Potrebna pomoc oko Firnajziranja drveta...
- paparazzit
- Precizni šegrt
Potrebna pomoc oko Firnajziranja drveta...
Pozdrav.,
Potpuni sam pocetnik u stolarisanju i farbanju te sam napravio par gresaka.
1. Nisam zagrejao firnajz kada sam ga nanosio
2. Tek kada sam naneo firnajz shvatio sam da hocu da premazem sadolinom
Pitanje:
Da li cu imati nekih problema sa nanosenjem sadolina na firnajz i kakve su posledice po dvo i dalji proces rada to sto zelim da namazem sadolin preko firnajza?
Takodje da li je veliki problem to sto nisam zagrejao firnajz pre nanosenja.
Hvala puno svima i stvarno cenim svaki savet.
Potpuni sam pocetnik u stolarisanju i farbanju te sam napravio par gresaka.
1. Nisam zagrejao firnajz kada sam ga nanosio
2. Tek kada sam naneo firnajz shvatio sam da hocu da premazem sadolinom
Pitanje:
Da li cu imati nekih problema sa nanosenjem sadolina na firnajz i kakve su posledice po dvo i dalji proces rada to sto zelim da namazem sadolin preko firnajza?
Takodje da li je veliki problem to sto nisam zagrejao firnajz pre nanosenja.
Hvala puno svima i stvarno cenim svaki savet.
I ja sam početnik i zato sam počeo da eksperimetišem te sam nedavno, namerno, uzeo dve istovetne nogice od bukve (planiram izradu nekih klub stolova sa jednom nogom) i jednu prvo premazao lanenim firnajzom 2 puta (na hladno), zatim dva puta sadolinom sa lakom, a drugu samo 2 puta istim tim sadolinom. E sad, ja sam svestan da je sadolin ušao u naš rečnik kao premaz za drvo iako se radi o trgovačkom imenu koji je postao sinonim za oredjenu vrstu proizvoda (kao i digitron, žilet i sl.) i zato ću da napišem puno ime sa konzerve, na engleskom: Lussolac, solvent-based wood varnish.
Zadovoljan sam dobijenim rezultatom, a ona nogica koja je prvo premazana firnajzom je samo za nijansu tamnija, ali toliko je mala razlika da je teško uočiti, a nikakve probleme sa prianjanjem nisam primetio.
Eto, toliko od mene, a možda će neko sa mnogo više iskustva da ti da i nešto opširniji i precizniji odgovor.