GREJANJE U RADIONICI
nisam u mogućnosti da sada slikam peć pošto radi(-15c je napolju)sutra kad budem čistio peć ću slikati(inače je čistim 1. nedeljno negasi se 6-7 dana,uveče oko 22h natrpam,zatvorim cug i klapnu do ujutru je temp. vode oko 40c,onda samo nastavim....što se tiče cevi :to su obične peštanove cevi za vodu koje se lepe na peglu nema veze dal su bele ili zelene (šljaka već 3 godine)ima još jedna vrsta krem boje malo su tanje i skuplje lepe se na lepak ili nešto sl.
u belom kaloriferu je saće od rashladne vitrine(kao hladnjak od kola)i obični kućni ventilator (kinez levo desno,)
umalo da zaboravim ove bele cevi su samo u radionici u kući su bakarne
u belom kaloriferu je saće od rashladne vitrine(kao hladnjak od kola)i obični kućni ventilator (kinez levo desno,)
umalo da zaboravim ove bele cevi su samo u radionici u kući su bakarne
Last edited by jomiwork on 10 Feb 2012 21:34, edited 1 time in total.
- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3732
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact:
Eeee, znaci da su kod mene u zgradi usparali 2,5e/4m :forbannad: Grdne pare za toliku muku koju su napravili ljudima.tishler wrote:zelene plasticne cijevi proizvode posebno za hladnu(2,5 eura 4 m cijev) a posebno za toplu vodu i cijena ovih za toplu vodu je duplo vecamaricaiivica wrote:Sa onim zelenim cevima koje se topljenjem spajaju moze biti problema.
- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3732
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact:
evo nešto sam snimio jurtos
http://www.youtube.com/watch?v=VrqWQZC5 ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=VrqWQZC5 ... e=youtu.be
Last edited by jomiwork on 11 Feb 2012 10:58, edited 1 time in total.
Hvala ti na trudu i na video uradtku,jest da je malčice mračno i nevidi se baš najbolje ono na početku ali hvala.
Ovako,dali je ispod mjesta di trpaš piljevinu znači ložišta i onih cijevčica sa strane koje si čistio prostor znači dali je prostor za cirkuliranje zraka?
Još jedna stvar,cijelo ložište je sa gornje strane odvojeno od oplata samo je dolje ispod piljevine zračni prostor?
Ovako,dali je ispod mjesta di trpaš piljevinu znači ložišta i onih cijevčica sa strane koje si čistio prostor znači dali je prostor za cirkuliranje zraka?
Još jedna stvar,cijelo ložište je sa gornje strane odvojeno od oplata samo je dolje ispod piljevine zračni prostor?
Čovijek sniva a Bog realizira!
Odlican ti je ovaj kotao, svaka cast!:prsgore:
Samo imam jedan predlog sto se tice instalacije. Nisam primijetio da si ostavio ispod kalolifera ventil za ispustanje vode. Jer kod ovakvih kalolifera se desava, ako se ne koriste a niske su temperature, da voda u sacu smrzne i sace popuca kao u hladnjaku od kola!
Inace za instalaciju centralnog grijanja postoje namjenske plasticne cijevi i fiting koji se spajaju varenjem kao i klasicne cijevi za vodu! Jedina je razlika sto trpe vece temperature. Cak ih ima i PESTAN u svom proizvodnom programu!!
Samo imam jedan predlog sto se tice instalacije. Nisam primijetio da si ostavio ispod kalolifera ventil za ispustanje vode. Jer kod ovakvih kalolifera se desava, ako se ne koriste a niske su temperature, da voda u sacu smrzne i sace popuca kao u hladnjaku od kola!
Inace za instalaciju centralnog grijanja postoje namjenske plasticne cijevi i fiting koji se spajaju varenjem kao i klasicne cijevi za vodu! Jedina je razlika sto trpe vece temperature. Cak ih ima i PESTAN u svom proizvodnom programu!!
- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3732
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact:
Da si nekada gledao kako se tope te cevi i ti bi mislio da je ovo bolje.Dule wrote:Koliko sam te razumeo,misliš da je bolje lepljeno od zatopljenog sa peglom?Postoji cak i prelaz sa ovih koje se peglom spajaju na ove sa lepkom/cementim
Imaš taj lepak?
Kod topljenja imas dosta nepoznatih i dosta je ceo postupak nekako traljav (gledao sam coveka koji to radi svaki dan). Koliko si zagrejao, koliko se ohladilo, krenes da guras cev u cev a ova spoljna, rastopljena se uvije,...
Lepljenjem dobijas spoj koji vec na oko deluje jaci od cevi a veruj mi da i jeste (ove sam i ja koristio).
Lepkovi (cement) se kupuju gde i cevi i mnogo su elegantniji za rad.
Da li je razlika u ceni opravdana(nije prevelika)? Mislim da jeste.
Ovo je samo moje misljenje...
Kao i obicno, da su jedne cevi apsolutno bolje, one druge ne bi ni postojale 
I sistem varenja i sistem lepljenja imaju svojih prednosti i mana, ali i traze odgovarajuci alat, i pre svega metod rada. Ovde je uobicajeno da se svrati u radnju, kupi najjeftinija alatka, pogleda kako je to radio komsija i vec si "majstor". Onda se naravno kupuju i cevi kojima je glavna karakteristika da budu jeftine, a da li su bas namenjene za to... I na kraju nista cudno da postoje problemi.
Generalno gledano, cevi za grejanje (pricamo o kucnom grejanju ne o zgradama), su pod manjim opterecenjem nego cevi koje se recimo koriste za toplu vodu iz bojlera.
Najpre pritisak u sistemu grejanja je manji nego pritisak u vodovodu, i nikada nema "udarna" opterecenja (ne bi trebalo da ih ima ni vodovod, ali desava se i na to mora da se racuna). Temperatura vode u sistemu kucnog grejanja retko prelazi 60 stepeni, dok bojler sasvim regularno nabije 80.
Majstori koji postavljaju grejanje su upravo to majstori. Oni jednostavno nikada nisu ucili niti znaju kako se racuna i projektuje sistem grejanja, a stvari rade "odokativno" i na osnovu iskustva, sto najcesce urodi plodom, odnosno grejanje radi, a da li je optimalno je vec druga prica. Prosto receno, to je posao masinskog inzinjera (ne bilo kojeg, vec bas sa smera energetike), i uopste nije jednostavan.
Naravno stvari tipa: treba da razvucem dva radijatora/kalorifera u garazi, u 95% slucajeva ce funkcionisati bez obzira ne precnike cevi, protok pumpe, sistem postavljanja cevi... No i tada je pitanje da li sistem funkcionise optimalno odnosno da li se toplota u najvecoj mogucoj meri prenosi na prostoriju, ili "ode u dim". Indzilir je skup, al ni gorivo nije jeftino, a njega platis jednom, a gorivo trosis decenijama. Ako je razlika samo 5% u utrosenom gorivu...
Eh da, u sistem grejanja se sipa i antifriz (namenski, ne kao onaj za kola), iako to ne radi 99% ljudi. Evo moj zet to nije radio, vec je pametno ispustio vodu na jesen, posto mu je polovina kuce prazna, al je zaboravio "sitnicu", to jest da ispusti i vodu iz vodovoda. Kad je stegao mraz ovih dana, krenule da smrzavaju vodovodne cevi, napunimo sistem grejanja, nekako odmrznemo posto je pocelo da mrzne u ventilima trenutno kako je punjeno, i sistem proradi, pocne da penje temperaturu, i naravno sat vremena kasnije nestane struje
Jel treba da napomenem da nema pretvarac koj bi terao pumpu? Dok je struja dosla voda je smrzla u svim cevima i radijatorima. Narednih 7 sati smo grejali cevi i radijatore brenerom na plin (ta polovina kuce je nekih 300 kvadrata), dok konacno nije profunkcionisalo. Steta je na srecu minimalna, samo dva pukla rebra.
Nakon sve zavitlancije kuca se ipak lepo ugrejala sve je odmrzlo, al... juce procureo kotao
Ne cudi me posto onog trenutka kad ispustis vodu, krece intenzivna korozija. Upravo zbog toga se i sipa antifriz kako ne bi morao da se prazni sistem.
Na srecu sada se sve dovoljno ugrejalo, tako da smo mogli da ispustimo vodu iz vodovodne instalacije, ispraznimo i sistem grejanja, i sad ceka majstore da poprave kotao.

I sistem varenja i sistem lepljenja imaju svojih prednosti i mana, ali i traze odgovarajuci alat, i pre svega metod rada. Ovde je uobicajeno da se svrati u radnju, kupi najjeftinija alatka, pogleda kako je to radio komsija i vec si "majstor". Onda se naravno kupuju i cevi kojima je glavna karakteristika da budu jeftine, a da li su bas namenjene za to... I na kraju nista cudno da postoje problemi.
Generalno gledano, cevi za grejanje (pricamo o kucnom grejanju ne o zgradama), su pod manjim opterecenjem nego cevi koje se recimo koriste za toplu vodu iz bojlera.
Najpre pritisak u sistemu grejanja je manji nego pritisak u vodovodu, i nikada nema "udarna" opterecenja (ne bi trebalo da ih ima ni vodovod, ali desava se i na to mora da se racuna). Temperatura vode u sistemu kucnog grejanja retko prelazi 60 stepeni, dok bojler sasvim regularno nabije 80.
Majstori koji postavljaju grejanje su upravo to majstori. Oni jednostavno nikada nisu ucili niti znaju kako se racuna i projektuje sistem grejanja, a stvari rade "odokativno" i na osnovu iskustva, sto najcesce urodi plodom, odnosno grejanje radi, a da li je optimalno je vec druga prica. Prosto receno, to je posao masinskog inzinjera (ne bilo kojeg, vec bas sa smera energetike), i uopste nije jednostavan.
Naravno stvari tipa: treba da razvucem dva radijatora/kalorifera u garazi, u 95% slucajeva ce funkcionisati bez obzira ne precnike cevi, protok pumpe, sistem postavljanja cevi... No i tada je pitanje da li sistem funkcionise optimalno odnosno da li se toplota u najvecoj mogucoj meri prenosi na prostoriju, ili "ode u dim". Indzilir je skup, al ni gorivo nije jeftino, a njega platis jednom, a gorivo trosis decenijama. Ako je razlika samo 5% u utrosenom gorivu...
Eh da, u sistem grejanja se sipa i antifriz (namenski, ne kao onaj za kola), iako to ne radi 99% ljudi. Evo moj zet to nije radio, vec je pametno ispustio vodu na jesen, posto mu je polovina kuce prazna, al je zaboravio "sitnicu", to jest da ispusti i vodu iz vodovoda. Kad je stegao mraz ovih dana, krenule da smrzavaju vodovodne cevi, napunimo sistem grejanja, nekako odmrznemo posto je pocelo da mrzne u ventilima trenutno kako je punjeno, i sistem proradi, pocne da penje temperaturu, i naravno sat vremena kasnije nestane struje

Nakon sve zavitlancije kuca se ipak lepo ugrejala sve je odmrzlo, al... juce procureo kotao

Ne cudi me posto onog trenutka kad ispustis vodu, krece intenzivna korozija. Upravo zbog toga se i sipa antifriz kako ne bi morao da se prazni sistem.
Na srecu sada se sve dovoljno ugrejalo, tako da smo mogli da ispustimo vodu iz vodovodne instalacije, ispraznimo i sistem grejanja, i sad ceka majstore da poprave kotao.
ljudi koliko ja vidim klatite praznu slamu.Cijevi ovakve cijevi onakve ventili,ako čovijeku to radi bezprekorno onda služi svrsi.Å to se tiče cijevi turci slažu centralno od zelenih cijevi.Ne pričam bez veze bio i vidio(pred 5 godina vozio sam kamion ).Druga stvar koliko je voda temperature iz bojlera za toplu vodu pa se ne raspada, a na kotlu kad poteraš 80 stupnjeva ti je maksimum. Vidim da polemizirate oko grijanja.tu mudrolije nema koliko grijačih tijela toliko i topline.Proračuni nekvi esu ali to je za dobru stolariju i još je nekad slabo. Znači kad radite uvije dodajte malo više.Postavite termo ventil na radijetor i nema da bude ni hladno ni zima.Tu brzina pumpe debljina cijevi nije toliko bitna .Glavni vod mora biti minimalno fi 22 pa na više.Ako kuća katnica onda 26 i nema zimeÅ to se tiče brzine pumpe najbolje je na .Å to tera brže vodu kotao teže zagrijava.A što se tiče kotla ili može zagrijat vodu ili je slab,mali pa ne može mudrolije nema.Ni to vam ne pričam na pamet napravio sam centranih barem stotinjak,i svi savršeno funkcioniraju.Jedino na par mjesta gazda uzme jeftiniji manji kotao pa u sred zime malo je slab(češće loži da bi zagrijalo vodu na nekih 70):no kad su promijenili kotlove odmahje i druga priča Vi politizirate oko prostih stvari a u stvari tko je šta vidi na kotlu.Ništa kao ni ja ,tri rupe od dimnjaka ložište sa strane promaju ventil a klapna za zrak se ni ne vidi gdje stoji.Da li je na donjoj rupi ili na ložištu.Nitko se nije zapitao kako napravit glavnu stvar kotao .Kao da su položaj cijevi i ventila veći faktor od kotla.Zato bih molio jomiworka ako bi mogao dati nekakve skice i osnovne upute unutrašnjosti kotla što je najveća poanta