpbn/crLMLwo7Gk
Slike na Dropboxu. Kad ih smanjim ispod 100k, ne liče ni na šta.
Last edited by nlazovic on 15 Feb 2014 14:16, edited 1 time in total.
Imas dve opcije. Jedna je da ga popravis, druga je da od njega napravis Infil rende, recimo za shoting board. No, ovako kako jeste, najbolje je da ga vratis u upotrebu. Ako ne uspes da skines frog, ili je on ostecen, onda predji na infil varijantu..
Prvi korak je skidol i celicna cetka, da skines sto vise farbe sa njega. Ako ne skins sv, ne sekiraj se, spoljne strane ce ionako morati da se smirglaju.
Sto se delova tice, moes da ides na polovne sa e-beja, ili da kupis nove kod workshop hevena. Ja bih barem za secivo i viljusku isao na ovu drugu opciju. Kad vec narucujes kod njih, neces izgubiti pevise ako uzmes Quangshengov lever cap, ili da je zovemo kapu seciva.
Prvi korak je skidol i celicna cetka, da skines sto vise farbe sa njega. Ako ne skins sv, ne sekiraj se, spoljne strane ce ionako morati da se smirglaju.
Sto se delova tice, moes da ides na polovne sa e-beja, ili da kupis nove kod workshop hevena. Ja bih barem za secivo i viljusku isao na ovu drugu opciju. Kad vec narucujes kod njih, neces izgubiti pevise ako uzmes Quangshengov lever cap, ili da je zovemo kapu seciva.
Last edited by BR on 15 Feb 2014 14:35, edited 1 time in total.
Inace koliko je kostalo ovo rende i gde si ga nasao, na nekoj pijaci ili? Bas me interesuje gde kod nas moze tako nesto da se nadje. Inace ja bih probao da sa tim sto vec imas vratis rende u funkciju ako je moguce. Pretpostavljam da ce imati dosta brusenja i podesavanja ali polako. Bas i ako moras da kupujes neke od delova ustedeces na postarini, posto za celo rende minimum bi postarina bila 40+ funti a ovako mozes da prodjes sa postarinom od oko 10 funti za delove.
Inace ja jedva cekam da stigne moje pa da krenem da ravnam taban
Inace ja jedva cekam da stigne moje pa da krenem da ravnam taban

da, kupovali su ljudi slicne stvari na bubanj potoku vec, ali se to retko pojavljuje, kod nas se generalno vise koriste drvena renda, i to ona sa rogom, u nemackom stilu.. ovaj englesko-americki fazon alata je kod nas redak, proveri samo da nije celo rende vareno, ono oce da pukne ako ispadne na tvrdu podlogu.. to ce se videti odma kad se skine farba sa obraza..