Elem.
Neko voli da drzi klavir na zitdu i to je njegova stvar, postujem.
Po meni besmisleno je to sto koristis lamel parket za tu namenu, posto je cena MDF-a ili sirove iverice u toj kolicini koja je tebi potrebna nesrazmerno manja od potrebnog truda da se dobije ploca od lamel parketa (o ceni samog parketa da ne pricamo).
Druga besmislica je to sto mislis da zvuk, odnosno vazdusni pritisak ima neki "afinitet" prema prednjoj i zadnjoj strani, a bokove zaobilazi. Lekcija iz 7 razreda osnovne skole: pritisak u svakom fluidu (pa i vazduhu) deluje isto u svim pravcima.
No ko sto rekoh, tvoja stvar, ajde da probam da ti pomognem kako to da napravis.
Pre svega lamele ne mozes da lepis "tek tako". Ako se dobro secam lamel parket je debljine 1cm (otprilike). To je u sustini pretanko, pa bi ti trebala barem dva sloja. Da bi dobio jedan sloj koji je koliko toliko mehanicki otporan, neophodno je da pojedinacne lamele (znaci one male dascice, ne cele panele) salzes kao cigle. Znaci jedna lamela pa druge dve na njenoj polovini, pa sledeca pa opet dve na polovini... Drvo ne mozes da zalepis "celom" to jest na ravni koja je poprecni rez. Mozes, al taj spoj ne drzi. Jednino sto drzi je spoj duz vlakana. Kad tako slozis i izmazes lepkom jedan sloj, trebalo bi da izmazes i drugi smaknut za pola duzine lamele, i onda to sve da lepo stegnes u sva tri pravca.
Pretpostavljam da vec polako shvatas zasto mislim da se to apsolutno ne isplati. Ako nista drugo, trebace ti da malo bogatstvo ulozis u stege.
Ponavljam, nije nemoguce, samo je strasno slozeno, i ne isplati se (a i krajnji efekat ce biti losiji nego da si kupio sirovu ivericu za otprilike 1000 din).
Sto se tice spajanja, keksericu (koja bi bila idealna) mozes da upotrebis tek na debljini materijala koja je oko 18mm ili vise. Na manje od toga, moze, ali ti treba poseban noz za kekesericu (nije jeftin) i posebni keksici (koji isto tako nisu jeftini, a uz to ih i nema da se kupe ovde). Ostaje ti kombinacija lepak/sraf.
Lepak, moze da bude bilo koji kvalitetan za drvo. Znaci nesto tipa Titebond, Moment, neki PU, Epoksi... Zalepljeni spoj modernim kvalitetnim lepkom za drvo je jaci od samog drveta (moderan, kvalitetan lepak za drvo nije onaj jeftini beli nn imena nepoznatog domaceg ili stranog proizvodjaca sto se prodaje u Tempu po smesnoj ceni).
Na kraju dodjosmo do farbanja.
Efekat "klavir laka" moze da se postigne i nakon farbanja cetkom, valjkom, sundjerom... Samo je pitanje koliko treba da se "patis". Sam princip je relativno jednostavan. Treba ti boja (recimo crna) i treba ti lak (pod lakom se podrazumeva nesto providno). Treba ti naravno i odgovarajuci kit, i osnovna boja. Ah da, i gomila smirgle

Princip rada:
1. Prekitovati
2. Osmirglati
3. Ponoviti 1 i 2 otprilike 3 puta sve dok povrsina pod rukom ne bude potpuno ravna (ravna, ne glatka). Pri tom prvo smirglanje sa 100 drugo sa 120 trece sa 150. Pri svakom smirglanju (i onim u narednim koracima) obavezno koristiti blok (znaci ne parce smirgle u ruci, posto je tako nemoguce postici ravnu povrsinu).
4. Naneti osnovnu boju
5. Presmirglati
6. Ponoviti 4 i 5 jos jednom. Prvo smirglanje sa 240, drugo sa 300.
7. Naneti crnu boju
8. Presmirglati dok ne nestanu tragovi cetke. Znaci koristis blok za smirglanje. Kvasis (koristi se vodena smirgla) i smirglas sve dok ne dobijes ravnomernu mat povrsinu bez tragova cetke. Jako vodis racuna da negde ne "probijes" boju, to jest da ne skines kompletan sloj smirglanjem. Ako ti se to desi, osmirglas sve do "nule", pa kreces iz pocetka.
9. Ponoviti 7 i 8 jos jednom. Prvo smirglanje sa 400, drugo sa 600.
10. Naneti sloj laka
11. Presmirglati sa vodenom 800 (ista pravilia kao pod tackom 8)
12. Ponoviti 10 i 11 najmanje 4 puta (moze vise, ne moze manje)
13. Presmirglati vodenom 1000, 1500, 2000. Svaki put u pravcu pod 90 stepeni u odnosu na prethodno smirglanje (kako bi video kada si sve presmirglao).
14. Poliranje, polir pastom koja ne sadrzi vosak, redom granulacijama 6000, 8000, 10000 (cjena prava sitnica

). U principu ovo se raid polirkom, ali nije nemouce i rukom (traje otprilike 10 puta duze).
Voala, sija se "ko pasja mu*a"
Princip farbanja je potpuno isti i kad radis pistoljem za farbanje, samo sto je smirglanje daleko krace (pistolj ostavlja daleko manje neravnina od cetke ili valjka).
Umal da zaboravim. Kit, osnovna, boja, lak moraju biti iste sorte i od istog proizvodjaca. Idealno akril ili PU, moze i nitro. Uljana ne dolazi u obzir, posto joj je za potpuno stvrdnjavanje potrebno par meseci. Pre svakog smirglanja sloj mora da bude potpuno (ali bas potpuno) suv.
E sad, ako i dalje mislis da se isplati... ja stvarno ne pravim pitanje gde ti drzis svoj klavir
