Elastičan izdržljiv lepak
- Belgradearmourer
- Šegrt
- Posts: 24
- Joined: 06 Jan 2012 14:50
- Location: Beograd
Elastičan izdržljiv lepak
Prvo da pozdravim sve članove foruma!
Inače, storarija mi nije ni jača ni interesantnija strana, već se mnogo više bavim obradom metala.
Ipak, silom prilika sam prinuđen da se malo bavim i drvetom.
Sad sam došao do tačke gde već moram da postavljam pitanja i da učim malo brže o drvetu nego što sam se nadao.
Dakle, moje pitanje i problem su sledeći.
Lepim šper-ploču, a možda ću i preći na furnir, u nekoliko slojeva, simultano, preko drvenog kalupa.
Predmeti su približne veličine 60x60cm i konačne debljine 12-16mm ( 3 ili 4 sloja bukovog špera od 4mm ).
Moraju da izdrže vibracije, udarce i habanje, što su problemi koji su manje-više efikasno rešeni.
Ostao je još jedan nedostatak koji mislim da mora da se ispravi.
Za lepljenje koristim lako dostupne lepkove (Drvokol, a ranije Elan itd. ) ali zbog toga što kalup ne može da precizno pritisne tako veliku površinu, lepak moram da nanosim u debelom sloju ( oko 1 kg/m^2 ili oko 4 puta više nego što je preporučeno na pakovanju ) da bih imao spoj zadovoljavajućeg kvaliteta. Lepak nanosim gletericom po celom spoju. Želim da unapredim proces lepljenja kako bih bio siguran da ću uvek imati dobar spoj i kako bih smanjio ukupnu potrošnju lepka. U tom cilju planiram da nabavim nov, preciznije napravljen kalup i da promenim lepak.
Zanima me da li može da se nabavi lepak za drvo koji:
-posle sušenja ostaje relativno elastičan,
-dobro trpi nanošenje u debelom sloju špahtlom
-daje jak spoj,
-a poželjno je da je prilagođen radu na niskim temperaturama ( do 0C )
-I da, ne sme da se suši jako brzo jer je za nanošenje lepka potrebno oko 20-30 minuta, ručno.
Inače, storarija mi nije ni jača ni interesantnija strana, već se mnogo više bavim obradom metala.
Ipak, silom prilika sam prinuđen da se malo bavim i drvetom.
Sad sam došao do tačke gde već moram da postavljam pitanja i da učim malo brže o drvetu nego što sam se nadao.
Dakle, moje pitanje i problem su sledeći.
Lepim šper-ploču, a možda ću i preći na furnir, u nekoliko slojeva, simultano, preko drvenog kalupa.
Predmeti su približne veličine 60x60cm i konačne debljine 12-16mm ( 3 ili 4 sloja bukovog špera od 4mm ).
Moraju da izdrže vibracije, udarce i habanje, što su problemi koji su manje-više efikasno rešeni.
Ostao je još jedan nedostatak koji mislim da mora da se ispravi.
Za lepljenje koristim lako dostupne lepkove (Drvokol, a ranije Elan itd. ) ali zbog toga što kalup ne može da precizno pritisne tako veliku površinu, lepak moram da nanosim u debelom sloju ( oko 1 kg/m^2 ili oko 4 puta više nego što je preporučeno na pakovanju ) da bih imao spoj zadovoljavajućeg kvaliteta. Lepak nanosim gletericom po celom spoju. Želim da unapredim proces lepljenja kako bih bio siguran da ću uvek imati dobar spoj i kako bih smanjio ukupnu potrošnju lepka. U tom cilju planiram da nabavim nov, preciznije napravljen kalup i da promenim lepak.
Zanima me da li može da se nabavi lepak za drvo koji:
-posle sušenja ostaje relativno elastičan,
-dobro trpi nanošenje u debelom sloju špahtlom
-daje jak spoj,
-a poželjno je da je prilagođen radu na niskim temperaturama ( do 0C )
-I da, ne sme da se suši jako brzo jer je za nanošenje lepka potrebno oko 20-30 minuta, ručno.
Za svaki kvalitetan spoj ti je najbitniji pritisak, zato ako pravis toga vise poradi malo na kvalitetu kalupa i necemu sto ce da ga pritiska (hidraulika, pneumatika), a bilo bi dobro da ga nesto i grije! S obzirom da ti je obrada metala jaca strana, malo maste i nece skupo da te kosta. Raspitaj se koji se lijepak koristi u proizvodnji latofleks letvica!
Kvalitetniji spoj ces da dobijes ako uradis ko sto ti je kolega Sasa predlozioNi u cemu ne treba pretjerivati pa tako i u nanosenju lepila za drvoBelgradearmourer wrote:lepak moram da nanosim u debelom sloju ( oko 1 kg/m^2 ili oko 4 puta više nego što je preporučeno na pakovanju ) da bih imao spoj zadovoljavajućeg kvaliteta..

- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3732
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact:
Sasa ti je dao prave smernice.
Postoje lepkovi koji ispunjavaju sve trazene zahteve (na bazi epoxida) ali se plasim da ces odustati od njih kada cujes cenu (oko 1500 din/220g u kartusi kao za silikon) . Upravo drzim u ruci jednu tubu takvog proizvoda pa ti mogu poslati podatke (sta, gde,...).
Sta je krajnji proizvod? Koja elasticnost?
Razmisljam i o PUR lepkovima (onim ekspandirajucim), mezda bi medju njima nasao neki proizvod koji bi ti zavrsio posao ali u njima nema elasticnosti a ima izuzetne cvrstine.
Postoje lepkovi koji ispunjavaju sve trazene zahteve (na bazi epoxida) ali se plasim da ces odustati od njih kada cujes cenu (oko 1500 din/220g u kartusi kao za silikon) . Upravo drzim u ruci jednu tubu takvog proizvoda pa ti mogu poslati podatke (sta, gde,...).
Sta je krajnji proizvod? Koja elasticnost?
Razmisljam i o PUR lepkovima (onim ekspandirajucim), mezda bi medju njima nasao neki proizvod koji bi ti zavrsio posao ali u njima nema elasticnosti a ima izuzetne cvrstine.
- Belgradearmourer
- Šegrt
- Posts: 24
- Joined: 06 Jan 2012 14:50
- Location: Beograd
Dakle, da pojednostavimo:
Prvo nov kalup, precizan, koji može da obezbedi ravnomeran pritisak na materijal (što sa dosadašnjim rešenjima nije bio slučaj).
Onda valjak za lepak.
I tek na kraju da počnem da razmišljam o vrhunskim lepkovima.
Inače, krajnji projzvod su štitevi, mahom srednjevekovni mada je bilo i nekoliko ranijih komada.
Drvo je osnovni materijal, ali su u suštini kompozitnog sastava, gde više slojeva različitog materijala radi različite poslove.
Do sad je jedini problem na njima bio delimično pucanje spoja šper-na-šper posle duže upotrebe, a pre nego što se štit isuviše "oglođe" po ivicama i tako istroši.
Prvo nov kalup, precizan, koji može da obezbedi ravnomeran pritisak na materijal (što sa dosadašnjim rešenjima nije bio slučaj).
Onda valjak za lepak.
I tek na kraju da počnem da razmišljam o vrhunskim lepkovima.
Inače, krajnji projzvod su štitevi, mahom srednjevekovni mada je bilo i nekoliko ranijih komada.
Drvo je osnovni materijal, ali su u suštini kompozitnog sastava, gde više slojeva različitog materijala radi različite poslove.
Do sad je jedini problem na njima bio delimično pucanje spoja šper-na-šper posle duže upotrebe, a pre nego što se štit isuviše "oglođe" po ivicama i tako istroši.
- Belgradearmourer
- Šegrt
- Posts: 24
- Joined: 06 Jan 2012 14:50
- Location: Beograd
Glavna razlika izmedju D3 i D2 je sto je D3 otporniji na vlagu (i D2 je otporan donekle, vise od klasicnog belog drvofiksa, ali manje od D3), a posto poretpostavljam da se ti stitovi koriste na livadi a ne u nekoj sali, onda je on bolji za tu namenu.
Ako to nije slucaj, i D2 ce odlicno zavrsiti posao, a jeftiniji je. Po nekim testovima D2 cak daje nesto jaci spoj, mada je sve to na nivou merenja, realno nema razlike u cvrstoci (kod dobrog spoja ionako prvo pukne drvo, pa tek onda spoj).
Inace svi "zuti" i "beli" stolarski lepkovi (od drvofiksa do titebonda), traze da slioj lepka na kraju bude jako tanak. Kazem, na kraju, to jest nakon sot je spoj pritegnut. To ne znaci da treba lepak naneti "siromasno" (naravno ne treba ni preterivati, pa da curi na sve strane).
Veza tako zalepljenog spoja je jaca od samog lepka, ma koliko to sasavo zvucalo, pa zato sto je sloj lepka deblji to je spoj slabiji.
Ako to nije slucaj, i D2 ce odlicno zavrsiti posao, a jeftiniji je. Po nekim testovima D2 cak daje nesto jaci spoj, mada je sve to na nivou merenja, realno nema razlike u cvrstoci (kod dobrog spoja ionako prvo pukne drvo, pa tek onda spoj).
Inace svi "zuti" i "beli" stolarski lepkovi (od drvofiksa do titebonda), traze da slioj lepka na kraju bude jako tanak. Kazem, na kraju, to jest nakon sot je spoj pritegnut. To ne znaci da treba lepak naneti "siromasno" (naravno ne treba ni preterivati, pa da curi na sve strane).
Veza tako zalepljenog spoja je jaca od samog lepka, ma koliko to sasavo zvucalo, pa zato sto je sloj lepka deblji to je spoj slabiji.
- Bagrovinje
- Samostalni majstor
- Posts: 169
- Joined: 25 Nov 2011 20:05
- Location: Zagreb
postoji još nešto što ti može pomoći, Vakum vreća.
To se koristi kod izrade snowboard-a, kiteboard-a , skija i sl. Najčešće u kombinaciji s epoksidnim smolama, ali pomaže i kod drugih vrsta ljepila.
Mislim da epoxy daje najbolji , ali i najskuplji spoj.
http://www.youtube.com/watch?v=x-ZeQeQGOGo
ime negdje na youtubu klip gdje tip radi upravo ovo što si opisao uz pomoć kalupa i vakum vreće.
To se koristi kod izrade snowboard-a, kiteboard-a , skija i sl. Najčešće u kombinaciji s epoksidnim smolama, ali pomaže i kod drugih vrsta ljepila.
Mislim da epoxy daje najbolji , ali i najskuplji spoj.
http://www.youtube.com/watch?v=x-ZeQeQGOGo
ime negdje na youtubu klip gdje tip radi upravo ovo što si opisao uz pomoć kalupa i vakum vreće.
Last edited by Bagrovinje on 09 Jan 2012 11:18, edited 1 time in total.
Onaj koji je kupio Einhell
...vratio ga, pa opet kupio Einhell druge boje i još ga nije vratio.
