Lak za radni sto
- Belgradearmourer
- Šegrt
- Posts: 24
- Joined: 06 Jan 2012 14:50
- Location: Beograd
Lak za radni sto
Imam konkretno pitanje u vezi lakiranja stola, prekopao sam forum i video da lakiranje nije naivna rabota. Vidim da neki preporučuju poliuretanske lakove za upotrebu preko vodenih boja, ali i da ne ide beš svaki lak na svaku boju. Imam već preporuku za lak, ali reko' da pitam kolektivni um SR, za svaki slučaj.
Napravio sam kompjuterski sto, koji će se koristiti intenzivno i redovno tako da je potrebno da zaštitim farbu na njemu. Na preporuku jedno drugara sam uzeo i upotrebio Vitexovu podlogu i boju. Boja je vinilna emulzija, ako dobdo razumem šta piše na konzervi (razređuje se vodom). Moje pitanje je koji bi lak dobro išao preko nje? Lak ne mora da ispunjava nikakve uslove što se tiče sjaja i prozirnosti, može da bude i mat. Trebalo bi "samo" da bude postojan (redovno ribanje, redovna upotreba stola itd...) i da izgleda pristojno kad se nanese četkom ili valjkom, jer nemam kompresor.
Napravio sam kompjuterski sto, koji će se koristiti intenzivno i redovno tako da je potrebno da zaštitim farbu na njemu. Na preporuku jedno drugara sam uzeo i upotrebio Vitexovu podlogu i boju. Boja je vinilna emulzija, ako dobdo razumem šta piše na konzervi (razređuje se vodom). Moje pitanje je koji bi lak dobro išao preko nje? Lak ne mora da ispunjava nikakve uslove što se tiče sjaja i prozirnosti, može da bude i mat. Trebalo bi "samo" da bude postojan (redovno ribanje, redovna upotreba stola itd...) i da izgleda pristojno kad se nanese četkom ili valjkom, jer nemam kompresor.
Pa, za "redovno ribanje" ne postoji lak. A na prvo pitanje bi pravilan odgovor mogao da ti da jedino proizvodjac. Mozda da naneses neki zavrsni vodeni za parket ukoliko nemas da kupis odgovarajuci od istog proizvodjaca a da moze da se nanosi cetkom ili valjkom (ali prethodno da prebrusis tu podlogu), pa sta mu Bog da...Belgradearmourer wrote:Moje pitanje je koji bi lak dobro išao preko nje? Lak ne mora da ispunjava nikakve uslove što se tiče sjaja i prozirnosti, može da bude i mat. Trebalo bi "samo" da bude postojan (redovno ribanje...
- Belgradearmourer
- Šegrt
- Posts: 24
- Joined: 06 Jan 2012 14:50
- Location: Beograd
Da ne postavljam novu temu, nadovezat ću se na ovu.
Kupio sam masivnu bukovu ploču za pisaći (danas je to kompjuterski ) stol. Obzirom da volim prirodni izgled drva, naumio sam ga zaštititi bezbojni lakom. Konkretno aqualuxom.
Zadnja granulacija kojom sam brusio je 240. Nisam mislio sitnijom od toga. Nakon brušenja sam prašinu obrisao vlažnom spužvom, pa je površina postala hrapavija. To sam i očekivao pa sam ponovo prošao brusilicom istom granulacijom. Brusio sam ekscentarskom brusilicom. Nakon drugog odstranjivanja prašine, površina je opet ogrubjela. Nešto manje, odnosno one lamele koje su inače kvalitetnije ostanu manje više glatke, a druge se opet osjete pod prstima. Isto je i nakon trećeg prelaza brusilicom i ponovnog brisanja vlažnom krpom.
Nemam baš iskustva s tim pa mi se čini da to može tako do beskraja tj. dok ima što za brusiti . Pitanje je ima li smisla ići dalje ili namazati prvom rukom laka pa onda izbrusiti. Mislim da će tada lak učvrstiti vlakna pa se neće više dizati. Hoće li to biti ispravan način?
Neću nanositi prije laka nikakvu temeljnu boju jer ako želim vidjeti kroz lak teksturu i prirodan izgled drveta, nemam niti što nanijeti.
Time dolazim do nečeg o čemu bi htio pročitati vaše komentare. Naime, proizvođač kaže da se drvo treba prije laka obojati temeljnom bojom. U redu ali temeljnu za drvo kod ove grupe boja proizvode samo takvu koja je bijele boje. Ako time namažem pa onda bezbojnim lakom, nemam više prozirnost, a baš nju hoću. Zašto se onda uopće proizvodi bezbojni lak? Hoće li se on i koliko zadržati na bukovoj ploči s početka priče bez temeljnog premaza?
Kupio sam masivnu bukovu ploču za pisaći (danas je to kompjuterski ) stol. Obzirom da volim prirodni izgled drva, naumio sam ga zaštititi bezbojni lakom. Konkretno aqualuxom.
Zadnja granulacija kojom sam brusio je 240. Nisam mislio sitnijom od toga. Nakon brušenja sam prašinu obrisao vlažnom spužvom, pa je površina postala hrapavija. To sam i očekivao pa sam ponovo prošao brusilicom istom granulacijom. Brusio sam ekscentarskom brusilicom. Nakon drugog odstranjivanja prašine, površina je opet ogrubjela. Nešto manje, odnosno one lamele koje su inače kvalitetnije ostanu manje više glatke, a druge se opet osjete pod prstima. Isto je i nakon trećeg prelaza brusilicom i ponovnog brisanja vlažnom krpom.
Nemam baš iskustva s tim pa mi se čini da to može tako do beskraja tj. dok ima što za brusiti . Pitanje je ima li smisla ići dalje ili namazati prvom rukom laka pa onda izbrusiti. Mislim da će tada lak učvrstiti vlakna pa se neće više dizati. Hoće li to biti ispravan način?
Neću nanositi prije laka nikakvu temeljnu boju jer ako želim vidjeti kroz lak teksturu i prirodan izgled drveta, nemam niti što nanijeti.
Time dolazim do nečeg o čemu bi htio pročitati vaše komentare. Naime, proizvođač kaže da se drvo treba prije laka obojati temeljnom bojom. U redu ali temeljnu za drvo kod ove grupe boja proizvode samo takvu koja je bijele boje. Ako time namažem pa onda bezbojnim lakom, nemam više prozirnost, a baš nju hoću. Zašto se onda uopće proizvodi bezbojni lak? Hoće li se on i koliko zadržati na bukovoj ploči s početka priče bez temeljnog premaza?
Mozes naneti neki bajc (i to su boje). Nadji neki svetliji, a boju mozes birati tako da ti se uklapa sa ostalim namestajem u toj prostoriji. Mada, bukva i nema neku izrazenu strukturu. Kad je svetlija nijansa boje, onda se jos i vidi, a kad je tamnija na bukvi onda se slabo primecuje i (bar meni) bude ruzno jer ne upija bas najbolje boju.šantjer wrote:Neću nanositi prije laka nikakvu temeljnu boju jer ako želim vidjeti kroz lak teksturu i prirodan izgled drveta, nemam niti što nanijeti.
Dlacice ce se podici i od bajca, ali one se jako prosto resavaju, samo malo protrljas dlanom i one polegnu, prakticno se polome i mozes odmah ici osnovnim lakom, u ovom slucaju transparentnim. Mada ako i ostanu, kada budes smirglao osnovni lak, smirgla sve to poravna, tako da one nisu nikakav problem.
Imam utisak da nemas kompresor, prasinu je bolje izduvati nego uklanjati vlaznom krpom.
Moze i to sto kaze kolega Biljeznik.
Drugi premaz nakon minimalno 24 sata, velika je vlaga u zraku ovih dana. Treći preporučam, nakon brušenja sa 320 ili 400, 24 sata nakon drugog. Odnosi se na recentne klimatske uvjete u ZG. Ako budeš lakirao u uvjetima manje vlažnosti, intervali mogu biti i 12 sati. Lak razrijedi prema preporukama proizvođača. Ako već nisi kupio lak, kupi Capacryl bazu T. Nešto je skuplji, ali vrijedi.
Last edited by BILJEŽNIK on 16 Sep 2017 23:39, edited 1 time in total.
Nakon podizanja dlacica vlazenjem, ne brusi ponovo slajfericom.
Samo blago pretrcis rukom, obavezno duz godova, bez pritiskanja, sa smirglom nesto finijom od zadnje granulacije koju si koristio (recimo 280 ili 300 u tvom slucaju).
Smirgla mora da bude nova, tj. ostra, inace ces samo saviti dlacice nazad.
Cim krenes ponovo brusilicom, ona ponovo pokida vlakna, i cela prica krece iznova.
Samo blago pretrcis rukom, obavezno duz godova, bez pritiskanja, sa smirglom nesto finijom od zadnje granulacije koju si koristio (recimo 280 ili 300 u tvom slucaju).
Smirgla mora da bude nova, tj. ostra, inace ces samo saviti dlacice nazad.
Cim krenes ponovo brusilicom, ona ponovo pokida vlakna, i cela prica krece iznova.
Hvala na dodatnim savjetima. Lak sam već kupio i to baš onaj s početka priče tj. aqualux. Radio sam ovo već ali nikad sa kvalitetnijim materijalom od obične jelove daske a i nije mi bilo toliko bitno da gotova ploha bude baš jako glatka.
Ovo će biti unutra. Bi li se ovako moglo zaštititi nešto što će stajati vani (mislim bezbojnim lakom jer nekim u boji znamo da može). Naime da li će drvena ploha ispod bezbojnog laka ipak promijeniti boju tj. posiviti pod utjecajem sunca?
Nigdje ovo ne piše decidirano, ali dade se zaključiti da bezbojni lak nije za vanjsku upotrebu.
Ovo će biti unutra. Bi li se ovako moglo zaštititi nešto što će stajati vani (mislim bezbojnim lakom jer nekim u boji znamo da može). Naime da li će drvena ploha ispod bezbojnog laka ipak promijeniti boju tj. posiviti pod utjecajem sunca?
Nigdje ovo ne piše decidirano, ali dade se zaključiti da bezbojni lak nije za vanjsku upotrebu.
Stol je lakiran, postavljen. Dao sam tri ruke.Bojao sam filcanim valjčićem. Između sam brusio kako ste rekli. Površina je nakon svakog premaza pod prstima kao sitna narančina kora. Meni u ovom slučaju to ne smeta, međutim da sam npr. htio da bude glatka, s čim bi morao nanašati lak, kist, valjak i koji, ili isključivo prskanje?
Prskanje otpada jer u kućnoj radinosti to ne mogu.
I da li je to uopće moguće s ovim tipom laka? Naime on daleko brže suši od uljanog pa se možda niti ne stigne dobro razliti po površini?
Prskanje otpada jer u kućnoj radinosti to ne mogu.
I da li je to uopće moguće s ovim tipom laka? Naime on daleko brže suši od uljanog pa se možda niti ne stigne dobro razliti po površini?
Mogu ti dati savjet za Capacryl: Razrijediti do 15%, primijeniti na temperaturi oko 25 stupnjeva, spužvasti ili, još bolje, flok valjak širine 10 cm (Keno narančasti, recimo). Pravilo je da se ne drlja valjkom previše, samo onoliko koliko treba da se ravnomjerno nanese nešto deblji sloj laka. Odmah nakon nanošenja laka, suhim valjkom, poželjno je što veće širine, lagano proći cijelu površinu tek težinom valjka. Rezultat neće biti kao kod špricanja, ali će biti zadovoljavajući.