Koji lak za farbanje medijapana?
Koji lak za farbanje medijapana?
Postovani drugari,znam da je dosta toga receno ovde o farbanju-lakiranju medijapana,ali mene konkretno interesuje postoji li lak koji mogu valjkom ili cetkom da nanesem na medijapan, a da taj lak sadrzi i osnovu i zavrsnu farbu,odnsono da ne moram da farbam prvo osnovnom,pa farbom-lakom pa zavrsnom(ako me razumete).
S obzirom da su mi u prodavnici farbi i lakova rekli da postoji lak kome ne treba temeljna ili osnovna,vec u sebi sve sadrzi, dali je to istina i koliko je to kvalitetno...?
Inace pravim stalak za zvucnike D.I.Y,pa police na kome ce stajati zvucnik kao i donja ploca ce biti od medijapana,zamislio sam da deo MDF pokrijem-zalepim eko kozom a ostatak zastitim tamnim lakom.
Ocekujem vas savet,pozz!:)
S obzirom da su mi u prodavnici farbi i lakova rekli da postoji lak kome ne treba temeljna ili osnovna,vec u sebi sve sadrzi, dali je to istina i koliko je to kvalitetno...?
Inace pravim stalak za zvucnike D.I.Y,pa police na kome ce stajati zvucnik kao i donja ploca ce biti od medijapana,zamislio sam da deo MDF pokrijem-zalepim eko kozom a ostatak zastitim tamnim lakom.
Ocekujem vas savet,pozz!:)
Svaki lak u principu mozes da koristis i kao podlogu i kao zavrsni ali,to nece ku... da valja. Zavrsni lak mozes da naneses kao podlogu ali ces imati grdne probleme sa smirglanjem istog jer je tvd zato se koristi podloga koja se lakse smirgla sto se podrazumeva (mislim na medju fazno brusenje ,granulacija 400) Esad posto si rekao da hoces da mackas kutije za zvucnike pretpostavljam za sebe ja ti predlazem da ako nemas nekoga da ti to isprska uzmes sprej farbu auto reparator ili nesto slicno u spreju i prefarbas u dve tri ruke sa smirglanjem pre i izmedju svake ruke.Medijapan go sa 180, prvu i drugu ruku toga sto ce da ti sluzi kao podloga sa smirglom 400, prskaj tanke nanose sa vise ponavljanja u jednoj ruci da ti ne procuri. Pod lakovima se u principu smatraju transparentne boje a tebi ako to pravis od golog medijapana treba pokrivna boja
Savke,hvala na odgovoru!
Necu kutije da mackam vec stativ na kome ce stajati zvucne kutije,odnsosno police,posto nosaci ce biti metalni(metalna sipka sa navojom 60cm visine,12-ica).
Cuo sam da ima crni lak,tako da ce dobro prekriti medijapan,nisam siguran dali moze neki predmet recimo da se prefarba sa crnom bilo drvo -metal farbom,uljanom/nitro/poliuretan/...itda zatim da se prelakira transparentnim lakom?
Ja sam hteo da kupim ako mora zbog nijanse crne i bajc crni pa zatim lak, ali su mi rekli u prodavnici da ima crni lak,znaci nijansirani lak crne boje,koji moze da sluzi i kao osnovna i kao zavrsna farba.
Mogu da nadjem da mi neko presprica profesionalno, ali me to moze dosta skupo kostati,to cu uraditi kad budem pravio zvucne kutije,a posto pravim stalak za zvucnike, koji se sastoji od gornje ploce na kome ce stajati zvucnici,i donje ploce na koju ce se vezivati metalni stubovi,i te ploce ce biti delimicno prektivene eko kozom, tako da ostatak(ivice i donja povrsina koja se i ne vidi toliko) bice premazano lak farbom.
Imao sam prilike da farbam mali boljercic u kuhinji sa crvenim sprejom i veoma je neravnomeran nanos farbe,potrosio sam dva spreja da bih prefarbao mali boljercic,ali mogu ti reci i da sam farbao cetkom ili valjkom ne bi bila velika razlika,nisam zadovoljan lakom u spreju,inace sam razmisljao o njemu.
Na kraju krajeva mogu premazati i Sandolinom???
Pozzz
Necu kutije da mackam vec stativ na kome ce stajati zvucne kutije,odnsosno police,posto nosaci ce biti metalni(metalna sipka sa navojom 60cm visine,12-ica).
Cuo sam da ima crni lak,tako da ce dobro prekriti medijapan,nisam siguran dali moze neki predmet recimo da se prefarba sa crnom bilo drvo -metal farbom,uljanom/nitro/poliuretan/...itda zatim da se prelakira transparentnim lakom?
Ja sam hteo da kupim ako mora zbog nijanse crne i bajc crni pa zatim lak, ali su mi rekli u prodavnici da ima crni lak,znaci nijansirani lak crne boje,koji moze da sluzi i kao osnovna i kao zavrsna farba.
Mogu da nadjem da mi neko presprica profesionalno, ali me to moze dosta skupo kostati,to cu uraditi kad budem pravio zvucne kutije,a posto pravim stalak za zvucnike, koji se sastoji od gornje ploce na kome ce stajati zvucnici,i donje ploce na koju ce se vezivati metalni stubovi,i te ploce ce biti delimicno prektivene eko kozom, tako da ostatak(ivice i donja povrsina koja se i ne vidi toliko) bice premazano lak farbom.
Imao sam prilike da farbam mali boljercic u kuhinji sa crvenim sprejom i veoma je neravnomeran nanos farbe,potrosio sam dva spreja da bih prefarbao mali boljercic,ali mogu ti reci i da sam farbao cetkom ili valjkom ne bi bila velika razlika,nisam zadovoljan lakom u spreju,inace sam razmisljao o njemu.
Na kraju krajeva mogu premazati i Sandolinom???
Pozzz
Ako hoces da to sto farbas "lici na nesto", moraces da se igras sa osnovnom, smirglanjem, mogucim kitovanjem, smirglanjem, farbanjem smirglanjem, farbanjem...
Osnovna boja ima nimalo zanemarljivu svrhu da lepo poveze materijal i zavrsnu boju/lak. najcesce je sama zavrsna boja identicna za recimo metal i drvo, ali se osnovne razlikuju.
Druga najcesca greska je nanosenje jednog debelog sloja boje. Pretpostavljam da je tvoj pokusaj farbanja bojlera "propao" zato sto si pokusavao da iz jednog nanosa postignes pun intenzitet boje, odnosno delovalo ti je "providno". Naravno moguce je i da jednostavno nisi lepo pripremio povrsinu (presao finom vodenom smirglom staru boju tako da je matiras). U sustini boju je pozeljno naneti u vise tankih slojeva. Neke boje trpe nanosenje u debelom sloju, sto ne znaci da je tako boje naneti ih.
Najcesce tek nakon prvog sloja koji naneses vidis sve greske u pripremi (citaj smirglanju) koje su ti promakle. Onda naravno sleduje jos smirglanja, uz eventualno popunjavanje rupa kitom (mnogo je lakse zapuniti jednu ogrebotinu duboku milimetar nego osmirglati celu povrsinu za taj milimetar).
Osnovna boja ima nimalo zanemarljivu svrhu da lepo poveze materijal i zavrsnu boju/lak. najcesce je sama zavrsna boja identicna za recimo metal i drvo, ali se osnovne razlikuju.
Druga najcesca greska je nanosenje jednog debelog sloja boje. Pretpostavljam da je tvoj pokusaj farbanja bojlera "propao" zato sto si pokusavao da iz jednog nanosa postignes pun intenzitet boje, odnosno delovalo ti je "providno". Naravno moguce je i da jednostavno nisi lepo pripremio povrsinu (presao finom vodenom smirglom staru boju tako da je matiras). U sustini boju je pozeljno naneti u vise tankih slojeva. Neke boje trpe nanosenje u debelom sloju, sto ne znaci da je tako boje naneti ih.
Najcesce tek nakon prvog sloja koji naneses vidis sve greske u pripremi (citaj smirglanju) koje su ti promakle. Onda naravno sleduje jos smirglanja, uz eventualno popunjavanje rupa kitom (mnogo je lakse zapuniti jednu ogrebotinu duboku milimetar nego osmirglati celu povrsinu za taj milimetar).
To si potouno u pravu!
Moze li samo savet kad se koriste osnovne boje koja vrsta osnovne je najpozeljnija?
Govorimo o farbanju drveta,ali mislim da je to isto i za metal?
Znam da postoji i osnovna boja u spreju,ali je mnogo skupa 1000 dinara,a neznam kakav joj je ucinak???
Sto se tice da kazemo glavne boje,mene buni posto sam citao da za drvo se koristi bajc pa onda zavrsni lak,podrazumevam da bajc predstavlja osnovnu boju a uz to i toner,a lak sluzi samo kao zavrsna farba,ili postoji i zavrsna farba(znaci tri ukupne farbe?)?
Znam da je pominjano ovde da za osnovnu koristiti nitro osnovnu, pa onda prelakirati poliuretanskom bojom ili lakom.
Mene buni to sto se mnogo mesa lak i farba,ja mislim da to nije isto-jel gresim?
Smatrao sam da farba je uvek tako da kazem mutna obojena, a lak sluzi da uvek pokaze godove ili sare drveta,stim sto postoje blaga toniranja,koje zavise od laka i bajca?
Molim te kratko mi samo reci sta se najbolje pokazalo za kucnu radinost kad su u pitanju lakovi i farbe?
Recimo za farbanje drveta ide bajc(ili po pravilo ide jos neka farba pre bajca-osnovna??) pa onda lak i nakraju zavrsni lak koji daje i sjaj ili mat efekat a i otporan je na grebanje?
A za farbanje bojom-farbom koristi se uljana ili nitro osnovna, zatim ide farba poliuretanska ili ona poliester(ako nisam pogresio u izrazu) i na kraju transparent lak farba ?
Molim te ovo mi samo razjazni,znam da je puno pitanja,ali nemam gde drugde da pitam/
Hvala na strpljenju i pomoci!
Moze li samo savet kad se koriste osnovne boje koja vrsta osnovne je najpozeljnija?
Govorimo o farbanju drveta,ali mislim da je to isto i za metal?
Znam da postoji i osnovna boja u spreju,ali je mnogo skupa 1000 dinara,a neznam kakav joj je ucinak???
Sto se tice da kazemo glavne boje,mene buni posto sam citao da za drvo se koristi bajc pa onda zavrsni lak,podrazumevam da bajc predstavlja osnovnu boju a uz to i toner,a lak sluzi samo kao zavrsna farba,ili postoji i zavrsna farba(znaci tri ukupne farbe?)?
Znam da je pominjano ovde da za osnovnu koristiti nitro osnovnu, pa onda prelakirati poliuretanskom bojom ili lakom.
Mene buni to sto se mnogo mesa lak i farba,ja mislim da to nije isto-jel gresim?
Smatrao sam da farba je uvek tako da kazem mutna obojena, a lak sluzi da uvek pokaze godove ili sare drveta,stim sto postoje blaga toniranja,koje zavise od laka i bajca?
Molim te kratko mi samo reci sta se najbolje pokazalo za kucnu radinost kad su u pitanju lakovi i farbe?
Recimo za farbanje drveta ide bajc(ili po pravilo ide jos neka farba pre bajca-osnovna??) pa onda lak i nakraju zavrsni lak koji daje i sjaj ili mat efekat a i otporan je na grebanje?
A za farbanje bojom-farbom koristi se uljana ili nitro osnovna, zatim ide farba poliuretanska ili ona poliester(ako nisam pogresio u izrazu) i na kraju transparent lak farba ?
Molim te ovo mi samo razjazni,znam da je puno pitanja,ali nemam gde drugde da pitam/
Hvala na strpljenju i pomoci!
Bajc sluzi da samo promeni ton drvetu a da ostane vidljiva tekstura (godovi). Znaci da recimo od svetle boje borovine, dobijes tamno braon boju kakvu ima orah, ali da to i dalje bude drvo a ne braon jednolicna povrsina. Drugim recima bajc je "providan". Recimo sadolin najcesce kod nas zovu bajc posto se ponasa upravo ovako kako sam prethodno napisao (iako on nije bajc u pravom smislu vec lazurni premaz).
U pravu si da termine lak, boja i farba dosta brkamo, i koristimo kako ko stigne (posto verovatno niko i nije definisao kako treba da se koriste).
Ajde za ovu potrebu da usvojimo da je lak providan, a da je farba neprovidna (bolje farba nego boja, jer termin boja oznacava i plavo, zuto, zeleno... pa da se ne bi mesalo, iako znam da to nije bas terminoloski tacno).
Sjaj nije bitan posto i lak i farbu mozes (uglavnom) da dobijes u raznim stepenima sjaja, od punog sjaja (100%) preko polumata (sve od 90%-10%) i mat varijante.
Sto se tice toga koju osnovnu da koristis, najbolji savet je: onu koju je predvideo proizvodjac zavrsne.\
Posto ti radis sa medijapanom, znaci da zelis neprovidnu farbu.
Za koji god tip boje da se odlucis, najjednostavnije je da uzmes komplet iste osnove i od istog proizvodjaca. Moguce su i kombinacije, ali za to treba iskustva, a ti ga jednostavno nemas, pa moze da bude ozbiljnih problema.
Sto se tice farbi, izbor je sirok: uljane, nitro, poliuretanske, akrilne, vodene...
Najjednostavnije za upotrebu u kucnim uslovima su one na vodenoj bazi. Izbor boja i nijansi je neogranicen (mesaju ih po ton karti), a u istoj radnji kupi i osnovnu (ako nemaju istu osnovnu, od istog proizvodjaca idi u drugu radnju). Nemaju neprijatnih mirisa, alat operes pod cesmom, a kad jednom stegnu jako su postojane i otporne.
Manji problem (kao i prednost) sa njima je sto se jako brzo suse, pa treba biti vest sa cetkom da iz prvog prolaza naneses tacno koliko treba. Nema "razvlacenja" boje jer onda ostaju tragovi cetke. Valjak ume da ostavlja mehurice.
Druga stvar je da vodene farbe (i lakovi) ne postoje u 100% sjaja (ili ih barem ja nikada nisam video), vec najsjajnije u nekom "saten" sjaju. Znaci nemoze da se postigne onaj "sljasteci" sjaj. Ako ti to ne odgovara, morace neka druga vrsta.
Prvo premazi obicnim belim stolarskim lepkom ivice, i presmirglaj ih nakon sto se lepak osusio. One jaaaaaako upijaju, i trebalo bi ti dosta slojeva osnovne da bi ih "napunio".
Nanesi sloj osnovne, blago presmirglaj, eventualne greske popravi akrilnim kitom za drvo (ima ga u vecini radnji a cesto mozes da nadjes i od istog proizvodjaca od koga je i farba), presmirglaj ponovo.
Predi jos jednom osnovnom, presmirglaj sa recimo 240-320, blago, samo koliko da skines eventualne "procurotine", prasinu koja je pala, mehurice.
Cekanje izmedju farbanja, smirglanja, kitovanja, ponovnog farbanja... naravno po uputstvu sa konzerve (da bi se smirglala farba mora da bude potpuno suva, a kada je to razlikuje se od vrste do vrste i od konkretnog proizvoda do konkretnog proizvoda).
Da ne zaboravim, pre svakog farbanja, nanosenja kita, posle svakog smirglanja, obavezno vlaznom krpom predji lepo celu povrsinu kako bi uklonio SVU prasinu. Kad se osusi, pretrcis povrsinu "medenom krpom" (bas tako se zove, ima je po farbarama koje drze auto program).
Nanesi sloj zavrsne farbe. Sacekaj da se osusi. Ponovo blago (ali bas blago, samo koliko da izmatiras), predji smirglom ili jos bolje onim skotch brite brusnim ... e sad sta je. Uglavnom izgleda kao gruba strana sundjera za pranje sudova, samo sto nije zelen vec siv (postoji i crven, al on je grub, treba ti sivi on je finiji). Ima ga po boljim farbarama, obicno po onim koje drze auto program.
Nanesi drugi sloj zavrsne i u principu si gotov kad se osusi.
Ako zelis bas finu povrsinu, nanesi jos jedan sloj i sada to sto si upravo uradio i lepo se osusilo, krenes da smirglas do bessvesti Fina smirgla, 320 pa na gore, sve dok ne dobijes potpuno ravnu i potpuno mat povrsinu. Ako negde preteras pa skines boju jedini lek je "jovo nanovo"
Kad si doteraso sa smirglom do granulacije 1000, predjes na polir pastu i polirku. Na kraju izgleda ko "pasja jajca".
U pravu si da termine lak, boja i farba dosta brkamo, i koristimo kako ko stigne (posto verovatno niko i nije definisao kako treba da se koriste).
Ajde za ovu potrebu da usvojimo da je lak providan, a da je farba neprovidna (bolje farba nego boja, jer termin boja oznacava i plavo, zuto, zeleno... pa da se ne bi mesalo, iako znam da to nije bas terminoloski tacno).
Sjaj nije bitan posto i lak i farbu mozes (uglavnom) da dobijes u raznim stepenima sjaja, od punog sjaja (100%) preko polumata (sve od 90%-10%) i mat varijante.
Sto se tice toga koju osnovnu da koristis, najbolji savet je: onu koju je predvideo proizvodjac zavrsne.\
Posto ti radis sa medijapanom, znaci da zelis neprovidnu farbu.
Za koji god tip boje da se odlucis, najjednostavnije je da uzmes komplet iste osnove i od istog proizvodjaca. Moguce su i kombinacije, ali za to treba iskustva, a ti ga jednostavno nemas, pa moze da bude ozbiljnih problema.
Sto se tice farbi, izbor je sirok: uljane, nitro, poliuretanske, akrilne, vodene...
Najjednostavnije za upotrebu u kucnim uslovima su one na vodenoj bazi. Izbor boja i nijansi je neogranicen (mesaju ih po ton karti), a u istoj radnji kupi i osnovnu (ako nemaju istu osnovnu, od istog proizvodjaca idi u drugu radnju). Nemaju neprijatnih mirisa, alat operes pod cesmom, a kad jednom stegnu jako su postojane i otporne.
Manji problem (kao i prednost) sa njima je sto se jako brzo suse, pa treba biti vest sa cetkom da iz prvog prolaza naneses tacno koliko treba. Nema "razvlacenja" boje jer onda ostaju tragovi cetke. Valjak ume da ostavlja mehurice.
Druga stvar je da vodene farbe (i lakovi) ne postoje u 100% sjaja (ili ih barem ja nikada nisam video), vec najsjajnije u nekom "saten" sjaju. Znaci nemoze da se postigne onaj "sljasteci" sjaj. Ako ti to ne odgovara, morace neka druga vrsta.
Prvo premazi obicnim belim stolarskim lepkom ivice, i presmirglaj ih nakon sto se lepak osusio. One jaaaaaako upijaju, i trebalo bi ti dosta slojeva osnovne da bi ih "napunio".
Nanesi sloj osnovne, blago presmirglaj, eventualne greske popravi akrilnim kitom za drvo (ima ga u vecini radnji a cesto mozes da nadjes i od istog proizvodjaca od koga je i farba), presmirglaj ponovo.
Predi jos jednom osnovnom, presmirglaj sa recimo 240-320, blago, samo koliko da skines eventualne "procurotine", prasinu koja je pala, mehurice.
Cekanje izmedju farbanja, smirglanja, kitovanja, ponovnog farbanja... naravno po uputstvu sa konzerve (da bi se smirglala farba mora da bude potpuno suva, a kada je to razlikuje se od vrste do vrste i od konkretnog proizvoda do konkretnog proizvoda).
Da ne zaboravim, pre svakog farbanja, nanosenja kita, posle svakog smirglanja, obavezno vlaznom krpom predji lepo celu povrsinu kako bi uklonio SVU prasinu. Kad se osusi, pretrcis povrsinu "medenom krpom" (bas tako se zove, ima je po farbarama koje drze auto program).
Nanesi sloj zavrsne farbe. Sacekaj da se osusi. Ponovo blago (ali bas blago, samo koliko da izmatiras), predji smirglom ili jos bolje onim skotch brite brusnim ... e sad sta je. Uglavnom izgleda kao gruba strana sundjera za pranje sudova, samo sto nije zelen vec siv (postoji i crven, al on je grub, treba ti sivi on je finiji). Ima ga po boljim farbarama, obicno po onim koje drze auto program.
Nanesi drugi sloj zavrsne i u principu si gotov kad se osusi.
Ako zelis bas finu povrsinu, nanesi jos jedan sloj i sada to sto si upravo uradio i lepo se osusilo, krenes da smirglas do bessvesti Fina smirgla, 320 pa na gore, sve dok ne dobijes potpuno ravnu i potpuno mat povrsinu. Ako negde preteras pa skines boju jedini lek je "jovo nanovo"
Kad si doteraso sa smirglom do granulacije 1000, predjes na polir pastu i polirku. Na kraju izgleda ko "pasja jajca".
Svaka cast mbole!
Ja sam razmisljao ovako:
Da pripremljenu povrsinu predjem temeljnom i to uljanom,nekako mi se cini da ima veci sjaj od nitro,bar mi se cini!(pod sjajem mislim na zavrsnu farbu)?
Onda smirglanje do besvesti,pa 2-3X tako,zatim uljanu farbu t,e farba za metak i drvo(Zvezda,Duga i sl), pa smirglic pa farba....a na kraju da kupim lak transparentni,neki po tvom savetu,koji bi bio otporan na ogrebotine,tako bih zastitio farbu od grebanja.
Naravno umesto farbe na bazi Ulja moze i akrilna-vodena,pa isto tako i zavesna,ja bih je zvao glavna farba,a na kraju opet neka lak transparentna?
Dobro sto si mi rekao da valjak ostavlja mehurice,jer sam mislio da valjak lepse nanosi sloj farbe?
A kakvo je tvoje misljenje sa farbama u spreju,imaju i neke koje imitiraju efekat niklovanja,ja nemam bas pozitivno iskustvo sa takvim sprejevima,ali mozda ga pravilno nisam ni koristio.Posto su mi rekli da je trebalo prvo malo da se zagreje boca-sprej, pa zatim da se nanosi ali u kratkim ravnomernim nanosima.Meni je sprej farba isprekidano nanosila neravnomerni sloj farbe,znas kao kad bi se zapusila dizna pa probije,pa malo manj a zatim malo vise ispusti farbe...itd
Sto se tice sjaja,zadovoljan sa sjajom ili pre reci mat efektom akrilnih boja,farbao sam krevetic detetu u banana boji i lepo je ispaomjedino mi mnogo podlivala farba, al dobro moram se na necemu nauciti :=)
Jedino me brine postojanost boje i otpornost na grebanje-habanje?
I dobijam li nesto ako na takvu akrilnu posle predjem i transparentnim lakom?
Ja sam razmisljao ovako:
Da pripremljenu povrsinu predjem temeljnom i to uljanom,nekako mi se cini da ima veci sjaj od nitro,bar mi se cini!(pod sjajem mislim na zavrsnu farbu)?
Onda smirglanje do besvesti,pa 2-3X tako,zatim uljanu farbu t,e farba za metak i drvo(Zvezda,Duga i sl), pa smirglic pa farba....a na kraju da kupim lak transparentni,neki po tvom savetu,koji bi bio otporan na ogrebotine,tako bih zastitio farbu od grebanja.
Naravno umesto farbe na bazi Ulja moze i akrilna-vodena,pa isto tako i zavesna,ja bih je zvao glavna farba,a na kraju opet neka lak transparentna?
Dobro sto si mi rekao da valjak ostavlja mehurice,jer sam mislio da valjak lepse nanosi sloj farbe?
A kakvo je tvoje misljenje sa farbama u spreju,imaju i neke koje imitiraju efekat niklovanja,ja nemam bas pozitivno iskustvo sa takvim sprejevima,ali mozda ga pravilno nisam ni koristio.Posto su mi rekli da je trebalo prvo malo da se zagreje boca-sprej, pa zatim da se nanosi ali u kratkim ravnomernim nanosima.Meni je sprej farba isprekidano nanosila neravnomerni sloj farbe,znas kao kad bi se zapusila dizna pa probije,pa malo manj a zatim malo vise ispusti farbe...itd
Sto se tice sjaja,zadovoljan sa sjajom ili pre reci mat efektom akrilnih boja,farbao sam krevetic detetu u banana boji i lepo je ispaomjedino mi mnogo podlivala farba, al dobro moram se na necemu nauciti :=)
Jedino me brine postojanost boje i otpornost na grebanje-habanje?
I dobijam li nesto ako na takvu akrilnu posle predjem i transparentnim lakom?
Uh, svasta si "smuckao" u ovom prvom pasusu
Osnovna ne treba da ima nikakav sjaj. Sta ce joj? Ionako preko nje ide zavrsna.
Kombinacija sa bezbojnim lakom preko farbe je moguca, ali je prilicno "sexy", posto treba pronaci tacno dva proizvoda koji se medjusobno trpe. Ja sam jednom to radio i dok sam nasao pravu kombinaciju, promenio sam 3 proizvodjaca farbe i 2 proizvodjaca laka. Lak jeste u principu nesto tvrdji i otporniji na ogrebotine a i daje "dublji" sjaj. Ne "veci" sjaj, to je odredjeno time kakav lak uzmes, to jest sa kojim procentom sjaja, vec nesto sto ja jedino mogu da opisem kao "dubina". Na primer klavirski laki ima tu "dubinu".
Uljana boja ima lepu osobinu da se fino razliva (zato imas utisak da ima veci sjaj od ntra), ali zato se jako sporo susi (u sustini ona se nikada ne osusi do kraja). U poredjenju sa ostalima sve ostale osobine su joj losije.
Postoji trik koji sam procitao (ali nikada nisam probao), da se ozbiljno smanji to jest skoro potpuno ukine stvaranje mehurica kod vodene. Trik je da se u boju doda malo ... e sad. To ameri zovu half-half (pola-pola) i stvari je dodatak za kafu, pola krem pola mleko, u onim maleckim cantricama kakve daju po kaficima.
Sto se tice farbi u spreju, radio sam sa njima, i jedina mana im je cena Pri tom i njih imas razlicitih. Uljanih u spreju imas u puno nijansi, dok je akrilnih prilicno siromasan izbor (osim ako ti pune u farbari, al tek je to skupo).
Drugi i najveci problem sa sprejom je nedostatak odgovarajucih osnovnih boja. Kao sto sam ti napisao, ako nemas bas iskustva sa tacno dve odredjene boje, nikada, ali nikada ne mesaj ni boje dva razlicita proizvodjaca, a kamoli dva razlicita tipa. Cak gledaj da uzmes isti "model" posto ima proizvodjaca koji prave recimo tri razlicite uljane boje, i svaka ima svoju osnovnu, svoju zavrsnu, svoj lak...
To sto ti je podlivala farba je tipicna pocetnicka greska nanosenja previse boje. Ko sto sam napisao, uopste se nemoj truditi da "obojis" povrsinu u jednom prolazu. Samo da bude ravnomerno naneto, ali sto "tanje".
Nema potrebe za grejanjem spreja (cak to lako napravi neke nezeljene efekte), ali je apsolutno neophodno da ga dobro promuckas. Znaci minimalno 3 minuta intenzivnog muckanja i to od trenutka kad cujes kuglice da lupkaju unutra. Znam da boli ruka, al to "prekidanje" koje si imao je najverovatnije posledica upravo nepromuckanog spreja.
Sto se tice postojanosti boje (da ne zuti, bledi, menja nijansu...), tu su najgore uljane, a na vrhu su akrili i poliuretani (ima jos nekih egzoticnijih ali em su skupe ko otrov em ih je ovde jako tesko naci). Isto je i sa otpornoscu na grebanje.
Ko i uvek: sto vise para i truda, to bolji rezultat
Osnovna ne treba da ima nikakav sjaj. Sta ce joj? Ionako preko nje ide zavrsna.
Kombinacija sa bezbojnim lakom preko farbe je moguca, ali je prilicno "sexy", posto treba pronaci tacno dva proizvoda koji se medjusobno trpe. Ja sam jednom to radio i dok sam nasao pravu kombinaciju, promenio sam 3 proizvodjaca farbe i 2 proizvodjaca laka. Lak jeste u principu nesto tvrdji i otporniji na ogrebotine a i daje "dublji" sjaj. Ne "veci" sjaj, to je odredjeno time kakav lak uzmes, to jest sa kojim procentom sjaja, vec nesto sto ja jedino mogu da opisem kao "dubina". Na primer klavirski laki ima tu "dubinu".
Uljana boja ima lepu osobinu da se fino razliva (zato imas utisak da ima veci sjaj od ntra), ali zato se jako sporo susi (u sustini ona se nikada ne osusi do kraja). U poredjenju sa ostalima sve ostale osobine su joj losije.
Postoji trik koji sam procitao (ali nikada nisam probao), da se ozbiljno smanji to jest skoro potpuno ukine stvaranje mehurica kod vodene. Trik je da se u boju doda malo ... e sad. To ameri zovu half-half (pola-pola) i stvari je dodatak za kafu, pola krem pola mleko, u onim maleckim cantricama kakve daju po kaficima.
Sto se tice farbi u spreju, radio sam sa njima, i jedina mana im je cena Pri tom i njih imas razlicitih. Uljanih u spreju imas u puno nijansi, dok je akrilnih prilicno siromasan izbor (osim ako ti pune u farbari, al tek je to skupo).
Drugi i najveci problem sa sprejom je nedostatak odgovarajucih osnovnih boja. Kao sto sam ti napisao, ako nemas bas iskustva sa tacno dve odredjene boje, nikada, ali nikada ne mesaj ni boje dva razlicita proizvodjaca, a kamoli dva razlicita tipa. Cak gledaj da uzmes isti "model" posto ima proizvodjaca koji prave recimo tri razlicite uljane boje, i svaka ima svoju osnovnu, svoju zavrsnu, svoj lak...
To sto ti je podlivala farba je tipicna pocetnicka greska nanosenja previse boje. Ko sto sam napisao, uopste se nemoj truditi da "obojis" povrsinu u jednom prolazu. Samo da bude ravnomerno naneto, ali sto "tanje".
Nema potrebe za grejanjem spreja (cak to lako napravi neke nezeljene efekte), ali je apsolutno neophodno da ga dobro promuckas. Znaci minimalno 3 minuta intenzivnog muckanja i to od trenutka kad cujes kuglice da lupkaju unutra. Znam da boli ruka, al to "prekidanje" koje si imao je najverovatnije posledica upravo nepromuckanog spreja.
Sto se tice postojanosti boje (da ne zuti, bledi, menja nijansu...), tu su najgore uljane, a na vrhu su akrili i poliuretani (ima jos nekih egzoticnijih ali em su skupe ko otrov em ih je ovde jako tesko naci). Isto je i sa otpornoscu na grebanje.
Ko i uvek: sto vise para i truda, to bolji rezultat
Izvini na malo konfuznosti,toliko toga bih da znam,a uglavnom sve sto nadjem je kratko,sturo....itd
Hvala na objasnjenju!
Koliko sam razumeo,meni kao pocetniku najbolje je da pocnem da farbam sa vodenim (akrilnim) bojama, jer mogu u farbari da mi smuckaju boju takoreci koju zelim(po ton karatama),a sigurno i imaju osnovu za tu boju,i za sada mogu da farbam cetkom ili valjkom.
Ono za mleko,video sam ima u prodavnicama,neka vrste slatke pavlake je a pise mleko za kafu u malim kanticama,recimo 5-10gr,ima to i imlek.probacu,samop neznam kolicinu,jel pola tog mleka a pola farbe??
Rekao sam da mi nesmeta malo muljavost boja(svilenkasti sjaj) kod akrilnih,bitno mi je da mogu lepo da je nanesem, i da pristojno izgleda,naravno uzimajuci u obzir postupak farbanja(smirglanje pa premaz.....itd)
Ako ima jos nesto da mi pojasnis oko vodenih boja,na pr. dali treba da malo razblazim takvu boju ili ne,buduci da je dobijam spremnu za upotrebu, i sta da radim ukoliko u prodavnici gde mixaju i prave zeljenu nijansu,recimo nemaju osnovnu boju,nego treba da uzmem od nekog drugog proizvodjaca na pr, Zorka Sabac,dali onda da ne uzimam taj mix koji prave u prodavnici nego da trazim kakva ima boja ali od istog proizvodjaca-Zorka Sabac?
Kokilo sam razumeo,kad premazem osnovnom i zatim zavrsnom,na kraju se lepo izbrusi najsitnijom smirglom reda 1000,i onda ispolira,kako se zove takva pasta i cime mogu ja da ispoliram,vunena krpa?
I jos nesto,ovde na forumu nisam video teme da se bave tapaciranjem namestaja,konkretno razmisljao sam da neke zvucne kutije umesto prelakiranja i farbanja,oblozim-tapaciram eko kozom,mozda je skuplje ali lepo izgleda,nije skupa hevtalica, a i nemora da se oblaze sundjerom,u tom slucaju nema pripreme za farbu:-)
Jedino mi je problem kad se izreze eko koza,na ivicama ostaje belo-od podloge cime je iznutra oblozena,sad to moze da se eliminise tako sto ce se presaviti ivice na krajevima,ali opet se pojavljuje drugi problem a to je zadebljanje materijala,da ne pricam da neznam kako da sakrijem spajalice koje bi se videle posle hevtanja,mada to moze da bude i simpaticno...ali....
Hvala za sve savete,pa se uskoro cujemo,Pozdrav!
Hvala na objasnjenju!
Koliko sam razumeo,meni kao pocetniku najbolje je da pocnem da farbam sa vodenim (akrilnim) bojama, jer mogu u farbari da mi smuckaju boju takoreci koju zelim(po ton karatama),a sigurno i imaju osnovu za tu boju,i za sada mogu da farbam cetkom ili valjkom.
Ono za mleko,video sam ima u prodavnicama,neka vrste slatke pavlake je a pise mleko za kafu u malim kanticama,recimo 5-10gr,ima to i imlek.probacu,samop neznam kolicinu,jel pola tog mleka a pola farbe??
Rekao sam da mi nesmeta malo muljavost boja(svilenkasti sjaj) kod akrilnih,bitno mi je da mogu lepo da je nanesem, i da pristojno izgleda,naravno uzimajuci u obzir postupak farbanja(smirglanje pa premaz.....itd)
Ako ima jos nesto da mi pojasnis oko vodenih boja,na pr. dali treba da malo razblazim takvu boju ili ne,buduci da je dobijam spremnu za upotrebu, i sta da radim ukoliko u prodavnici gde mixaju i prave zeljenu nijansu,recimo nemaju osnovnu boju,nego treba da uzmem od nekog drugog proizvodjaca na pr, Zorka Sabac,dali onda da ne uzimam taj mix koji prave u prodavnici nego da trazim kakva ima boja ali od istog proizvodjaca-Zorka Sabac?
Kokilo sam razumeo,kad premazem osnovnom i zatim zavrsnom,na kraju se lepo izbrusi najsitnijom smirglom reda 1000,i onda ispolira,kako se zove takva pasta i cime mogu ja da ispoliram,vunena krpa?
I jos nesto,ovde na forumu nisam video teme da se bave tapaciranjem namestaja,konkretno razmisljao sam da neke zvucne kutije umesto prelakiranja i farbanja,oblozim-tapaciram eko kozom,mozda je skuplje ali lepo izgleda,nije skupa hevtalica, a i nemora da se oblaze sundjerom,u tom slucaju nema pripreme za farbu:-)
Jedino mi je problem kad se izreze eko koza,na ivicama ostaje belo-od podloge cime je iznutra oblozena,sad to moze da se eliminise tako sto ce se presaviti ivice na krajevima,ali opet se pojavljuje drugi problem a to je zadebljanje materijala,da ne pricam da neznam kako da sakrijem spajalice koje bi se videle posle hevtanja,mada to moze da bude i simpaticno...ali....
Hvala za sve savete,pa se uskoro cujemo,Pozdrav!
Ne, daleko manje, otprilike pola one cantrica iz kafica na litar boje.
Razredjivanje radis prema uputstvu proizvodjaca (pise na kantici). Ako u prodavnici nemaju istu osnovnu, odes u drugu prodavnicu. Sada ih ima dosta, tako da to nije problem, maltene svaka druga farbara ima mix.
Ovo smirglanje/poliranje nije obavezno. Iz tvog pitanja vidim da niti si to nekada radio, niti imas odgovarajuci alat. Treba ti polirka (elektricni alat). Na nju se stavlja sundjer (poseban sundjer, ne moze onaj za sudove ). Trebaju ti i polir paste, ne polir paste za auto kakve se prodaju po tempu, metrou i slicnim mestima vec bas paste za poliranje (ima recimo 3M-ovih da se nadje u boljim auto farbarama). Ako se ipak odlucis za tako nesto, obavezno prvo probaj na nekom otpadnom komadu.
Sto se tice tapaciranja, to je nauka za sebe. Hefta se iskljucivo tamo gde se ne vidi. Recimo da imas kutiju koja je jos nezatvorena, to jest nema prednju ni zadnju stranu. Sasijes 4 komada tako sto ih sijes sa nalicja, da kad prevrnes na lice ne vide se savovi. Na uglovima moras da napravis utore u koje ce da stane taj "visak" od sava. Sad previjas kozu preko ivica i heftas je sa unutrasnje strane kutije. Oda oblozis ledja, pa njih postavis. Na kraju ide maska sa prednje strane. Ovo je samo jedan od mogucih nacina, mozes da sastavis sve pa da lepis, pa da sijes krivim iglama "iznutra", pa da koristis ukrasne eksercice umesto heftalice, pa.... ko sto rekoh, to je posebna nauka i uopste nij etako jednostavno kako izgleda da bi na kraju ispalo dobro.
Razredjivanje radis prema uputstvu proizvodjaca (pise na kantici). Ako u prodavnici nemaju istu osnovnu, odes u drugu prodavnicu. Sada ih ima dosta, tako da to nije problem, maltene svaka druga farbara ima mix.
Ovo smirglanje/poliranje nije obavezno. Iz tvog pitanja vidim da niti si to nekada radio, niti imas odgovarajuci alat. Treba ti polirka (elektricni alat). Na nju se stavlja sundjer (poseban sundjer, ne moze onaj za sudove ). Trebaju ti i polir paste, ne polir paste za auto kakve se prodaju po tempu, metrou i slicnim mestima vec bas paste za poliranje (ima recimo 3M-ovih da se nadje u boljim auto farbarama). Ako se ipak odlucis za tako nesto, obavezno prvo probaj na nekom otpadnom komadu.
Sto se tice tapaciranja, to je nauka za sebe. Hefta se iskljucivo tamo gde se ne vidi. Recimo da imas kutiju koja je jos nezatvorena, to jest nema prednju ni zadnju stranu. Sasijes 4 komada tako sto ih sijes sa nalicja, da kad prevrnes na lice ne vide se savovi. Na uglovima moras da napravis utore u koje ce da stane taj "visak" od sava. Sad previjas kozu preko ivica i heftas je sa unutrasnje strane kutije. Oda oblozis ledja, pa njih postavis. Na kraju ide maska sa prednje strane. Ovo je samo jedan od mogucih nacina, mozes da sastavis sve pa da lepis, pa da sijes krivim iglama "iznutra", pa da koristis ukrasne eksercice umesto heftalice, pa.... ko sto rekoh, to je posebna nauka i uopste nij etako jednostavno kako izgleda da bi na kraju ispalo dobro.
Znaci ipak sto se tice tapaciranja,ako vec hocu ili da probam lepljenjem,pa ako zapne uslikam i prosledim problem ovde :-) . ili da dam ljudima koji to rade,al da im kazem da se ne vide spajalice sa prednje strane?
Dali moze rucno da se polira?
Nije mio najasnije razredjivanje,ako je spremna boja,dali i kad bi trebalo da je razredjujem?
Dali treba da sipam neki aditiv ako su niske temperature,ili protiv zgusnjavanja?
Dali je sigurnije koristiti fabricke pr,Zorka Sabac boje,kako osnovne tako i zavrsne,ili su se dobro pokazale i ono sto u radnjama sastavljaju,znam samo da u radnjama kad ti jednom sastave recimo 2 l farbe,nema sanse drugi put opet da ti pogode nijansu? :-(
Evo kako predlazu Zvezda Helios:
Pokrivna obrada:
1. NITRO EMAJL BELI BRUSIVI
2. NITRO EMAJL ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja i nijansama prema RAL karti i specijalnim zahtevima)
TRANSPARENTANA OBRADA :
1. NITRO ILI VODORAZREDIVI BAJC
2. NITRO LAK OSNOVNI ( 1 ili 2 nanosa)
3. NITRO LAK ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja) ili NITRO LAK UNI u 2-3 sloja
A kvalitetni sistemi:
Primena: Elementi u enterijeru, elementi za kuhinje i kupatila, sobni nameštaj/ masiv, MDF i furnirane ploče/ špricanje, automatsko nanošenje na mašinama i nalivanje
TRANSPARENTANA OBRADA
1. NITRO ILI VODORAZREDIVI BAJC
2. 2K PUR LAK OSNOVNI ( 1 ili 2 nanosa)
3. 2K PUR LAK ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja)
POKRIVNA OBRADA
1. 2K PUR EMAJL BELI OSNOVNI 309
2. 2K PUR EMAJL ZAVRŠNI – MIX SISTEM (RAL ton karta i MONICOLOR NOVA 720)
Komentar?
Dali moze rucno da se polira?
Nije mio najasnije razredjivanje,ako je spremna boja,dali i kad bi trebalo da je razredjujem?
Dali treba da sipam neki aditiv ako su niske temperature,ili protiv zgusnjavanja?
Dali je sigurnije koristiti fabricke pr,Zorka Sabac boje,kako osnovne tako i zavrsne,ili su se dobro pokazale i ono sto u radnjama sastavljaju,znam samo da u radnjama kad ti jednom sastave recimo 2 l farbe,nema sanse drugi put opet da ti pogode nijansu? :-(
Evo kako predlazu Zvezda Helios:
Pokrivna obrada:
1. NITRO EMAJL BELI BRUSIVI
2. NITRO EMAJL ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja i nijansama prema RAL karti i specijalnim zahtevima)
TRANSPARENTANA OBRADA :
1. NITRO ILI VODORAZREDIVI BAJC
2. NITRO LAK OSNOVNI ( 1 ili 2 nanosa)
3. NITRO LAK ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja) ili NITRO LAK UNI u 2-3 sloja
A kvalitetni sistemi:
Primena: Elementi u enterijeru, elementi za kuhinje i kupatila, sobni nameštaj/ masiv, MDF i furnirane ploče/ špricanje, automatsko nanošenje na mašinama i nalivanje
TRANSPARENTANA OBRADA
1. NITRO ILI VODORAZREDIVI BAJC
2. 2K PUR LAK OSNOVNI ( 1 ili 2 nanosa)
3. 2K PUR LAK ZAVRÅ NI (u različitim stepenima sjaja)
POKRIVNA OBRADA
1. 2K PUR EMAJL BELI OSNOVNI 309
2. 2K PUR EMAJL ZAVRŠNI – MIX SISTEM (RAL ton karta i MONICOLOR NOVA 720)
Komentar?
Verovatno moze, ali nisam probao, a i masinski traje do besvesti, mogu samo da zamislim rucno.Dali moze rucno da se polira?
Napisah: procitaj sta pise na kantici. Proizvodjaci daju tacna uputstva za razredjivanje za svoje proizvode. Ne moraju dve vodene boje od dva razlicita proizvodjaca da se razredjuju isto. Pise i na kojoj temperaturi treba raditi, koliko cekati izmedju nanosenja i brusenja, izmedju dva sloja... sve je "nacrtano".Nije mio najasnije razredjivanje,ako je spremna boja,dali i kad bi trebalo da je razredjujem?
Ako radis vodenim bojama, mozes da radis i u sred dnevne sobe (nemaju nikakav miris), tako da ti temperatura nije problem.Dali treba da sipam neki aditiv ako su niske temperature,ili protiv zgusnjavanja?
I MIX boje su "fabricke". Sama "farba" je identicna za sve, samo se dodaju pigmenti koji menjaju boju. Na svakoj kolicini koja je oko litar ili veca, apsolutno je moguce svaki put postoci identicnu nijansu. Ako nisu uspeli to znaci da je neko u radnji mamlaz koji nema pojma kako da koristi opremu. Ili su ti pricali za neka "rucna" muckanja, gde stvarno treba da postoji majstor a takvih je jako malo. Ovo o cemu pricam je tacna procedra sa tacnim kolicinama svakog pigmenta, dozatorima... bla, bla...Dali je sigurnije koristiti fabricke pr,Zorka Sabac boje,kako osnovne tako i zavrsne,ili su se dobro pokazale i ono sto u radnjama sastavljaju,znam samo da u radnjama kad ti jednom sastave recimo 2 l farbe,nema sanse drugi put opet da ti pogode nijansu? :-(
Ovo sto si napisao od zvezde je sve OK, samo sto su u pitanju nitro i PU farbe i lakovi. Ako koristis njih, obavezno koristi i njihov odgovarajuci razfedjivac (pise na kantici tacno koji se "model" razredjivaca koristi uz tu farbu).