Aluminijska ploca za glodalicu

Ako imate neko pitanje za stolare, uradite to ovde, potrebna je registracija
Post Reply
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Aluminijska ploca za glodalicu

Post by borism25 »

Nakon pregledanog cijelog interneta jos uvijek sam u nedoumici dali da sam pravim aluminijsku plocu za glodalicu ili da kupim, na internetu ima doslovno svega, netko hvali netko kudi po obicaju. Moj slucaj je sljedeci imam Maktec MT362 glodalicu bez regulacije, no uspio sam to rijesiti preko malog kontrolera, problem dolazi trenutno u razlicitim dimenzijama drveta kad koristim CMT glodalo pod 45° (lock miter) igraju mi veliku ulogu i mikronska podesavanja, trenutno rijesenje je bilo da izvadim van i okrenem saraf za podesavanje dubine za vrlo malo, dok ne dobijem savrsen rezultat. To mi predugo traje i jednostavno bi riskirao s necim drugim. Isto tako vjerujem da i netko od vas nema glodalicu koju je odmah stavio gore i ima fino podesavanje nego ima neku inovativnu tehniku preko sarafa i vodilica ili slicno pa bih volio da podijelite malo iskustva :). Radio bi kompletan novi stol gornja ploca bi bila kompakt ili blazujka, ostatak konstukcije jelovina. Isto bi trebao preporuku za t vodilice da nisu neki mekani drlog nego nesto kvalitetnije.

Svaki komentar, prijedlog je dobro dosao :)
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3849
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Makita RP2300 koju imam dolazi sa prilicno dobrim resenjem sa dugackim srafom M6, i maticom koja je na kucistu, pa se podesava sa gornje strane stola.

Nego, zar MT362 nema onaj produzeni sraf za regulaciju dubine, koji moze prilicno prosto da se dohvati i kada je ispod stola? Ili se mozda ne isporucuje sa njim.

Ako ne, probaj da skines plocu sa tabana, trebalo bi da navoj za podesavanje dubine ide u ruopu koja prolazi kroz taban, a osigurava ga jedan imbus bocno. Promenis maticu sa suprotne strane, ovde napravis adapter, i dobijes podesavanje sa gornje strane. Jos ako skines opruge, da pevas.
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Post by borism25 »

Imam taj veliki saraf to mi je super kad radim s gornje strane no kad mi je ispod stola onda je patnja ziva, dok navrtim do gore prode te volja pa onda opet moras izvrtiti nazad (posto nemogu zamjeniti s gornje strane glodalo vec moram skinuti dolje i zamjeniti, malo cu bas istraziti taj dio kad skinemi izbusim rupu za podesavanje s gornje strane to nebi bilo toliko lose.

Jos uvijek mi se nekako svida opcija s 2 sipke i jedna navojna koja preko cahura podize glodalicu prema gore, to mi nije tesko napraviti a vjerujem da bi radilo posao u tom slucaju bi mogao imat razrezanu maticu koju pritisnem potjeram na priblizno mjesto glodalicu i onda s finom navojnom sipkom dotjeram na zeljenu visinu.
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3849
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Nadjoh na sta sam mislio. Kit 200 je za Makitu 3612, koja bi trebala da ima identicno kuciste kao tvoja MT, tako da bi trebalo da moze da se napravi.

http://www.routertechnologies.com/routerraizer.htm
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Post by borism25 »

ovo je pjesma :) za moje usi

evo i yt link di je malo ljepse i brze opisano malo sam se izgubio u njihovom webu
https://www.youtube.com/watch?v=1ITiTkeYJ4s

Ovo sto prodaju dodatno ovu glavu koja produzuje glodalo mi zvuci predobro da bi bilo istinito pogotovo stezanje jednim imbusom, ako nista drugo bar da glodalo ima nesto urezano ili rupu pa bi mi zvucalo sigurnije.
Ako sam dobro skuzio ovdje se radi o jednoj matici koja cvrsto lezi unutra ima jedna duza cijev koja je pricvrscena s 2- platne da dobro sjedne i kroz cijelu pricu prolazi navojna sipka koja u samom vrhu recimo imam imbus kljuc za podizanje. Mislim moram priznat da je ovo savrsenstvo od jednostavnosti.

Nego druga stvar kad sam vec u ovome, koliko je kvalitetno staviti pleksiglas debljine 1cm? cisto zbog providnosti. Ostala mi je jedna ploca aluminija od 80x20cm debljine 5cm, od koje bi mogao iskrojiti bar plocu ukoliko pleksi nije dovoljno dobar
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3849
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Na to sam i mislio kada sam rekao da mozes p[rosto da napravis resenje za dizanje kroz donju plocu. Nema potrebe za komplikovanjem.

Oni produzetak prave samo u precnicima 1/2" i 1/4" a onda nema koriscenja evropskih glodala, tj 12, 8 i 6mm.
Bilo je i primedbi na tu glavu da nije dovoljno centricna i da baca i to od vrlo ozbiljnih korisnika na Routerforumu.

. Nisam hteo da se igram sa tim, malo mnogo para za diskutabilne rezultate, pa sam uzeo Axminsterov prioduzetak, koji koristi ER 20 masinske caure, i koji je jako precizan. Isto montiras glodala iznad stola, samo sto koristis dva kljuca, i imas celjusti za koje je jako lako naci dodatne kolete. Pri tome, postoje svi precnici, pa mogu da idu i masinska glodala u precnivima koja inace ne bi koristio. recimo 1/8" ;)

Evo ovaj produzetak https://www.axminster.co.uk/axcaliber-r ... ank-211367A ovo su caure https://www.axminster.co.uk/axminster-e ... ts-ax23563Kod mene nema dodatne ploce na kojoj stoji glodalo, onako kako to resava pola sveta, posto se ta ploca uvek ugne od tezine glodalice. Debljina ploce kroz koju oprolazi produzetak je 18+6mm, a glodalica je okacena bocno, na sipke od vodjice, tako da sama podkonstrukcija nosi njenu tezinu, a ne ploca. I dodatno, posto je ploca sper od 18mm na torzionoj konstrukciji + 8mm tekstolita, mogu da uravnam tekstolit poturanjem papirica do nivoa koji mi je potreban. Nikad nije bilo potrebe, no opet ;)

Razmisljao sam i o staklenoj ploci od flot stakla 10mm, al odustao na vreme.

Tako da svakako mozes da stavis pleksiglas od 10mm,, cak i deblji. Neces imati problema sa dobrim produzetkom.

Jedino, da sad pravim sto sa glodalicom is pocetka, uopste ne bih isao tim putem (ugradnja glodalice u sto). Uezo bih motor za CNC masinu, od 2.2 KW sa kontrolom frekventnim regulatorom i vodenim hladjenjem, i ER20 prihvatom, i napravio lift za njega.

Prednosti su ogromne, prvo montiras lift bocno, a na njega ide fabricki nosac, masina je zatvorena, pa ne ulazi prasina (hladi se vodom, a hladnjak montiras dalje, i stavis filter za prasinu pre njega). kontrola brzine je frekventni regulator, pa nemas pad snage na niskim obrtajima (taj problem nemam, posto Makita ROP2300 ima tahometarsku kontrolu, pa drzi zadati broj obrtaja i povecava snagu prema potrebi) a prihvat alata ti je ER caura.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 15047
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

borism25 wrote:...
Jos uvijek mi se nekako svida opcija s 2 sipke i jedna navojna koja preko cahura podize glodalicu prema gore, to mi nije tesko napraviti ...
Ne znam cime raspolazes od alata, ali dve sipke i dve caure koje klize preko njih, uopste nije jednostavno napraviti bez ozbiljnijeg masinskog alata.
Da bi caure lepo klizile i ne bi imale osetnog lufta, zazor izmedju njih i sipki treba da bude reda 3-5 stotih (bilo bi bolje i manje, al onda je jos zaguljenije). To samo po sebi nije problem, kupi se gotova brusena sipka, caura obradi rajberom...
Ono sto jeste problem je da te sipke i caure sada budu montirane tako da se rastojanja osa sipki i caura, kao i paralelnost osa poklapaju. Sad ti tolerancija za razliku rastojanja osa sipki i caura mora biti manja od polovine zazora, to ce reci ispod 1.5-2.5 stote.
Inace glavi.

Jedno od resenja je da se rupe za caure naprave sa nekim vecim zazorom (recimo oko 1 desete), pa da se montiraju loctite-om 648 ili slicnim. Al i to nije bas tako jednostavno za izvodjenje kao sto zvuci. I dalje razlika rastojanja osa sipki i rupa za cauru mora da ti bude manja od pla zazora koji imas izmedju caure i njene rupe, to ce reci u ovom slucaju oko 5 stotih. Plus sto paralelnost osa sipki i dalje mora da bude u toleranciji pola zazora izmedju caure i sipke.

Bolje resenje je da se rupe za montazu sipki i caura buse istovremeno u jednom zahvatu, opet sa tesnim tolerancijama i na nepohabanoj masini, sto je obicno lakse izvesti nego prethodno pod uslovom da imas odgovarajucu masinu (glodalicu, ili eventualno linijsko busenje na strugu, uz pravljenje nekog sablona koji drzi ploce).
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Post by borism25 »

mbole wrote:
borism25 wrote:...
Jos uvijek mi se nekako svida opcija s 2 sipke i jedna navojna koja preko cahura podize glodalicu prema gore, to mi nije tesko napraviti ...
Ne znam cime raspolazes od alata, ali dve sipke i dve caure koje klize preko njih, uopste nije jednostavno napraviti bez ozbiljnijeg masinskog alata.
Da bi caure lepo klizile i ne bi imale osetnog lufta, zazor izmedju njih i sipki treba da bude reda 3-5 stotih (bilo bi bolje i manje, al onda je jos zaguljenije). To samo po sebi nije problem, kupi se gotova brusena sipka, caura obradi rajberom...
Ono sto jeste problem je da te sipke i caure sada budu montirane tako da se rastojanja osa sipki i caura, kao i paralelnost osa poklapaju. Sad ti tolerancija za razliku rastojanja osa sipki i caura mora biti manja od polovine zazora, to ce reci ispod 1.5-2.5 stote.
Inace glavi.

Jedno od resenja je da se rupe za caure naprave sa nekim vecim zazorom (recimo oko 1 desete), pa da se montiraju loctite-om 648 ili slicnim. Al i to nije bas tako jednostavno za izvodjenje kao sto zvuci. I dalje razlika rastojanja osa sipki i rupa za cauru mora da ti bude manja od pla zazora koji imas izmedju caure i njene rupe, to ce reci u ovom slucaju oko 5 stotih. Plus sto paralelnost osa sipki i dalje mora da bude u toleranciji pola zazora izmedju caure i sipke.

Bolje resenje je da se rupe za montazu sipki i caura buse istovremeno u jednom zahvatu, opet sa tesnim tolerancijama i na nepohabanoj masini, sto je obicno lakse izvesti nego prethodno pod uslovom da imas odgovarajucu masinu (glodalicu, ili eventualno linijsko busenje na strugu, uz pravljenje nekog sablona koji drzi ploce).
moja je ideja bila da se kupi linearni klizac + sipka u H6 toleranciji ima ih vec od 16mm po prihvatljivim cijenama. Nakon toga jedna poprecna letva i u njoj bi bila rupa kroz koju prolazi navojna sipka i s gornje strane samo podizem...nesto vrlo slicno ovom gore rijesenju koje BR ponudio. znaci klizaci i orginal glodalica sve ostaje ovo bi samo sluzilo za podizanje, i tu onda nema lufta.

evo neka brza skica iz sketchupa cisto da bude vizualno.

Image

Ono sto nisam nacrtao je najvojna sipka koja bi podizala ove klizace, gore ili dolje, u sredinu bi sjela glodalica za koju bi morao napraviti samo otvor za zrak. Druga opcija bi bila da stavim sipku vise uz bokove i stegnem ju s drzacima ili mozda sipka s potporom pa direktno moze klizit do samog vrha uglavnom moze se napraviti 2-3 varijante koje nebi bile skuplje od 300-400kn, ali ako uspijem sloziti ovo s sarafom direktno na glodalici to ce biti u biti ista ova stvar koja je planirana.

Image Image Image Image Image

ovdje bi se cak dala stosta jos odraditi malo elektronike ubaciti za podizanje i spustanje, neki mali motor koji bi imao isprogramirano podizanje sve dok nedotakne limic sto bi oznacavalo mjesto za mjenjanje alata, dalje bi preko joystick mogao namjestat visinu/dubinu, uglavnom poigrat cu se svakako s ovim malo u nego skorije vrijeme.
Last edited by borism25 on 20 Mar 2018 09:47, edited 1 time in total.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 15047
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ako ti je stabilan oslonac samo jedna sipka, nista ne sprecava glodalicu da se rotira oko nje (na strani gde je navojna sipka moras da ima zazor i u matici i u necemu sto vodi navojnu sipku).
Tako da bi ti se glodalica "setala". Par desetih koliko je zazor izmedju vretena i njegove matice, ali tih par desetih je prilicno veliko kada precizno radis sa glodalicom. Pa jos posto je sve dugacko, a oslonac vodjice mali (samo njen precnik) poluge su velike, tako da i vodjica "seta".
Tipa pravis utor, obradio si do dubine recimo 5mm, sad hoces dapodignes glodalo da skines jos 5mm, a glodalica se pomeri za pola milimetra. Tu se vidi i deseta, a kamoli nesto vise.

Sve u svemu moras da imas bar dve stabilne ose, odnosno bar dve vodjice.

Pala mi je napamet jos jedna varijanta. Da uzmes blokove sa linearnim lezajevima ili sa caurama. Lin. lezajevi imaju jos manje zazore, ali posto je sada u bloku, mozes da ostavis vece rupe za srafove kojima blokove vezujes za plocu koja drzi glodalicu, i onda mozes da stelujes. I dalje ostaje zahtev da ose vodjica budu perfektno paralelne, to jest da krajevi vodjica budu precizno obradjeni, i da rupe kojima ce se vezivati za plocu budu jako precizno izbusene.
Post Reply