Page 1 of 1

Spašavanje Singer mašine za šivenje

Posted: 24 Nov 2014 22:28
by klaywert
Dobio sam na poklon od prijatelja poznatu Singer mašinu za šivenje. Kovani čelik stalak sa drvetom gore. Sama mašina je neispravna i fali joj delova ali najbitnije je da je samo postolje u extra stanju dok drvo i nije, jer je stojalo napolju na terasi 2-3 godine. Doduše nije propalo već matiralo i ima jako puno prljavštine, tragova od krečenja, itd. Metalni deo ću očistiti jer nema korozije na njemu a šta da radim sa drvetom? Planirao sam da ga dobro operem i vidim kakva su oštećenja na drvetu i pređem 120tkom pa 160tkom.

Pitanje je čime ga posle premazati? Ne znam čime je mazano u fabrici? hteo bih da ostane kako je bilo ili makar približno. Na sredinu bi stavio staklo gde je rupa za samu mašinu.

Å ta bi ste vi predložili za takoreći restauraciju.

ImageImageImageImageImageImageImage

Koristio bi je kao takoreći stočić u hodniku, ukrasa radi, predivno mi je to.

Posted: 25 Nov 2014 02:24
by mbole
Selak, tj. francuska politura bi bili idealni sto se tice originalnosti i izgleda, ali em je jako dugotrajan postupak koji trazi vestinu, em nije preterano otporno (ostaju fleke od vode i alkohola).

Moj predlog bi bio da nakon perfektnog brusenja (do 500), naneses wipe-off u dva do tri sloja.
Pomesas alkidni (uljani) lak za camce, firnajz i terpentin (moze i uljani razredjivac, al terpentin mnogo lepse mirise), u odnosu 1:1:1.
Naneses "bogato" cetkom. Sacekas da povuce, i dobro obrises nekom krpom koja ne ostavlja dlacice.

Nakon prve ruke eventualne propuste u smirglanju doteras vodobrusnom 500 uz "podmaz" firnajzom, i naravno opet obrises.

Na kraju se dobija neki "svileni" sjaj, daklem ne "sljasteci" kao od debeloslojnih lakova, vec vise kao da nema nikakvog sloja na drvetu.

Posted: 25 Nov 2014 08:39
by velja
Ja sam se bavio slicnim stvarima (neke slike su na kraju poruke). Prvo, moras da izvadis fleke od ulja i ova crna fleka je od metala verovatno, to ide sa oxalnom kiselinom. Kada smirglas, posto je ta ploca od furnirane borovine ili neke camovine, vodi racuna da ne probijes furnir, jako je tanak na krajevima. Mislim da je tada farbano sa nitro lakom.

Image

Image

Posted: 25 Nov 2014 09:08
by klaywert
hvala na savetima, porazgovaraću sa prijateljem koji se bavi izgrdnjom muzičkih instrumenata u vezi Å elaka, pošto ga on koristi vrlo često da vidim kako on radi sa njim, nisam ga nikada koristio, pa ću da vidim. Ali me prvo čeka mnogo šmirglanja i čišćenja.

Posted: 25 Nov 2014 17:49
by bule
Uh, ova tema i mene muči, samo kod moje mašine ima i ispucalog furnira pa još malo saveta na ovu temu će dobro doći

Posted: 25 Nov 2014 21:15
by radenko
evo kako izgleda moja singerica sredjena prosle godine ploca je pravljena nova jer je totalno propao furnir a i zizak uradio svoje a ostali delovi kabinet i fioka izlepljeni i okrpljeni sta je falilo sve osmirglano izbajcovano i lakirano poliuretanom(mat lak)
Image
Image

Posted: 26 Nov 2014 00:41
by miloscale
radenko wrote:evo kako izgleda moja singerica sredjena prosle godine ploca je pravljena nova jer je totalno propao furnir a i zizak uradio svoje a ostali delovi kabinet i fioka izlepljeni i okrpljeni sta je falilo sve osmirglano izbajcovano i lakirano poliuretanom(mat lak)
[url]http://www.stolarskaradionica.com/forum/uploads/thumbs/2158_dsci2123.jpg[/url]
[url]http://www.stolarskaradionica.com/forum/uploads/thumbs/2158_dsci2121.jpg[/url]
lepo lepo radenko

Posted: 26 Nov 2014 01:14
by mbole
bule wrote:Uh, ova tema i mene muči, samo kod moje mašine ima i ispucalog furnira pa još malo saveta na ovu temu će dobro doći
Pitanje je da li je furnir samo ispucao ili fale parcici, odnosno dal ga je moguce srediti ili mora da se menja.

Ako je samo ispucao, treba videti dal je moguce reaktivirati lepak toplotom (peglom), sto naravno zavisi od vrste lepka koji je koriscen i nema sigurnog resenja dok se ne proba. Ako ne moze da se reaktivira lepak, mozda je moguce ubaciti nekim spricom lepak u pukotine i na taj nacin ponovo vezati furnir za plocu.
Nema univerzalnog recepta, moraju se smisljati trikovi prema konkretnoj situaciji i konkretnom ostecenju, tako da na istoj ploci nekada moras da upotrebljavas vise razlicitih metoda.
Naravno, ovo sve pod uslovom da je sama konstrukcija ploce zdrava.

Ako je furnir bas upropascen, fale parcici, verovatno je jednostavnije prefurnirati ponovo, mada se time uglavnom izgubi onaj ton koji drvo moze da dobije samo vremenom (mozda neko moze i da ga potrefi, al ja ne umem :))

Posted: 26 Nov 2014 14:58
by klaywert
Ja na jednom delu stola imam rupice na furniru, kao pore na koži a u drugi deo je gladak. Na slikama se to ne vidi.

Posted: 26 Nov 2014 17:49
by bule
Jedan deo će se svakako morati prefurnirati, jedino bih želeo da nekako spasim deo gde je intarzijom urađen metar na samoj dasci. Gde ima da se kupi furnir na parče.

Posted: 26 Nov 2014 23:47
by mbole
Ja sam uzimao u Alpo furniri (od Batajnice prema Ugrinovcima)
Imaju parcice koji ostanu od furniranja velikih povrsina, pa je sad samo pitanje dal ono sto tebi treba u datom trenutku imaju u dovoljnoj duzini.

Posted: 10 Dec 2014 18:16
by klaywert
mbole wrote:Nakon prve ruke eventualne propuste u smirglanju doteras vodobrusnom 500 uz "podmaz" firnajzom, i naravno opet obrises.
Å ta znači "podmaz"?

Posted: 11 Dec 2014 03:46
by mbole
Kad smirglas auto stalno kvasis vodobrusnu smirglu da se ne bi zapunila (zato se i zove vodobrusna, to jest zato sto je otporna na vodu). Inace povuces dvaput, smirgla se napuni i na dalje samo trljas u prazno.

Kod drveta ne mozes sa vodom, pa u tu svrhu koristis neku tecnost koja u datoj kombinaciji odgovara. Negde je to uljani razredjivac, negde firnajz, negde nesto trece...

U konkretnoj kombinaciji, firnajz ima dodatnu ulogu posto se mesa sa piljevinom koja nastaje smirglanjem i polako pounjava pore.

Posted: 11 Dec 2014 18:13
by klaywert
Aha, hvala! :)

Posted: 26 Dec 2014 21:38
by BILJEŽNIK
Evo jednog primjerka restauriranog šelakovom politurom, ujedno moj prvi uspješni pokušaj restauracije po PS-u :)

Image

Image

Image