Pitanjce za hemicare
Pa jesam pročito sve pre toga i ovu lovačku pušku sa gledo i savete lovaca i carska voda šta je i skonto šta radite ! Ali sam pomešo sada kontam šta tražiš da dobiješ Sorry Uff tebi netreba da ga pročistiš od korozije ti želiš da pretvoriš da bude ko ta puška na slici dvocevka da ga zacrniš i pročistiš taj komad metala ili već čega ? :stolt::stolt:
Last edited by MapleMan on 14 Sep 2011 00:24, edited 1 time in total.
Dva put zine , a tri put slaže
Radi. Izgleda sasvim lepo.
Kupis FeCl3 kod Kelca (http://www.kelco.rs/katalog/komponente. ... upweb=8470) FECL3-KRI-1KG kosta 912 dinara (mislim da salju brzom postom).
To ti je mnogo, al nema manje pakovanje.
Kupis destilisanu ili demineralizovanu vodu (kupi bar 5 litara, a bolje 10 trebace ti i za kuvanje, ima u Metrou) i rastvoris 1Kg FeCl3 u 7 litara destilisane vode da bi dobio 10% rastvor. Naravno mozes i da rastvoris 0.5Kg u 3.5 litara vode.
Od hemije ti treba jos aceton za odmascivanje. Kupi cist aceton u apoteci, ne sredstvo za skidanje laka u parfimeriji, posto skidaci laka imaju neke dodatke.
Treba ti i fina celicna vuna (0000 to jest ona sa oznakom 4 nule, ima je kod woby-a), kao i rukavice. Rukavice uzmi ili one tanke ko hirurske, ili ako koristis one za kuhinju, ne zaboravi da i njih dobro operes sa spoljasnje strane.
Lepo obrusis to sto hoces da bruniras, finom smirglom. Sto finije izbrusis bolje ce izgledati. Idi barem do 400 a nece da skodi ni 800 i finije.
Odmastis acetonom, i vise nema pipanja prstima, samo u rukavicama. Jako je vazno da bude perfektno odmasceno.
Vatom ili nekom krpicom namazes tanak sloj, ne sme da ima kapljica, samo da bude vlazno, i ostavis da zardja.
Ako postoji neki deo koji neces da bruniras (recimo unutrasnjost cevi), to moras da zastitis na neki pogodan nacin (cev nekim cepom na primer).
Okacis ga na neku zicu (gvozdenu zicu, nemoj koristiti bakarnu ili Al)
Koliko mu vremena treba zavisi od puno faktora (vlage, temperature, materijala...) Znaci za prvi put ces morati malo da ga "obilazis" i zagledas. Ako ide sporo, mozes da u obicnu plasticnu kantu stavis sundjer natopljen toplom vodom, komad koji bruniras okacis na neki pogodan nacin i kantu zatvoris. Znaci komad mora da "visi" u vazduhu.
Ovih dana na ovim temperaturama, kod mene mu je trebalo oko 3-4 sata da formira fin tanak sloj rdje.
U pogodnu serpu sipas destilisanu vodu, i stavis je da prokljuca. Sad komad uronis u kljucalu vodu, tako da ne dodiruje dno (okaci ga nekako), ali da je ceo potopljen, i kuvas ga oko opola sata do sat. Voda sve vreme mora da vri.
Kad si ga skuvao, izvadis, sacekas da se ohladi (mozes i da ga ohladis pod cesmom), osusis, i istrljas celicnom vunom. Ne treba "trljati ko blesav", vec samo da se skine ono sto nije vezano. Znaci blago trljanje, bez velikog pritiska. To sto skidas lici na "stroku", i treba je kompletno skinuti. Nakon prvog cetkanja, povrsina ce biti "prosarana" i siva a ne crna, al nemoj to da te brine, to je samo pocetak.
Sad ponovo odmastis, opet namazes sa rastvorom FeCl3, ostavis, skuvas, iscetkas... Pa u krug.
Tako teras ili dok ne prestane da rdja, ili dok ti nisi zadovoljan izgledom. Trebalo bi da mozes da dobijes finu crnu, toliko tamnu da dobija plavicast odsjaj. Kako ce konkretno izgledati zavisi i od samog celika koji bruniras, ne daju svi istu nijansu.
Kad si zakljucio da je dosta, prokuvas jos jednom u blagom rastvoru sode bikarbone, kako bi neutralisao eventualno zaostalu kiselinu, fino osusis, ocistis, podmazes nekim laganim uljem i gotovo.
Ako mozes da nadjes jako finu celicnu cetku ona je bolja od celicne vune. Kad kazem finu mislim baaaaaas finu. To napolju zovu "carding brush", i zicice treba da budu oko 0.05mm ili tanje (pet stotih milimetra). Recimo ovako nesto:" http://www.brownells.com/.aspx/pid=6732 ... DING_BRUSH
Probao sam da slikam, al katastrofalno je sa telefona. Videcu u subotu da od burazera uzmem fotoaparat.
Kupis FeCl3 kod Kelca (http://www.kelco.rs/katalog/komponente. ... upweb=8470) FECL3-KRI-1KG kosta 912 dinara (mislim da salju brzom postom).
To ti je mnogo, al nema manje pakovanje.
Kupis destilisanu ili demineralizovanu vodu (kupi bar 5 litara, a bolje 10 trebace ti i za kuvanje, ima u Metrou) i rastvoris 1Kg FeCl3 u 7 litara destilisane vode da bi dobio 10% rastvor. Naravno mozes i da rastvoris 0.5Kg u 3.5 litara vode.
Od hemije ti treba jos aceton za odmascivanje. Kupi cist aceton u apoteci, ne sredstvo za skidanje laka u parfimeriji, posto skidaci laka imaju neke dodatke.
Treba ti i fina celicna vuna (0000 to jest ona sa oznakom 4 nule, ima je kod woby-a), kao i rukavice. Rukavice uzmi ili one tanke ko hirurske, ili ako koristis one za kuhinju, ne zaboravi da i njih dobro operes sa spoljasnje strane.
Lepo obrusis to sto hoces da bruniras, finom smirglom. Sto finije izbrusis bolje ce izgledati. Idi barem do 400 a nece da skodi ni 800 i finije.
Odmastis acetonom, i vise nema pipanja prstima, samo u rukavicama. Jako je vazno da bude perfektno odmasceno.
Vatom ili nekom krpicom namazes tanak sloj, ne sme da ima kapljica, samo da bude vlazno, i ostavis da zardja.
Ako postoji neki deo koji neces da bruniras (recimo unutrasnjost cevi), to moras da zastitis na neki pogodan nacin (cev nekim cepom na primer).
Okacis ga na neku zicu (gvozdenu zicu, nemoj koristiti bakarnu ili Al)
Koliko mu vremena treba zavisi od puno faktora (vlage, temperature, materijala...) Znaci za prvi put ces morati malo da ga "obilazis" i zagledas. Ako ide sporo, mozes da u obicnu plasticnu kantu stavis sundjer natopljen toplom vodom, komad koji bruniras okacis na neki pogodan nacin i kantu zatvoris. Znaci komad mora da "visi" u vazduhu.
Ovih dana na ovim temperaturama, kod mene mu je trebalo oko 3-4 sata da formira fin tanak sloj rdje.
U pogodnu serpu sipas destilisanu vodu, i stavis je da prokljuca. Sad komad uronis u kljucalu vodu, tako da ne dodiruje dno (okaci ga nekako), ali da je ceo potopljen, i kuvas ga oko opola sata do sat. Voda sve vreme mora da vri.
Kad si ga skuvao, izvadis, sacekas da se ohladi (mozes i da ga ohladis pod cesmom), osusis, i istrljas celicnom vunom. Ne treba "trljati ko blesav", vec samo da se skine ono sto nije vezano. Znaci blago trljanje, bez velikog pritiska. To sto skidas lici na "stroku", i treba je kompletno skinuti. Nakon prvog cetkanja, povrsina ce biti "prosarana" i siva a ne crna, al nemoj to da te brine, to je samo pocetak.
Sad ponovo odmastis, opet namazes sa rastvorom FeCl3, ostavis, skuvas, iscetkas... Pa u krug.
Tako teras ili dok ne prestane da rdja, ili dok ti nisi zadovoljan izgledom. Trebalo bi da mozes da dobijes finu crnu, toliko tamnu da dobija plavicast odsjaj. Kako ce konkretno izgledati zavisi i od samog celika koji bruniras, ne daju svi istu nijansu.
Kad si zakljucio da je dosta, prokuvas jos jednom u blagom rastvoru sode bikarbone, kako bi neutralisao eventualno zaostalu kiselinu, fino osusis, ocistis, podmazes nekim laganim uljem i gotovo.
Ako mozes da nadjes jako finu celicnu cetku ona je bolja od celicne vune. Kad kazem finu mislim baaaaaas finu. To napolju zovu "carding brush", i zicice treba da budu oko 0.05mm ili tanje (pet stotih milimetra). Recimo ovako nesto:" http://www.brownells.com/.aspx/pid=6732 ... DING_BRUSH
Probao sam da slikam, al katastrofalno je sa telefona. Videcu u subotu da od burazera uzmem fotoaparat.
Evo konacno sam uslikao i boje su prilicno verne:

Ovaj komad koji je napred je em od drugacijeg materijala (flah), em je bio dosta losije obradjen nego ovaj u pozadini koji je od celika 3990.
Ove bele "tackice" su odsjaj od blica na kraterima koji su tu ostali nakon smigrlanja (taj flah je inace bio grdno zardjao), i u stvarnosti su isto crne, mada je ceo komad malo "sivlji" nego ovaj od 3990. Verovatno bi i on nakon jos par tura rdjanja/kuvanja postigao tamnije crnu, ali iskreno mrzelo me dalje.

Ovaj komad koji je napred je em od drugacijeg materijala (flah), em je bio dosta losije obradjen nego ovaj u pozadini koji je od celika 3990.
Ove bele "tackice" su odsjaj od blica na kraterima koji su tu ostali nakon smigrlanja (taj flah je inace bio grdno zardjao), i u stvarnosti su isto crne, mada je ceo komad malo "sivlji" nego ovaj od 3990. Verovatno bi i on nakon jos par tura rdjanja/kuvanja postigao tamnije crnu, ali iskreno mrzelo me dalje.
Aha bogme lepo ,mogu zamisliti kako je izrđalo izgledalo pre ? pa taj veći komad još finijom širglom da mu daš i i još koji put na odkuvavanje i bio bih ko onaj drugi komad možda ! U svakom principu i pogledu radi poso formula !!
Ubili me ovi kišni dani na dunavu ali moram probati i naći vremena ?!! Pa sve po receptu naravno i zaštitnom opremom pa da vidim rezultat i kod mene !
Ubili me ovi kišni dani na dunavu ali moram probati i naći vremena ?!! Pa sve po receptu naravno i zaštitnom opremom pa da vidim rezultat i kod mene !
Dva put zine , a tri put slaže
- venzinatiko
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 219
- Joined: 25 Feb 2017 12:55
- Location: Kragujevac
Nije, posto nisi dobio ono sto treba na povrsini.
U sustini si dobio sagorelo ulje odnosno neki njegov oksid kojim je presvucen komad.
A treba da dobijes povrsinki sloj koji je sam po sebi otporan da rdjanje, tvrd, plus malo porozan kako bi u njega moglo da se upije ulje.
U gore pomenutom postupku, taj povrsinski sloj je Fe3O4 to jest magnetit, takozvana "crna" rdja, oksid gvozdja koji je stabilan, tj ne rdja dalje ("obicna" odnosno crvena rdja je Fe2O3).
Svi ostali meni poznati postupci su previse komplikovani i opasni za kucno izvodjenje (rastopljene soli, razne ozbiljno otrovne i tesko nabavljive hemikalije...)
Cak i komercijalne "brze" hemije, daju boju, ali ne i stepen zastite, barem ono sto sam probao.
U sustini si dobio sagorelo ulje odnosno neki njegov oksid kojim je presvucen komad.
A treba da dobijes povrsinki sloj koji je sam po sebi otporan da rdjanje, tvrd, plus malo porozan kako bi u njega moglo da se upije ulje.
U gore pomenutom postupku, taj povrsinski sloj je Fe3O4 to jest magnetit, takozvana "crna" rdja, oksid gvozdja koji je stabilan, tj ne rdja dalje ("obicna" odnosno crvena rdja je Fe2O3).
Svi ostali meni poznati postupci su previse komplikovani i opasni za kucno izvodjenje (rastopljene soli, razne ozbiljno otrovne i tesko nabavljive hemikalije...)
Cak i komercijalne "brze" hemije, daju boju, ali ne i stepen zastite, barem ono sto sam probao.
- venzinatiko
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 219
- Joined: 25 Feb 2017 12:55
- Location: Kragujevac
Nisam siguran da smo se razumeli. Pod "gore pomenuti postupak" nisam mislio na grejanje i potapanje u ulje, vec na pricu sa ferihloridom (ili nekom drugom kiselinom).
Ovo sa grejanjem i uljem, ok stvorice neku minimalnu zastitu, ali ni pravi brun sam po sebi bez redovnog mazanja uljem ne obezbedjuje otpornost na koroziju.
Uostalom puske koje su fabricki brunirane, sasvim lepo rdjaju ako se ne mazu redovno.
Ovo sa grejanjem i uljem, ok stvorice neku minimalnu zastitu, ali ni pravi brun sam po sebi bez redovnog mazanja uljem ne obezbedjuje otpornost na koroziju.
Uostalom puske koje su fabricki brunirane, sasvim lepo rdjaju ako se ne mazu redovno.
- venzinatiko
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 219
- Joined: 25 Feb 2017 12:55
- Location: Kragujevac
Najverovatnije parkerizacija, posto ne verujem da su primenili neki kvalitetniji i skuplji postupak tipa feritne nitrokarbonizacije. Takvih postupaka ima mali milion, razlicite cene i efeikasnoti. Ako je parkerizacija, svodi sa na fosfatizaciju u rastvoru fosfatne kiseline sa dodacima mangana, cinka i bakra, koji naprave sloj na povrsini koji je porozan, i koji se naulji jednom, pa traje prilicno dugo.
Od svega toga sto sam video, feritna nitrokarbonizacija je najefikasnija, ali zahteva ozbiljnu opremu, pa se koristi uglavnom na oruzju.
Od svega toga sto sam video, feritna nitrokarbonizacija je najefikasnija, ali zahteva ozbiljnu opremu, pa se koristi uglavnom na oruzju.