slavina ili bojler
Koliko price i muke oko bojlera.Ja sam to resio drugacije.Mali protocni bojler skinuo i bacio direkt u kontejner,kupio 2m cevi ventil,i provukao toplu vodu od velikog bojlera iz kupatila.
1.trosi manje struje
2.nemam vise muke oko protocnog da menjam gumice i da kaplje voda
3.ostao mi prazan prostor,ugradio jos jedan viseci deo.
toliko sa moje strane.
1.trosi manje struje
2.nemam vise muke oko protocnog da menjam gumice i da kaplje voda
3.ostao mi prazan prostor,ugradio jos jedan viseci deo.
toliko sa moje strane.
Uskoro treba da montiram bojler,ispod sudopere. I posto sam procitao sve prethodne postove,hteo bih da postavim par pitanja, pre nego sto krenem u montazu.
-Prvo da pitam da li sam izabrao dobar bojler i cesmu..
bojler: http://www.gorenje.rs/grejanje_i_hladen ... i?c=304041

baterija: http://www.marbomil.co.rs/Home/Product/ ... 990efb2517

a za cesmu mi poslali mail na pitanje za koji je bojler: baterija 428105 jeste projektovana za protocni bojler, s tim sto bojler mora biti niskomontazni (ispod baterije)
-drugo da li je na mesto koje planiram da stavim bojler ok i po pravilu tj na desnu strane i koliko sme da bude udaljen od cesme i koliko ispod nivoa cesme?
ja sam razmisljao u dve varijante da montiram bojler na iverici od sudopere(gornji ugao) ili je bolje na zidu da je montiram? mada i zid imam kabl i imam neki poklopac,pa se plasim da je tu neka struja:(


koji sraf i tipl bi trebao da drzi ovoliki bojler?

-trece, u knjizi koju sam dobio uz bojler pise: treba na dovodnu cev ispred baterije treba staviti ptotivpovratni ventil? i pise ako je pritisak u vodovodnoj cesmi veci od 5 bar,ispred baterije obavezno staviti redukcioni ventil?
sta mi je ciniti sa ovim?

-cetvrto, i veoma bitno, dobio sam od proizvodjaca semu za cesmu.



ali bih i da proverim ono sa duvanjem u cevi i da vidim da li se tako poklapa ova sema. Ako sam dobro razumeo "Zatvori oba ventila. Kada duvas u cevi jedna od njih treba da izduvava direktno u slavinu, a druge dve da su zatvorene. Ona koja duva direktno u slavinu se kaci na izlaz tople vode na bojleru (crveni prsten na bojleru)." to znaci prvo duvam kad zatvorim cesmu tj kao kad bi zatvorio vodu da ne ide?i ta cev ide na bojler i to na crveno?
-Prvo da pitam da li sam izabrao dobar bojler i cesmu..
bojler: http://www.gorenje.rs/grejanje_i_hladen ... i?c=304041

baterija: http://www.marbomil.co.rs/Home/Product/ ... 990efb2517

a za cesmu mi poslali mail na pitanje za koji je bojler: baterija 428105 jeste projektovana za protocni bojler, s tim sto bojler mora biti niskomontazni (ispod baterije)
-drugo da li je na mesto koje planiram da stavim bojler ok i po pravilu tj na desnu strane i koliko sme da bude udaljen od cesme i koliko ispod nivoa cesme?
ja sam razmisljao u dve varijante da montiram bojler na iverici od sudopere(gornji ugao) ili je bolje na zidu da je montiram? mada i zid imam kabl i imam neki poklopac,pa se plasim da je tu neka struja:(


koji sraf i tipl bi trebao da drzi ovoliki bojler?

-trece, u knjizi koju sam dobio uz bojler pise: treba na dovodnu cev ispred baterije treba staviti ptotivpovratni ventil? i pise ako je pritisak u vodovodnoj cesmi veci od 5 bar,ispred baterije obavezno staviti redukcioni ventil?
sta mi je ciniti sa ovim?

-cetvrto, i veoma bitno, dobio sam od proizvodjaca semu za cesmu.



ali bih i da proverim ono sa duvanjem u cevi i da vidim da li se tako poklapa ova sema. Ako sam dobro razumeo "Zatvori oba ventila. Kada duvas u cevi jedna od njih treba da izduvava direktno u slavinu, a druge dve da su zatvorene. Ona koja duva direktno u slavinu se kaci na izlaz tople vode na bojleru (crveni prsten na bojleru)." to znaci prvo duvam kad zatvorim cesmu tj kao kad bi zatvorio vodu da ne ide?i ta cev ide na bojler i to na crveno?
Last edited by penevl on 02 Oct 2013 15:24, edited 1 time in total.
Ne vidim nista sto bi falilo bojleru, a samu cesmu tesko mogu da procenim sa slike, i uz minimum informacija koje trgovci daju. Celo pitanje je kakav joj je ulozak, odnosno koliko kvalitetno je on napravljen. No, za tu cenu, ne verujem da si dobio bog zna kako kvalitetan ulozak, al posto je jeftina, nije problem ni zameniti je kad pocne da zeza.
Ovo poslednje je tacno. Daklem kad zatvoris cesmu i duvas u cev koja ide na crveno od bojlera, treba da prolazi vazduh.
Kada otvoris samo hladnu vodu, treba da vazduh prolazi od cevi koja ide sa eh ventila pravo u slavinu
Kada otvoris samo toplu vodu, vazduh treba da ide od eh ventila ka cevi koja se kaci za plavi (hladni) prikljucak bojlera.
Sto se tice nepovratnog ventila, iskreno nije mi bas jasno sta on trazi na protocnom bojleru? Taj bojler je povezan sa vodovodnom mrezom preko slavine. Znaci ide:
Vodovodna mreza
slavina
hladni prikljucak bojlera
vruci prikljucak bojlera
ponovo slavina
Radi tako sto kada otvoris slavinu, ona ubacuje hladnu vodu u bojler i potiskuje vrucu koja se vec nalazi u njemu i gura je ka slavini koja je sve vreme "otvorena".
Daklem voda bi nekako trebala da se "popne" iz bojlera do slavine, pa tek onda da se vrati nazad u mrezu.
Jedini nacin koji vidim da kada u mrezi nestane vode, bojler se takodje isprazni je da drzis otvorenu slavinu vruce i da se napravi dovoljan vakum koji bi "povukao" vodu napolje. Ne secam se da je ikada ugradjivan nepovratni ventil na protocni bojler, ali valjda su to sad novi "standardi" (verovatno ce uskoro na cipelama biti obavezno da pise "ubaci nogu ovde"
)
Al u svakom slucaju nemoze da skodi.
Tesko da ces imati preko 5 bara u vodovodnoj mrezi. To je izuzetno retko.
Sto se tice mesta za montazu, ako creva mogu da dohvate mesto je dobro
Sto se tice kacenja, posto vec imas "guzvu" od zica i cevi u zidu, i postoje sve sanse da prilikom busenja nesto od toga pogodis, bolje je da ga montiras na ledja sudopera. Ali, ovo parce univera gore je dosta kratko, tako da bojler ne bi mogao lepo da se osloni.
Nadji komad univera, ili dve letve koje zasrafis na postojecu donju i gornju slajfnu sudopera, tako da dobijes lepu ravnu povrsinu, i onda na njega zasrafi bojler. Taj bojler nije nesto uzasno tezak, 14 kila pun.
Srafove izaberi sa najdebljim stablom/najvecom glavom koja moze da stane u zleb. Koliko vidim sa slike otprilike sraf debeo 6mm, sa sestougaonom glavom bi mogao da stane. Mozda mozes da ispod glave stavis i siroku podlosku, cisto da rasporedis silu na vecu povrsinu.
Ne biras veliki sraf zbog toga sto ce se on iscupati/polomiti, vec zbog plasticnog oslonca na samom bojleru, to jest kako bi imao sto vecu povrsinu na koju on naleze.
Ovo poslednje je tacno. Daklem kad zatvoris cesmu i duvas u cev koja ide na crveno od bojlera, treba da prolazi vazduh.
Kada otvoris samo hladnu vodu, treba da vazduh prolazi od cevi koja ide sa eh ventila pravo u slavinu
Kada otvoris samo toplu vodu, vazduh treba da ide od eh ventila ka cevi koja se kaci za plavi (hladni) prikljucak bojlera.
Sto se tice nepovratnog ventila, iskreno nije mi bas jasno sta on trazi na protocnom bojleru? Taj bojler je povezan sa vodovodnom mrezom preko slavine. Znaci ide:
Vodovodna mreza
slavina
hladni prikljucak bojlera
vruci prikljucak bojlera
ponovo slavina
Radi tako sto kada otvoris slavinu, ona ubacuje hladnu vodu u bojler i potiskuje vrucu koja se vec nalazi u njemu i gura je ka slavini koja je sve vreme "otvorena".
Daklem voda bi nekako trebala da se "popne" iz bojlera do slavine, pa tek onda da se vrati nazad u mrezu.
Jedini nacin koji vidim da kada u mrezi nestane vode, bojler se takodje isprazni je da drzis otvorenu slavinu vruce i da se napravi dovoljan vakum koji bi "povukao" vodu napolje. Ne secam se da je ikada ugradjivan nepovratni ventil na protocni bojler, ali valjda su to sad novi "standardi" (verovatno ce uskoro na cipelama biti obavezno da pise "ubaci nogu ovde"

Al u svakom slucaju nemoze da skodi.
Tesko da ces imati preko 5 bara u vodovodnoj mrezi. To je izuzetno retko.
Sto se tice mesta za montazu, ako creva mogu da dohvate mesto je dobro

Sto se tice kacenja, posto vec imas "guzvu" od zica i cevi u zidu, i postoje sve sanse da prilikom busenja nesto od toga pogodis, bolje je da ga montiras na ledja sudopera. Ali, ovo parce univera gore je dosta kratko, tako da bojler ne bi mogao lepo da se osloni.
Nadji komad univera, ili dve letve koje zasrafis na postojecu donju i gornju slajfnu sudopera, tako da dobijes lepu ravnu povrsinu, i onda na njega zasrafi bojler. Taj bojler nije nesto uzasno tezak, 14 kila pun.
Srafove izaberi sa najdebljim stablom/najvecom glavom koja moze da stane u zleb. Koliko vidim sa slike otprilike sraf debeo 6mm, sa sestougaonom glavom bi mogao da stane. Mozda mozes da ispod glave stavis i siroku podlosku, cisto da rasporedis silu na vecu povrsinu.
Ne biras veliki sraf zbog toga sto ce se on iscupati/polomiti, vec zbog plasticnog oslonca na samom bojleru, to jest kako bi imao sto vecu povrsinu na koju on naleze.
Hvala na objasnjenju:)
znaci nije potrebno staviti nepovratni ventil tj da probam prvo bez njega,pa ako stvara problem ja cu se posavetovati ovde na sajtu da li je on problem ako nesto ne funkcionise:)
ali mislim da je samo da prodaju i da naprave da pozoves njihovog servisera,kako bih sto vise para uzeli..
super predlog za dasku,probacu tako..
posto su navoji na bojleru plasticni, da li treba kucinu da stavljam?
da probam da stavim tu dasku isto kao i taj univer tj horizontalno,sa leve na desnu stranu?nece da unisti stranice sudopere?
a duzina srafova na koje bojler trebalo da se zakaci mogu da budu 3-4cm (taman koliko da prodju kroz dasku)?
znaci nije potrebno staviti nepovratni ventil tj da probam prvo bez njega,pa ako stvara problem ja cu se posavetovati ovde na sajtu da li je on problem ako nesto ne funkcionise:)
ali mislim da je samo da prodaju i da naprave da pozoves njihovog servisera,kako bih sto vise para uzeli..
super predlog za dasku,probacu tako..
posto su navoji na bojleru plasticni, da li treba kucinu da stavljam?
da probam da stavim tu dasku isto kao i taj univer tj horizontalno,sa leve na desnu stranu?nece da unisti stranice sudopere?
a duzina srafova na koje bojler trebalo da se zakaci mogu da budu 3-4cm (taman koliko da prodju kroz dasku)?
Last edited by penevl on 03 Oct 2013 15:35, edited 1 time in total.
Bojler ce sigurno raditi i bez nepovratnog ventila. On sluzi samo da kada nestane vode, grejac ne ostane na suvom. To ima smisla kod velikih bojlera koji rade pod pritiskom, i sasvim su drugacije konstrukcije, ali ovde zaista ne vidim smisao.
Kudelju zaboravi.
Creva uopste ne dihtuju na navoju. Jedino mesto gde crevo dihtuje je preko gumice na celu cevi na koju se navijaju.
Daklem, samo zavijes crevo, i ne pritezi ko da zavijas tocak na FAP-u. Nema nikakve potrebe za tim, samo mozes da ostetis navoj. Da ponovim, ovaj bojler nije pod pritiskom, i nema sta da "gura"vodu nekom ozbiljnom silom da prodje izmedju gumice i cevi.
Ono sto nije lose proveriti je da li je kraj plasticne cevi koja izlazi iz bojlera lepo obradjen, to jest da nema ostrih ivica od livenja na ravnoj povrsini na kraju cevi. Ako ih ima, skalpelom ili finom smirglom ih poravnaj (nezno), kako bi gumica mogla lepo da legne.
A cak i za ona mesta gde je kudelja imala smisla, teflon traka je daleko bolje resenje.
Ne kapiram bas o kakvoj dasci pricas? Ja sam pominjao univer ILI dve letve, nikakvu dasku, mada moze i daska. Sta ces od toga da upotrebis, zavisi samo sta imas pri ruci. Letve su mozda malo bolje resenje, posto su deblje od univera, pa ti je laksi izbor srafova na koje ces okaciti bojler, to jest ne moras da juris bas one koji imaju navoj skroz do glave.
Ako je univer u pitanju (debeo 18mm) i 3-4 cm je dugacko. Izmedju glave srafa i daske/letve/univera, treba da ostane prostora taman koliko su debele ove "usi" na bojleru. Bojler mora relativno tesno da nalegne na njih (treba malo cinculirana da namestis sraf tako da bojler moze da se okaci, a da ne landara).
Iznad bojlera moras da ostavis bar 10-tak santimetara (bolje 15) slobodnog prostora, inace ces prelomiti crevo.
Kudelju zaboravi.
Creva uopste ne dihtuju na navoju. Jedino mesto gde crevo dihtuje je preko gumice na celu cevi na koju se navijaju.
Daklem, samo zavijes crevo, i ne pritezi ko da zavijas tocak na FAP-u. Nema nikakve potrebe za tim, samo mozes da ostetis navoj. Da ponovim, ovaj bojler nije pod pritiskom, i nema sta da "gura"vodu nekom ozbiljnom silom da prodje izmedju gumice i cevi.
Ono sto nije lose proveriti je da li je kraj plasticne cevi koja izlazi iz bojlera lepo obradjen, to jest da nema ostrih ivica od livenja na ravnoj povrsini na kraju cevi. Ako ih ima, skalpelom ili finom smirglom ih poravnaj (nezno), kako bi gumica mogla lepo da legne.
A cak i za ona mesta gde je kudelja imala smisla, teflon traka je daleko bolje resenje.
Ne kapiram bas o kakvoj dasci pricas? Ja sam pominjao univer ILI dve letve, nikakvu dasku, mada moze i daska. Sta ces od toga da upotrebis, zavisi samo sta imas pri ruci. Letve su mozda malo bolje resenje, posto su deblje od univera, pa ti je laksi izbor srafova na koje ces okaciti bojler, to jest ne moras da juris bas one koji imaju navoj skroz do glave.
Ako je univer u pitanju (debeo 18mm) i 3-4 cm je dugacko. Izmedju glave srafa i daske/letve/univera, treba da ostane prostora taman koliko su debele ove "usi" na bojleru. Bojler mora relativno tesno da nalegne na njih (treba malo cinculirana da namestis sraf tako da bojler moze da se okaci, a da ne landara).
Iznad bojlera moras da ostavis bar 10-tak santimetara (bolje 15) slobodnog prostora, inace ces prelomiti crevo.
За доста овог од mbole се слажем али имам и неке примедбе:
Гејачи и великих и малих бојлера се морају обезбедити да не раде без воде. За то постоје два начина:
Начин први = искључити бојлер кад нестаје вода
Начин други = ставити неповратни вентил.
Оба начина имају и мане:
Начин први = стално дежурство и провера има-нема воде. Ð ешава се тако да се бојлер укључује десетак минута пре употребе и искључује по завршетку коришћења. Узгред ово добро смањи и рачун за струју.
Начин други = Неповратни вентил добије каменац на право место и више не ради својпосао. Код бојлера под притиском то се спречава тако што треба барем једном месечно одвити бочну славиницу на вентилу да процури вода. То препоручују произвођачи али у земљи Србији скоро сви рођени природно паметни па не читају упутство па то и не раде.
Код проточних бојлера се ово не може применити јер нема притиска. јпак се овде кроз бојлер прогура много мање воде па је шанса да откаже много мања
Кудељу НЕ ЗАБОÐ АВј! Тефлон трака се користи код гасних и хидрауличних инсталација. Код водовода се навоји режу конусно и са трамвај-толеранцијом и само кудеља може да уради посао.
Гејачи и великих и малих бојлера се морају обезбедити да не раде без воде. За то постоје два начина:
Начин први = искључити бојлер кад нестаје вода
Начин други = ставити неповратни вентил.
Оба начина имају и мане:
Начин први = стално дежурство и провера има-нема воде. Ð ешава се тако да се бојлер укључује десетак минута пре употребе и искључује по завршетку коришћења. Узгред ово добро смањи и рачун за струју.
Начин други = Неповратни вентил добије каменац на право место и више не ради својпосао. Код бојлера под притиском то се спречава тако што треба барем једном месечно одвити бочну славиницу на вентилу да процури вода. То препоручују произвођачи али у земљи Србији скоро сви рођени природно паметни па не читају упутство па то и не раде.
Код проточних бојлера се ово не може применити јер нема притиска. јпак се овде кроз бојлер прогура много мање воде па је шанса да откаже много мања
Кудељу НЕ ЗАБОÐ АВј! Тефлон трака се користи код гасних и хидрауличних инсталација. Код водовода се навоји режу конусно и са трамвај-толеранцијом и само кудеља може да уради посао.
Три пут' кратим ову летву и опет ми кратка! :forvonad:
Naravno da nepovratni ventil tome sluzi, i da je na bojleru pod pritiskom obavezan, i da ga treba otvarati i zatvarati...
Samo je pitanje kako voda uopste moze da izadje iz protocnog bojlera?
Jedini nacin da se to desi je da kada je nestalo vode, i stvorio se podpritisak u vodovodnoj instalaciji, ti sam otvoris slavinu. mada, kod ovoga sa donjom montazom, i to je pitanje da li bi mu uspelo, ako ne otvoris bas samo vrucu. A posto je "sistem zasticen od idiota" nemoguce napraviti
ne vidim uopste svrhu montaze nepovratnog ventila.
A kudelja... tacno sam znao da ce neko da se javi sa: to je stari i dobro proveren sistem, tako je radio i moj deda pa nikad nije pustalo...
Samo nastaje "sitan problem" kad to treba odviti, al time ce da se obicno bakce neko drugi, a ne onaj koji je montirao
Ako nemas prastari navoj, koji je vec bio namotan kudeljom (pa jos zamazan firnajzom), i ako je navoj lepo ociscen ili nov, teflon traka radi perfektno.
Sasvim lepo udje u navoj, a konusni navoj sam po svojoj konstrukciji zaptiva, samo mu treba nesto da popuni fina udubljenja i ogrebotine nastale prilikom izrade. Pa bio pravljen ne sa tramvajskom nego sa tankerskom tolerancijom.
Druga je prica sto za teflon traku treba malo iskustva dok se pronadje prava mera koliko je namotati, i sto nam se stalno cini "ma ovo je predebelo". A i malkice je nezgodna za lepo namotavanje.
Sigurno zadnjih 15 godina ni jedan jedini put nisam upotrebio kudelju (mada mi se vuce negde po podrumu jedna guzva), a namenjao sam se cesmi, sto u 4-5 stanova u kojima sam ja ziveo, sto kod prijatelja i familije.
Samo je pitanje kako voda uopste moze da izadje iz protocnog bojlera?
Jedini nacin da se to desi je da kada je nestalo vode, i stvorio se podpritisak u vodovodnoj instalaciji, ti sam otvoris slavinu. mada, kod ovoga sa donjom montazom, i to je pitanje da li bi mu uspelo, ako ne otvoris bas samo vrucu. A posto je "sistem zasticen od idiota" nemoguce napraviti

A kudelja... tacno sam znao da ce neko da se javi sa: to je stari i dobro proveren sistem, tako je radio i moj deda pa nikad nije pustalo...

Samo nastaje "sitan problem" kad to treba odviti, al time ce da se obicno bakce neko drugi, a ne onaj koji je montirao
Ako nemas prastari navoj, koji je vec bio namotan kudeljom (pa jos zamazan firnajzom), i ako je navoj lepo ociscen ili nov, teflon traka radi perfektno.
Sasvim lepo udje u navoj, a konusni navoj sam po svojoj konstrukciji zaptiva, samo mu treba nesto da popuni fina udubljenja i ogrebotine nastale prilikom izrade. Pa bio pravljen ne sa tramvajskom nego sa tankerskom tolerancijom.
Druga je prica sto za teflon traku treba malo iskustva dok se pronadje prava mera koliko je namotati, i sto nam se stalno cini "ma ovo je predebelo". A i malkice je nezgodna za lepo namotavanje.
Sigurno zadnjih 15 godina ni jedan jedini put nisam upotrebio kudelju (mada mi se vuce negde po podrumu jedna guzva), a namenjao sam se cesmi, sto u 4-5 stanova u kojima sam ja ziveo, sto kod prijatelja i familije.
Мболе у праву си за чесме - Месинг и раван навој. Пробајда то урадиш са обичним муфом и цевком. Један котур тефлон траке за један спој. Навојкоји реже клупна је конусно сведен ка врху цеви.
А фирнајс и сличне хемије никад нисам употребио и све ради без проблема - барем задњих пола века.
А фирнајс и сличне хемије никад нисам употребио и све ради без проблема - барем задњих пола века.
Три пут' кратим ову летву и опет ми кратка! :forvonad:
zasto uopste koristiti teflon traku kad je tu teflon konac??? vise puta probano i nezamenjivo 
http://www.loctite55.rs/?FOLDERID=18643
http://www.pkl.hr/catpdf/loctite/loctite%2055.pdf

http://www.loctite55.rs/?FOLDERID=18643
http://www.pkl.hr/catpdf/loctite/loctite%2055.pdf
Last edited by Z@P on 04 Oct 2013 20:00, edited 1 time in total.
Pa sve vreme pricamo o montiranju cesme, nismo isli u razvlacenje vodovodne instalacije 
Muf se ne secam da li sam koristio, mada dupli nipli sigurno jesam. A znam tacno sta je konusni colovni navoj za vodovod (ipak sam ja masinac
)
Ne kazem ja da kudelja nece da drzi, naravno da hoce. Ali...
Trazi da se pritegne "muski", posto je ipak daleko tvrdja od teflon trake.
Nakon dugog vremena ume da zapekne samo tako, i onda sedi pa placi da nesto odvijes a da ne pokidas. Doduse, ne mogu da tvrdim, moguce je da su oni koji su je stavljali mazali raznim "narodnim lekovima". Firnajz je jos lepota, nekoliko puta sam cuo "preporuku" da se kudelja namaze sosgajsom (sonom kiselinom). "to kad zapekne, nema sanse da pusti". Slazem se, al nema sanse ni da je iko ikada odvije
Ne kazem da je firnajz potreban, samo da ga gomila njih koristi, a onda nastaju ozbiljni problemi kad jednog dana treba da se odvije.
No danas ionako gvojzdene cevke sa rezanim navojem sve brze odlaze u zasluzenu penziju. Terale su vodu decenijama, i treba im odati duzno postovanje, ali plastika je stigla, i ima gomilu prednosti.
Sto se tice teflon konca, on je jednostavno novija i laksa za upotrebu varijanta. Ali nema ga bas u svakoj radnji ko teflon trake, a cesmu uvek menjas u subotu popodne, kad je 90% radnji zatvoreno
Skoro sam video i teflon u tecnom stanju (gustine otprilike ko glicerin). Namazes, zavijes, gotovo. Iskreno, ne secam se ko je bio proizvodjac, Moj deo pomoci drugaru je bilo stemovanje (cevovod radio profi vodoinstalater), i nakon toga sam zasluzeno ispijao svoje pivo
pa sam jednostavno zaboravio ciji je, mada mi se Wurth mota po glavi.

Muf se ne secam da li sam koristio, mada dupli nipli sigurno jesam. A znam tacno sta je konusni colovni navoj za vodovod (ipak sam ja masinac

Ne kazem ja da kudelja nece da drzi, naravno da hoce. Ali...
Trazi da se pritegne "muski", posto je ipak daleko tvrdja od teflon trake.
Nakon dugog vremena ume da zapekne samo tako, i onda sedi pa placi da nesto odvijes a da ne pokidas. Doduse, ne mogu da tvrdim, moguce je da su oni koji su je stavljali mazali raznim "narodnim lekovima". Firnajz je jos lepota, nekoliko puta sam cuo "preporuku" da se kudelja namaze sosgajsom (sonom kiselinom). "to kad zapekne, nema sanse da pusti". Slazem se, al nema sanse ni da je iko ikada odvije

Ne kazem da je firnajz potreban, samo da ga gomila njih koristi, a onda nastaju ozbiljni problemi kad jednog dana treba da se odvije.
No danas ionako gvojzdene cevke sa rezanim navojem sve brze odlaze u zasluzenu penziju. Terale su vodu decenijama, i treba im odati duzno postovanje, ali plastika je stigla, i ima gomilu prednosti.
Sto se tice teflon konca, on je jednostavno novija i laksa za upotrebu varijanta. Ali nema ga bas u svakoj radnji ko teflon trake, a cesmu uvek menjas u subotu popodne, kad je 90% radnji zatvoreno

Skoro sam video i teflon u tecnom stanju (gustine otprilike ko glicerin). Namazes, zavijes, gotovo. Iskreno, ne secam se ko je bio proizvodjac, Moj deo pomoci drugaru je bilo stemovanje (cevovod radio profi vodoinstalater), i nakon toga sam zasluzeno ispijao svoje pivo

navoji na bojleru su plasticni, i ako bi stavio kucinu(kudelju) i ako bi zapeklo. i nekim slucajem ako bih trebao da odvijem i da promenim grejac ili pukne crevo koje ide u bojler. A po ovome sto pricate kad bi zapeklo i kad bi trebao da odvijam,verovatno bi pukla plastika tj navoj na bojleru kad bi pokusao da odvijem.
A sto se tice teflon traka,da li ona moze da zapekne i da se odvijanjem polomi?
ili je najbolja varijanta da ga samo navijem. Ali pre toga da vidim kako je plastika na bojleru obradjena...
letve su bolje i lakse resenje, ali ne mogu da je pricvrstim od gore na dole letvu..vec bi morao sa leve na desnu stranu d ih pricvrstim..
A sto se tice teflon traka,da li ona moze da zapekne i da se odvijanjem polomi?
ili je najbolja varijanta da ga samo navijem. Ali pre toga da vidim kako je plastika na bojleru obradjena...
letve su bolje i lakse resenje, ali ne mogu da je pricvrstim od gore na dole letvu..vec bi morao sa leve na desnu stranu d ih pricvrstim..
Last edited by penevl on 06 Oct 2013 14:49, edited 1 time in total.
- maricaiivica
- Moderator
- Posts: 3741
- Joined: 30 Nov 2009 23:30
- Location: Beograd
- Contact: