Odrzavanje jeftinog alata

Rad sa ručnim alatima
User avatar
sasasasa
Velemajstor
Posts: 1730
Joined: 05 Apr 2016 18:36
Location: Prijedor

Odrzavanje jeftinog alata

Post by sasasasa »

Buduci da sam amater ne dajem mnogo novca za alat. Ne zivim od stolarije, pa u alat ulazem kao sto bih ulagao i u neki drugi hobi. Set dlijeta od 4 komada sam platio nekih 12-13 eura. Za moje potrebe su sasvim dovoljna. Caka je u tome da ih ostrim svaki dan tj prije nego sto se istupe, i sjeku "kao prava" :) A ostrim ih na brusnom kamenu koji sam platio nesto malo manje od eura!!!!!! A ima dvije granulacije!!!!! :D
Slicno je i sa oblicima (grubim i za kantove), a nadam se da cu tako moci ostriti i fini oblic (kopiju Stanley 4), čim nadje nekoga da mi sredi nož pošto je baš tup!!!!
Problem mi je sa zagama (testerama). Imam žagu za uzdužno rezanje i žagu za lastin rep (pored nekoliko drugih od kojih vise ni ne očekujem neku preciznost) i zubi su tako raspoređeni da ne vidim način kako da ih naoštrim. Sad, znam da cete reci nesto kao "koliko para, toliko muzike", ali mi je zao da ih bacim kad se istupe. Zna li iko način da se oštre takve žage?
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3819
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Uzmi grubu smirglu, recimo 80, zalepi komad na parce MDF-a, ili ravne daske, i probaj da prvo na toj smirgli izvuces celu ivicu. Posle je se jednostavno, cak i na jeftinom kamenu koji imas.

Sto se testera tice, svaka testera moze da se naostri, samo je pitanje da li je to vredno. Genealno, testere sa japanskim zubima, i one koje su indukciono kaljene, se ne ostre, ne zbog toga sto ne moze, nego zato sto je besmisleno, sa obzirom na odnos cen testere i vremena potrosenog na ostrenje.

Ako ti testera ima plave, ili crne zube, a telo testere je svetlo zaborai na ostrenje.