Page 1 of 1

balansiranje tockova za bansek

Posted: 23 Feb 2013 20:43
by caco
Dali bi neko mogao da mi pomogne oko balansiranja tockova za bansek,
tj da mi kaze gde je to moguce odraditi.

tTockovi su aluminijumski i precnika 40cm.
Inace ja se nalazim u zrenjaninu.

Unapred hvala

Posted: 24 Feb 2013 10:22
by cvrle
Kod nekog masinca koji se razume malo bolje,strugar na primer.
A ako su ti tockovi namontirani tu je uvek dobra stara metoda magneta,stavljas magnete raznih tezina i zavrtis tocak kada stane ne sme da se vraca nazad,ako se vraca probaj sa drugim magnetom,trecim itd....a kada stane u mestu skini magnete izmeri ih zatim izbusi rupu na tocku i stavi saraf malo tezi od magneta jer ces busenjem izgubiti opiljke a i oni su neka tezina. I to je to najjednostavnije i najjeftinije,nemoj da ti uzimaju novac bez veze reglaza ovde je od 20-50e zavisi od tocka za tvoj precnik nisam siguran ali nije ispod toga.....dakle flasu piva pozovi komsiju i krenite polako. :)

Posted: 24 Feb 2013 22:54
by mbole
Tocak banseka se vrti relativno sporo, tako da ozbiljno dinamicko balansiranje najcesce nije neophodno.

@cvrle metoda ti lici ne ono sto treba ali je ustvari pogresna :)
U zavisnosti od stanja lezajeva moglo bi da se desi da se vrati, ali moglo bi da se desi i da se uvek zaustavlja u istoj tacki a da se ne vraca.

Jedna od metoda lici na ovo sto si napisao, ali se radi tako da se tocak zavrti vise puta i svaki put zabelezi gde mu je bio donji kraj. Ako se kad god ga zavrtis zaustavlja na istom mestu ili blizu njega, onda stavis magnetic na sprotnu stranu. U sustini trebalo bi da se kad god ga zavrtis zaustavi na nekom drugom mestu odnosno da u proseku to mesto bude svuda po obimu tocka.

Da ne zaboravimo, ovo radis kad nema lista na tockovima, i kad je sa donjeg skinut pogonski kais.

Druga jednostavna metoda, ako su tockovi skinuti je da se u otvor za osovinu postavi kugla od lezaja odgovarajuceg precnika (kugla treba da bude malo veca od rupe). Sve zajedno se postavi na ravnu glatku povrsinu (recimo debelo staklo) i gleda se na koju stranu preteze. Onda se skida materijal na toj strani.

Posted: 25 Feb 2013 00:12
by šantjer
Pa zar može magnet na aluminij?

Posted: 25 Feb 2013 00:34
by caco
Druga jednostavna metoda, ako su tockovi skinuti je da se u otvor za osovinu postavi kugla od lezaja odgovarajuceg precnika (kugla treba da bude malo veca od rupe). Sve zajedno se postavi na ravnu glatku povrsinu (recimo debelo staklo) i gleda se na koju stranu preteze. Onda se skida materijal na toj strani.



Ova metoda mi se vise svidja i zvuci mi jednostavnije da se uradi, samo imam pitanje da pojasnimo malo:

Znaci kada se tocak izbalansira, treba samo da stoji na onom klikeru, da ne naleze ni na jednu stranu? Ako sam dobro razumeo?

Posted: 25 Feb 2013 10:11
by singer
najbolje neku cevcicu do 5cm pa na nju kuglica(da upadne i stoji) pa tocak :tummenupp:

Posted: 25 Feb 2013 10:51
by mbole
šantjer wrote:Pa zar može magnet na aluminij?
Ne moze, al i meni je promaklo :) No u svakom slucaju nije problem nesto privremeno prikaciti, pa makar i selotejpom (naravno tocak vrtis rukom, neces ga zaletati motorom).

@caco
Bas tako. Cela pamet statickog balansiranja je da gledano u odnosu na osovinu, sa svake strane bude podjednaka masa. To jest da kad ga oslonis na kuglu koja je u centru, ne preteze ni na jednu stranu.

Posted: 25 Feb 2013 20:34
by caco
Ok hvala, sjajni ste momci.

Probacu nekako ja sam da to odradim, cim se tockovi vrate sa obrade unutrasnje strane (u pitanju je CNC glodalica, izmedju spica ili kako se ved to zove).
Posto je strugar ostrugao samo deo gde gazi testera i deo za osovinu, ostalo nije mogao. A videlo se na oko da odlivak nije bio bas savrseno isto odliven.\
A opet ko zna posle cnc obrade mozda i nece trebati balansiranje..........

Posted: 14 Mar 2013 15:35
by caco
E eto konacno su i tockovi izbalansirani (svojerucno), posto nisam nikog nasao da to odradi u blizini.
A uradio sam to ovako:
http://www.youtube.com/watch?v=jiCDbHLI9Zs

Samo sto nisam stavljao tegove na laksu stranu nego sam na tezoj strani skidao masu busenjem rupe. :)
Sada bansek poprilicno `mirno` radi, skoro da i nema vibracija...
Nego primetio sam sada jos jedan problem: dosta je neravan rez (Pricam o glatkosti reza ne o pravcu), iako stavim novu nekoristenu testeru.

Pa me zanima sta bi tome mogaalo biti uzrok, tj kako to resiti?
Posto sam video da kod nekih banseka posle rezanja daska je skoro pa idealno glatka......

Posted: 14 Mar 2013 16:48
by mbole
Kakve su ti donja i gornja vodjica lista, i da li si ih nastelovao kako treba?

Pored toga, ne daju sve testere gladak rez iako su nove, ostre... to jest sa testerom je sve u redu. U principu sto testera brze sece rez je grublji.

Posted: 15 Mar 2013 01:13
by caco
Vodjice su od nekog tvrdog drveta, bukve rekao bih,
kada se stavi testera na bansek, blago ih naslonim na list i stegne se srafom, i to je otprilike to.........
Probao sam bez tih vodjica, onda se desi da rez nije prav, vec testera ide talasasto ako nije bas, bas idealno ostra.....

Posted: 15 Mar 2013 08:22
by mbole
A zadnji lezaj na vodjicama? Jel ga uopste ima i da li je podesen? Da li je list dovoljno zategnut?
Koja je testera u pitanju, to jest koje zube imas na njoj?

Posted: 15 Mar 2013 11:53
by caco
Lezaj postoji naravno, e sad kako treba da se podesi to neznam, mada tu i nemoze nesto da se podesava posto on stoji tako kako stoji tj nemoze da se pomera.
Sto se tice testere ja je zategnem poprilicno dobro, e sad dali je dovoljno ni to ne bih znao reci, a zubi su woodmizer korak 22 za meko drvo ( to mi je preporucio prodavac g.Atila iz firme Petervari)

Posted: 15 Mar 2013 12:37
by mbole
Ako se dobro razumemo, pa je tih 22 razmak u milimetrima izmedju dva zuba, mislim da sa takvom testerom i ne mozes da postignes bog zna kako fin rez, posto za to nije ni namenjena.