Page 1 of 2

Informacije o blanji

Posted: 04 Jan 2021 20:01
by luk492
Da li neko zna nesto o ovim blanjama, da li vredi uzimati po ovoj ceni? Specificno no5 me interesuje ovde...
Hvala unapred
https://m.kupujemprodajem.com/alati-i-o ... 9786759671

Posted: 04 Jan 2021 20:36
by Goshke
Bolje cekaj polovan stanley ili slicno... Pitanje je da li moze da se sredi da valja iole... A i vrti se oglas, godinama...

Posted: 04 Jan 2021 21:01
by BR
Bilo toga puno u Uradi samu.

Ne valja nista. Cist Kinez, (sad, lako moze da se desi i da je Indijac, al neki detalji mi vise ukazuju na one prve) Prilicno lagan odlivak, probao samo pomeranje seciva, i opdlucio da ni ne vredi daljeg gledanja.

Posted: 04 Jan 2021 21:08
by luk492
Meni bi ona trebala kao pocetni alat, a vidim da se polovni stanley-i(kod nas) prodaju za 5000din i vise(sto je van mog budzeta).
Ali ako smatrate da ovo nije vredno ni ovih para, onda cekam nesto bolje. Hvala

Posted: 04 Jan 2021 22:15
by BR
Mozes samo silno vreme da [potrosis u sredjivanje, i da steknes prilicno lose misljenje o upotrebljivoswti blanja.

Ako nemas puno novca, neki stari drveni ECE sa duplim secivom, u dobrom stanju, je mnogo bolji izbor. Jedino sto je bitno je da nema crvotocine i da telo nije puklo, sve ostalo se da srediti, a dobijas rende mnogo viseg ranga nego ti jeftini kinezi.

Cak i polovni Stenli, kod nas je diskutabilna kupovina. Retko kad se pojavljuju dobri primerci, ima puno jeftinih verzija, i raznoraznih kopija.

Posted: 04 Jan 2021 22:19
by Fica

Posted: 05 Jan 2021 01:35
by mbole
Kako li je "majstor" zakljucio da na ovom poslednjem oslonac klina treba da stoji ovako :)

Posted: 05 Jan 2021 07:14
by luk492
Jasno. Sustina je da batalim bilo kakve kineze i ne markirane blanje, jer ce trebati dosta vremena da se srede, a i to sredjivanje ce ih dovesti tek u polu korisno stanje. Nista, cekam ili neke polovne stenley-e(pristupacne) ili cu videti neke od tih drvenih, ali cu onda morati i da naucim njih da stelujem i koristim...
Hvala na odgovorima, ustedjenom vremenu i novcu

Posted: 05 Jan 2021 08:59
by BR
mbole wrote:Kako li je "majstor" zakljucio da na ovom poslednjem oslonac klina treba da stoji ovako :)
Pa strucljak. Ima jos raznih bisera vezanih sa rendima. Profesionalno, U odlicnom stanju (sito od crvotovcine) itd.. Al ajd.

Kad sam kupio No 12, u njemu je bilo namontirano parce seciva za promenjivu glavu na frezeru. I jos me prodavac ubedjivao da je to original.
luk492 wrote:Jasno. Sustina je da batalim bilo kakve kineze i ne markirane blanje, jer ce trebati dosta vremena da se srede, a i to sredjivanje ce ih dovesti tek u polu korisno stanje. Nista, cekam ili neke polovne stenley-e(pristupacne) ili cu videti neke od tih drvenih, ali cu onda morati i da naucim njih da stelujem i koristim...
Hvala na odgovorima, ustedjenom vremenu i novcu
Moras da naucis i da stelujes i koristis i metalno rende, nije nista razlicito.
GGS na pravi pogled moze da prodje.

Ulmia ima puknuto telo, u tacki gde se montira precka koja drzi klin. Jedino moze da se iskoristi secivo, i ako se secam precka na koju ide klin se lako skida. Ostalo je za djubre.

Herba je jack, nije smoother, kao i Howal. OD ova dva Howal je u boljem stanju, no ovo nije za jedino rende, jer mu je namena grubo skidanje, pa je itekako potebno u sistemu od nekoliko renda, ali kao samo, no no..

Posted: 05 Jan 2021 11:32
by sonus70
Kad si već iz NS, ovakvu ulmiu juri po najlonu, bude ih često. Ja sam jednu u 5 puta boljem stanju uzeo od nekog garagana za pola love koliko ovaj traži. Malko ga sredio po savetima odavde i sad radi ko bombona. uglanca drvo ko saten

Posted: 05 Jan 2021 17:59
by Fica

Posted: 05 Jan 2021 21:45
by BR
Huh, sad taj Howal sa Primus mehanizmom, ne znam sta bih rekao. Imam jedan, i kad sam ga uzeo, prilicno davnop, mecku sam rodiop pokusavajuci da sredim mehanizam da radi kako treba. Ili je prmekan, ili je pretvrd, ili je u pogresnom polozaju kad ga namontoiras. Da bidem iskren, nisam senpotpuno posvetio tome, ali me je bas izludjivao.

I tako je ostao u nekom cosku da ceka bolja vremena.

Na ECE blanjama Primus radi kako treba. Iz prve. Secundus je isto tako odlican, za Jack renda. Mozda ja ne mogu sa proizvodima komunizma.

Posted: 06 Jan 2021 09:35
by drBouz
Ja imam neku poluraspadnutu, kupio na nekom buvljaku za da mi stoji na polici, ono secivo mi je izgledalo skroz bezveze i bilo je urnisano, i onda sam citajuci forum nedavno to kao malo ispeglao smirglom i provukao preko neke gredice, i kao to nekako i radi.
Onda sam pre par dana na fb citao kako se onaj drugar pandur nervira sto je br naostrio svoju blanju kako bog miluje :) :) (kapiram da je pojeo jaja kad si stavio onaj sledeci video kad tim rendetom (jel se tako pravilno pise? rendetom, ili rendom? bas cu da pitam drugara koji je dr spskoga yezika, valjda ce znati :) ) - i kad u laganom potezu oljustis lagano trakicu...
Uglavnom, uzeh ja dakle posle toga blanjicu sa police, i jos sam je navukao preko najgusce smirgle koju u kuci ovde imam - a to je svega 280, i kao ljusti i tako. Tako da kapiram da kad se to naostri bas kako treba - da to uredno moze perje da leti okolo..
I isto imam neke uradisam/vobihaus dve metalne male - kapiram da su i ta seciva klasicna kifla. Mislim, oljustio sam bio nekih par gredica onako dundjerski njima na vikendici, al' kapiram da bi bilo bolje da sam sklopio ovu staru drvenu sa police i lepo naostrio, a pare popio :)
Uglavnom, dodjoh do zakljucka da je prilicno kontemplirajuce zezanje. Doduse, svako zezanje je kontemplirajuce, sto se za pos'o, neretko ne moze reci.

Posted: 06 Jan 2021 19:40
by mbole
Drveno rende ima vise koraka sredjivanja.
Ostrenje noza je poslednji.

Pricam o klasicnom drvenom rendetu, koje se podesava kuckanjem, bez ikakvih mehanizama i slicnog.
I bitan je redosled operacija.

1. Sredjivanje povrsine na kojoj lezi noz
Ako je noz sa cipbrakerom on mora da bude postavljen na noz i stegnut isto onako kako ce biti kada rende radi.
Donja strana noza se nagaravi svecom spiritusnom lampom... sta ko ima, spusti na povrsinu u polozaju u kome ce i inace lezato, i mrdne par mm napred nazad.
Na drvetu ostanu garavi tragovi tamo gde noz dodiruje povrsinu.
U najvecem broju slucajeva, to ce biti samo tri tackice.
Povrsina na te tri tackice se skine malkice. Alat... finija raspa, dleto, saber... sta ko ima i smatra za zgodno
Sad ponovo, nagaravi, spusti, protrljaj, ostruzi...
I tako dok ne dobijes da noz naleze po celoj povrsini.
Nije bitno da kompletna povrsina bude garava, bitno je da tacaka dodira ima puno i da su rasporedjene po celoj povrsini.

Uz sve to... gledas i da li noz stoji pod 90 stepeni u odnosu na uzduznu osu rendeta, odnosno da povrsina na kojoj lezi nije nagnuta u jednu stranu.
Ako jeste, tu stranu skidas malo vise pri svakom prolazu, tako da na kraju dobijes ostricu koja ima ispravan polozaj.

Jedna bitna stvar... ta povrsina uopste ne mora da bude ravna. Kao sto noz ne mora da bude ravan, i najcesce nije. Kada pritegnes cipbraker, on ce saviti noz. Malo ali ce ga saviti. Tako da zadnja strana noza ustvari nece biti ravna vec ce biti luk.
A tebe samo interesuje da te dve povrsine leze perfektno jedna na drugoj. Briga te dal su ravne.

2. sredjivanje klina i povrsina na koje on naleze
Najpre pogledati kako izgledaju povrsine na telu o koje se oslanja klin. To su dve uske povrsine uz bokove.
Treba da budu ravne i relativno glatke. Bilo bi idelano i da su u jednoj ravni, ali to je nekada tesko postici, a moze se kompenzovati sredjivanjem klina, tako da ih treba dovesti barem priblizno u istu ravan. Naravno, ne skodi da budu savrseno u istoj.

Sada se donja strana klina prvo poravna na nekoj smirgli na staklu ili necemu slicnom dovoljno ravnom. Bitno je da ta povrsina bude kompletno poravnata. Najbitniji su delovi na samom vrhu dva "kljuna" koji dolaze na samo dno seciva.
Ko zeli, moze i da sada tu povrsinu prilagodi gornjoj strani noza (ili chipbrakera, ako ga ima).
Nagaravi se klin sa obe strane, noz ubaci u rende, klin ubaci i blago kucne (nema potrebe za jakim "zakucavanjem"), i klin izvuce.

Sada se gleda gde se garez skinula sa klina, na obe strane, i te povrsine struzu.
Opet ponavljnje do besvesti, sve dok se ne postigne ravnomeran raspored tacaka dodira po celim povrsinama.
Ponovo su najbitnije povrsina na samim vrhovima "kljunova", posto to ustvari drzi secivo skroz do ostrice.

U jedom trenutku, oseticete da klin nakog blagog "kuc" malim cekicem (cekic od 50 grama), jednostavno zaglavi, promeni se zvuk pri kucanju.
Tad je dosta :)

3. Ravnanje tabana
Rende se kompletno sklopi, tacno onako kkao ce biti kada bude radilo, daklem ubacen noze, ukucan klin, s tim da je noz uvucen oko milimetar u odnosu na taban.
Sada na smirglu/staklo da se poravna taban.
Izvrljas taban obicnom olovkom, i trljas dok cela povrsina ne ostane bez tragova olovke.
Pri tom, vodis racuna da ne nakreces rende na bilo koju stranu, to jest da ne skidas vise levu ili desnu, ili prednju ili zadnju, vec koliko je god to moguce "pravo na dole".

4. tek sada dodje ostrenje seciva :)

Ravnanje tabana, treba ponavljati s vremena na vreme, iz par razloga.
Najpre, taj taban ce trljati po daskama koje budete rendisali, pa ce se i on trositi.
Drugo, drvo je drvo i "radi" sa promenama vlage.
Blanje su cesto pravljene od barem dve vrste (telo od bukve i taban od graba ili neceg slicnog ekstra tvrdog), tako da se svaka od te dve vrste razlicito sri i skuplja (koliko god mala bila ta razlika), sto dovodi do krivljenja. Cak i kada je sve od jednog komada, drvo nije homogeni materijal, isto tako ce se savijati zabog promene vlage.
A taban mora da bude BAS ravan. Ne mozes kako treba skinuti strusku od 0.1mm debljine ako ti taban nije ravniji od toga.

Prve dve operacije, na srecu retko treba ponavljati, osim ako ti je bas zapalo rende od neke zaguljene daske.

Posted: 06 Jan 2021 20:31
by BR
mbole wrote:2. sredjivanje klina i povrsina na koje on naleze
Najpre pogledati kako izgledaju povrsine na telu o koje se oslanja klin. To su dve uske povrsine uz bokove.
Treba da budu ravne i relativno glatke. Bilo bi idelano i da su u jednoj ravni, ali to je nekada tesko postici, a moze se kompenzovati sredjivanjem klina, tako da ih treba dovesti barem priblizno u istu ravan. Naravno, ne skodi da budu savrseno u istoj.
Da ne bude zabune, ne radi se o bocnim povrsinama, nego o povrsinama nasuprot onoj na kojima lezi secivo. Klin mora da bude relativno slobodan prema bocnim povrsinama.

JOs jedna sitnica, koja se cesto prenebegne je provera, i ako treba suzavanje usta. Rende sa sirtokim ustima radi, ali ce raditi bolje ako su usta uska.

Sto se tabana tice, sve vise sam misljenja da uopste nije bitno da li je ravan, sve dok su povrsine sirine 10 mm na pocetku, ispred usta, i na samom kraju rendeta ravne. Cak je pozeljno da ostalo bude nize od ove ravni, brze ce se srediti rende.