Farbanje zvucnika ponovo
Farbanje zvucnika ponovo
Pozdrav svima
Imam ofarbane zvucne kutije od medijapana kod kojih nije uradjena dobro priprema tako da na nekim mestima treba ponovo izgitovati i ponovo prefarbati.Razmisljam da li da prvo skinem svu farbu i dodjem do cistog medijapana pa onda gitujem ili da to uradim direktno na vec postojecu farbu (uz prethodno smiglanje naravno).Farba je mislim na nitro bazi a ja bih sada radio sa poliakrilnim farbama za automobile.Sta mi preporucujete?
Hvala svima unapred
Imam ofarbane zvucne kutije od medijapana kod kojih nije uradjena dobro priprema tako da na nekim mestima treba ponovo izgitovati i ponovo prefarbati.Razmisljam da li da prvo skinem svu farbu i dodjem do cistog medijapana pa onda gitujem ili da to uradim direktno na vec postojecu farbu (uz prethodno smiglanje naravno).Farba je mislim na nitro bazi a ja bih sada radio sa poliakrilnim farbama za automobile.Sta mi preporucujete?
Hvala svima unapred
Ako vec prethodna priprema nije uradjena kako treba, ja bi prvo sve oljustio. Ovako nikad ne znas da li ima jos neko mesto koje se jos nije pokazalo kao lose.
Pored toga, nitro jeste "jak" za ono sto smo navikli, medjutim nikad ne znas kako ce neka od boja reagovati sa prethodnom, pogotovu od ovih novih.
Recimo farbao sam pre par godina krilo na jednom jugicu. Akrilna boja u spreju. Akrilni bezbojni lak ali drugi proizvodjac. Cvrc. Cim sam naprskao lak, podigo je ko kad stavis nitro preko uljane. OK. Druga akrilna boja. Isti lak. Cvrc. Lak je rastvorio boju i ona je jednostavno pocela da curi i da se spira ko da sam preko nje sipao razredjivac. Treca akrilna boja, drugi lak. Lak nikako da se stvrdne. Tek je kombinacija trece boje i prvog laka urodila plodom (konkretno radili su kako treba Leklerova boja i DupliColor lak).
Nazalost morao sam da eksperimentisem posto nisam mogao da nadjem boju i lak od istog proizvodjaca, pa jos u spreju (naravno imalo je da se uzme u kantici, al tad nisam imao pistolj za farbanje).
Pored toga, nitro jeste "jak" za ono sto smo navikli, medjutim nikad ne znas kako ce neka od boja reagovati sa prethodnom, pogotovu od ovih novih.
Recimo farbao sam pre par godina krilo na jednom jugicu. Akrilna boja u spreju. Akrilni bezbojni lak ali drugi proizvodjac. Cvrc. Cim sam naprskao lak, podigo je ko kad stavis nitro preko uljane. OK. Druga akrilna boja. Isti lak. Cvrc. Lak je rastvorio boju i ona je jednostavno pocela da curi i da se spira ko da sam preko nje sipao razredjivac. Treca akrilna boja, drugi lak. Lak nikako da se stvrdne. Tek je kombinacija trece boje i prvog laka urodila plodom (konkretno radili su kako treba Leklerova boja i DupliColor lak).
Nazalost morao sam da eksperimentisem posto nisam mogao da nadjem boju i lak od istog proizvodjaca, pa jos u spreju (naravno imalo je da se uzme u kantici, al tad nisam imao pistolj za farbanje).
-
- Samostalni majstor
- Posts: 166
- Joined: 17 Sep 2008 17:00
- Contact:
Ako se farba nije pocela ljustiti i odvajati od podloge,onda nemas potrebe brusiti do medijapana.Kako sam ja shvatio samo je na pojedinim spojevima popucao kit,lose izkitovano.Potrebno je samo koristiti kvalitetan elasticni kit,mozda malo uticu vibracije na pucanje,mozda je trebalo spojeve kvalitetno odraditi.Ne zaboravi da na izkitovane povrsine treba naneti podlogu,pa posle potrebnog susenja,brusenje i nanosenje zavrsne.
Hvala na odgovorima kao prvo
Ja nisam objasnio dobro.Farba je ok i nije pocela da se odvaja nigde.Problem je sto kad je spajan svucnik nije uradjeno u milimetar a ovaj sto je farbao nije gitovao prvo nego je verovatno samo spric git pa farbu odradio tako da na nekim spojevima ima po pola milimetra razlike i ja bi to najradje prvo izgitovao pa onda ostalo uradio,samo ne znam da li da skidam do kraja ili ne.
Ako budem skidao,kako je najbolje da to radim?Fen sa toplim vazduhom,ona hemija koja podigne farbu ili smirgla pa smirglanje do besvesti?
Ili da gitujem direktno na ovu farbu pa onda spric git?
Hvala
Ja nisam objasnio dobro.Farba je ok i nije pocela da se odvaja nigde.Problem je sto kad je spajan svucnik nije uradjeno u milimetar a ovaj sto je farbao nije gitovao prvo nego je verovatno samo spric git pa farbu odradio tako da na nekim spojevima ima po pola milimetra razlike i ja bi to najradje prvo izgitovao pa onda ostalo uradio,samo ne znam da li da skidam do kraja ili ne.
Ako budem skidao,kako je najbolje da to radim?Fen sa toplim vazduhom,ona hemija koja podigne farbu ili smirgla pa smirglanje do besvesti?
Ili da gitujem direktno na ovu farbu pa onda spric git?
Hvala
Zavisi sta ti je "pri ruci", svaki sistem ima svoje mane i prednsoti.
Hemnija: skupa i otrovna, ali jednostavna i brza
Fen: cena osrednja (posto ti ostane fen i za drugi put i druge poslove), brzina srednja, moras da vodis racuna da ne istopis jos nesto osim farbe, isparenja nisu bas najzdravija (ali daleko neznije nego hemija).
Smirgla: jeftina, traje do besvesti i nazad, posle treba cistiti prasinu, a ni ona nije bas zdrava.
Ja se najcesce odlucujem za fen, nekako mi je optimalan.
Ako se farba drzi dobro, onda samo lagano prebrusi sve nekom finijom smirglom. Tamo gde git treba da "uhvati", obavezno osmirglaj malo grubljom.
E sad, ostaje pitanje kako ce da ti se "trpe" hemije. Ako mozes, probaj prvo na nekom manje vidljivom mestu.
Hemnija: skupa i otrovna, ali jednostavna i brza
Fen: cena osrednja (posto ti ostane fen i za drugi put i druge poslove), brzina srednja, moras da vodis racuna da ne istopis jos nesto osim farbe, isparenja nisu bas najzdravija (ali daleko neznije nego hemija).
Smirgla: jeftina, traje do besvesti i nazad, posle treba cistiti prasinu, a ni ona nije bas zdrava.
Ja se najcesce odlucujem za fen, nekako mi je optimalan.
Ako se farba drzi dobro, onda samo lagano prebrusi sve nekom finijom smirglom. Tamo gde git treba da "uhvati", obavezno osmirglaj malo grubljom.
E sad, ostaje pitanje kako ce da ti se "trpe" hemije. Ako mozes, probaj prvo na nekom manje vidljivom mestu.
Probacu prvo da izsmirglam sa grubom smirglom pa onda git na mestima gde treba.Onda da idem sa spric gitom u dve tri ruke pa farba?mbole wrote:Zavisi sta ti je "pri ruci", svaki sistem ima svoje mane i prednsoti.
Hemnija: skupa i otrovna, ali jednostavna i brza
Fen: cena osrednja (posto ti ostane fen i za drugi put i druge poslove), brzina srednja, moras da vodis racuna da ne istopis jos nesto osim farbe, isparenja nisu bas najzdravija (ali daleko neznije nego hemija).
Smirgla: jeftina, traje do besvesti i nazad, posle treba cistiti prasinu, a ni ona nije bas zdrava.
Ja se najcesce odlucujem za fen, nekako mi je optimalan.
Ako se farba drzi dobro, onda samo lagano prebrusi sve nekom finijom smirglom. Tamo gde git treba da "uhvati", obavezno osmirglaj malo grubljom.
E sad, ostaje pitanje kako ce da ti se "trpe" hemije. Ako mozes, probaj prvo na nekom manje vidljivom mestu.
-
- Samostalni majstor
- Posts: 166
- Joined: 17 Sep 2008 17:00
- Contact:
Prvo sto trebas da uradis je da izkitujes nekim kvalitetnim kitom spojeve,vodeci se da kit mora biti elastican,sacekas da se osusi obrosis kitovanu povrsinu sa 180 papirom i ujedno i sve ostale povrsine sa 320.pazi ostale povrsine je bitno da se povrsinski obruse,samo toliko da se ukloni necistoca,t,j da se skine zastitni film starog laka,kako bih novi dobro nalegao.Znaci nikakvo detaljno brusenje do mdf,fen nikako.Kad to odradis,naneses tanak sloj temeljnog laka PU,malo vise na kitovane povrsine.Sacekas da se propisno osusi i onda brusenje 400.otprasivanje i nanosenje zavrsnog laka.Ako jos treba sta tu sam.
-
- Samostalni majstor
- Posts: 166
- Joined: 17 Sep 2008 17:00
- Contact:
Razumio sam ja njega i kad je napisao " sta mi preporucujete ",pa sam nasao za slobodno da preporucim poliuretanske boje,koje su u ovoj situaciji najbolje resenje,koje mogu na nitro boju a ispunjavaju standarde koji su potrebni za farbanje zvucnika.Nije bas da se skida-brusi-otvara povrsinski sloj medijapana,ni tom granulacijom.Ovde su problem spojevi,koji nisu bili odradjeni kako treba.Ja bih predlozio Tec-7 koji je dobar za fleksibilno lijepljenjei dihtovanje,koji podnosi vibracije,dugo vremena ostaje fleksibilan i koji ocvrcava bez skupljanja sto je veoma bitno.Tec-7 se moze naci u dobro opremljenim radnjama.
Salchi-ciro, jel to ovaj lepak http://www.novatech.be/index.php?st=pro ... c7&taal=en ?
Sto se tice lepka za zvucnicku kutiju, na SM-3 koristili smo Titebond III, spojevi su (svi) "na ger" (sve se sklapa odjednom!), MDF 28mm, svaki kabinet ima i 44 keksa. Za stezanje je korisceno 10 traka za stezanje, svaka sa deklarisanim maksimalnim opterecenjem od 200kg, stezane su skoro do pucanja (svaka ponaosob), i lepak/vazduh je najvecim delom izlazio iz spojeva.... jos toliko traka bi bilo dobro imati sledeci put... realno me je iznenadila sila koju moram primeniti da bi isterao lepak i vazduh napolje, i priljubio ivice tik jednu uz drugu.
Lakiranje smo radili usluzno, kod majstora koji se time bavi, covek se napatio (samo kabinet je veoma tezak!), jer inace ne lakira sastavljene stvari, nego mu je najlakse sastavne elemente posebno lakirati (rekao mi je da stolari obicno tako i rade... prvo lakiraju pa posle lepe ako lepe). Naravno, ja moram sve zalepiti i proveriti da li dihtuje pa onda lakirati... tako da je nemoguce prvo lakirati elemente.. iako bi tako ispalo bolje.... inace, lakirano je sa PU lakom (celokupan proces mi je nepoznat, lakirer je inace bivsi stolar...)
Posle godinu dana ozbiljne eksploatacije nikave pukotine nisu nastale.
Navodim ovu pricu, zato sto kod nekih konstrukcija zvucnika kao sto je ova opisana "mrcina"... nije jednostavno isterati lepak iz spojeva, cak i ako je gust kao standardni stolarski lepak. Ocekujem da je Tec-7 gusci od obicnog lepka za drvo.... i to moze da bude ozbiljan problem. Pri tom, kod zvucnika se ocekuje da je spoj izmedju stranica CVRST, a ne elastican, jer mu to menja ponasanje i proracun u nekim ekstremnim slucajevima (debeo sloj [elasticnog] lepka).
E da... "mrcina"
:

Sto se tice lepka za zvucnicku kutiju, na SM-3 koristili smo Titebond III, spojevi su (svi) "na ger" (sve se sklapa odjednom!), MDF 28mm, svaki kabinet ima i 44 keksa. Za stezanje je korisceno 10 traka za stezanje, svaka sa deklarisanim maksimalnim opterecenjem od 200kg, stezane su skoro do pucanja (svaka ponaosob), i lepak/vazduh je najvecim delom izlazio iz spojeva.... jos toliko traka bi bilo dobro imati sledeci put... realno me je iznenadila sila koju moram primeniti da bi isterao lepak i vazduh napolje, i priljubio ivice tik jednu uz drugu.
Lakiranje smo radili usluzno, kod majstora koji se time bavi, covek se napatio (samo kabinet je veoma tezak!), jer inace ne lakira sastavljene stvari, nego mu je najlakse sastavne elemente posebno lakirati (rekao mi je da stolari obicno tako i rade... prvo lakiraju pa posle lepe ako lepe). Naravno, ja moram sve zalepiti i proveriti da li dihtuje pa onda lakirati... tako da je nemoguce prvo lakirati elemente.. iako bi tako ispalo bolje.... inace, lakirano je sa PU lakom (celokupan proces mi je nepoznat, lakirer je inace bivsi stolar...)
Posle godinu dana ozbiljne eksploatacije nikave pukotine nisu nastale.
Navodim ovu pricu, zato sto kod nekih konstrukcija zvucnika kao sto je ova opisana "mrcina"... nije jednostavno isterati lepak iz spojeva, cak i ako je gust kao standardni stolarski lepak. Ocekujem da je Tec-7 gusci od obicnog lepka za drvo.... i to moze da bude ozbiljan problem. Pri tom, kod zvucnika se ocekuje da je spoj izmedju stranica CVRST, a ne elastican, jer mu to menja ponasanje i proracun u nekim ekstremnim slucajevima (debeo sloj [elasticnog] lepka).
E da... "mrcina"


Last edited by boggy on 25 Apr 2009 00:35, edited 1 time in total.
Ako sam ja shvatio Ciru,kit je elastican da bi se lakse naneo i to nema veze sa lepkom.Lepljeni spoj ce drzati te ce drzati a uloga tog t7 je da popuni pore i sitne rupe a ne da lepi.A ti posle kad ga osmirglas finijom granulacijom i ofarbas nista se nece primetiti.
Ja nisam koristio taj t7,a pri radu sa drugim kitovima (kod nas kazu u zargonu GIT),oni se posle nanosenj kad izgleda da je nanet dovoljno, prosto posle izvesnog vremena povuku,usahnu i moras opet rupe zapunjavati.
Aovaj izgleda nema to svojstvo,sto je dobro.
Opet kazem,nisam radio sa njim oa jemoguce da moj stav nije apsolutno merodavan.
Jednostavno,ja sam vase komentare ovako shvatio i dao svoje vidjenje.
Pozdrav!
Ja nisam koristio taj t7,a pri radu sa drugim kitovima (kod nas kazu u zargonu GIT),oni se posle nanosenj kad izgleda da je nanet dovoljno, prosto posle izvesnog vremena povuku,usahnu i moras opet rupe zapunjavati.
Aovaj izgleda nema to svojstvo,sto je dobro.
Opet kazem,nisam radio sa njim oa jemoguce da moj stav nije apsolutno merodavan.
Jednostavno,ja sam vase komentare ovako shvatio i dao svoje vidjenje.
Pozdrav!
Na ovaj deo sam mislio, konkretno, kad sam pisao.salchi-ciro wrote:....Ovde su problem spojevi,koji nisu bili odradjeni kako treba.Ja bih predlozio Tec-7 koji je dobar za fleksibilno lijepljenjei dihtovanje,koji podnosi vibracije,dugo vremena ostaje fleksibilan i koji ocvrcava bez skupljanja sto je veoma bitno.Tec-7 se moze naci u dobro opremljenim radnjama.
Last edited by boggy on 25 Apr 2009 00:57, edited 1 time in total.
-
- Samostalni majstor
- Posts: 166
- Joined: 17 Sep 2008 17:00
- Contact:
boggy pozdravljam,ja sam sa lakirerske strane to objasnjavao,sto znaci da nisam uzmimao u obzir stolarske-majstorske radnje prilikom sastavljanja kutija,racunam da je to odradjeno kako treba,keksanjem,tiplovanjem,srafanjem,lepljenjem i sl.Taj Tec-7 sam predlozio sto radim povremeno sa njim gde su ti ekstremni slucajevi i nije me izdao.Mozda je malo i skup u odnosu na ostale,ali sta je 10 eurica za jednu kartusu.