Problem sa preklopnom pilom!!!

Rad sa rucnim i stonim električnim alatima, iskustva
User avatar
Zvone
Precizni šegrt
Posts: 73
Joined: 01 Jan 2019 18:25
Location: Mostar

Post by Zvone »

Zainteresiran ovom problematikom otisao sam provjeriti na mojoj kakvo je stanje. Kolega Segrt ako sam dobro shvatio tebi je firung nekako iskrivljen znaci desna strana nije u ravnini sa lijevom?
Image
Znaci nije ti ovako ravno kao na ovoj slici? Ako je to problem vec odoka vidljiv, rjesenje je nositi strugaru da poravna firung i onda izvrsiti precizno ugađanje masine.
Tebi znaci stoji nekako ovako
Image
Kao ovdje kod mene. Ima li kod tebe ovaj neki jezicak metalni koji ne znam cemu sluzi osim da smeta? On kod mene izbija desni dio daske prema naprijed i javlja mi se ta situacija kao kod tebe. Ako ti je firung iskrivljen, bojim se da ces morati ravnati kod strugara lijevi dio prema desnom, pa da ti to ne bi poremetilo mogucnost preciznog stelovanja kasnije. Posto je makita u pitanju, ovdje je vjerojatno to nekome palo pa se iskrivio firung, mozda bi uspjelo da ga skines i probas nekako nategnuti desnu stranu prema lijevoj.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 15035
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Za to da je rez na pocetku pod 90 a na kraju nije, vidim dva moguca uzroka (mozda ima jos):
1. list testere koji je lose naostren pa "vuce" u jednu stranu.
2. da su pokrivljene vodjice (sipke), ako se to desava samo kada nije blokirano pomeranje po njima. Mada... onda bi trebalo da glavi pri pomeranju duz sipki.
User avatar
78L05
Majstor početnik
Posts: 115
Joined: 02 Apr 2013 13:28
Location: Virovitica

Post by 78L05 »

Prijašnji vlasnik je nečim oštetio desni krak firunga tako da ga je na samom dnu (koji gleda prema glavnoj ploči) nazubio oko 0,5 mm. Materijal se dakle KLACKA kad se postavi preko lijevog i desnog kraka firunga i tu je prva greška. Novi firung košta cca 50 € u DeWalt servisu. Druga opcija je to poravnat kod nekog tokara, na što vjerojatno neću ići jer će trebati poravnati i gornje izvlačne šipke. Znači novi dio i novih 50 €.
Druga greška je rashodovana pila, kad se ona kupi nova sa svim "pravim" zubima je dobro. Kod kalibriranja (dovođenja pile i firunga u pravi kut) postaviti što duži kutnik 0 stupnjeva proglasiti ono stanje kada se pila rotira uz kutnik i zubi hodaju tik do materijala kutnika, ne poravnavati za vrhom zuba, ne poravnavati sa ravnim dijelom testere.
Osovina srećom nema lufta, ta vrtnja na novoj testeri je savršena, bez "osmica" tj. šetanja lijevo-desno.
Ja za sada mogu pričati o rezovima gdje ne režem više od cca 50 mm, taman toliko da mi se obradak nasloni na lijevi kraj firunga, budući da ako se naslanja i na desni krak firunga ispada iz potpune okomice sa listom pile zbog nazubljenja o kojem sam pričao gore. U takvom režimu gdje kratim samo za malo na cca 150-200 mm dužine pila ne griješi vidno, odnosno rekao bih da je preciznost na nivou par desetih milimetra na rezovima dugačkim 200 mm (312 mm je maksimum).
Kada kupim novi firung moći ću rezati kakve god komade.
Sada da kažem nešto za buduće zainteresirane oko ovog stroja malo podužu "recenziju":
U globalu, jako precizan stroj. Kada se zaključaju standardni kutevi u smislu "lijevo-desno": 0, 22,5, 45... nema apsolutno nikakvog lufta. Luft koji osjećate eventualno je luft na plastičnoj crnoj ručki, no ako uhvatite rukom tijelo pile i pokušate zakrenuti kad "zaloka" nema teorije da se pomakne ni stotu milimetra. Čak ni dok poluga ručkice nije spuštena (dok je podešavanje otključano). Ovo nije slučaj kod Makite ili Bosch-a plavog (novih strojeva), tamo se taj luft osjeća i to 0,5 mm ako ne i jedan cijeli milimetar. Još, kada se jednom podesi 0 stupnjeva, -45 i +45 stupnjeva su savršeni sami po sebi. Možete podesiti znači i -45 ili +45 stupnjeva ili 22,5 stupnja, pa će i nula biti savršena. Jedan kut se podesi, a ostalo valja, jer je skala LINEARNA i dobro napravljena, dok se kod igrački podesi 0, a +45 recimo ima svoju politiku, pa se podesi njega, pa se razdesi nula. Toga ovdje nema, a na novim strojevima "renomiranih firmi" itekako ima. Tko traži preciznost neka od tih "Made in China" strojeva ide što dalje. Kada bi koštali 200- € još ajde nekako, ali za 500-600-700 € koliko koštaju u varijanti sa stolom - DEBAKL. Najskuplji modeli (perjanice) su također "Made in China". Metabo (KGS... modele) bih također izbacio iz potencijalnih kandidata, em je gore spomenuti luft izražen, em je "Made in China", nekako je možda i najlošiji od ove četiri firme. Tu negdje u kategoriji sa Boschom. Makita je ipak nešto iznad.
Općenito se ovaj štucer vizualno (na stranu preciznost) ne da uspoređivati s Boschom ili Makitom, prvo po robusnosti, po težini. Naveo bih jako veliku prednost to što je firung NAJVIÅ I od svih proizvođača na ovom stroju, a to je jako važno ako se reže visoki komad, on se onda ima na što osloniti.
Pokretni dijelovi firunga (lijevog i desnog kraka) koji su pokretni zbog rezanja pod kutem kada se zaključaju su u svakom položaju (bez obzira koliko bili izvučeni ili uvučeni) savršeno okomiti na postolje.
Ova se pila proizvodi u Meksiku. Kod kupovine polovne: na crnoj naljepnici je ugravirana godina proizvodnje. Ako nema godine proizvodnje ugravirane ili je napisana "tintom" ne kupujte, znači da je naljepnica tiskana naknadno. Izdano je 5 tipova ovog štucera (tip 1, tip 2, tip 3, tip 4 i tip 5). Krenulo se od tipa 1, i popravljale su se stvari prema iskustvima servisa i tako su izlazili naredni "tipovi". Serviser kaže da veći tip (novija) ne znači da je u njoj sve savršeno, već kako su jednu tipičnu stvar sredili, drugu su zeznuli. Rekao bih čak da je tip 2-3 idealan jer je još iz vremena dok se nije grčevito štedilo na svemu kao danas (a cijene ostala ista).
Najjači model (DW780XPS) sa 305 mm promjerom pile je potpuno isto konstruiran kao ovaj, samo ima jači motor i veću pilu. Dakle sve gornje vrijedi i za njega.
Najčešći kvar na stroju je remen do kojeg se lako dođe. Do kvara dođe najčešće kad je remen pretegnut pa puca, a dok je bio pretegnut stradaju i neki dijelovi motora (ležajevi rotora primjerice). Znači ne pretezati remen, podešavanje se inače radi lako. Takav servis stoji 3 sata rada (po 15 € za sat) plus dijelovi - do 150 € tipično.
Cijena u Hrvatskoj za sam stroj (bez stola) je NEBULOZNA prije svega, i imaju valjda 3 firme u državi kod kojih je ovo dobavljivo. Cijena za sam stroj iznosi oko 1500 €, stol je još oko 300 €. U Austriji i Njemačkoj stroj se da naći za 800 €, stol još oko 200 €. Komplet dakle 1000 €, a ne 1800 € kao kod nas. Dakle tko god ima priliku - isplatit će mu se uz put pa makar mu benzin iz auspuha tekući curio. Jasno je meni da se ne prodaje jednako strojeva u Hrvatskoj ili Njemačkoj, da carina više ne postoji, ali neće mi nitko reć da je razlika od 80 % u odnosu na Austriju ili Njemačku realna. Kad se skalira kupovna moć Austrijanca ili Nijemca u odnosu na Hrvata, to više nije 80 % nego možda i 150 pa do 200 %.
Last edited by 78L05 on 26 Jan 2019 12:53, edited 1 time in total.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 15035
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Drago mi je da si nasao sta je problem.
I hvala sto si podelio iskustvo, koristice nekome.

Nego... ako ti nije tesko, uslikaj to ostecenje. Bas me zanima kako izgleda.
User avatar
Pezzo
Ultra majstor
Posts: 2403
Joined: 06 Sep 2012 20:22
Location: Beograd
Contact:

Post by Pezzo »

ma cene su vrlo razlicite i u nemackoj... evo ko moja: https://werkzeugstore24.de/makita-mls10 ... saege.html prodajem upola cene :))
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Post by borism25 »

Jel se nebi recimo dao zrtvovat jedan malo deblji komad recimo 4-5cm, visine kao i firung te u njega na par mjesta staviti "crvic" tako da ustimas paralelu, bar trenutno dok nedode drugi firung. To bi rijesilo onda problem desne strane, cisto da se ova nebaca bit ce nesto kraci rez ali ce biti iskoristiva, a kosta malo vremena za ustimavanje.
Post Reply