Da, PUR to jest poliuretanski lepak je bolji kada treba popuniti rupu od PVA. Mane sam mu vec naveo gore (cena, musavo, kratak vek nakon otvaranja).
Ali... PVA (tj "obicni" stolarski) i dalje drzi bolje kada je spoj kako treba.
Tako da je po meni bolje lepiti furnir i lepo doterati spoj, nego ubacivati kajlu. Kajla rasiri cep samo na vrhu, na dnu i dalje ostane preuzak. Tako da je lepljena povrsina manja nego sto bi mogla da bude.
Opet ovo je jednostavnija varijanta, pod uslovom da se ne zeznes sa duzinom/debljinom kajlice, pa da ti rascepi nogu.
Tutkalisanje stolica ?
- art of wood
- Vrhunski majstor
- Posts: 1097
- Joined: 30 Apr 2016 08:51
- Location: kikinda
Ja bih se zahvalio onom koji je izmislio pur lepak
kad se radi o popravci TUDJIH stolica uvek glasam za pur lepak toliko ubrzava rad da mu je cena zanemarljivo veca od obicnog d3 lepka.
Za vek trajanja stoji da hoce da odreaguje s vazduhom ali ako se dobro zacepi i on moze dugo da stoji
Kajlice najcesce slome sam cep (velika rupa ojeden cep prevelika kajla) jer stolica kod majstora stigne vecinom ,posle par neuspelih leplljenja ,i obaveznih srafova i eksera kucanih u spoj, ja sam jednom izvadio 12cm ekser iz spoja :smejanje:

slicno ovome samo sto rece profesor mora se dobro izracinati da dno rupe dovoljno ugura kajlu u sam cep prilikom sklapanja ,ako je preugacka moze i da izbije napolje jer se cep obicno pravi maksimalne duzine

Za vek trajanja stoji da hoce da odreaguje s vazduhom ali ako se dobro zacepi i on moze dugo da stoji
Kajlice najcesce slome sam cep (velika rupa ojeden cep prevelika kajla) jer stolica kod majstora stigne vecinom ,posle par neuspelih leplljenja ,i obaveznih srafova i eksera kucanih u spoj, ja sam jednom izvadio 12cm ekser iz spoja :smejanje:

slicno ovome samo sto rece profesor mora se dobro izracinati da dno rupe dovoljno ugura kajlu u sam cep prilikom sklapanja ,ako je preugacka moze i da izbije napolje jer se cep obicno pravi maksimalne duzine
Last edited by art of wood on 21 Nov 2016 00:03, edited 1 time in total.
Vodite racuna i da je gomila ovakvih u sustini mehanickih spojeva, izmisljana u vreme kada nije postojao moderni lepak.
Spoj sa crteza, nikako ne doprinosi boljem lepljenju. Povrsine cepa koje on pritiska uz uske bokove rupe, ko i da nisu zalepljene posto je strana spoja koja pripada rupi poprecno na vlakna, a tu lepak gotovo i da ne drzi. Jedine dve povrsine na cepu i rupi koje stvarno lepe su "obrazi" cepa i odgovarajuca povrsina na rupi, posto one idu duz vlakana (ukrstene medjusobno, ali i dalje je svaka povrsina duz vlakana).
Ovaj spoj ima smisla kada je rupa na dnu (ili na spoljasnjoj strani, ako je u pitanju prolazni cep ko na crtezu) sira nego na strani sa koje cep ulazi. U sustini dobija se neka vrsta lastinog repa, to jest mehanicki spoj, a ne poboljsava se spoj lepljenjem.
Ali i dalje je pitanje koliko je danas uopste smislena cela zavitlancija, kad uz lepo dimenzionisan i precizno odradjen spoj, pre ce puci drvo nego sto ce se odvojiti lepak.
Spoj sa crteza, nikako ne doprinosi boljem lepljenju. Povrsine cepa koje on pritiska uz uske bokove rupe, ko i da nisu zalepljene posto je strana spoja koja pripada rupi poprecno na vlakna, a tu lepak gotovo i da ne drzi. Jedine dve povrsine na cepu i rupi koje stvarno lepe su "obrazi" cepa i odgovarajuca povrsina na rupi, posto one idu duz vlakana (ukrstene medjusobno, ali i dalje je svaka povrsina duz vlakana).
Ovaj spoj ima smisla kada je rupa na dnu (ili na spoljasnjoj strani, ako je u pitanju prolazni cep ko na crtezu) sira nego na strani sa koje cep ulazi. U sustini dobija se neka vrsta lastinog repa, to jest mehanicki spoj, a ne poboljsava se spoj lepljenjem.
Ali i dalje je pitanje koliko je danas uopste smislena cela zavitlancija, kad uz lepo dimenzionisan i precizno odradjen spoj, pre ce puci drvo nego sto ce se odvojiti lepak.
- art of wood
- Vrhunski majstor
- Posts: 1097
- Joined: 30 Apr 2016 08:51
- Location: kikinda
Najbrzi nacin koji ja koristim kad necemu treba samo da vratim funkcionalnost.
Kao sto je gore receno obavezno je potpuno ulkanjanje starog lepka. To dovede da pera i utori vise ne odgovaraju . Onda furnir na pera , pasovanje pa lepljenje sa epoxy (ili ako su tiplovi koriscenje veceg nego starog).
Radi dobro za stolice i stolove retro fotelje koje sam radio.
Dve fotelje imam kod sebe koje se non stop koriste, puno ustajanja i sedanja na njih i nisu se pomerile ni za 1/100mm i upravo su blizu radijatora.
Ocu sam radio stolice za selo koje su napolju na pokrivenoj terasi ali ne i zatvorene i evo nekoliko godina se nisu ni pomerile.
Bitna stvar je da se lepi drvo za drvo. Epoxy proporucujem zbog toga sto trpi da pasovanje ne bude 100% tesno. (Nikako 5 minutni epoxy, pravi sporiji.)
Sad pitanje je koliko si spreman truda irada da ulozis.
PS
Mora dobro da se pazi da je svaki spoj dobro uradjen (proba na suvo) jer ako recimo od 4 spoja jedan nije epoxy nece da popusti ali hoce drvo pa je problem mnogo veci.
Desavalo mi se
Kao sto je gore receno obavezno je potpuno ulkanjanje starog lepka. To dovede da pera i utori vise ne odgovaraju . Onda furnir na pera , pasovanje pa lepljenje sa epoxy (ili ako su tiplovi koriscenje veceg nego starog).
Radi dobro za stolice i stolove retro fotelje koje sam radio.
Dve fotelje imam kod sebe koje se non stop koriste, puno ustajanja i sedanja na njih i nisu se pomerile ni za 1/100mm i upravo su blizu radijatora.
Ocu sam radio stolice za selo koje su napolju na pokrivenoj terasi ali ne i zatvorene i evo nekoliko godina se nisu ni pomerile.
Bitna stvar je da se lepi drvo za drvo. Epoxy proporucujem zbog toga sto trpi da pasovanje ne bude 100% tesno. (Nikako 5 minutni epoxy, pravi sporiji.)
Sad pitanje je koliko si spreman truda irada da ulozis.
PS
Mora dobro da se pazi da je svaki spoj dobro uradjen (proba na suvo) jer ako recimo od 4 spoja jedan nije epoxy nece da popusti ali hoce drvo pa je problem mnogo veci.
Desavalo mi se

Last edited by momirz on 05 Dec 2016 10:18, edited 1 time in total.