Pad tr. spojnica

Ako imate neko pitanje za stolare, uradite to ovde, potrebna je registracija
Post Reply
Bojan88
Majstor početnik

Pad tr. spojnica

Post by Bojan88 »

Pozdrav svima. Posto sam pocetnik i sam sam sklopio par komada namestaja od iverice, interesuje me za sta sluzi i kako se koristi spojnica iz naslova?

http://www.ramin.rs/index.php?page=shop ... &Itemid=64
miloscale
Majstor majstora

Post by miloscale »

Bojan88 wrote:Pozdrav svima. Posto sam pocetnik i sam sam sklopio par komada namestaja od iverice, interesuje me za sta sluzi i kako se koristi spojnica iz naslova?

http://www.ramin.rs/index.php?page=shop ... &Itemid=64
popuni profil odakle si pravila foruma
Bojan88
Majstor početnik

Post by Bojan88 »

Nisam citao pravila ovog foruma, negde obavezno, negde ne. Popunjeno. :)
mbole
Profesor
Profesor

Post by mbole »

Ko sto joj ime kaze, u pitanju je trajna spojnica.
Deo sa navojem se uvije u recimo bok elementa (ko sto je nacrtano na slici na linku), a horizontalu "nakucas" preko ovog plasticnog dela. Naravno prvo izbusis odgovarajuce rupe.
Nakon sto si nakucao horizontalu, vise nema odvajanja, a da se nesto ne osteti.
Bojan88
Majstor početnik

Post by Bojan88 »

Hvala na odgovoru. Bunilo me to sto nisam bio siguran sta se sa horizontalnim delom radi, da li se nakucava ili sta već. Kakva je čvrstina spoja u poredjenju sa npr ekscentar spojnicom?
mbole
Profesor
Profesor

Post by mbole »

Nisam ga nikada probao, ali rekao bih da je manja.
Ovaj plasticni tipl sa jedne strane ima dosta veliku povrsinu, ali takodje pravi i vecu rupu na najslabijem mestu u odnosu na sraf od excentra koji je 6mm (ovo je 8). Excentar u sustini ima "zakljucanu" mehanicku vezu, dok se ovo oslanja na trenje.

Glavna mana u odnosu na ex. mu je sto nema rastavljanja.

Opet, za jednostavne i neopterecene konstrukcije, radi posao, a glavna prednost mu je sto je potpuno nevidljiv (sto bi rekli, pobeda forme nad funkcijom :(). Doduse ima i jednu rupu manje za busenje.
Bojan88