Restauracija drvene grede - da li ovo ima ikakvog smisla?
Posted: 01 Mar 2014 11:42
Znam da je dugacko i ima milion pitanja, pa ko procita - hvala mu!
Da li vadjenje zardjalih eksera iz drvene grede stare 100 godina, razbusivanje na precnik drvenih cepova (6 mm, negde vise zbog ostecenja materijala) i ugradjivanje cepova zakucavanjem i lepljenjem sa epoksidnim lepkom ima ikakvog smisla ili je gubljenje vremena ili cak stetno za poprecni presek?
To sam radio da bi bio siguran da kada odozgo u tu gredu budem busio rupe za srafove radi pricvrscenja sperploce koja treba da bude osnov poda za postavljanje keramickih plocica, ne naletim na ekser, ili na rupu.
Isto pitanje u situaciji kada je greda vise za zamenu nego koriscenje (ima cak i tragova crvotocine, i lokalnih ostecenja, ali je ne mogu zameniti, i procena je da je nosivost u redu tj, nije pojedena "previse', "testirana" je udaranjem cekicem i slusanjem odzvanjanja...) pa nakon vadjenja eksera ciscenjem rupe od rdje i trulezi dodje do bitnog prosirenja rupe u koju se onda nalije epoksidni lepak (specijalne namene za drvo sa reklamom da je "tvrdji od drveta". Do koje mere ici u ciscenje takvih lokalnih problema? Ja nisam profesionalni stolar, ali kada vidim kao na onim slikama braon prasinu koja izlazi iz rupe kod razbusivanja, pomislim da je to sve unutra trulo i da nema nikakvog smisla.
Ako je greda sumnjivog karaktera, ali jos uvek "dobra" da li ce je neke takve intervencije vadjenjem mase (busenjem, znaci ne govorim o popravci sa spoljne strane) i nalivanjem epoksi materijala potencijalno poboljsati ili upropastiti jos vise? Govorimo o malim zahvatima takve vrste u odnosu na masu grede ali ipak, meni se nekako cini da ostavljanje rdjavih eksera unutra ako ih se vec moze izvaditi i ispuniti drvenim cepom ili samo epoksi materijalom nije besmisleno -ako jeste molim vas da mi kazete! Ovde bi me svako smatrao kretenom, u tome sto ja radim, ovde samo dodju pobacaju ploce po podu kakav god da je ispod, razbuse na milon mesta i zasrafe, obicno osb ploce; inace tako besmislenu upotrebu eksera danas, u cilju ubrzavanja rada, u materijale koji su zbog starosti osetljivi ili osteceni, nigde nisam video. Vise stete naparave u toku rada na renoviranju podova ili prozora nego sto drvo dozivi za sto godina postojanja... I nista ne vredi dogovor da se to tako ne radi, ili ako se zeli cak i platiti vise
Neke slike toga sto radim su ovde: https://www.flickr.com/photos/11591590@ ... 688720623/
Imam 6 polja na aksijalnim razmacima od 60cm izmedju 7 greda debljine 8 cm, grede su ugradjene u kucu 1909 godine; gde planiram postaviti 6 ploca od sperploce debijine 30 mm (jedna vidljiva na jednoj slici) u nadi da ce to obezbediti dovoljnu krutost za keramicke plocice. Bacio sam velike pare na sperplocu, ali me opet dodje puno jeftinije nego da mi je neko drugi radio tako sto bi samo pobacao sperplocu debljine 18mm preko originalnih dasaka koje su bile u uzasnom stanju i sa velikim visinskim razlikama jer su menjane , zakucavane igde treba i gde ne treba itd, pa sam resio da sklonim te daske, povadim originalne eksere kojima s bile pricvrscene (mnogi nisu nicemu sluzili jer su daske vadjene i vracane, protrulile na mestima zakucavanja, a "majstor" onda jos dokucao ekser umesto da ga izvadi, pa onda pored novi ekser...) i idem sa debljom sperplocom. Posto imam visak materijala, namera mi je da presek ojacam sa donje strane, takoda cu izmedju greda imati sperplocu debljine 60 mm. Sirina oslonca svakog od tih mojih 6 segmenata poda bice oko 3,9 mm, i tu je debljina 30 mm, onda se ispod povecava na 60 mm. Da li je ovo sve zajedno besmisleno? Inace, jedna ploca vodootpornog spera debljine 30 mm, velicine 250 x 122 cm, kosta 210 EUR.
Jos mi je problem kako da ostvarim horizontalnost i dobro naleganje mojih segmenata poda, jer su grede nepravilne povrsine i kontakt mojih segmenata poda sa gredama na koje ce se oslanjati nece biti idealan, koristim libelu od 80 cm i razmisljam se da umesto da popravljam povrsine greda neposredno pred postavljanje poda nanesem sloj epoksidnog kita koji se koristi za popravke tesko ostecenih delova drveta, postavim ploce i zasrafim ih tako da ce kit ispuniti neravnine i obezbediti bolje naleganje, s tim da cu imati probleme sa vremenom rada i sto pojedini segmenti tog mog poda mogu biti pod razlicitim uglovima jedan od drugog, znaci morace se egalizirati u tankom sloju vrlo skupim nekim materijalom, jer ovde keramicari (koji su dobri) insistiraju na tome da za kvalitetno postavljanje plocica, posebno u ovakvim uslovima kada nije betonska podloga, mora de se ostvari stoprocentna horizontalnost povrsine poda pre nanosenja lepka, dok neki drugi (provereno ne tako dobri, a opet to sto govore ne lici da nema smisla) tvrde da debljinom lepka moze da se postigne ta potrebna nivelacija. Ali ovo je vec za keramicarski forum, ako negde postoji.
Kako bi se inace resio problem razlicite visine gornjih povrsina drvenih greda, ili cak i zakosenost, znaci sama povrsina grede nije horiznotalna nego zakosena (zbog rotacije grede koja nije najbolje nalegla u leziste u zidu)?
Da jos jedno pitanje - kod provodjenja instalacija jedna greda je izmasakrirana busenjem kroz sredinu posmatrano po visini preseka (ima na slikama). Ovde kazu da se to tako radi i da je to sasvim u redu. Na par greda uocio sam horizontalnu pukotinu koja ide od tih mesta busenja, po meni to vise nije poprecni presek koji je postojao pre i pitam se koliko takve grede sad mogu da nose. Dovodio sam vise strucnjaka za lokalne uslove koj su mi samo rekli da je to sve odlicno, i da se to tako radi...
Unapred hvala na bilo kakvom odgovoru!
Da li vadjenje zardjalih eksera iz drvene grede stare 100 godina, razbusivanje na precnik drvenih cepova (6 mm, negde vise zbog ostecenja materijala) i ugradjivanje cepova zakucavanjem i lepljenjem sa epoksidnim lepkom ima ikakvog smisla ili je gubljenje vremena ili cak stetno za poprecni presek?
To sam radio da bi bio siguran da kada odozgo u tu gredu budem busio rupe za srafove radi pricvrscenja sperploce koja treba da bude osnov poda za postavljanje keramickih plocica, ne naletim na ekser, ili na rupu.
Isto pitanje u situaciji kada je greda vise za zamenu nego koriscenje (ima cak i tragova crvotocine, i lokalnih ostecenja, ali je ne mogu zameniti, i procena je da je nosivost u redu tj, nije pojedena "previse', "testirana" je udaranjem cekicem i slusanjem odzvanjanja...) pa nakon vadjenja eksera ciscenjem rupe od rdje i trulezi dodje do bitnog prosirenja rupe u koju se onda nalije epoksidni lepak (specijalne namene za drvo sa reklamom da je "tvrdji od drveta". Do koje mere ici u ciscenje takvih lokalnih problema? Ja nisam profesionalni stolar, ali kada vidim kao na onim slikama braon prasinu koja izlazi iz rupe kod razbusivanja, pomislim da je to sve unutra trulo i da nema nikakvog smisla.
Ako je greda sumnjivog karaktera, ali jos uvek "dobra" da li ce je neke takve intervencije vadjenjem mase (busenjem, znaci ne govorim o popravci sa spoljne strane) i nalivanjem epoksi materijala potencijalno poboljsati ili upropastiti jos vise? Govorimo o malim zahvatima takve vrste u odnosu na masu grede ali ipak, meni se nekako cini da ostavljanje rdjavih eksera unutra ako ih se vec moze izvaditi i ispuniti drvenim cepom ili samo epoksi materijalom nije besmisleno -ako jeste molim vas da mi kazete! Ovde bi me svako smatrao kretenom, u tome sto ja radim, ovde samo dodju pobacaju ploce po podu kakav god da je ispod, razbuse na milon mesta i zasrafe, obicno osb ploce; inace tako besmislenu upotrebu eksera danas, u cilju ubrzavanja rada, u materijale koji su zbog starosti osetljivi ili osteceni, nigde nisam video. Vise stete naparave u toku rada na renoviranju podova ili prozora nego sto drvo dozivi za sto godina postojanja... I nista ne vredi dogovor da se to tako ne radi, ili ako se zeli cak i platiti vise
Neke slike toga sto radim su ovde: https://www.flickr.com/photos/11591590@ ... 688720623/
Imam 6 polja na aksijalnim razmacima od 60cm izmedju 7 greda debljine 8 cm, grede su ugradjene u kucu 1909 godine; gde planiram postaviti 6 ploca od sperploce debijine 30 mm (jedna vidljiva na jednoj slici) u nadi da ce to obezbediti dovoljnu krutost za keramicke plocice. Bacio sam velike pare na sperplocu, ali me opet dodje puno jeftinije nego da mi je neko drugi radio tako sto bi samo pobacao sperplocu debljine 18mm preko originalnih dasaka koje su bile u uzasnom stanju i sa velikim visinskim razlikama jer su menjane , zakucavane igde treba i gde ne treba itd, pa sam resio da sklonim te daske, povadim originalne eksere kojima s bile pricvrscene (mnogi nisu nicemu sluzili jer su daske vadjene i vracane, protrulile na mestima zakucavanja, a "majstor" onda jos dokucao ekser umesto da ga izvadi, pa onda pored novi ekser...) i idem sa debljom sperplocom. Posto imam visak materijala, namera mi je da presek ojacam sa donje strane, takoda cu izmedju greda imati sperplocu debljine 60 mm. Sirina oslonca svakog od tih mojih 6 segmenata poda bice oko 3,9 mm, i tu je debljina 30 mm, onda se ispod povecava na 60 mm. Da li je ovo sve zajedno besmisleno? Inace, jedna ploca vodootpornog spera debljine 30 mm, velicine 250 x 122 cm, kosta 210 EUR.
Jos mi je problem kako da ostvarim horizontalnost i dobro naleganje mojih segmenata poda, jer su grede nepravilne povrsine i kontakt mojih segmenata poda sa gredama na koje ce se oslanjati nece biti idealan, koristim libelu od 80 cm i razmisljam se da umesto da popravljam povrsine greda neposredno pred postavljanje poda nanesem sloj epoksidnog kita koji se koristi za popravke tesko ostecenih delova drveta, postavim ploce i zasrafim ih tako da ce kit ispuniti neravnine i obezbediti bolje naleganje, s tim da cu imati probleme sa vremenom rada i sto pojedini segmenti tog mog poda mogu biti pod razlicitim uglovima jedan od drugog, znaci morace se egalizirati u tankom sloju vrlo skupim nekim materijalom, jer ovde keramicari (koji su dobri) insistiraju na tome da za kvalitetno postavljanje plocica, posebno u ovakvim uslovima kada nije betonska podloga, mora de se ostvari stoprocentna horizontalnost povrsine poda pre nanosenja lepka, dok neki drugi (provereno ne tako dobri, a opet to sto govore ne lici da nema smisla) tvrde da debljinom lepka moze da se postigne ta potrebna nivelacija. Ali ovo je vec za keramicarski forum, ako negde postoji.
Kako bi se inace resio problem razlicite visine gornjih povrsina drvenih greda, ili cak i zakosenost, znaci sama povrsina grede nije horiznotalna nego zakosena (zbog rotacije grede koja nije najbolje nalegla u leziste u zidu)?
Da jos jedno pitanje - kod provodjenja instalacija jedna greda je izmasakrirana busenjem kroz sredinu posmatrano po visini preseka (ima na slikama). Ovde kazu da se to tako radi i da je to sasvim u redu. Na par greda uocio sam horizontalnu pukotinu koja ide od tih mesta busenja, po meni to vise nije poprecni presek koji je postojao pre i pitam se koliko takve grede sad mogu da nose. Dovodio sam vise strucnjaka za lokalne uslove koj su mi samo rekli da je to sve odlicno, i da se to tako radi...
Unapred hvala na bilo kakvom odgovoru!