Sve je to od slucaja do slucaja, pitanje je da li ti to uopste i treba. Tanje materijale mozes iseci i rucnom testericom sa lukom, a malo deblje i ubodnom. A ubodne, zavisno od kvaliteta, mogu seci i 5cm debljine. I posle svakog rezanja ce biti potrebno, narocito za sablone, rez doraditi smirglom.godfather wrote:Interesuju me ove do 100€ na šta da obratim pažnju pri kupovini, šta su mane kod njih?
Treba mi za isecanje nekih šablona ali kad budem imao vremena i za nešto malo preciznije igranje.
do sad nisam radio sa modelarskom testerom samo sam gledao na yt klipove.
modelarska testera
Imam jednu jeftinu, sa buvljaka, placenu 50 eura. Sa njom sam sekao bukvu malo ispod 40 mm, uz malo strpljenja. Koristim je za pravljenje alata. Naravno uz kvalitetnu testericu, sa adekvatnim brojem zuba, bez previse pritiskanja, i povremenim povlacenjem unazad, da izbaci strugotinu.
To nije resenje ako neko radi za pare, ali kada se ne zuri, sve se moze.
To nije resenje ako neko radi za pare, ali kada se ne zuri, sve se moze.
Bole, mislio sam mozda radna ploca da bude od spera, neke tvrde plastike ili slicno, a ostatak konstrukcije da bude od nekih metalnih profila ispunjenih betonom i sl. da bi konstrukcija dobila na masi. O dosedima lezajeva nisam razmisljao, tu bi bio problem. Sad sam malo bolje pogledao linearne lezajeve, nemaju dve kosuljice kao standardni lezaj. Standardni bi mozda mogao da se fiksira nekim spejserima/cevima, a ovaj linearni nije predvidjen da ostane u mestu...
Razmisljao sam i o noznom pogonu, nesto kao kod starih strugova za drvo, pa da se ubaci i neki zamajac. Samo, kad sam video kako ovaj covek sece debelu dasku sa drvenom modelarkom sa ubodnom kao pogonom, rekoh ovo je super.
BR, sto se tice pitanja cemu to, meni pade na pamet da je ovakvo resenje u najmanju ruku dobro koliko i neka jeftinija ili cak i hobi masina, a verovatno je jeftinije resenje. Znam da se ljudi po internetu zale na ove jeftinije, te ne moze toliko i toliko debelo drvo, te tandrce, te ukrivo reze (dobro, ovde verovatno testerice igraju veliku ulogu). Sa druge strane, hobi masine nisu ispod 300 evra, a profi su bar 2-3x skuplje. A ovde covek isece dasku slicno kao sto sam gledao da rade na profi masinama. To sigurno nije ta preciznost i lakoca rezanja, ali kad gledam ovako sa strane, meni se ovo svidja. Cak je jedan komentarisao onu drugu, koja je po autorovom misljenju gora, da je sto se funkcionalnosti tice bolja od njegove Proxxon DS460. To naravno ne mora da bude tacno, ali eto, coveku se cini da jeste.
Meni se kod ovih diy resenja svidja bas to sto bi mogao da se obezbedi prihvat i za duze i drugacije testerice, mozda one od coping saw ili i te gramercy, ili da se isece list od banseka pa se uglavi. Nekome ko ne trazi perfekciju, a kratak je sa drugim masinama, i ova bi mogla da posluzi.
Plus to sto je pravis sam ili barem ucestvujes u tom procesu, a i u tom moze da bude nekog zadovoljstva, kad budzis.
Da ne gnjavim vise i ne zauzimam temu, jos ovo da pitam. Kod resenja na modelarkama gde nema poluga, nego gore postoji cilindar, tj. cev koju vraca opruga, kako se postize da se testerica ne vrti oko svoje ose, recimo kad se rade krivine? Sama zategnutost joj ne da da gubi pravac, ili...?
p.s. video sam na oglasima jednu Holzstar modelarku za 7000. Mislim da je to hobi varijanta, trebalo bi da je malo bolja marka.
Razmisljao sam i o noznom pogonu, nesto kao kod starih strugova za drvo, pa da se ubaci i neki zamajac. Samo, kad sam video kako ovaj covek sece debelu dasku sa drvenom modelarkom sa ubodnom kao pogonom, rekoh ovo je super.
BR, sto se tice pitanja cemu to, meni pade na pamet da je ovakvo resenje u najmanju ruku dobro koliko i neka jeftinija ili cak i hobi masina, a verovatno je jeftinije resenje. Znam da se ljudi po internetu zale na ove jeftinije, te ne moze toliko i toliko debelo drvo, te tandrce, te ukrivo reze (dobro, ovde verovatno testerice igraju veliku ulogu). Sa druge strane, hobi masine nisu ispod 300 evra, a profi su bar 2-3x skuplje. A ovde covek isece dasku slicno kao sto sam gledao da rade na profi masinama. To sigurno nije ta preciznost i lakoca rezanja, ali kad gledam ovako sa strane, meni se ovo svidja. Cak je jedan komentarisao onu drugu, koja je po autorovom misljenju gora, da je sto se funkcionalnosti tice bolja od njegove Proxxon DS460. To naravno ne mora da bude tacno, ali eto, coveku se cini da jeste.
Meni se kod ovih diy resenja svidja bas to sto bi mogao da se obezbedi prihvat i za duze i drugacije testerice, mozda one od coping saw ili i te gramercy, ili da se isece list od banseka pa se uglavi. Nekome ko ne trazi perfekciju, a kratak je sa drugim masinama, i ova bi mogla da posluzi.
Plus to sto je pravis sam ili barem ucestvujes u tom procesu, a i u tom moze da bude nekog zadovoljstva, kad budzis.

Da ne gnjavim vise i ne zauzimam temu, jos ovo da pitam. Kod resenja na modelarkama gde nema poluga, nego gore postoji cilindar, tj. cev koju vraca opruga, kako se postize da se testerica ne vrti oko svoje ose, recimo kad se rade krivine? Sama zategnutost joj ne da da gubi pravac, ili...?
p.s. video sam na oglasima jednu Holzstar modelarku za 7000. Mislim da je to hobi varijanta, trebalo bi da je malo bolja marka.
Video sam ovu poruku tek kad sam poslao svoju. Ako sa dobrim testericama ovako seku i one jeftine modelarke, onda sam dzaba pisao i pametovao.BR wrote:Imam jednu jeftinu, sa buvljaka, placenu 50 eura. Sa njom sam sekao bukvu malo ispod 40 mm, uz malo strpljenja. Koristim je za pravljenje alata. Naravno uz kvalitetnu testericu, sa adekvatnim brojem zuba, bez previse pritiskanja, i povremenim povlacenjem unazad, da izbaci strugotinu.
To nije resenje ako neko radi za pare, ali kada se ne zuri, sve se moze.

Ova moja kada sece tako debelu dasku itekako vibrira i skace, ali na kraju, to ne utice mnogo na rezultat, posto opet sve moras da finisiras necim drugim. No tu se postavlja jedno drugo pitanje, za bilo sta vece, sto je upotrebljivo za pravljenje namestaja hobi testera nije. Mozda neka pravljena varijanta sa dugackim hodovima, ali opet, cak i mali bansek je to daleko superiorniji pre svega zato sto nema mrtve hodove, i problem sa izbacivanjem strugotine. . Za sve drugo, mnogo je pametnije sa malo para uzeti rucnu testeru, a sa vise preci na ozbilniju masinu, pa makar i rucno pravljenu.
Ova moja za nekoh 3 -4 godine nije bila na stolu vise od 5-6 puta. Svaki put samo za isecanje drske od testere, drske za rende, tela rendeta, i slicne stvari gde preciznost i pravoca reza nije bila kriticna. Da biudem iskren, sve to sam mogao da isecem, doduse malo sporije sa knew conceptom, rucnim ramom, pa je u krajnju ruku 50 eura koje sam dao za ovu testeru bacena para.
No ima milion nacina da se oguli pomorandza, pa svakom svoje.
Ova moja za nekoh 3 -4 godine nije bila na stolu vise od 5-6 puta. Svaki put samo za isecanje drske od testere, drske za rende, tela rendeta, i slicne stvari gde preciznost i pravoca reza nije bila kriticna. Da biudem iskren, sve to sam mogao da isecem, doduse malo sporije sa knew conceptom, rucnim ramom, pa je u krajnju ruku 50 eura koje sam dao za ovu testeru bacena para.
No ima milion nacina da se oguli pomorandza, pa svakom svoje.
Ok, hvala.
Nisam ni mislio za namestaj, nego za tako neke stvari koje vise imaju estetsku nego upotrebnu vrednost (uostalom, mislim da to i stoji iza ideje o modelarki), ili za neke manje komade. Kao sto pravi covek ciju sam uradi sam modelarku ovde kacio, iako je i on kasnije obradjivao komade smirglom:
https://my.mail.ru/mail/shenrok/photo/2
Nisam ni mislio za namestaj, nego za tako neke stvari koje vise imaju estetsku nego upotrebnu vrednost (uostalom, mislim da to i stoji iza ideje o modelarki), ili za neke manje komade. Kao sto pravi covek ciju sam uradi sam modelarku ovde kacio, iako je i on kasnije obradjivao komade smirglom:
https://my.mail.ru/mail/shenrok/photo/2

Nabavio sam igračku, sad me zanima par stvari ako je neko voljan da objasni. Da li je normalno da gornja ruka ima lufta? Ova se klati 2-3mm na kraju kad je drmam rukom levo-desno, a kada stegnem testericu, ostane manje lufta, možda milimetar ili malo više. Kada radi, nisam primetio da leluja levo-desno ili nisam pažljivo gledao.
Stavio sam Pegas skip 3 testericu (po specifikaciji je dobra za tvrdo drvo 4-10 mm) i pokušao sam s njom da se igram sa suvom hrastovom letvicom od 5-6mm debljine. Ide kilavo i jedva.
Zatim sam ubacio super-hook 12 koja je za tvrdo drvo od 20-50mm, pa sam krenuo na prosušenu hrastovinu od cola. Samo je ostavilo zarez i to je to, nisam hteo dalje da je/se mučim.
Inače ima dve brzine, jedna oko 900, druga oko 1420, ja sam uglavnom pokušavao u prvoj.
Je li ovo sa rukom normalno, a zanima me i je li ovo sa drvetom normalno ili očekivano? Nisam još isprobao neko mekše drvo.
Misliš na deo na mašini gde se kači testerica, na one stegice?




Ako je to to...
Loše su mi fotografije po mraku
p.s. ili si hteo sa zategnutom testericom?






Ako je to to...
Loše su mi fotografije po mraku
p.s. ili si hteo sa zategnutom testericom?


Last edited by Alvi on 04 Dec 2020 22:51, edited 1 time in total.
Ta pukotina ne bi trebalo da ima veze sa tim sto ne sece.
Motor isto ne bi smeo da bude problem, posto te testerice seku ko blesave i rukom.
Ako se ne zaustavlja... nije problem u njemu.
Zategnutost, lista vec ume da pravi problem. Kad ga zategnes i "okines" noktom, treba da uradi "ping".
Na kraju... glupo pitanje, al sad vec nagadjamo... a ne vidi se lepo sa slika... da nisi okrenuo testericu naopako? Zubi treba da seku pri hodu na dole.
Ustvari... ajd se javi, pa da svratim da to pogledamo... ovako cemo da nagadjamo do preksutra, a tu smo na 500m
Motor isto ne bi smeo da bude problem, posto te testerice seku ko blesave i rukom.
Ako se ne zaustavlja... nije problem u njemu.
Zategnutost, lista vec ume da pravi problem. Kad ga zategnes i "okines" noktom, treba da uradi "ping".
Na kraju... glupo pitanje, al sad vec nagadjamo... a ne vidi se lepo sa slika... da nisi okrenuo testericu naopako? Zubi treba da seku pri hodu na dole.
Ustvari... ajd se javi, pa da svratim da to pogledamo... ovako cemo da nagadjamo do preksutra, a tu smo na 500m

Izvinite na uzbuni i hvala na savetima, jeste bilo do zategnutosti. Premalo sam ostavio gore, pa bi mi se čupala u radu kad jače zategnem, pa sam zato malo slabije. Sad seče kako bi trebalo, bar mislim, samo još nisam uhvatio ruku. Amaterska posla.
Mada mi se čini da vremenom popusti malo.
Na fotografiji je hrast, 28mm, iseklo ga je ravno. Pogrešio sam gore, koristio sam Pegas Hook 12 testericu, a ne super hook.
Danas sam podmazivao delove što se vrte, sad imam novu dilemu. Bilo je suvo kao barut, naprskao sam WD-om i očistio ali nisam uspeo da skinem ove tamne mrlje. Kada sam vratio osovinu i pritegao tik preko granice gde kreće da steže jače, luft se izgubio ali je počela da cvili. Kad sam popustio gornju ruku, luft se vratio a cviljenje je prestalo a na donjoj ruci se i dalje nešto čuje čak i kad sam popustio.




https://streamable.com/bnmqf5
Ovo što se čuje na kraju snimka je kada pomeram rukom
Bole, što se mene tiče, može kad god.
Samo da upozorim, pre 20 dana smo svi dobili koronu ili nešto drugo. Ne bi trebalo da smo više zarazni, al eto za svaki slučaj da kažem

Na fotografiji je hrast, 28mm, iseklo ga je ravno. Pogrešio sam gore, koristio sam Pegas Hook 12 testericu, a ne super hook.
Danas sam podmazivao delove što se vrte, sad imam novu dilemu. Bilo je suvo kao barut, naprskao sam WD-om i očistio ali nisam uspeo da skinem ove tamne mrlje. Kada sam vratio osovinu i pritegao tik preko granice gde kreće da steže jače, luft se izgubio ali je počela da cvili. Kad sam popustio gornju ruku, luft se vratio a cviljenje je prestalo a na donjoj ruci se i dalje nešto čuje čak i kad sam popustio.




https://streamable.com/bnmqf5
Ovo što se čuje na kraju snimka je kada pomeram rukom
Bole, što se mene tiče, može kad god.

Samo da upozorim, pre 20 dana smo svi dobili koronu ili nešto drugo. Ne bi trebalo da smo više zarazni, al eto za svaki slučaj da kažem
U Kanadi se apsolutno sve popravlja WD sprejom i duct tejpom( lepljiva traka), nazalost WD sprej bas nije svemocan, naprotiv daleko od tog uglavnom cisti a efekat podmazivanja je isti kao da pokvasis vodom ili ga pljunes.
Na slikama se vidi da su i rukavci i biksne bas onako lepo suvi -videlo podmazivanje pre 100.god. pa bi bilo dobro uzeti tovatnu mast i to lepo podmazati.
I na njihovim forumima pisu da su ovi modeli dolazili na trziste ne podmazani.
Na slikama se vidi da su i rukavci i biksne bas onako lepo suvi -videlo podmazivanje pre 100.god. pa bi bilo dobro uzeti tovatnu mast i to lepo podmazati.
I na njihovim forumima pisu da su ovi modeli dolazili na trziste ne podmazani.
Pokušao sam da očistim WD-om, jer sam se jedino toga setio, a onda sam nakapao ulje za šivaće mašine, zatvorio i pustio u rad. Preporuka u uputstvu je da se ovako rastavi i podmaže na svakih 20 sati, ali kažu korisnici da je nakon 10 već suvo. Video sam da u jednom videu spominju light machine oil, rekoh to mora da je nešto kao ovo Bagat ulje. Mogu ja i tovatnu mast da stavim, samo ne znam da li bi bila bolja i koju da uzmem. Mada čini mi se da i ne stavljaju masti nego baš ulja, ne znam...
Inače, čaure nisu zardjale, mislim da su od mesinga, samo ima riseva unutra.
Inače, čaure nisu zardjale, mislim da su od mesinga, samo ima riseva unutra.