Sobna vrata
Ulazna vrata se prave tako da budu otpornija na obijanje. MDF ima nekih dobrih strana, lako se obradjuje, lako se lepi i zadrzava formu. Ali ima i lose strane, velika tezina pre svega i lose drzanje srafova. Ako su vrata teska, onda treba razmisliti kakve sarke stavljati na njih da ne popuste i koliko komada. Zbog skupih uvoznih lakova i prateceg materijala koji ide, cena namestaja od mdf dostize cenu masiva, pa se treba i preracunavati. Saće se ubacuje da bi drzalo fiksnu distancu izmedju ploca kojima su oblozena vrata (sper, mdf). Ako ga nebi bilo, lak bi stezanjem napravio depresiju na vratima, tj. ta obloga bi se bez saća ulegla i to bi bilo ruzno. Pur-penu, koja je takodje pominjana ovde, ja ne bih stavljao, pre svega jer je vrlo lako zapaljiva, a i nema potrebe komplikovati sebi zivot kad nema od toga koristi.
Gori ko benzin, nisi probao. Sem toga se siri/ekspandira sve dok ne otvrdne i kako bi je spakovao u vrata a da nemas problema nije mi bas jasno. Povrsina za lepljenje bi morala biti ravna i tvrda. Meni je koristila jedino da popunim praznine oko ventilacionih cevi u zidu, a stavio sam je zbog vibracija jer mi je ventilacioni kanal 50x50 cm.
- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3737
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact:
- exinterijer
- Šegrt
- Posts: 39
- Joined: 02 Jan 2012 20:58
- Location: slavonija
mi smo radili takva slična vrata samo smo sve to radili na panel ploči 18mm kako ne bi bilo krivljenja. Oko panel ploče smo postavili hrastove letvice 18x40mm i samo ih zaklamali. Potom smo horizontalne hrastove letvice 9-10mmx70mm ljepili pur ljepilom na ploču. Samo smo ih radili na preklop kako se ne bi vidjela panel ploča ako drvo odradi svoje, a malim iglicama samo učvrstili letvice u spoju kako ih nebi membranska preša razdvojila prilikom stiskanja membrane. I potom postavili jednu stranu i ubacili u membransku prešu.
Vrata se do sada nisu nikuda pomakla i sve pet, istina prilično su teška, mi smo ih radili na skrivene spojnice koblanz , ako idu na obične ja nikad ne bih stavljao obične cilindrične već svakako exacta spojnice sa dva kraka koja ide u štok.
Vrata se do sada nisu nikuda pomakla i sve pet, istina prilično su teška, mi smo ih radili na skrivene spojnice koblanz , ako idu na obične ja nikad ne bih stavljao obične cilindrične već svakako exacta spojnice sa dva kraka koja ide u štok.
Last edited by exinterijer on 01 Feb 2014 14:11, edited 1 time in total.
- exinterijer
- Šegrt
- Posts: 39
- Joined: 02 Jan 2012 20:58
- Location: slavonija
Panel ploča je kod nas ploča sa drvenim jelovim letvicama obložena ljuštenim furnirom topole u 2 sloja po 1mm sa svake strane, mi je koristimo za štokove u našoj proizvodnji samo debljinu 30 ili 39mm, i po meni je sigurno najbolja za štokove jer ni kraj najjaćeg izvora topline direktno izložena peći ili kamina se ne uvija, krilo naravno odradi svoje izbaci se, kant traka popusti na falcu ali štok stoji kao prikovan ipak je ljepljena u 5 slojeva.MR47 wrote:Pozdrav,daj mi malo više opiši taj postupak,interesantan mi je.Panel ploča bi bila od kojeg drveta ili je to šperploča?To su bila onda podeblja vrata,ako sam ja ispravno shvatio tvoj postupak rada?
krilo nije ništa deblje, panel ploča 18+10+10mm hrastovih letvica i plus ljepilo 0.5 s jedne i druge 0.5 =39mm, a standardno je kod nas oko 41 i to mi se zasad pokazalo idealno sve je u jednoj cjelini nikada ne bi trebalo doći do neke deformacije.
Postupak je dug i kompliciran ali naravno to se mora i naplatiti