Page 6 of 7

Posted: 22 Jul 2017 22:32
by mbole
Dve letve od po metar, zaobljen po jedan kraj gde se sastavljaju, sraf sa leptir maticom da ih poveze, i lepo izmeri i prenesi ugao. Ne racunaj na merenje ugla, prenesi direktno.
Ne zaboravi da izmeris na vise visina. Ako je "majstoru" zidaru prav ugao 94, ko zna kakva mu je vertikala.

Posted: 23 Jul 2017 00:28
by sasasasa
art of wood wrote:
sasasasa wrote:ninja - izvini, pogrešno sam skontao. Zanemari gornje postove. Da li se na taj element nastavljaju još neki? Problem možeš riješiti prilikom same montaže. Postaviš kuhinju i malo otpustiš tiple kojima je pričvršćena. Spojnicama uravnaš elemente i dotegneš tiple koliko se daju. Na taj način dijeliš razliku iskrivljenog zida na sve elemente pa postaje zanemarljiva. Ostalo se porikta vratima.
U sučaju da je taj element zadnji u nizu gore navedeno ti nije rješenje.
ako je na 50 cm 1 cm ,koliko ce biti na jos jedno recimo 2 m u nastavku ,da li ce to moci da kompezuje otpustanjem tipli natezanjem elemenata ....i nakraju da nasteluje vrata kako valja?
Vodim se logikom da nijedan zid nije ravan. Sam ćošak je pod uglom od 94 stepena, ali su premale šanse da se ugao nastavlja širiti proporcionalno. Da je prostorija dugačka 8 i više metara, što je čest slučaj kod novije gradnje, razmak između zidova bi došao i do 16cm. Mislim da ipak nema toliko pjanog zidara, bar ga ja dosada nisam vidio. Ne vjerujem da je razlika veća od dva cm, što i nije teško pokriti. Isto tako, razlika se prenosi na obe strane te pomaže prilikom nivelisanja. Ako se, na to sve, kuhinja oslanja na pločice i one daju minimum 12-13mm za "hod".

Svojevremeno smo postavljali kuhinje i preklapali i do 5-6 cm razlike u vinklu. Doduše, radili smo drugačije ugaone elemente pa je bilo lakše, ali ne vjerujem ni da će ovo ispasti pretjerano teško.

Ninja - Vjerujem da znaš kakve su ovo spojnice samo ih drugačije zoveš
Image

Posted: 23 Jul 2017 09:49
by ninja
da, znam kakve su to spojnice, mislim da sam za njih čuo da kažu puškice.
na ovoj kuhinji, onaj dio desno ispod dvije police, na početku kuta, radna ploča je na nuli a na početku radne ploče, do zida ima 2 cm, dakle na tih 30-ak cm, kosina je gromna. zgrada je stara 5-6 godina
https://drive.google.com/file/d/0Bw673l ... FtZ2s/view
a kakve ste to kutne elemente radili da se to još lakše riješi?

Posted: 23 Jul 2017 10:56
by art of wood
ako mislis da se ne mucis prilikom montaze ,da ti elementi prate zid .........
mbole ti rece kako
napravi dno i plafon kao da je sve u redu (pod 90 stepeni) letvom (uglomer ::navodnici:: ) prenesi ugao na njih iseci ih po linijama .....
sto kaze daleko sto je tesko napraviti element pod uglom
bolje se muciti u radionici nego na montazi ,sve masine su ti na dohvat ruke .....
Image
izvinjavam se za crtez :D nactrtan je ko nogama
i sve pod uslovom da sam ja shvatio koji ti je ugao problem :smejanje:

Posted: 23 Jul 2017 11:20
by LepoJeBitiFin
art of wood wrote:.................................................................................................
bolje se muciti u radionici nego na montazi ,sve masine su ti na dohvat ruke .....
:buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga::buga:


Inace uvek su mi se vise svidjali ovakvi ugaoni elementi Image . . . . . . a i leksa se prave ( bar po meni ) nego ovakvi Image
ili je sve ipak stvar ukusa :D

Posted: 23 Jul 2017 11:56
by sasasasa
Kao ovaj sa prve fotografije od Lepo je biti fin. Jedina razlika je u tome što uvijek izbijam unutrašnji ćošak, upravo zbog lakše montaže. na podu i plafonu izmjerim po 5 cm sa svake strane od ćoška, spojim linijom dvije odmjerene tačke i izrežem po liniji. Budući da nema ćoška izbjegavam sam ugao zida te se kuhinja lakše postavlja. Zbog rupe koja ostaje, lakše je i "ukositi" ostale elemente da bolje legnu. Mana je, uslovno rečeno, to što leđa nisu oslonjena na zid (a ponekad ni na pločice) ali to se lako riješi podloškama.

Posted: 23 Jul 2017 14:47
by ninja
budem probao onda ovako kako je mbole rekao, art of wood hvala na crtežu :)

Posted: 23 Jul 2017 21:21
by daleko
Ima jos jedno resenje.....
Kad podjes da uzimas mere ubacis parce lesonita u gepek (60*60)

Posted: 24 Jul 2017 19:34
by BILJEŽNIK
daleko wrote:Ima jos jedno resenje.....
Kad podjes da uzimas mere ubacis parce lesonita u gepek (60*60)
Uvijek radim tako. Nema greške.

Posted: 24 Jul 2017 22:37
by ninja
aha, i na njemu izrezati oblik kuta.

Posted: 24 Jul 2017 22:51
by mbole
Samo da jos jednom naglasim... uzmi mere na razlicitim visinama, tj, tamo gde dodje dno, sredina i vrh viseceg dela.
Da ne bude posle... tri put secem i opet kratko, sto bi reko feniks :)

Posted: 24 Jul 2017 23:27
by ninja
hahaha.
ok, hvala svima na pomoći.

Posted: 28 Aug 2017 15:56
by ninja
onda te mjere lesonita sami pripasavate na kutni element, dakle daske uzmete izrezane pod 90 pa sami krojite kuteve ili ih date prema šabloni napraviti odmah u drvnom centru?

Posted: 28 Aug 2017 21:49
by BILJEŽNIK
Sami. Ne režu po šabloni u drvnim centrima. Preneseš oblik na iveral, grubo odrežeš ubodnom ili cirkularom i poravnaš glodalicom.

Posted: 29 Aug 2017 08:11
by ninja
znam da ne režu po šablonama, mislio sam im u sketchup-u poslati nacrt i točne dimenzije dasaka. ok, budem onda na licu mjesta to rezao i poravnavao.
onda se u startu uzmu 1-2 cm šire/duže daske nego što je potrebno?