
Samogradnja bandseka
- dapamjapan
- Dodavač alata
- Posts: 1
- Joined: 21 Nov 2011 21:52
- Location: Beograd
Dobar dan svima! Nov sam na forumu pa bih vam se prvo zahvalio sto ste napravili nesto ovako. Zaista je mnogo korisno za nas pocetnike.
Ako moze mala pomoc? Hteo bi da kupim plan za Band saw home made (http://woodgears.ca/bandsaw/plans/index.html) od kanadjanina Mattiasa o kome je ovde vec bilo reci. Kada kliknem na buy now pa treba da popunim podatke i izaberem zemlju a Srbije nema tamo:-(, da li je neko mozda kupovao neki plan od njega pa zna kako to ide. Puno hvala!
Ako moze mala pomoc? Hteo bi da kupim plan za Band saw home made (http://woodgears.ca/bandsaw/plans/index.html) od kanadjanina Mattiasa o kome je ovde vec bilo reci. Kada kliknem na buy now pa treba da popunim podatke i izaberem zemlju a Srbije nema tamo:-(, da li je neko mozda kupovao neki plan od njega pa zna kako to ide. Puno hvala!
To gde te je odveo i gde nema Srbije na spisku je za kreiranje PayPal naloga. PayPal jednostavno jos uvek ne radi u srbiji.
ali zato na wandelovom sajtu lepo pise: If you encounter any problems with the download link or email, feel free to contact me at: mwandel@sentex.net
Drugim recima, posalji coveku mail, posto ono sto pise na njegovoj stranici se ne slaze sa onim sto dobijes nakon sto kliknes na Buy now (nema tastera: "Don't have a PayPal account?")
ali zato na wandelovom sajtu lepo pise: If you encounter any problems with the download link or email, feel free to contact me at: mwandel@sentex.net
Drugim recima, posalji coveku mail, posto ono sto pise na njegovoj stranici se ne slaze sa onim sto dobijes nakon sto kliknes na Buy now (nema tastera: "Don't have a PayPal account?")
Mislim da tema samogradnje banseka jos nije iscrpljena ,pa bi bilo dobro da je malo osvezimo...
Mene interesuje brzina i snaga motora radionicnog banseka ,da li je brzina u srazmeri sa precnikom tockova i dali ga je neki forumski majstor napravio to jest njegovo iskustvo?...
Mene interesuje brzina i snaga motora radionicnog banseka ,da li je brzina u srazmeri sa precnikom tockova i dali ga je neki forumski majstor napravio to jest njegovo iskustvo?...
I ovo ce da prodje.
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...
(kada ti je lepo kao opomena ,kada ti je tesko kao uteha).
Strug i moja masta mogu da naprave svasta...
- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
Zdravo svima,
Ja sam nov odnosno stari na forumu ali kako mi se rodilo dete nešto sam batalio stolariju i okačio mašine o klin ali se sada vraćam polako ali sigurno.
Uspeo sam da otmem u stanu jednu malu prostoriju (zastakljena terasa) i za sada sam tu nagurao sve živo i neživo što mi treba ali sam rešio da mi treba jedan mali bansek da upotpunim kolekciju
i da mogu da se malo opustim posle dnevne gužve i frke...
Å to se tiče ideja tu sam velemajstor i sada imam još jednu o samogradnji banseka, tračne testere ili kako god se zvala pa mi treba pomoć iskusnijih ljudi oko konstrukcije.
Gledam ove banseke po internetu i jedina dva koja bi uzeo su Proxxon i Metabo, jedan je po meni micro a drugi mini bansek... Cena je manje više ista za oba, tako da sam rešio da probam da napravim sam nešto slično kao Matijas (tako nekako se piše mislim) ali malo jače konstrukcije.
Elem da se vratim na ideju.
prva ideja je bila da se napravi sendvič konstrukcija od medijapana i lima 2mm ali mi se to čini nekako "budženo" pa sam odustao od toga a i poznavajući mene ima da se šrafi baš mnogo (kada sam pravio CNC preko 100 šrafova sam zašrafio i rekao sam nikada više takva konstrukcija, ali dobro možda nekom zatreba ideja pa da podelim).
druga i trenutno aktuelna ideja je bila da se napravi konstrukcija od čeličnih kutija 4X7 ili nekih sličnih dimenzija bez varenja sa šrafljenjem, nekako mi se čini da kada se zašrafi da je bolja preciznost uglova? Ispravite me ako grešim ili ako znate nekog dobrog varioca da mi zavari u vinklu? A može i da se reši sa šrafljenjem pa posle varenje (malo da se pojača nije na odmet)
Točkovi banseka i osovine... Odavno razmišljam o tome i na kraju sam se setio od čega bi bilo idealno da se napravi točak banseka i osovine. Od rukavca zadnjeg točka, glavčine i zamajca motora!!! :forvonad:
Znam da će neko da kaže da je preteško ali koliko sam ja uspeo da skupim znanje iz knige i sa neta, metalni - lilveni točkovi za bansek su bolji zbog inercije i jačeg poteza testere i koriste se u profi klasi banseka (ispravite me ako grešim) pa sam se i ja odlučio za takvo rešenje, trebaće mu malo vremena da postigne brzinu ali nema veze strpljiv sam ja i mogu da čekam, pogotovu u stanu
Da krenem iz početka. Zašto rukavac zadnjeg točka (Z101/Yugo i sl)? Zato što je po meni idealan za tako nešto, ima deo za koji se kači doboš i super jaku i čvrstu osovinu (fi 25min) sa maticom za stezanje (nov u radnjii 10€ komad) Glavčina zadnjeg točka (stari ili novi tip) kućište lagera izmišljeno za kačenje točka banseka,šrafovi koji se ne odvruću (šrafovi od točka - mogu da stavim i sigurnosne da mi neko ne ukrade točkove
) ima ih četri komada sa već urezanim navojem. Moja logika je ako može da nosi auto može točak i banseka! Ako je malo jače neće da smeta (bar se nadam).
A sada da se vratim na točkove. Zašto zamajac? Izbalansiran, težine 7kg (neobrađen) od Z101, 11kg Ladin koji je i dosta deblji od kečevog nešto oko 2,7-3cm (Z101 - debljina oko 2cm) i isto tako izmišljen je da se zakači na glavčinu o kojoj sam nadam se sve rekao (cena zamajca na otpadu 1000 din par, za buduće generacije 10€) a mislim da je u kombinaciji sa ležajem točka koji realno može da pređe 60.000 Km po našim putevima na banseku koji ću ja koristiti po potrebi nepoderiv i može da se zaliva raznim tečnostima, logika ako može da se vozi po snegu, kiši putu, da se greje od kočnica i hladi u bari može i na bansek na terasi
E sada problemi koji me muče... a nemam gde na nadjem rešenje...
1. Prečnik zamajca je oko 28-32cm (Z 101 i lada), da li je to dovoljno? Odnosno koja je dimenzija točka na mini metabovom banseku? ili još bolje Proxonovom (ipak mi je mali prostor na terasi)
2. Rastojanje osovina na banseku ( mini metabo, einhgell, matrix ili proxon)?
3. Brzina testere banseka? Da li ima veze debljina testere, prečnik točka i materijal koji se seče? (ovo zadnje znam da ima veze materijal koji se seče samo me interesuje ako sečem aluminijum ili medijapan da li je brzina zanemarljiva ili mora da se spusti a za šper da se digne brzina? Ako je ovako kao što sam napisao onda mi treba kontroler ili višestepena remenica tako da ću to da ostavim za drugi put
4. Priča se po forumu :forvonad: da je prečnik točka veoma bitan za bansek zbog pucanja testere? Verujem da ima istine u tome, što manji prečnik točka više se testera deformiše i normalno je da je sklona pucanju? Onda se nameće pitanje da li staviti treći točak ili mi je on potreban kao treće oko? ili naći veći zamajac ili se pomiriti sa time i napraviti aparat za varenje testera (tako je to kod mene svaki projekat vuče jedno drugo)
Å to se tiče izrade banseka i ostalih stvari nisam baš duduk, volim da saslušam ako ima smisla pa i ako nema uvek se rodi neka dobra ideja oko svega toga tako da slobodno navalite sa hvaljenjem i kudjenjem ideje svaka pomoć je dobrodošla a svakako ne bi voleo da ostanem bez prsta zbog nekih principa (beš princip čuvaj zdravlje).
Unapred hvala i izvinite ako sam bio preopširan. Pokušaću da skiciram nešto da bi videli kako je to mali Perica zamislio...
Pozdrav,
Andrija
Ja sam nov odnosno stari na forumu ali kako mi se rodilo dete nešto sam batalio stolariju i okačio mašine o klin ali se sada vraćam polako ali sigurno.
Uspeo sam da otmem u stanu jednu malu prostoriju (zastakljena terasa) i za sada sam tu nagurao sve živo i neživo što mi treba ali sam rešio da mi treba jedan mali bansek da upotpunim kolekciju

Å to se tiče ideja tu sam velemajstor i sada imam još jednu o samogradnji banseka, tračne testere ili kako god se zvala pa mi treba pomoć iskusnijih ljudi oko konstrukcije.
Gledam ove banseke po internetu i jedina dva koja bi uzeo su Proxxon i Metabo, jedan je po meni micro a drugi mini bansek... Cena je manje više ista za oba, tako da sam rešio da probam da napravim sam nešto slično kao Matijas (tako nekako se piše mislim) ali malo jače konstrukcije.
Elem da se vratim na ideju.
prva ideja je bila da se napravi sendvič konstrukcija od medijapana i lima 2mm ali mi se to čini nekako "budženo" pa sam odustao od toga a i poznavajući mene ima da se šrafi baš mnogo (kada sam pravio CNC preko 100 šrafova sam zašrafio i rekao sam nikada više takva konstrukcija, ali dobro možda nekom zatreba ideja pa da podelim).
druga i trenutno aktuelna ideja je bila da se napravi konstrukcija od čeličnih kutija 4X7 ili nekih sličnih dimenzija bez varenja sa šrafljenjem, nekako mi se čini da kada se zašrafi da je bolja preciznost uglova? Ispravite me ako grešim ili ako znate nekog dobrog varioca da mi zavari u vinklu? A može i da se reši sa šrafljenjem pa posle varenje (malo da se pojača nije na odmet)
Točkovi banseka i osovine... Odavno razmišljam o tome i na kraju sam se setio od čega bi bilo idealno da se napravi točak banseka i osovine. Od rukavca zadnjeg točka, glavčine i zamajca motora!!! :forvonad:
Znam da će neko da kaže da je preteško ali koliko sam ja uspeo da skupim znanje iz knige i sa neta, metalni - lilveni točkovi za bansek su bolji zbog inercije i jačeg poteza testere i koriste se u profi klasi banseka (ispravite me ako grešim) pa sam se i ja odlučio za takvo rešenje, trebaće mu malo vremena da postigne brzinu ali nema veze strpljiv sam ja i mogu da čekam, pogotovu u stanu

Da krenem iz početka. Zašto rukavac zadnjeg točka (Z101/Yugo i sl)? Zato što je po meni idealan za tako nešto, ima deo za koji se kači doboš i super jaku i čvrstu osovinu (fi 25min) sa maticom za stezanje (nov u radnjii 10€ komad) Glavčina zadnjeg točka (stari ili novi tip) kućište lagera izmišljeno za kačenje točka banseka,šrafovi koji se ne odvruću (šrafovi od točka - mogu da stavim i sigurnosne da mi neko ne ukrade točkove

A sada da se vratim na točkove. Zašto zamajac? Izbalansiran, težine 7kg (neobrađen) od Z101, 11kg Ladin koji je i dosta deblji od kečevog nešto oko 2,7-3cm (Z101 - debljina oko 2cm) i isto tako izmišljen je da se zakači na glavčinu o kojoj sam nadam se sve rekao (cena zamajca na otpadu 1000 din par, za buduće generacije 10€) a mislim da je u kombinaciji sa ležajem točka koji realno može da pređe 60.000 Km po našim putevima na banseku koji ću ja koristiti po potrebi nepoderiv i može da se zaliva raznim tečnostima, logika ako može da se vozi po snegu, kiši putu, da se greje od kočnica i hladi u bari može i na bansek na terasi

E sada problemi koji me muče... a nemam gde na nadjem rešenje...
1. Prečnik zamajca je oko 28-32cm (Z 101 i lada), da li je to dovoljno? Odnosno koja je dimenzija točka na mini metabovom banseku? ili još bolje Proxonovom (ipak mi je mali prostor na terasi)
2. Rastojanje osovina na banseku ( mini metabo, einhgell, matrix ili proxon)?
3. Brzina testere banseka? Da li ima veze debljina testere, prečnik točka i materijal koji se seče? (ovo zadnje znam da ima veze materijal koji se seče samo me interesuje ako sečem aluminijum ili medijapan da li je brzina zanemarljiva ili mora da se spusti a za šper da se digne brzina? Ako je ovako kao što sam napisao onda mi treba kontroler ili višestepena remenica tako da ću to da ostavim za drugi put
4. Priča se po forumu :forvonad: da je prečnik točka veoma bitan za bansek zbog pucanja testere? Verujem da ima istine u tome, što manji prečnik točka više se testera deformiše i normalno je da je sklona pucanju? Onda se nameće pitanje da li staviti treći točak ili mi je on potreban kao treće oko? ili naći veći zamajac ili se pomiriti sa time i napraviti aparat za varenje testera (tako je to kod mene svaki projekat vuče jedno drugo)
Å to se tiče izrade banseka i ostalih stvari nisam baš duduk, volim da saslušam ako ima smisla pa i ako nema uvek se rodi neka dobra ideja oko svega toga tako da slobodno navalite sa hvaljenjem i kudjenjem ideje svaka pomoć je dobrodošla a svakako ne bi voleo da ostanem bez prsta zbog nekih principa (beš princip čuvaj zdravlje).
Unapred hvala i izvinite ako sam bio preopširan. Pokušaću da skiciram nešto da bi videli kako je to mali Perica zamislio...
Pozdrav,
Andrija
Džabe se čuvaš u životu i ovako se nećeš živ izvući 

- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
Sto se tice uploada slika, kopiraj CEO link a ne samo njeov deo (ispravljeno).
E sad, sto se tice teme.
Ne vidim zasto ne bi koristio matijasov sistem gde je ram drven? Ipak je jednostavnije ulepiti malo dasaka nego busiti i srafiti ili variti, a krajnji rezultat je isti.
Sto se tice upotrebe gorepomenutih delova automobila, ideja nije losa, ali vidim nekoliko problema.
1. rukavac je dosta dugacak, a zamajac je relativno tanak. Kao posledica toga, tacka vesanja zamajca je prilicno daleko od tacke vesanja rukavca. Drugim recima imas prilicnu polugu koja nateze ram. Sto su te dve tacke blize, to je ram manje opterecen na savijanje u ceonoj ravni (ram je napregnut i u bocnoj i u ceonoj ravni). Mozda da koristis samo glavcinu, a da ti umesto rukavca neki strugar napravi osovinu. Tako bi mogao da skratis tu polugu za 2-3cm sto nije bas malo.
2. posto ces verovatno koristiti tanke testere, precnik od 30cm i nije bas tako mali. To dodje negde oko 12". boje bi bilo 14" odnosno oko 35cm ili 16" odnosno oko 40cm. U principu, sto sira testera, to veci tocak.
Sto se tice brzine, pisali smo u jednoj od tema pre neki dan koje su brzine u zavisnosti od precnika tockova. Sto manji tocak, to manja i brzina.
Naravno, za secenje aluminijuma brzina treba da je mnogo manja nego za secenje daske, MDF-a, spera... To resavas ili kontrolerom ili remenicama (gde su remenice drasticno jeftinije resenje).
Treci tocak je problemtican zbog poravnavanja. Nije jednostavno nastelovati ni ova dva, a zamisli jos kad treci udje u igru. Pri tom, nemas masinsku radionicu gde mozes da stvari doterujes u stotu.
E sad, sto se tice teme.
Ne vidim zasto ne bi koristio matijasov sistem gde je ram drven? Ipak je jednostavnije ulepiti malo dasaka nego busiti i srafiti ili variti, a krajnji rezultat je isti.
Sto se tice upotrebe gorepomenutih delova automobila, ideja nije losa, ali vidim nekoliko problema.
1. rukavac je dosta dugacak, a zamajac je relativno tanak. Kao posledica toga, tacka vesanja zamajca je prilicno daleko od tacke vesanja rukavca. Drugim recima imas prilicnu polugu koja nateze ram. Sto su te dve tacke blize, to je ram manje opterecen na savijanje u ceonoj ravni (ram je napregnut i u bocnoj i u ceonoj ravni). Mozda da koristis samo glavcinu, a da ti umesto rukavca neki strugar napravi osovinu. Tako bi mogao da skratis tu polugu za 2-3cm sto nije bas malo.
2. posto ces verovatno koristiti tanke testere, precnik od 30cm i nije bas tako mali. To dodje negde oko 12". boje bi bilo 14" odnosno oko 35cm ili 16" odnosno oko 40cm. U principu, sto sira testera, to veci tocak.
Sto se tice brzine, pisali smo u jednoj od tema pre neki dan koje su brzine u zavisnosti od precnika tockova. Sto manji tocak, to manja i brzina.
Naravno, za secenje aluminijuma brzina treba da je mnogo manja nego za secenje daske, MDF-a, spera... To resavas ili kontrolerom ili remenicama (gde su remenice drasticno jeftinije resenje).
Treci tocak je problemtican zbog poravnavanja. Nije jednostavno nastelovati ni ova dva, a zamisli jos kad treci udje u igru. Pri tom, nemas masinsku radionicu gde mozes da stvari doterujes u stotu.
- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
Mbole hvala na odogovoru i na savetima ali pošto nisam baš hteo da zamaram (što se ne da zaključiti iz prethodnog posta) evo komentara na tvoje komentare 
1. Rukavac jeste dugačak ali glavčina kada se montira na rukavac ide skroz do kraja rukavca, skoro pa naleže na zadnju stranu rukavca, tako da mislim da li ću da koristim rukavac ill osovinu je manje više svejdeno, a rukavac se zgodnije kači, ima onaj okrugli deo koji lako mogu da zašrafim za "stub" od banseka. Mada ti je ideja oko krivljenja konstrukcije na mestu, što otvara pitanje, kolika je sila potrebna da se zategne testera? To moram da proverim kod Matijasa, koliko se sećam on je merio tu silu, a vidim i da je bilo rasprave na forumu mada nije baš ništa tačno rečeno.
2. Ovo oko testere mi nije baš jasno. Kada si rekao veći točak da li si mislio na debljinu ili prečnik? Ja nešto ne vidim vezu izmedju prečnika i debljine testere ili grešim?
3. Matijasov sistem sa drvenim ramom mi je malo komplikovan za izradu a nisam siguran ni koliko je otporan na vibracije a koliko sam video, da bi lepo napravio drveni bansek, treba ti bansek
. isto kao i sa CNC-om treba ti CNC da napraviš CNC. a druga stvar kada sam pravio CNC od medijapana jeste jaka konstrukcija ali mi se čini mi vibracije kradu 0,1 sigurno... Tada sam i imao problem sa klizačima, bilo mi je lakše da pravim od aluminijuma pa sam pojeo nešto što se ne jede, i tada sam rekao da sledeći put pravim od čelika u startu pa ako ne radi kanta idemo iz početka. Ne znam ali kada je nešto drveno a može da mi otseče prste nekako me je strah... Å ta da mi testera raseče točak :forvonad: šala, jeste njegov lep i vidim prave ga ljudi ali nekako mi je "drven", a možda su i geni u pitanju svi su mašinci... Čudime da mi i nameštaj nije od nerđajućeg čelika 
A i sam čelik je dosta jeftiniji od špera. 1m2 špera je 1200 - 1400 dinara kako te ko zacepi (plus moraš da uzmeš dužinu znači ispod 3 hiljade nije a ne znam ni da li će me to pokrpiti + ima dosta sečenja, ogadi ti se dok ga napraviš), a metar kutije 3x3 čelične je 100 dinara, e sada pošto bi ja koristio kutiju 4x7 (cm) mislim da je cena oko 300 dinara metar (proveriću pa ću da javim). Kada saznam koliko je rastojanje izmedju točkova reći ću i koliko košta kutija
ali po mojim odokativnim merama uz upotrebu palca i upaljača mislim da mi treba oko 3-4 metara cevi + malo kutija 3x3 ali tih parčića mi je pun podrum tako da mislim da će se sve naći, sve u svemu 1200 dinara, i 8-10 šrafova da se to utegne i to je to što se tiče konstrukcije, može za razliku para da se plastificra u neku veselu boju i da bude večno..
A imao sam ja i ideje da pravim napregnutu gredu (kao na mostu) ali ni sam nisam siguran da li ima potrebe za time. Ideja je da se iseku "poklopci" za metalne kutije i da se onda progura brezon kroz sredinu i zategne, eventualno da se napuni cementom da dobije na težini ali se bojim da se ne kruni od vibracija? A mislim da može i bez toga, gledam te kutije na pasareli na poslu i čini mi se da ono dajc ne može da savije, još ako je dužina oko 40cm odnosno 1m za glavni stub, čini mi se da je neuništivo... Probaćemo pa ako ne bude radilo makar će da iseče drugi bansek od špera, a onda kanta
Valjda će se neko javiti za rastojanje točkova ill makar obim testere za male banseke pa da probam da razmerim...

1. Rukavac jeste dugačak ali glavčina kada se montira na rukavac ide skroz do kraja rukavca, skoro pa naleže na zadnju stranu rukavca, tako da mislim da li ću da koristim rukavac ill osovinu je manje više svejdeno, a rukavac se zgodnije kači, ima onaj okrugli deo koji lako mogu da zašrafim za "stub" od banseka. Mada ti je ideja oko krivljenja konstrukcije na mestu, što otvara pitanje, kolika je sila potrebna da se zategne testera? To moram da proverim kod Matijasa, koliko se sećam on je merio tu silu, a vidim i da je bilo rasprave na forumu mada nije baš ništa tačno rečeno.
2. Ovo oko testere mi nije baš jasno. Kada si rekao veći točak da li si mislio na debljinu ili prečnik? Ja nešto ne vidim vezu izmedju prečnika i debljine testere ili grešim?
3. Matijasov sistem sa drvenim ramom mi je malo komplikovan za izradu a nisam siguran ni koliko je otporan na vibracije a koliko sam video, da bi lepo napravio drveni bansek, treba ti bansek


A i sam čelik je dosta jeftiniji od špera. 1m2 špera je 1200 - 1400 dinara kako te ko zacepi (plus moraš da uzmeš dužinu znači ispod 3 hiljade nije a ne znam ni da li će me to pokrpiti + ima dosta sečenja, ogadi ti se dok ga napraviš), a metar kutije 3x3 čelične je 100 dinara, e sada pošto bi ja koristio kutiju 4x7 (cm) mislim da je cena oko 300 dinara metar (proveriću pa ću da javim). Kada saznam koliko je rastojanje izmedju točkova reći ću i koliko košta kutija

A imao sam ja i ideje da pravim napregnutu gredu (kao na mostu) ali ni sam nisam siguran da li ima potrebe za time. Ideja je da se iseku "poklopci" za metalne kutije i da se onda progura brezon kroz sredinu i zategne, eventualno da se napuni cementom da dobije na težini ali se bojim da se ne kruni od vibracija? A mislim da može i bez toga, gledam te kutije na pasareli na poslu i čini mi se da ono dajc ne može da savije, još ako je dužina oko 40cm odnosno 1m za glavni stub, čini mi se da je neuništivo... Probaćemo pa ako ne bude radilo makar će da iseče drugi bansek od špera, a onda kanta

Valjda će se neko javiti za rastojanje točkova ill makar obim testere za male banseke pa da probam da razmerim...

Džabe se čuvaš u životu i ovako se nećeš živ izvući 

Kako god racunam, mislim da se takva samogradnja ne isplati. Pre svega, Andrija, kazes i sam da nemas mnogo prostora. Najbitnije ti je da znas kakvi rezovi bi zadovoljili tvoje potrebe, tj. sta mislis da rezes, da nebi to predimenzionisao pri samogradnji. Znaci u malom prostoru dobijas masinu koja ce biti teska i verovatno glomaznija, a mozda bi mogla te poslove da ti zavrsi i ubodna testera uz pomoc rama za vodjenje lista (to obicno zatreba za rezanje debljina do 5-6 cm). Prostor je znaci problem broj jedan.
Drugi problem je racunica sa cenom. Fabricki proizvod ces lako prodati i kao polovan, kada ti ne bude vise trebao, a home made masinu ce ti retko ko kupiti i u bescenje.
Treci problem je koliko ces to dobro napraviti i koliko ces vremena utrositi dok to ne kompletiras da sve radi kako treba i na kraju koliko ti uopste treba tako nesto.
Ja bih pre kupio mali bansek za 300-350 evra, mozda Metabo, a mozda i Holtzstar, koji su lepo napravljeni sa livenom plocom koja ima vodjice i podesavanje nagiba, ovako nesto za manje poslice: http://www.alatnemasine.com/kruzna-test ... s-251.html
Drugi problem je racunica sa cenom. Fabricki proizvod ces lako prodati i kao polovan, kada ti ne bude vise trebao, a home made masinu ce ti retko ko kupiti i u bescenje.
Treci problem je koliko ces to dobro napraviti i koliko ces vremena utrositi dok to ne kompletiras da sve radi kako treba i na kraju koliko ti uopste treba tako nesto.
Ja bih pre kupio mali bansek za 300-350 evra, mozda Metabo, a mozda i Holtzstar, koji su lepo napravljeni sa livenom plocom koja ima vodjice i podesavanje nagiba, ovako nesto za manje poslice: http://www.alatnemasine.com/kruzna-test ... s-251.html
Precnik tocka, i sirina testere. Sto je precnik tocka veci, testera se manje savija. Uze testere su otpornije na to. Zasto... iskreno, ni meni nije bas najjasnije, posto bi tu trebalo da igra debljina a ne sirina, ali pretpostavljam da su uze testere istovremeno i tanje. Doduse zbog bombaze tockova, sire testere se takodje vise savijaju i uzduz.
Drvo ce mnogo bolje upijati vibracije od metala, ali mislim da to sto ti zoves vibracijama ustvari nije to vec nedovoljno kruta konstrukcija.
Ram ne treba da se pravi od spera, vec bas od drveta.
Kod ovakve konstukcije imas dva parametra: krutost i cvrstocu materijala.
Cvrstocu naravno moras da postignes, (to je tacka gde material pocinje trajno da se deformise).
Ono sto vecina zanemaruje u DYU konstrukcijama je krutost. To jest otpornost na elasticnu deformaciju (materijal se vraca u prvobitno stanje). Za bansek (kao i zavecinu drugog alata) je ova osobina kriticna.
Nevolja sa drvetom je sto su mu osobine potpuno razlicite u zavisnosti od pravca u kome deluje sila. Zato se pravi onakav sendvic kakav je napravio Matijas. To jest tako da na svakoj "gredi" (i horizontalnim i vertikalnoj), godovi idu duz "grede" posto je tako daska najjaca. Ako iskoristis sper, pola vlakana ide u jednom pravcu a pola u pravcu pod 90 stepeni. U sustini dobijes dva puta manju krutost sa sperom nego sa drvetom od kog je taj sper napravljen.
MDF ima manju krutost od daske duz godova.
Mera za krutost je modul elasticnosti. Sto je veci to je neki materijal kruci. Celik je tu odlican, ali ni drvo nije zanemarljivo, naravno kada se stavi u dovoljnoj kolicini.
No, ako si resio da ides na celik... samo se bojim da srafljena konstrukcija od cevi nece biti dovoljno kruta. Suplji profil ne mozes da stegnes srafom toliko koliko bi trebalo da nemoze da se mrdne kada je sila dovoljno velika. A velika je
Poluga kojom recimo gornji horizontalni krak deluje na spoj sa vertikalom je reda 1:5 ili vise (ako ti je vertikalna greda 7cm siroka, srafove mozes da postavis recimo na rastojanju od oko 5cm a rastojanje odatle do tacke vesanja gornjeg tocka je nesto reda 25cm za tocak precnika 30).
Sad nategnes list sa recimo 50Kg, i dobijes da na te srafove deluje 250 Kg.
Mislim da je varenje bolja solucija, i naravno debelozidni profili (mislim da je ta cena koju pominjes za tankozidne).
Drvo ce mnogo bolje upijati vibracije od metala, ali mislim da to sto ti zoves vibracijama ustvari nije to vec nedovoljno kruta konstrukcija.
Ram ne treba da se pravi od spera, vec bas od drveta.
Kod ovakve konstukcije imas dva parametra: krutost i cvrstocu materijala.
Cvrstocu naravno moras da postignes, (to je tacka gde material pocinje trajno da se deformise).
Ono sto vecina zanemaruje u DYU konstrukcijama je krutost. To jest otpornost na elasticnu deformaciju (materijal se vraca u prvobitno stanje). Za bansek (kao i zavecinu drugog alata) je ova osobina kriticna.
Nevolja sa drvetom je sto su mu osobine potpuno razlicite u zavisnosti od pravca u kome deluje sila. Zato se pravi onakav sendvic kakav je napravio Matijas. To jest tako da na svakoj "gredi" (i horizontalnim i vertikalnoj), godovi idu duz "grede" posto je tako daska najjaca. Ako iskoristis sper, pola vlakana ide u jednom pravcu a pola u pravcu pod 90 stepeni. U sustini dobijes dva puta manju krutost sa sperom nego sa drvetom od kog je taj sper napravljen.
MDF ima manju krutost od daske duz godova.
Mera za krutost je modul elasticnosti. Sto je veci to je neki materijal kruci. Celik je tu odlican, ali ni drvo nije zanemarljivo, naravno kada se stavi u dovoljnoj kolicini.
No, ako si resio da ides na celik... samo se bojim da srafljena konstrukcija od cevi nece biti dovoljno kruta. Suplji profil ne mozes da stegnes srafom toliko koliko bi trebalo da nemoze da se mrdne kada je sila dovoljno velika. A velika je

Sad nategnes list sa recimo 50Kg, i dobijes da na te srafove deluje 250 Kg.
Mislim da je varenje bolja solucija, i naravno debelozidni profili (mislim da je ta cena koju pominjes za tankozidne).
- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
Pa pazi ovako... Å to se tiče računice za samogradnju, mislim da si u pravu da se ne isplati ali isto tako se ne isplati kupovati i nameštaj Forma sociale (bez namere da nekog vredjam) pa ga ljudi kupuju. Å to se tiče prostora na ovom banseku ne planiram da sečem nešto veliko kao što je rasecanje trupaca, možda neko panjče ali trupac nikako. Ideja mi je da za bude maximalna radna visina 120 mm, mislim da preko toga nema svrhe za kućnu radinost. Možda isečem neku kutiju za nakit i obrežem nešto što CNC izglođe i to je to.Pezzo wrote:Kako god racunam, mislim da se takva samogradnja ne isplati. Pre svega, Andrija, kazes i sam da nemas mnogo prostora. Najbitnije ti je da znas kakvi rezovi bi zadovoljili tvoje potrebe, tj. sta mislis da rezes, da nebi to predimenzionisao pri samogradnji. Znaci u malom prostoru dobijas masinu koja ce biti teska i verovatno glomaznija, a mozda bi mogla te poslove da ti zavrsi i ubodna testera uz pomoc rama za vodjenje lista (to obicno zatreba za rezanje debljina do 5-6 cm). Prostor je znaci problem broj jedan.
E sada što se tiče ubodne testere okrenute naopako. To mi ne pada na pamet da radim. Uradio sam to sa B&D nekom malom testericom i jednostavno sam poludeo posle 10 minuta seckanja. Iskusno sam napravio postolje na nekoj stalaži za alat od univera i jednostavno nema snage da je zadrži sve se trese. lupa, udara... Gledam šta će da spadne sa police i kako će dete da mi se istraumira od buke koju proizvodim. Å to mi reče žena:"Džaba ti posao".Pezzo wrote:mozda bi mogla te poslove da ti zavrsi i ubodna testera uz pomoc rama za vodjenje lista (to obicno zatreba za rezanje debljina do 5-6 cm). Prostor je znaci problem broj jedan.

Å to se tiče cene tu se apsolutno slažem sa tobom da je to u neku ruku ne isplativo da se pravi u kućnoj radinosti kao što sam i rekao gore. A što se tiče kasnije prodaje, meni lično ne pada na pamet da je prodajem, ni sada ni za 10 godina. A usput imam livenu pločuPezzo wrote:Drugi problem je racunica sa cenom. Fabricki proizvod ces lako prodati i kao polovan, kada ti ne bude vise trebao, a home made masinu ce ti retko ko kupiti i u bescenje.


Točkove - Zamjce imam ostalo mi dok sam bio mali pa sam pravio tegove. Mrzelo me da odnesem da bacim a znao sam da će mi kad-tad zatrebati za "nešto"
Nemam pojma koliko ću dobro napravitiPezzo wrote:Treci problem je koliko ces to dobro napraviti i koliko ces vremena utrositi dok to ne kompletiras da sve radi kako treba i na kraju koliko ti uopste treba tako nesto.
Ja bih pre kupio mali bansek za 300-350 evra, mozda Metabo, a mozda i Holtzstar, koji su lepo napravljeni sa livenom plocom koja ima vodjice i podesavanje nagiba, ovako nesto za manje poslice: http://www.alatnemasine.com/kruzna-test ... s-251.html


Kupovina gotovog banseka mi je bila prva ideja ali nikako da skupim 350€ na gomili

Na ovome sam se opekao kod CNC i shvatio da je bolje da uključim i par metara čelika, čisto za svaki slučaj.mbole wrote:Ono sto vecina zanemaruje u DYU konstrukcijama je krutost. To jest otpornost na elasticnu deformaciju (materijal se vraca u prvobitno stanje). Za bansek (kao i zavecinu drugog alata) je ova osobina kriticna.
Ovo ti je veoma dobra konstatacija. Mislim da ću da zašrafim sa dva šrafa po spoju pa da odnesem na varenje valjda neće da povuče. Par puta sam vario nešto i kada mi zavari a nije u vinklu dođe mi da poludim:forbannad: Džaba mi gerovanje i sve kada mi zavari ukrivo dođe mi da sve bacim. Å ta misliš da li će šrafovi da spreče da povuče materijal prilikom varenja?mbole wrote:samo se bojim da srafljena konstrukcija od cevi nece biti dovoljno kruta. Suplji profil ne mozes da stegnes srafom toliko koliko bi trebalo da nemoze da se mrdne kada je sila dovoljno velika
Vidiš o debelozidnim profilima nisam baš mnogo razmišljao... Možda to i nije toliko loša ideja, mada kada gledam one Einhele, Matrixe i Nutoole nemam pojma ni sam... Njihov je čini mi se u klasi drvenog... Izvinjavam se svima koji imaju pomenute marke ali to je moje lično mišljenje...mbole wrote:Mislim da je varenje bolja solucija, i naravno debelozidni profili (mislim da je ta cena koju pominjes za tankozidne)
Izvinite ako sam bio preopširan ali pokušavam da kažem da volim da se igram... Starenje je stvar biologije a odrastanje stvar izbora...
Džabe se čuvaš u životu i ovako se nećeš živ izvući 

Mislim da je tu problem u samim lezajevima, a ne u tipu lezaja. Ja sam na svom malommetalskom strugu menjao originalne kuglicne (kineske) i stavio konusne (SKF), i postao je tih ko bubica, mnogo tisi nego pre toga.ali je glavna greška korišćenje konusnih ležajeva sa rolnicom umesto ovih sa kuglicama. Jeste da konusni ležaj trpi veće čeono opterećenje ali je bučan u p.... m......
Prvo sam nabavio neke verovatno isto kung-fu (behose neka tri slova WBF ili JAP ili tako neki), posto jednostavno nije bilo drugih u obliznjoj radnji a mene mrzelo da trazim, i ti su se stvarno drali ko magare, a i nisam nikako mogao da ih fino nastelujem. Doduse kostali su jedno 5 puta manje od SKF-a, ali dzaba jeftinoca kad nisu ni za sta. Nije ni SKF bio nesto preterano, ako se dobro secam reda 10 evrica komad.
Sto se tice toga da li ce sraf zadrzati da ne povuce var: nece ako varilac ne bude radio kako treba. Sila kojom var povlaci je bas velika, tako da ne verujem da bi ga srafovi zadrzali. Ali, ako ga lepo istacka pa tek posle toga krene sa kontinualnim varom, trebalo bi da bude kako treba, to jest srafovi ce ga samo drzati da pocetni polozaj bude u vinklu.
- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
@ Metabo
Ovo sa ležajevima ću da proverim ako uspem da nađem, svi su sada zastupnici za SKF ali niko neće da prodaje za keš svi nešto prodaju preko računa... Ali proveriću opet ali da ne davimo temu sa strugom i ležajevima.
E sada što se tiče banseka i njegovih mera koje sam tražio (a još niko nije rekao) pokušao sam zdravo razumski da zaključim kolika je veličina točkova na bansecima i rastojanje od centra jednog točka do centra drugog točka i došao do poražavajućih rezultata za mene
Za proxxonov mikro bansek je veličina točka 160mm a rastojanje izmedju osovine točkova je 280mm
Za Metabo mini bansek veličina točka je 250mm a rastojanje izmedju osovina točkova je 463mm
Kako sam to dobio? Ako se zaključi da je maksimalna dužina dela koji se obrađuje 150mm na Proxxonovom odnosno 240mm na Metabovom banseku a logično je da su oba banseka sa dva točka, onda se nameće samo po sebi da veličina točka + sakrivanje testere na glavnom stubu diktira i veličinu dela koji se obrađuje? Evo slika pa ako nekom zatreba...

E sada što se tiče rastojanja izmedju dve osovine točkova baseka. Ja sam izračunao po sledećoj formuli:
Rastojanje osovina = (dužina testere - obim točka)/2
To u slučaju Proxxona ispadne 280 mm a za Metabo 463mm
Ako neko ima tačne mere da me opvrgne ili da uzemem da je to to:|
E sada što se tiče moje ideje za bansek sa glavčinam, rukavcima i zamajcima mislim da će to da otpadne za micro bansek i da bi to bilo primenjljivo na mini baseku...
Zašto? Pa glupo mi je da na promer točka od 160mm stavljam osovinu od cca 25mm i glavčinu od 110 mm i zamajac, nekako mi se čini predimenzionisano? Teoretski to ne bi moglo da se otkine nikada u životu!!! Mada sa mnom se nikada ne zna...
Znači sa korišćenjem tih delova ostaje mi da pravim nešto kao "mini" bansek mada sam tu malo ni sam ne znam šta da kažem... Ovaj mali mi se više sviđa ali da je malo veći... Ni sam ne znam šta da radim...
Da li postoji mogućnost da se nađu negde kvalitetne testere "na metar" za bansek koje mogu da seku metal, drvo, plastiku... (ne mislim jedna nego više komada) Mislim da bi mi to malo smanjilo razmišljanje oko dizajna Banseka... Mogu da napravim manje više kakav god hoću bansek odnosno da nisam ograničen obimom testere, mada to sa sobom povlači druge stvari kao što su kupovina testere u velikim trgovinskim lancima je skoro ravna naučnoj fantastici ili...?
I još jedna stvar na Metabovom banseku ima točak za regulaciju "sa zadnje strane" kojim može da se našteluje testera da se kreće po sredini točka? Zar to ne rade vođice testere (ležajevi)?
Ovo sa ležajevima ću da proverim ako uspem da nađem, svi su sada zastupnici za SKF ali niko neće da prodaje za keš svi nešto prodaju preko računa... Ali proveriću opet ali da ne davimo temu sa strugom i ležajevima.
E sada što se tiče banseka i njegovih mera koje sam tražio (a još niko nije rekao) pokušao sam zdravo razumski da zaključim kolika je veličina točkova na bansecima i rastojanje od centra jednog točka do centra drugog točka i došao do poražavajućih rezultata za mene

Za proxxonov mikro bansek je veličina točka 160mm a rastojanje izmedju osovine točkova je 280mm
Za Metabo mini bansek veličina točka je 250mm a rastojanje izmedju osovina točkova je 463mm
Kako sam to dobio? Ako se zaključi da je maksimalna dužina dela koji se obrađuje 150mm na Proxxonovom odnosno 240mm na Metabovom banseku a logično je da su oba banseka sa dva točka, onda se nameće samo po sebi da veličina točka + sakrivanje testere na glavnom stubu diktira i veličinu dela koji se obrađuje? Evo slika pa ako nekom zatreba...

E sada što se tiče rastojanja izmedju dve osovine točkova baseka. Ja sam izračunao po sledećoj formuli:
Rastojanje osovina = (dužina testere - obim točka)/2
To u slučaju Proxxona ispadne 280 mm a za Metabo 463mm
Ako neko ima tačne mere da me opvrgne ili da uzemem da je to to:|
E sada što se tiče moje ideje za bansek sa glavčinam, rukavcima i zamajcima mislim da će to da otpadne za micro bansek i da bi to bilo primenjljivo na mini baseku...
Zašto? Pa glupo mi je da na promer točka od 160mm stavljam osovinu od cca 25mm i glavčinu od 110 mm i zamajac, nekako mi se čini predimenzionisano? Teoretski to ne bi moglo da se otkine nikada u životu!!! Mada sa mnom se nikada ne zna...
Znači sa korišćenjem tih delova ostaje mi da pravim nešto kao "mini" bansek mada sam tu malo ni sam ne znam šta da kažem... Ovaj mali mi se više sviđa ali da je malo veći... Ni sam ne znam šta da radim...
Da li postoji mogućnost da se nađu negde kvalitetne testere "na metar" za bansek koje mogu da seku metal, drvo, plastiku... (ne mislim jedna nego više komada) Mislim da bi mi to malo smanjilo razmišljanje oko dizajna Banseka... Mogu da napravim manje više kakav god hoću bansek odnosno da nisam ograničen obimom testere, mada to sa sobom povlači druge stvari kao što su kupovina testere u velikim trgovinskim lancima je skoro ravna naučnoj fantastici ili...?
I još jedna stvar na Metabovom banseku ima točak za regulaciju "sa zadnje strane" kojim može da se našteluje testera da se kreće po sredini točka? Zar to ne rade vođice testere (ležajevi)?
Džabe se čuvaš u životu i ovako se nećeš živ izvući 

Glavna stvar koju diktira precnik tocka je koliko sirok komad mozes da ubacis u bansek, sto je verovatno njegovo najvece ogranicenje
Ne postoji neki problem da napravis bansek koji ce imati tocak od 400mm a da ima maksimalnu visinu reza od 100mm (i da na taj nacin bude relativno mali). Samo je pitanje koliko ces da razmaknes tockove. A posto sam pravis bansek, to je stvar tvoje volje.
Testere "na metar" ti radi Filos iz Cacka. Sad, znam da imaju testere za drvo, za ove ostale materijale ne znam.
Vodjice testere drze testeru da ne bezi kad na nju krenes da guras materijal. Da bi testera isla po tockovima kako treba, mora da postoji ta regulacija nagiba gornjeg tocka (postoji na svakom banseku, samo nisi primetio).
Na kraju, danas u Merkuru videh jedan mali NuTool bansek za oko 250 evrica. Ne odgovaram te od samogradnje, al ipak treba razmisliti: http://www.e-merkur.rs/radionica/masine ... c-245.html
PS
SKF lezajeve sam kupovao kod VTL-a http://www.vtl.rs/ Sve regularno, pozoves, jel imate taj i taj lezaj, imamo, posto, toliko, dodjes, platis, dobijes racun... Doduse, bilo je pre jedno godinu-dve, al ne verujem da se nesto promenilo. Maloprodaju SKF-a da drze i: http://www.skf.com/portal/skf_cs/home/d ... 62&lang=sr
Ne postoji neki problem da napravis bansek koji ce imati tocak od 400mm a da ima maksimalnu visinu reza od 100mm (i da na taj nacin bude relativno mali). Samo je pitanje koliko ces da razmaknes tockove. A posto sam pravis bansek, to je stvar tvoje volje.
Testere "na metar" ti radi Filos iz Cacka. Sad, znam da imaju testere za drvo, za ove ostale materijale ne znam.
Vodjice testere drze testeru da ne bezi kad na nju krenes da guras materijal. Da bi testera isla po tockovima kako treba, mora da postoji ta regulacija nagiba gornjeg tocka (postoji na svakom banseku, samo nisi primetio).
Na kraju, danas u Merkuru videh jedan mali NuTool bansek za oko 250 evrica. Ne odgovaram te od samogradnje, al ipak treba razmisliti: http://www.e-merkur.rs/radionica/masine ... c-245.html
PS
SKF lezajeve sam kupovao kod VTL-a http://www.vtl.rs/ Sve regularno, pozoves, jel imate taj i taj lezaj, imamo, posto, toliko, dodjes, platis, dobijes racun... Doduse, bilo je pre jedno godinu-dve, al ne verujem da se nesto promenilo. Maloprodaju SKF-a da drze i: http://www.skf.com/portal/skf_cs/home/d ... 62&lang=sr
- Andrija Todorovic
- Zarezivač olovaka
- Posts: 12
- Joined: 25 Feb 2013 22:57
- Location: Novi Beograd
Da ali time gubim "pogodnost" kupovine testera na metar, a poznavajući mene uvek mi zatreba testera u subotu ujtro ili će da "pukne" u 19:00 uveče a onda mi je Filos dalekombole wrote:Glavna stvar koju diktira precnik tocka je koliko sirok komad mozes da ubacis u bansek, sto je verovatno njegovo najvece ogranicenje
Ne postoji neki problem da napravis bansek koji ce imati tocak od 400mm a da ima maksimalnu visinu reza od 100mm (i da na taj nacin bude relativno mali). Samo je pitanje koliko ces da razmaknes tockove. A posto sam pravis bansek, to je stvar tvoje volje.

Hm, ovo mi je zanimljivo a nisam video da ima na Proxxonu, znači točak se naginje levo ili desno da ide "ukoso". Taj detalj sam prevideo pri konstrukciji... Da nemaš slučajno neku sliku tog mehanizma?mbole wrote:Vodjice testere drze testeru da ne bezi kad na nju krenes da guras materijal. Da bi testera isla po tockovima kako treba, mora da postoji ta regulacija nagiba gornjeg tocka (postoji na svakom banseku, samo nisi primetio).
Video sam i pročitao na forumu nešto o njemu i ne svidja mi se ideja da kupim bansek pa da ga budžim nešto... Ako kupim kupujem da radi, i hvala na informaciji. Nego čini mi se da smo iz istog kraja? I ti si malo-malo u Merkuru?mbole wrote:Na kraju, danas u Merkuru videh jedan mali NuTool bansek za oko 250 evrica. Ne odgovaram te od samogradnje, al ipak treba razmisliti: http://www.e-merkur.rs/radionica/masine ... c-245.html
Za ovo hvala pogledaću ali sam sada "opsednut" sa bansekom pa će malo da sačeka....mbole wrote:PS
SKF lezajeve sam kupovao kod VTL-a http://www.vtl.rs/ Sve regularno, pozoves, jel imate taj i taj lezaj, imamo, posto, toliko, dodjes, platis, dobijes racun... Doduse, bilo je pre jedno godinu-dve, al ne verujem da se nesto promenilo. Maloprodaju SKF-a da drze i: http://www.skf.com/portal/skf_cs/home/d ... 62&lang=sr
Džabe se čuvaš u životu i ovako se nećeš živ izvući 
