Podesavanje geometrije stonog cirkulara Einhell TKS 1500 ECO
Nisam Munjo. "Zaljubio" sam se u POWERPLUS cirkularcic sa cvrstom aluminiumskom plocom i kupio ga a zatim u njega ugradio onaj motor kupljen u Einhellu. Mislim da ce me ovaj put zena definitivno ubiti. Kad se slegne prasina pricacu ti sve sto je vazno i interesantno. Npr. ta ploca je od segmenata i naravno moze da se skida svaki segment posebno s`tim da onaj sredisnji za koji je zakacen motor ostane na mestu. To je bitno jer se dobijaju dva otvora kroz koje se moze pomerati nosac motora (posto se otpuste ona 4 famozna imbus vijka) i tako nastelovati list u odnosu na slot ili firung. Kad se to podesi zalegnes ispod kao pod auto i stegnes imbuse i to je to.munja wrote:faber, si dovršio preinaku cirkulara? si ostavio original gornju (radnu) površinu cirkulara ili si ju mijenjao?
pitam pošto bi ja svoju mijenjao, pa sam razmišljao da stavim od iverice koja ima onaj bijeli premaz na sebi (laminat?)
Pozdrav
:skool:
Munjo video sam jos juce tvoju poruku ali nisam znao sta odmah da ti odgovorim. Mislim da je najbolje da ti kazem sta su bili moji razlozi da kupim ovaj POWERPLUS.
1. On ima plocu od profilisanog aluminijuma koja ima potrebnu krutost i kao i Einhell dva paralelna slota koja su meni veoma bitna zbog pomagala za poprecno secenje kao i za postavljanje raznih dodataka.
2. Kuciste mu je celo od lima a ne samo prednja i zadnja strana.
E sad sta je jos tu dobro kod te ploce.
Ona je sastavljena od 4 dela. Nazovimo ih dva unutrasnja i dva spoljasna s tim da je u centru list-secivo.
Svaki od njih moze da se skine pojedinacno osim levog unutrasnjeg jer je za njega zakacena osovina koja drzi sklop nosaca motora i sam motor slicno kao kod Einhella sa tri plocice koje se srafe za plocu. Kada skines desni unutrasnji deo a moras da ga skines radi postavljanja ili zamene lista vidi se lepo nosac motora. Takodje se vidi i druga strana nosaca motora kada se skine levi spoljni deo. Ova mogucnost da se vidi nosac motora je bitna zbog stelovanja polozaja lista. Naime kada se prethodno otpuste cuvena cetiri imbus vijka moze se lepo kroz dobijene otvore rukama pomerati nosac motora sa listom na mestu i pratiti polozaj (paralelnost, udaljenost) lista u odnosu na deo ploce za koji je zakacen nosac-motor. Kada se svi delovi ploce vrate na mesto list je paralelan sa plocom u celini i samim tim sa slotovima.
Ovde bih posebno naglasio da se stelovanje polozaja lista-seciva kod cirkularcica sa ovakvom segmentnom alu plocom vrsi JEDINO pomocu cetiri imbus vijka i pomocu vijaka koji fiksiraju sam motor za nosac dok se kod cirkularcica sa monolitnom plocom od celicnog lima stelovanje polozaja lista-seciva (kao sto je tvoj Einhell) vrsi pomocu polozaja tri para plocica koje drze osovinu nosaca za plocu.
Meni ovaj sistem cini stelovanje mnogo laksim i efikasnijim.
Sada se vracam na tvoju ideju o novoj ploci koja je i mene, secas se sigurno, vrlo ozbiljno opsedala. Razmisljao sam: pravicu novu plocu, materijal iverica, sper, MDF cak sam razmisljao o hrastovoj ploci. Dobicu krutost i idealno ravnu povrsinu. Nemam slotove a bez njih nikako. OK kod majstor Vlade da izvuce glodalicom zljebove u koje cu ubaciti U profil od aluminijuma. Resena stvar. Ali taj materijal za plocu je debeo 20-ak mm. Ne dopada mi se 70 mm - 20 mm = 50 mm. Znaci dubina rezanja bi bila svedena sa 70 na 50 mm. Bilo bi bolje da stavim plocu od celicnog lima minimum 4 mm cime se obezbedjuje krutost i ravna povrsina a dubina secenja spada na samo 66 mm. To je prava stvar. E, a slotovi? Kako njih uglaviti u tako tanku plocu? Prosto nikako bez komplikovanih zavarivackih zahvata u kombinaciji sa nekakvim kutijastim celicnim profilima sa vrlo neizvesnim ishodom po pitanju neophodne paralelnosti i ravne povrsine.
"U predvecerje, iznenada, ni od kog iz dubine gledan, pojavio se ponad grada oblak jedan." Dobrisa Cesaric
Sta da ti kazem, stolari su poetske duse.
Vracamo se na prozu:
U predvecerje iznenada od mnogih na Limundu gledan pojavio se ispred mene cirkularcic jedan. Sta da ti kazem, ljubav na prvi pogled. Kako sam samo patio kad sam citao opis DIPLMAJSTORA njegovog Einhella new generation sa radnom plocom od profilisanog Al.
Dakle vidim ja taj POWERPLUS cirkular i kazem sebi "ovaj je tvoj i boziji". I bi tako. Kupim ga ja kao neispravnog za 40 eura. Stigne nova igrackica, stavim ga na sto u sred kancelarije sto je moju zenu naravno "odusevilo". Rasturim ga na brzaka da stavim onaj Einhellov novi motor. Sve radi ko sat. Sad da vidimo sta ne valja na tom motoru od POWERPLUS cirkulara. Otvorim poklopce cetkica one upolovacene, da ih zamenim novim, nece da udje jedna cetkica skroz. Zapinje u lezistu. Ja to malo "procackam" spakujem i onako gole zice gurnem u uticnicu. Bingo! Radi "neispravni" motor.
Munjo da se razumemo POWERPLUS nije nikakva klasa u odnosu na Einhell. To je belgijska trgovacka marka firme Varo za ciji racun to prave u PRC kao sto radi i Einhell. Na mom Einhellu koji je dosao iz Nemacke je cak lepo pisalo Made in PRC.
Svasta sam ti ovde napisao a nisam siguran koliko ce koristiti. Ipak nece stetiti a sto nije stetno nije ni nekorisno. Ziveli :skool:
P.S. Idi na sajt Limundo http://www.limundo.com/ naravno pravac Masine i Alati. Razgledaj mozda nesto nadjes interesantno. Ako nista drugo videces cene pa uporedi sa cenama na slicnim sajtovima u Hrvatskoj.
1. On ima plocu od profilisanog aluminijuma koja ima potrebnu krutost i kao i Einhell dva paralelna slota koja su meni veoma bitna zbog pomagala za poprecno secenje kao i za postavljanje raznih dodataka.
2. Kuciste mu je celo od lima a ne samo prednja i zadnja strana.
E sad sta je jos tu dobro kod te ploce.
Ona je sastavljena od 4 dela. Nazovimo ih dva unutrasnja i dva spoljasna s tim da je u centru list-secivo.
Svaki od njih moze da se skine pojedinacno osim levog unutrasnjeg jer je za njega zakacena osovina koja drzi sklop nosaca motora i sam motor slicno kao kod Einhella sa tri plocice koje se srafe za plocu. Kada skines desni unutrasnji deo a moras da ga skines radi postavljanja ili zamene lista vidi se lepo nosac motora. Takodje se vidi i druga strana nosaca motora kada se skine levi spoljni deo. Ova mogucnost da se vidi nosac motora je bitna zbog stelovanja polozaja lista. Naime kada se prethodno otpuste cuvena cetiri imbus vijka moze se lepo kroz dobijene otvore rukama pomerati nosac motora sa listom na mestu i pratiti polozaj (paralelnost, udaljenost) lista u odnosu na deo ploce za koji je zakacen nosac-motor. Kada se svi delovi ploce vrate na mesto list je paralelan sa plocom u celini i samim tim sa slotovima.
Ovde bih posebno naglasio da se stelovanje polozaja lista-seciva kod cirkularcica sa ovakvom segmentnom alu plocom vrsi JEDINO pomocu cetiri imbus vijka i pomocu vijaka koji fiksiraju sam motor za nosac dok se kod cirkularcica sa monolitnom plocom od celicnog lima stelovanje polozaja lista-seciva (kao sto je tvoj Einhell) vrsi pomocu polozaja tri para plocica koje drze osovinu nosaca za plocu.
Meni ovaj sistem cini stelovanje mnogo laksim i efikasnijim.
Sada se vracam na tvoju ideju o novoj ploci koja je i mene, secas se sigurno, vrlo ozbiljno opsedala. Razmisljao sam: pravicu novu plocu, materijal iverica, sper, MDF cak sam razmisljao o hrastovoj ploci. Dobicu krutost i idealno ravnu povrsinu. Nemam slotove a bez njih nikako. OK kod majstor Vlade da izvuce glodalicom zljebove u koje cu ubaciti U profil od aluminijuma. Resena stvar. Ali taj materijal za plocu je debeo 20-ak mm. Ne dopada mi se 70 mm - 20 mm = 50 mm. Znaci dubina rezanja bi bila svedena sa 70 na 50 mm. Bilo bi bolje da stavim plocu od celicnog lima minimum 4 mm cime se obezbedjuje krutost i ravna povrsina a dubina secenja spada na samo 66 mm. To je prava stvar. E, a slotovi? Kako njih uglaviti u tako tanku plocu? Prosto nikako bez komplikovanih zavarivackih zahvata u kombinaciji sa nekakvim kutijastim celicnim profilima sa vrlo neizvesnim ishodom po pitanju neophodne paralelnosti i ravne povrsine.
"U predvecerje, iznenada, ni od kog iz dubine gledan, pojavio se ponad grada oblak jedan." Dobrisa Cesaric
Sta da ti kazem, stolari su poetske duse.
Vracamo se na prozu:
U predvecerje iznenada od mnogih na Limundu gledan pojavio se ispred mene cirkularcic jedan. Sta da ti kazem, ljubav na prvi pogled. Kako sam samo patio kad sam citao opis DIPLMAJSTORA njegovog Einhella new generation sa radnom plocom od profilisanog Al.
Dakle vidim ja taj POWERPLUS cirkular i kazem sebi "ovaj je tvoj i boziji". I bi tako. Kupim ga ja kao neispravnog za 40 eura. Stigne nova igrackica, stavim ga na sto u sred kancelarije sto je moju zenu naravno "odusevilo". Rasturim ga na brzaka da stavim onaj Einhellov novi motor. Sve radi ko sat. Sad da vidimo sta ne valja na tom motoru od POWERPLUS cirkulara. Otvorim poklopce cetkica one upolovacene, da ih zamenim novim, nece da udje jedna cetkica skroz. Zapinje u lezistu. Ja to malo "procackam" spakujem i onako gole zice gurnem u uticnicu. Bingo! Radi "neispravni" motor.
Munjo da se razumemo POWERPLUS nije nikakva klasa u odnosu na Einhell. To je belgijska trgovacka marka firme Varo za ciji racun to prave u PRC kao sto radi i Einhell. Na mom Einhellu koji je dosao iz Nemacke je cak lepo pisalo Made in PRC.
Svasta sam ti ovde napisao a nisam siguran koliko ce koristiti. Ipak nece stetiti a sto nije stetno nije ni nekorisno. Ziveli :skool:
P.S. Idi na sajt Limundo http://www.limundo.com/ naravno pravac Masine i Alati. Razgledaj mozda nesto nadjes interesantno. Ako nista drugo videces cene pa uporedi sa cenama na slicnim sajtovima u Hrvatskoj.
napiča ga ti prijatelju, svaka čast 
kaj se tiče tog powerplusa, snimio sam ja u Bauhausu Toolson cirkular, koji je tada bio 100tinjak eurića skuplji od ovog einhella, ali kao, to je neprovjereno itd... (iako imam toolson ger i prezadovoljan sam s njim, osim lista pile naravno
)
postoje dva modela, obični mali i jedan veći, taj veći (i skuplji) mi se baš doima kao jako ozbiljna mašina u odnosu na einhella, sve se razmišljam pojesti govno, bacit einhella u oglas i pravac po toolsona.
kaj se tiče moje gornje ploče, ja bi nekako napravio utore s donje strane da ne gubim na visini, tj, barem ne 20mm.
ovo kaj gledam po oglasnicima, to mi je sve debelo preskupo, nemogu si priuštiti cca 1000eura za cirkular ili takve neke cifre, zato aktam tog toolsona

kaj se tiče tog powerplusa, snimio sam ja u Bauhausu Toolson cirkular, koji je tada bio 100tinjak eurića skuplji od ovog einhella, ali kao, to je neprovjereno itd... (iako imam toolson ger i prezadovoljan sam s njim, osim lista pile naravno

postoje dva modela, obični mali i jedan veći, taj veći (i skuplji) mi se baš doima kao jako ozbiljna mašina u odnosu na einhella, sve se razmišljam pojesti govno, bacit einhella u oglas i pravac po toolsona.
kaj se tiče moje gornje ploče, ja bi nekako napravio utore s donje strane da ne gubim na visini, tj, barem ne 20mm.
ovo kaj gledam po oglasnicima, to mi je sve debelo preskupo, nemogu si priuštiti cca 1000eura za cirkular ili takve neke cifre, zato aktam tog toolsona

- Mashinovodja
- Dodavač alata
- Posts: 1
- Joined: 28 Aug 2009 09:30
- Location: Beograd (Zemun)
I ja sam (ne)srećni vlasnik Einhellovog stonog cirkularaTKS 1500 ECO. Ubedljivo najgori komad đubreta koji imam u radionici. Ali tako mi i treba, kad sam prekršio pravilo koje se toliko puta u praksi pokazalo kao ispravno "jeftin alat tačno toliko i vredi - malo!" Ali naleteo sam na neku rasprodaju u Metrou pa sam ga kupio sasvim neplanirano i na brzaka za nekih 110 EUR, kad su slični cirkulari bili u drugim prodavnicama nekih 150-180 EUR. Posle sam zažalio više nego jedanput, ali sad šta je tu je, izgleda da sam bacio 110 EUR.
Proučio sam priloge na ovu temu od početka, ali čini mi se da iako je cirkular isti, moj problem nije sasvim isti (u stvari, ne znam u čemu je problem):
Kad provučem dasku, ne uspevam da dobijem rez paralelan s ivicom kojom sam vodio dasku. Kraći komadi, do otprilike 60 cm, još kako-tako, ali ako hoću da razrežem dasku dužu od 90cm, obavezno imam razliku u paralelizmu ivica od nekih 3-4 mm! Cirkular nije neka superprecizna mašina, ali ovo mi se ipak čini previše.
U početku je bilo još gore, ali sam primetio da je onaj komad pleha iza lista testere (mislim da se to zove razdvojni klin) pomeren u odnosu na list. Razmontirao sam testeru i ubacio dve podloške ispod pleha tako da je sad u liniji sa listom testere (koliko mogu da vidim).
Međutim, tako sam problem samo ublažio, ali nisam ga rešio. Vodilica (firung) već na prvi pogled izgleda slabunjavo, pa sam pomislio da se možda previše savija na suprotnom kraju pošto je vođena na samo jednom kraju (uzgred, zašto samo vrlo skupe testere imaju vodilice koje su vođene na oba kraja, nije to ni neka mudrost, ni komplikacija, ni skupo?). Tačno je da se suprotni kraj malo savija, ali nije problem da se taj kraj blokira pomoću stege i komada drveta. Kad priljubim vodilicu do lista testere, izgleda paralelna s njim, barem koliko mogu da vidim ovako "na oko". Ne znam kako bih precizno izmerio rastojanje od vodilice do lista testere.
Kad režem dasku u nekom trenutku postaje vidljivo da, koliko god da ja pazim i držim je čvrsto uz vodilicu, daska se polako ali sigurno odvaja od vodilice i pomera ulevo, da bih na kraju dobio ivice koje nisu paralelne.
Pomislio sam da možda ležajevi testere imaju suviše lufta pa se list iskrivi u toku rezanja, ali nije to. List se na pritisak pomalo bočno savija, ali pretpostavljam da je to normalno, naročito ako je tanak i/ili od čelika nedovoljnog kvaliteta. Originalni list testere ne izgleda baš impresivno, viđao sam bolje.
Nisam stolar po struci pa ne isključujem mogućnost da radim nešto kako ne treba. Ja radim otprilike ovako: dovedem dasku blizu ruba testere, ispod štitnika, levom rukom je držim priljubljenu uz vodilicu, desnom guram dok mi ruka ne dođe u blizinu lista, a onda nastavljam s guračem dok cela daska ne prođe. Ako u ovome negde grešim, recite mi.
Ali ako nije do mene, šta bi još moglo da bude? Ja sam presušio sa idejama (a i s parama za nov cirkular), pa bi mi jako dobro došla svaka pomoć.
Unapred hvala.
Proučio sam priloge na ovu temu od početka, ali čini mi se da iako je cirkular isti, moj problem nije sasvim isti (u stvari, ne znam u čemu je problem):
Kad provučem dasku, ne uspevam da dobijem rez paralelan s ivicom kojom sam vodio dasku. Kraći komadi, do otprilike 60 cm, još kako-tako, ali ako hoću da razrežem dasku dužu od 90cm, obavezno imam razliku u paralelizmu ivica od nekih 3-4 mm! Cirkular nije neka superprecizna mašina, ali ovo mi se ipak čini previše.
U početku je bilo još gore, ali sam primetio da je onaj komad pleha iza lista testere (mislim da se to zove razdvojni klin) pomeren u odnosu na list. Razmontirao sam testeru i ubacio dve podloške ispod pleha tako da je sad u liniji sa listom testere (koliko mogu da vidim).
Međutim, tako sam problem samo ublažio, ali nisam ga rešio. Vodilica (firung) već na prvi pogled izgleda slabunjavo, pa sam pomislio da se možda previše savija na suprotnom kraju pošto je vođena na samo jednom kraju (uzgred, zašto samo vrlo skupe testere imaju vodilice koje su vođene na oba kraja, nije to ni neka mudrost, ni komplikacija, ni skupo?). Tačno je da se suprotni kraj malo savija, ali nije problem da se taj kraj blokira pomoću stege i komada drveta. Kad priljubim vodilicu do lista testere, izgleda paralelna s njim, barem koliko mogu da vidim ovako "na oko". Ne znam kako bih precizno izmerio rastojanje od vodilice do lista testere.
Kad režem dasku u nekom trenutku postaje vidljivo da, koliko god da ja pazim i držim je čvrsto uz vodilicu, daska se polako ali sigurno odvaja od vodilice i pomera ulevo, da bih na kraju dobio ivice koje nisu paralelne.
Pomislio sam da možda ležajevi testere imaju suviše lufta pa se list iskrivi u toku rezanja, ali nije to. List se na pritisak pomalo bočno savija, ali pretpostavljam da je to normalno, naročito ako je tanak i/ili od čelika nedovoljnog kvaliteta. Originalni list testere ne izgleda baš impresivno, viđao sam bolje.
Nisam stolar po struci pa ne isključujem mogućnost da radim nešto kako ne treba. Ja radim otprilike ovako: dovedem dasku blizu ruba testere, ispod štitnika, levom rukom je držim priljubljenu uz vodilicu, desnom guram dok mi ruka ne dođe u blizinu lista, a onda nastavljam s guračem dok cela daska ne prođe. Ako u ovome negde grešim, recite mi.
Ali ako nije do mene, šta bi još moglo da bude? Ja sam presušio sa idejama (a i s parama za nov cirkular), pa bi mi jako dobro došla svaka pomoć.
Unapred hvala.
mislim da ti nije dobro poštelan list, odnosno nije paralelan sa firungom i sa bočnim slotovima.
odaberi jedan zub i čim preciznije ga izmjeri na jednoj kranjoj točki od ruba slota (skroz dignuta pila), onda ga okreni na drugu krajnju točku i opet izmjeri. mjerenja bi trebala biti identična.
ja sam svoj uspio dobiti na pola milimetra razlike. s tim da kod mene je problem što mi gornja ploča cirkulara nije nimalo ravna, zato ju i želim promijeniti, tako da zasad mogu jedino sanjati o preciznim rezovima
npr. s jedne strane stola kad mjerim, list stoji točno pod 45, a kad mjerim drugu stranu stola nije pod 45
)
odaberi jedan zub i čim preciznije ga izmjeri na jednoj kranjoj točki od ruba slota (skroz dignuta pila), onda ga okreni na drugu krajnju točku i opet izmjeri. mjerenja bi trebala biti identična.
ja sam svoj uspio dobiti na pola milimetra razlike. s tim da kod mene je problem što mi gornja ploča cirkulara nije nimalo ravna, zato ju i želim promijeniti, tako da zasad mogu jedino sanjati o preciznim rezovima

npr. s jedne strane stola kad mjerim, list stoji točno pod 45, a kad mjerim drugu stranu stola nije pod 45

Sve shvatam, cak imam iskustava za izvoz ali to ne resava problem. Ovaj problem mogu da rese samo oni koje on direktno muci ili ih je mucio pa su ga resili. Nema pomoci od onih koji imaju Delte ili Elektra Beckum jer jednostavno ne znaju o cemu pricamo.Mashinovodja wrote:I ja sam (ne)srećni vlasnik Einhellovog stonog cirkularaTKS 1500 ECO. . .
Cuveni Niki (RIP) ni u jednom svom postu nije kukao nad stelovanjem lista a i zasto bi kad je to na njegovom cirkularu (Elektra Beckum PK 255) bilo fabricki omoguceno da korisnik lako uradi.
Ako je za utehu ceo stolarski svet na nasoj planeti kuka na "alate " koje su iz ovih ili onih razloga kupili jevtino ili su jednostavno PRC. Zovu ih "cheapy" sto bi mi mogli da nazovemo "jevtinjaci", "dzabaci", "sirotinjski" itd.
Opsti predlozi za resenje problema (ovde ce biti ponavljanja vec recenog od mnogih kolega sa SR ali ne smeta da bude ponovljeno) :
1. Originalni firung/granicnik/vodilicu za uzduzno secenje ZABORAVITI (citaj skinuti).
Napraviti novi po Biesemeyer principu. Evo korisnih sajtova:
http://home.comcast.net/~jaswensen/mach ... fence.html
(samo kao ideja)
http://sawdust.online.fr/Project/RipFen ... pFence.php
(kompletno uputstvo)
http://joe.emenaker.com/Table-Saw%20Fen ... 0Fence.htm
(kompletno uputstvo)
http://ibuildit.ca/Workshop%20Projects/ ... saw-1.html
(ovde je covek napravio na bazi rucnog cirkulara stoni cirkular od drveta, ali ono sto je bitno za problem firunga napravio je odlican i pouzdan firung)
2. Stelovanje paralelnosti/upravnosti
Kada je rec o Einhell TKS 1500 ECO paralelnost seciva/lista testere se postize samo pomocu tri vijka (slika na drugoj strani ove teme) koji drze osovinu nosaca za radnu plocu! Naime secivo/list se maksimalno digne, pomenuti vijci se olabave pa se ploca
pomera u zeljenom pravcu uz merenje rastojanja od slota do prednje i zadnje vidlive tacke na dignutom secivu/listu.
Kada se stelovanje zavrsi i list je paralelan sa slotovima moze da se desi da radna ploca ima vrlo cudan polozaj u odnosu na strane kucista (da ne bude paralelna, a i sta ocekivati od kucista koje ima dve strane od tanjusnog lima a dve od neke mlitave plastike) ali to nije bitno za kvalitet uzduznog secenja jer je firung povezan sa radnom plocom a ne sa kucistem. Zato i novi firung treba fiksirati za plocu a ne za kuciste.
Centricnost seciva u odnosu na prorez na plasticnom umetku moze da se postigne tako sto ce se olabaviti 4 vijka koji drze motor za nosac motora i pomeranjem levo ili desno dovesti secivo u zeljeni polozaj.
Ako nista od svega toga ne pomogne ostaju famozna cetiri imbusa pa treba i njih olabaviti i pomeranjem u zeljenom pravcu postici cilj. E ovo nije ni malo lako, naprotiv zahteva mnogo strpljenja i ponavljanja dok se ne postigne cilj.
Ja jos uvek radim na tome da nekako postignem to pomeranje na jednostavniji nacin jer na cirkularu POWERPLUS nije moguce postici paralelnost osim pomocu ta cetiri imbusa (za razliku od Einhella TKS 1500 ECO kod koga se to radi pomocu radne ploce).
Naravno sve sto budem uradio a pokaze se da je korisno objavicu na forumu.
Sto se tice opsteg popravljanja kvaliteta rada sa TKS 1500 ECO ima jos jedna stvarcica koja je prikazana na ovom sajtu:
http://www.popularwoodworking.com/video ... aw-upgrade
Iako nije bas detaljno mislim da moze da bude korisno jer se dobija solidna velika ravna radna ploca sa nekompletnim ali odlicnim firungom. Pogodnost je i to sto se sve da napraviti od drveta. Na crtezu se ne vide paralelni slotovi i firung je pricvrscen stegama ali to se da resiti. Sam autor u zavrsnoj recenici kaze: "radi daljeg poboljsanja vase nove radne ploce mozete da dodate slotove, lepljivu mernu traku duz prednje ivice i permanentni prihvat za firung cime stege postaju nepotrebne".
Munja je rekao: "mislim da ti nije dobro poštelan list, odnosno nije paralelan sa firungom i sa bocnim slotovima." Ako smem da kazem ja se potpuno slazem sa njegovim misljenjem. Dakle jedino sto ostaje to je stelovanje, stelovanje i stelovanje. To je dosta
mukotrpno kao sto rekoh ali kroz to smo manje vise svi prosli.
Na kraju bih posebno naglasio nesto sto smatram MNOGO VAZNIM.
Ovi cirkularcici su "cheapy" sto bi rekli ameri i njihova najslabija tacka su lezajevi.
TREBA menjati lezajeve. Ja cu to uraditi na svom novom motoru cirkulara iako nije skoro nista radio niti ce raditi do proleca (nemam ni garazu ni shupu vec radim u uskom dvoristu). Zamenicu znaci prakticno nove lezajeve, koje su ugradili u Kini, najskupljim koje mogu naci ovde. Uveren sam da ce to onemoguciti havariju motora zbog pregrevanja lezajeva.
Ne krijem se iza autoriteta ali svi smo mi skloni da mislimo: "ma nece mi se desiti takav belaj i sto ovaj uopste prica."
Zato podvlacim da i uvazeni mbole profesor misli isto!
Citiram: 'Ne bi bilo isto. Ta plastika se rastopila zato sto se lezaj grejao, a lezaj se grejao jer je bio najjeftiniji na trzistu".
Ziveli :skool:
:stolt: Znam Munjo znam opet sam ga razvukao
:skool: dobro si ovo razjasnio .
Mislim da sam i ja negdje napomenuo da je vodilica iliti firung najloiji dio ovog cirkulara , no mogu reći, maloprije sam ga ugasio :skratta: , da služi svrsi i da odradi posao
Mislim da sam i ja negdje napomenuo da je vodilica iliti firung najloiji dio ovog cirkulara , no mogu reći, maloprije sam ga ugasio :skratta: , da služi svrsi i da odradi posao

danas ne radim ništa, jer jučer nisam radio ništa, ... pa nisam završio !! ><((((º>.
http://img108.mytextgraphics.com/blinki ... b4f7ee.gif
http://img108.mytextgraphics.com/blinki ... b4f7ee.gif
neka si ga razvukao, ovo je odličan tutorial 
ja i dalje muku mučim sa svojim, i sve se više premišljam da ga prodam i uzmem toolsona. da li itko ima ikakva iskustva s njim? negdje ranije sam napisao da imaju dva modela, uži (jeftiniji) i širi (skuplji), mene ovaj skuplji zanima.
zaključio sam da je na mom cirkularu radna ploča totalno iskrivljena. s jedne strane lista je prema ploči točno 45, dok s druge nije
zato sam i razmišljao da napravim novu ploču, i sve ostalo, samo u principu da ostavim motor od einhella, ali mi se čini da je ovaj toolson ipak bolja investicija.

ja i dalje muku mučim sa svojim, i sve se više premišljam da ga prodam i uzmem toolsona. da li itko ima ikakva iskustva s njim? negdje ranije sam napisao da imaju dva modela, uži (jeftiniji) i širi (skuplji), mene ovaj skuplji zanima.
zaključio sam da je na mom cirkularu radna ploča totalno iskrivljena. s jedne strane lista je prema ploči točno 45, dok s druge nije

zato sam i razmišljao da napravim novu ploču, i sve ostalo, samo u principu da ostavim motor od einhella, ali mi se čini da je ovaj toolson ipak bolja investicija.
Koje je snage Toolson? Trazio po netu al bez uspeha no nije bitno; ako ima alumin. plocu to mi se svidja. Zato sam ja zgrabio Powerplus. Da li ces uzeti skuplji (siri) ili jevtiniji (uzi) to ti odredjujes odn. koliko ima novaca u dzepu. Po meni sve jedno, moze se napraviti prosirenje DIY. Bitna je radna ploca. Veruj mi da uliva poverenje spram Einhellove standardne od tankog lima. Samo napred.
:skool:ziveli
P.S. takodje je vrlo bitno sto ces mnogo lakse stelovati list
:skool:ziveli
P.S. takodje je vrlo bitno sto ces mnogo lakse stelovati list
e nisam siguran, mislim da je 1600 nili čak 1800W, al me ne držati za riječ.
na netu nema nigdje niš o njima kao da ne postoje.
uzeo bi širi zato što je osnovna ploča šira, ona proširenja su bolja nego kod einhella, ali svejedno bi ih micao i stavljao svoja proširenja.
sam cirkular je napravljen širi, masivniji, puno mi kvalitetnije izgleda od jeftinijeg, pogotovo nogari. (sad sam ga opisao ko da pričam o profi stroju
) )
sveukupno je bolji stroj od tog jeftinijeg, a razlika je cca 100 eura.
iskreno neznam kak je sa štelanjem lista, ali vjerujem da je jednostavnije nego na einhellu
na netu nema nigdje niš o njima kao da ne postoje.
uzeo bi širi zato što je osnovna ploča šira, ona proširenja su bolja nego kod einhella, ali svejedno bi ih micao i stavljao svoja proširenja.
sam cirkular je napravljen širi, masivniji, puno mi kvalitetnije izgleda od jeftinijeg, pogotovo nogari. (sad sam ga opisao ko da pričam o profi stroju

sveukupno je bolji stroj od tog jeftinijeg, a razlika je cca 100 eura.
iskreno neznam kak je sa štelanjem lista, ali vjerujem da je jednostavnije nego na einhellu
evo kako je fracuz frizirao portabl cirkular http://www.metabricoleur.com/t109-un-ch ... aison#p441