Naidjoh malo pre na ovaj video koji govori o upotrebi MDF točka za poliranje:
http://www.youtube.com/watch?v=oFiqlTmSOX0
Vidim da tu on nanosi neku smesu za poliranje, ali meni ta oblast nije poznata te sam malo potražio po netu i naišao na ovo:
http://www.poliranje.rs/paste_i_kolutovi.html
Zanima me da li je to to, tj. da li je to smesa koju on nanosi na MDF?
http://www.poliranje.rs/res/img/pasta.jpg
Pozdrav.
Sinisha
Poliranje pomoću MDF ploče
A sta ces da poliras? Ako mislis da na tome ostris nesto od alata, odmah zaboravi. To je najefikasniji metod za pocetnika da upropasti svaki kvalitetan komad alata. Iz vise razloga. Prvi je da ces ocas posla pregrejati samo ostricu, pa ce ona seci dobro sve dok ne pocnes da seces nesto ozbiljno. Sto je celik ostrice na vecoj tvrdoci, a alati za drv trebaju da budu sto tvrdji to je lakse da ga ovako upropastis.
Drugi je sto je ovo idealan nacin da ledja seciva izvedes iz ravnog i da naparavis taj alat neupotrebljivm.
Da ne pominjem da ovako kako on radi imas fenomenalne sanse da se unakazis.
Jedino za sta ovaj metod moze da radi su nozevi za strug, koji su obicno od nekog HSS celika otpornog na toplotu.
Od pasta za ostrennje radi samo hrom oksid, i to za finalno skidanje zice, ali na ravnom komadu MDF-a, koji stoji, a ne okrece se.
Drugi je sto je ovo idealan nacin da ledja seciva izvedes iz ravnog i da naparavis taj alat neupotrebljivm.
Da ne pominjem da ovako kako on radi imas fenomenalne sanse da se unakazis.
Jedino za sta ovaj metod moze da radi su nozevi za strug, koji su obicno od nekog HSS celika otpornog na toplotu.
Od pasta za ostrennje radi samo hrom oksid, i to za finalno skidanje zice, ali na ravnom komadu MDF-a, koji stoji, a ne okrece se.
Nisam imao neku konkretnu namenu nego je moj mozak veoma radoznao, voli da sakuplja informacije, pogotovo one tehničke prirode (dok neke jednostavno ne može da zapamti duže od 5 minuta), pa da upotrebi ako se u nekom momentu ukaže prilika. Tako da su i ove tvoje informacije uskladištene pa i ako zaboravim šta si konkretno rekao, zapamtiću da to ima negde na forumu.
Ovako na "prvu loptu" pada mi na pamet oštrenje kuhinjskih noževa. Jeste da imam prilično dobar i kvalitetan maser, ali ponekad oštrica zahteva i odredjenu doradu, ne samo puko oštrenje maserom.
Eto, dok sam kucao pade mi na pamet i upotreba za oštrenje noževa od mašine za mlevenje (mesa, npr.). Imam jednu staru ručnu kojoj je to neophodno i noviju električnu čiji su noževi još uvek u dobrom stanju.
Ne reče mi da li su one smese sa foografije ono što je John Heisz (Džon Hais) koristio u onom videu?
Pozdrav.
Sinisha
Ovako na "prvu loptu" pada mi na pamet oštrenje kuhinjskih noževa. Jeste da imam prilično dobar i kvalitetan maser, ali ponekad oštrica zahteva i odredjenu doradu, ne samo puko oštrenje maserom.
Eto, dok sam kucao pade mi na pamet i upotreba za oštrenje noževa od mašine za mlevenje (mesa, npr.). Imam jednu staru ručnu kojoj je to neophodno i noviju električnu čiji su noževi još uvek u dobrom stanju.
Ne reče mi da li su one smese sa foografije ono što je John Heisz (Džon Hais) koristio u onom videu?
Pozdrav.
Sinisha
Tabela sa sajta koji si posloa ne daje bitne informacije, recimo sito kroz koje je prosao abraziv u pasti i vrsytu veziva, ali pretpostavljam da su Cromax i Cromax super paste otprilike slicnog sadrzaja kao sto koristi hais u videu. On koristi hrom oksid pastu.
Ove paste ti nece pomoci oko onoga sto ne moze da uradi masat, posto one skidaju relativno malo materijala. No, ako na nekom nozu masat pomaze kod ostrenja, on sa mnogo manje brige moze da se ostri na ovakvom tocilu. Kada noz ima tvrdo secoivo, masat samo lomi prevrnute ivice i unistava sam rez. No ako je noz mekan, masat moze da ispravi secivo i poveca mu ostrinu. Mekano secivo je otpusteno na visoj temperaturi, tako da su mnogo mnanje sanse da ce poliranje da ga otpusti.
Ja na ovome ne bih ostrio seciva masina za mlevenje, posto i kod njih isto vazi, sto su tvrdja mogu da podnesu manju temperaturu. Pri tome imas sve sanse da upropastis geometriju seciva. Nije cudo sto vecina tvrdi da kada jednom odnesu resetku i noz kod ostraca posle ga nose jako cesto. Bas zato sto ih ostraci ostre na tocilima pa otpuste noz.
NE znam kakva je politika foruma o postavljanju linkova na druge forume, no na jednom drugom forumu postoji duugacka tema o ostrenju nozeva od nekih 300-400 postova.
Ove paste ti nece pomoci oko onoga sto ne moze da uradi masat, posto one skidaju relativno malo materijala. No, ako na nekom nozu masat pomaze kod ostrenja, on sa mnogo manje brige moze da se ostri na ovakvom tocilu. Kada noz ima tvrdo secoivo, masat samo lomi prevrnute ivice i unistava sam rez. No ako je noz mekan, masat moze da ispravi secivo i poveca mu ostrinu. Mekano secivo je otpusteno na visoj temperaturi, tako da su mnogo mnanje sanse da ce poliranje da ga otpusti.
Ja na ovome ne bih ostrio seciva masina za mlevenje, posto i kod njih isto vazi, sto su tvrdja mogu da podnesu manju temperaturu. Pri tome imas sve sanse da upropastis geometriju seciva. Nije cudo sto vecina tvrdi da kada jednom odnesu resetku i noz kod ostraca posle ga nose jako cesto. Bas zato sto ih ostraci ostre na tocilima pa otpuste noz.
NE znam kakva je politika foruma o postavljanju linkova na druge forume, no na jednom drugom forumu postoji duugacka tema o ostrenju nozeva od nekih 300-400 postova.
Masat (ili maser kako ga ko vec zove) u sustini ne ostri noz, u smilu kako to radi brusni kamen ili koza/drvo/nesto napunjeno hrom oksid ili nekom drugom pastom.
Kamen i pasta skidaju metal, dok ga masat ustvari valja na hladno. Zato masat nema mnogo smisla kod tvrdih ostrica, ali kod meksih (tipican kuhinjski, ili mesarski noz), ima, posto pored toga sto "ispravlja zicu", mikroskopski otvrdne materijal. Bukvalno ga sabije, napravi sitnije zrno. Zarezi na masatu ne sluze tome da "oljuste" celik, vec da postignu veci pritisak posto deluju na manjoj povrsini i time postognu veci efekat hladnog valjanja. Stvarno kvalitetni masati su potpuno glatki. Druga je prica sto nekvalitetni masati imaju zareze koji su ostri da tako kazem, pa zaista skidaju materijal. Dobar narezani masat treba da ima zaobljene zareze a ne ostre.
Sto se tice seciva za masinu za mlevenje, kod nje je najbitnija stvar geometrija, to jest da povrsina koja naleze na resetku bude potpuno ravna, pa tek onda da se drugom povrsinom postigne ostrica. Dazba perfektno izuvcena ostrica, ako ravna strana noza ne lezi kompletno na resetci. Ovo nije za takve stvari.
Generalno ovakve paste se koriste ili na nekom koznom "tocilu" koje se vrti jako sporo (reda 70-80 obrtaja u minutu, npr Tormek ili slicno), ili na komadu daske, koze pa i MDF-a gde se sa samo par poteza izvuce konacna "zica". Ali bukvalno sa par poteza, kao ako ste nekada gledali bricu kako izvlaci britvu.
Ovako kao na klipu, sa velikom brzinom, cas posla se pregreje sve sto nije HSS.
Kamen i pasta skidaju metal, dok ga masat ustvari valja na hladno. Zato masat nema mnogo smisla kod tvrdih ostrica, ali kod meksih (tipican kuhinjski, ili mesarski noz), ima, posto pored toga sto "ispravlja zicu", mikroskopski otvrdne materijal. Bukvalno ga sabije, napravi sitnije zrno. Zarezi na masatu ne sluze tome da "oljuste" celik, vec da postignu veci pritisak posto deluju na manjoj povrsini i time postognu veci efekat hladnog valjanja. Stvarno kvalitetni masati su potpuno glatki. Druga je prica sto nekvalitetni masati imaju zareze koji su ostri da tako kazem, pa zaista skidaju materijal. Dobar narezani masat treba da ima zaobljene zareze a ne ostre.
Sto se tice seciva za masinu za mlevenje, kod nje je najbitnija stvar geometrija, to jest da povrsina koja naleze na resetku bude potpuno ravna, pa tek onda da se drugom povrsinom postigne ostrica. Dazba perfektno izuvcena ostrica, ako ravna strana noza ne lezi kompletno na resetci. Ovo nije za takve stvari.
Generalno ovakve paste se koriste ili na nekom koznom "tocilu" koje se vrti jako sporo (reda 70-80 obrtaja u minutu, npr Tormek ili slicno), ili na komadu daske, koze pa i MDF-a gde se sa samo par poteza izvuce konacna "zica". Ali bukvalno sa par poteza, kao ako ste nekada gledali bricu kako izvlaci britvu.
Ovako kao na klipu, sa velikom brzinom, cas posla se pregreje sve sto nije HSS.
Poznat mi je problem oštrenja takvih stvari kao što je nož mašine za mlevenje i baš zbog geometrije koja je potrebna pao mi je na pamet ovaj način sa MDF-om jer je on relativno ravan. Pitanje je samo da li je dovoljno ravan. Mislim na varijantu da se pasta nanese sa čela, ne na ivicu.mbole wrote:Sto se tice seciva za masinu za mlevenje, kod nje je najbitnija stvar geometrija, to jest da povrsina koja naleze na resetku bude potpuno ravna, pa tek onda da se drugom povrsinom postigne ostrica.
Takodje je pitanje kada ću imati vremena da probam, a ta stara ručna mašina se praktično i ne koristi zbog tupog noža tako da bih voleo da probam iz puke radoznalosti jer ne mogu ništa da pogoršam pošto je mašina otišla u rashod

U svakom slučaju, pregršt korisnih informacija, bar za mene, u ovoj temi. :tummenupp:
Pozdrav.
Sinisha
Last edited by rsinisa on 17 Jan 2014 07:29, edited 1 time in total.
Naravno da resetka mora da bude ravna, kao i secivo, koje mora ra ima kontaktn pobsin ravn ili nagnute 2-3 stpena ka resetki. To je geometrija, zar ne. Sve ostalo je nevaqzno.
Sinisa, ako hoces da ostris masinicu za meso, probaj da to uradis na smirgli stavljenoj na staklenu plocu. resetku polozis na smirglu, i skidas sve dok nemas risova, a prelazi na rupe su ostri. Kontrola ti je i to sto cela povrsina mora da bude skinuta i ravna. Ista prica sa secivom ako je ravno, a ako je nagnuto ostris jednu po jednu kontaktnu ovrsinu, pazeci da joj ne promenis ugao i nagib. Kada zavrsis posao sve mora da lezi jedno na drugom bez prolazenja svetlosti izmedju.
Sinisa, ako hoces da ostris masinicu za meso, probaj da to uradis na smirgli stavljenoj na staklenu plocu. resetku polozis na smirglu, i skidas sve dok nemas risova, a prelazi na rupe su ostri. Kontrola ti je i to sto cela povrsina mora da bude skinuta i ravna. Ista prica sa secivom ako je ravno, a ako je nagnuto ostris jednu po jednu kontaktnu ovrsinu, pazeci da joj ne promenis ugao i nagib. Kada zavrsis posao sve mora da lezi jedno na drugom bez prolazenja svetlosti izmedju.
За шајбну од машине осим праве машине - брусилице за равно брушење је само један начин да се квалитетно наоштри.
Чеона плоча са шмирглом и мало тренинга- шајбна од машине се стави на носач који је направљен од комада округлог дрвета (као дршка од турпије) и у чело је убачен комад округлог челика пречника око пола мм мањег од рупе за осовину машине у шајбни. Ставиш шајбну на тајносач и прислониш лагано на шмирглу која се врти. Помераш тајносач и шајбна почне да се врти . Врти се шајбна а врти се и шмиргла и добијеш идеално равну површину са оштрим ивицама рупа.
Треба да пазиш да у случају да ти шајбна "побегне" са носача ништа ломљиво не буде на њеном путу. после пар оштрења стекнеш искуство и више нема бежања.
Сечиво се никад не оштри на делу који иде на шајбну него се само оштре чеоне ивице. Машина сече по истом принципу као и маказе а нико паметан на маказама не бруси површине које се преклапају него њихова чела.
Чеона плоча са шмирглом и мало тренинга- шајбна од машине се стави на носач који је направљен од комада округлог дрвета (као дршка од турпије) и у чело је убачен комад округлог челика пречника око пола мм мањег од рупе за осовину машине у шајбни. Ставиш шајбну на тајносач и прислониш лагано на шмирглу која се врти. Помераш тајносач и шајбна почне да се врти . Врти се шајбна а врти се и шмиргла и добијеш идеално равну површину са оштрим ивицама рупа.
Треба да пазиш да у случају да ти шајбна "побегне" са носача ништа ломљиво не буде на њеном путу. после пар оштрења стекнеш искуство и више нема бежања.
Сечиво се никад не оштри на делу који иде на шајбну него се само оштре чеоне ивице. Машина сече по истом принципу као и маказе а нико паметан на маказама не бруси површине које се преклапају него њихова чела.
Три пут' кратим ову летву и опет ми кратка! :forvonad: