Page 23 of 26

Posted: 26 Feb 2018 20:01
by BR
Tesko da moze, posto sam ja narucivao lim. Moram da preturim papire da vidim oznaku, mislio sam da imam u mailovima, ali izgleda da nemam.

Ako se dobro secam, CK101 u poboljsanom stanju, tj vec okaljen, na 54 HRC.

Posted: 26 Feb 2018 20:54
by mario99
a gdje si ga naručivao

Posted: 26 Feb 2018 21:35
by BR
U Srbiji, u jednoj veleprodaji koja ga ima sa vremena na vreme. Imas i minimum kolicine koji moras da uzmes, koji bas i nije mali ako se u obzir uzme koliko malo ti treba za testeru.

Posted: 26 Aug 2018 11:24
by mbole
Jos jedan noz, ovog puta bajonet od austrougarske M1895, dodeljen bugarskoj vojsci, otet negde tokom I sv. rata...
Nazalost neko se nekad "igrao", pa mu je odsekao alku za kacenje na pusku, tako da nije imalo smisla raditi restauraciju (a i nije nesto isplativo, posto je napravljen u milionima komada, pa je jeftin). Covek ciji je, je zeleo samo da se naprave nove korice, i "malo dotera" :)

Ovako je izgledao kad je stigao, i to "malo doterivanja" nije bas moguce.


Image Image Image Image

Nakon temeljnog ciscenja od rdje, ponovo je bruniran (formira se tanak fin sloj rdje, skuva, ocetka jako finom celicnom cetkicom, pa u krug dok se ne dobije zeljena boja). Ostavljene su dublje "rupe" od rdje, malo da bi se koliko toliko sacuvala autenticnost, malo sto da je sve skinuto, ne bi ostalo bas mnogo toga.

Image Image Image Image


Na kraju napravljene korice od stabilisanog bagrema, nove nitne (nitne su od eksera, podloske za njih su originalne), sve sklopljeno...

Image Image Image

Posted: 26 Aug 2018 11:27
by -NIKOLA-
Svaka čast profestore :skool: :skool: :skool:

Posted: 26 Aug 2018 11:33
by mbole
Izvezbao sam se na onom tvom, pa sad radim brze. Ovaj je dosao do mene u septembru prosle godine :)

Posted: 26 Aug 2018 11:37
by mbole
Eh da... jedna stvar za koju mi je krivo sto nisam uspeo da odradim je da razradim mehanizam bajoneta. Dva meseca sam ga grejao i mazao raznim penetrirajucim uljima, kuckao... i ni da makne. Mozda bi na kraju uspelo, da sam se mlatio jos mesec-dva, ali coveku to nije bilo bitno, a ovo je bas "zakovalo".

Posted: 26 Aug 2018 12:25
by radenko
bole super si to odradio! :prsgore: :skool:

Posted: 27 Aug 2018 08:40
by -NIKOLA-
Ček dok iskopam još neki nož negde :smejanje:

Posted: 29 Aug 2018 11:59
by momirz
PItanje vidim da ovde na nekoliko mesta pominjes stabilisano drvo. Bagrem u poslednjem slucaju.
Mozes li da kazes kako radis. Vidjao sam na nekoliko mesta ali je sve van, niko ovde. Gde uzimas i koju smolu koristis?
Gde si nabavio ili si pravio pumpu?

Posted: 29 Aug 2018 20:29
by mbole
Smolu mi je doneo brat iz Ceske. Jatapol (ne znam sta bi nekome palo napamet kad bi se na carini pojavila "akrilna smola", verovatno bi mislili da pravim oruzje masovnog unistenja, i tenutno me uapsili :)).
Pumpa je za gume od moskvica, prevrnuta gumica, izvadjen njen nepovratni ventil i stavljen drugi na crevo u obrnutom smeru.
Vakum komora je matori debelozidni aluminijumski ekspres lonac, kome su odfikarene rucke i malo prebrusena gornja povrsina.
Poklopac na loncu ploca od 25mm pleksiglasa.
Dihtung napravljen od acetat silikona (kupatilskog), skroba i boje za kolace.
Vakummetar kupljen (iskreno ne secam se vise od koje firme, cini mi se da je iz Subotice).
Ventili, crevca... kupljeni u Dinagentu.

U toj konfiguraciji mogu da "rucno" nadrukam oko -0.85 bara, uz malo (khm.... malo vise) znojenja.\
Grunf sistem, al radi :)

Ovo zadnje sam nosio celu skalameriju kod drugara koji ima vakum pumpu za frigomehanicare (pravljenu), i skinula je na oko -0.96, sto je vec jako dobro. U sustini i 0.85 ce odraditi posao, al mora bas dugo da se ceka.

Mnogo veci problem je temperatura pri polimerizaciji. Rerna jednostavno nije dovoljno precizna. Pa sam radio "metodom uzaludnih pokusaja", to jest zanisanis neku temperaturu u rerni pa gledas dal je polimerizovalo, pa ako nije podignes... Pri tom, treba puno vremena da cela zapremina drveta postigne datu temperaturu (oko 100 stepeni), posto je drvo prilicno dobar izolator.
Drugar ima i kalionicku pec, koja bi trebalo da je precizna u pola stepena, al joj je bas to vece palo napamet da se malo glupira, i masi zadatu temperaturu za 30-tak stepeni. Pa smo se dovijali sa digitalnim termometrom.
Prosto resenje je da se drzi u kljucaloj vodi.

Posted: 29 Aug 2018 22:33
by momirz
Gledao sam puno ozbiljnih resenja i onda video jednu probu na siromasan nacin :) covek bas i koristi Jatapol smolu.

https://www.youtube.com/watch?v=0fnxuxanhlA

Meni vise treba da probam bojenje celom zapreminom (akoholno acetonski vodom rastvorivih boja) naravno da i smola ako se nekako nadje kod nas.

Posted: 29 Aug 2018 23:19
by mbole
Mislim da to bez problema mozes sa preradjenom rucnom pumpom za gume (ili noznom jos bolje).
Smola je iako prilicno retka i dalje gusca od recimo firnajza, koji prodje bez ikakvih problema.

Video... ponesto mi tu bas ne pije vodu.
1. Jatapol polimerise na oko 98 stepeni. Ovaj ga drzi izmedju 80 i 90. A ni boja ne odgovara, ovaj koji sam ja dobio je bio blago zuckast, nije providan ko voda. Sad je naravno dosta tamniji posto je pokupio kojesta iz dascica koje su potapane u njega, ali pricam o novoj neotvorenoj flasi.
2. Nisam bas siguran da poklopac od tegle moze da izdrzi iole pristojan podpritisak. OK, cekao je 24h, sto verovatno znaci da je podpritisak bio mali. Uporedi uvijanje poklopca pri testu "na suvo" i pri stvarnom potapanju daske. Po svakoj logici isao bih bar do istog nivoa, a njemu se poklopac mnogo manej uvija dok je daska unutra.
3. Nivo smole ne sme da padne ispod nivoa na kome je najvisa tacka daske. Naknadno dolivanje je "ajmo iz pocetka".
4. Koliko vremena je potrebno da mehurici prestanu da izlaze iz daske, najmanje toliko posle treba drzati dasku potopljenu u smoli da bi je "uvukla" (vazduh je daleko redji od smole koja treba da ga zameni).

E sad... jatapol ima dve vrste smole, jedna je nesto sa epoksijem... tu nisam probao, mozda su njene karakteristike drugacije.

Zaboravih...
25mm pleksiglas se uvije za skoro 2mm na sredini na oko -0.8bara (precnik serpe je oko 25cm)
Nekako mi sasavo da se poklopac od tegle debeo ni milimetar ne zguzva ko sarmica na iole pristojnom podpritisku. Ok, manji je precnik, al ni 25mm nisu naivni.

Posted: 30 Aug 2018 00:18
by ZASto
@mbole:
Vakuum se meri u barima, ali ne sa predznakom - (minus).
Ne postoji negativan pritisak.
To što je napisano na manometru, k'o i na tarabi. https://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit)
Vakuum se, generalno meri u milibarima ili u torr-ima (mmHg, i naravno u mikronima).

Na primer, uljne rotacione pumpe postižu vakuum reda 5*10-2 mbar (minus i dvojka su eksponent

Posted: 30 Aug 2018 08:46
by mbole
Zavisi u odnosu na sta meris :)
Gde pise da moja nula mora da bude na 0 bara? Mogu da je izaberem kako ja hocu i gde je meni zgodno.

Taj minus je u odnosu na trenutni atmosferski pritisak (upravo to se meri i to pokazuje vakummetar), sto u sustini i jeste ono sto ti treba, posto je atmosferski ono sto ce da "ugura" smolu u dasku. Inace, kad bi merio apsolutni, morao bi da preracunavas koliko si stvarno dobio racunajuci koliki je trenutni atmosferski.

Ne postoji ni negativna temperatura, pa je svi mi ipak koristimo, i iskazujemo u celzijusima, gde je nula pomerena onako kako je nama zgodno, posto bi bilo malo sasavo da cujes na dnevniku kako ce danas biti 298 stepeni, ili da je za januar predvidjeno da bude 263 :)