Sređivanje hoblića (renda)
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Sređivanje hoblića (renda)
JA imam jedan hoblić (rende ) koe sam kupio prije godinu dvije ali nikako ne mogu da napravim dasku sa njim da izrendam. Mislim da nije dobro naštimano imam osjećaj da se je drvo osušilo . I sad ima li kakvih savjeta kako da ga uriktam da radi dobro ko singerica. A kad gledam sa vinklom vidim da drvo nije ravno sa donje strane.
]
Izgleda da mjesto gdje alat naliježe na podlogu nije ravno koliko se smije to isšmirglati a da se ne pretjera.
]
Izgleda da mjesto gdje alat naliježe na podlogu nije ravno koliko se smije to isšmirglati a da se ne pretjera.
Last edited by Hornbeam on 05 Mar 2014 17:12, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Sliko sam sa mobitelom ovo je samo parnica nije napuknuće.BR wrote:Slike su em male, em jako lose, ali mi se sve cini da to rende ima gomilu problema. Taban nije ravan, izgleda da su usta napukla, a sve mi se cini da je i prednji deo polomljen. Bz boljih slika tesko da neko moze da ti pomogne.
Ova rupa sam ja bio bušio improvizovo nešto. PA vidio da ne može na način na koji sam mislio staviti šipku u tu rupu i da tako zakača kajlu (ovaj drveni klin).
Ovo je drvo menisečini Bukva kupio sam ovaj alat za 7 eura u gvožđari. Jel ko čuo za ovo marku Bul max.
Last edited by Hornbeam on 05 Mar 2014 22:30, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
Ono sto je jasno na prvi pogld je da secivu treba dobro ostrenje, sve sa ravnanjem ledja. Sledeci korak je da pomeris taj kraci komad gvozdja, koji se zove chipbreaker skoro do same ostrice. Ako hoces da koristis rende za gubu obradu, 1mm je ok, ako ga pravis za finu, postavi ga sto blize ostrici, od 0.1-0.3mm. Takodje, taj komad mora da se poravnja na prenjoj ivici, pod nekim malim uglom u odnosu na glavno secivo, tako da prednja ivica dodiruje glavno secivo, a chipbreaker se posle toga dize od seciva i pritiska ga.
Donja povrsina klina je jako gruba, i ona mora da se izravnja, da izgubi sve te risove. Takodje, mislim da bi mmogao da izravnjas taban rendeta, kao i povrsinu na kojoj lezi secivo, sto su generalna pravila za drveno rende.
To je sve sto mogu da kazem na osnovu ovoga sto si postavio.
Donja povrsina klina je jako gruba, i ona mora da se izravnja, da izgubi sve te risove. Takodje, mislim da bi mmogao da izravnjas taban rendeta, kao i povrsinu na kojoj lezi secivo, sto su generalna pravila za drveno rende.
To je sve sto mogu da kazem na osnovu ovoga sto si postavio.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Mislim kako sam tražio na netu da ova oštrica trebba da ima ) ovakav neki oblil. Taj klin sam na inicijativu komšije brusilicom zbrosio bio je dosta duži zapinjala strugotina za njega . Mislim da sam 1 cm odbrusio sad vidim grešku optrica se lahko povlači nazad kada radim. Samo mi nije jasno šta moram da poravnam (chip breaker)?BR wrote:Ono sto je jasno na prvi pogld je da secivu treba dobro ostrenje, sve sa ravnanjem ledja. Sledeci korak je da pomeris taj kraci komad gvozdja, koji se zove chipbreaker skoro do same ostrice. Ako hoces da koristis rende za gubu obradu, 1mm je ok, ako ga pravis za finu, postavi ga sto blize ostrici, od 0.1-0.3mm. Takodje, taj komad mora da se poravnja na prenjoj ivici, pod nekim malim uglom u odnosu na glavno secivo, tako da prednja ivica dodiruje glavno secivo, a chipbreaker se posle toga dize od seciva i pritiska ga.
Donja povrsina klina je jako gruba, i ona mora da se izravnja, da izgubi sve te risove. Takodje, mislim da bi mmogao da izravnjas taban rendeta, kao i povrsinu na kojoj lezi secivo, sto su generalna pravila za drveno rende.
To je sve sto mogu da kazem na osnovu ovoga sto si postavio.
Taban se sam nekako izobličio valjda se drvo osušilo a i ima kosina gdje naliježe metal.
Il se meni čini ali ne izgleda mi ravna ova kosina kao da na jednoj strani ima više drveta nego na drugoj.
Last edited by Hornbeam on 05 Mar 2014 23:59, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
1. Izravnati taban sa smirglom na ravnoj podlozi. Ja koristim staklo 12mm(2*6). Iscrtas po celom tabanu linije obicnom olovkom. I krenes da smirglas po ravnoj podlozi sa malim ali podjednakim pritiskom na prednju i zadnju stranu rendeta. Nakon par puta pogledas da li se ravnomerno skldaju linije od olovke. Ako ne tamo gde se skida je + a tamo gde ne -. Pocnes od smirgle p80 pa zavrsis sa p220. Onda namazes taban lanenim firnajzom. Kad se osusi mozes staviti malo voska ili parafina da rende lepo klizi.
2. Naostriti noz i izravnati stranu chipbreaker-a koja ide do vrha ostrice da nema nikakvog zazora kad nalegne na noz.
3. Proveriti klin i mesto gde noz ledjima naleze na telo rendeta. Uz pomoc svece se nagari noz i onda polako spusti u leziste. Ako se gar ne prenosi ravnomerno onda to mesto treba izravnati dok se to ne dobije. Isto to i sa klinom.
4. Mislim da su i usta rendeta presiroka, a tek ce biti kad se taban izravna. Trebalo bi po mom misljenju staviti zakrpu da bi se smanjio taj otvor i podesiti da bude oko 1mm - 2mm posto vidim da koristis uglavnom za grublju obradu.
Ovo je jako pipav posao i mislim da ce ti mnogo vremena odneti da podesis to rende. Na buvljacima obicno moze da se naidje na rende kome je potrebno manje dorade. Isto kad radis sa rendetom nemoj skidati previse odjednom. Nek ti maksimalna struska bude kao list papira.
2. Naostriti noz i izravnati stranu chipbreaker-a koja ide do vrha ostrice da nema nikakvog zazora kad nalegne na noz.
3. Proveriti klin i mesto gde noz ledjima naleze na telo rendeta. Uz pomoc svece se nagari noz i onda polako spusti u leziste. Ako se gar ne prenosi ravnomerno onda to mesto treba izravnati dok se to ne dobije. Isto to i sa klinom.
4. Mislim da su i usta rendeta presiroka, a tek ce biti kad se taban izravna. Trebalo bi po mom misljenju staviti zakrpu da bi se smanjio taj otvor i podesiti da bude oko 1mm - 2mm posto vidim da koristis uglavnom za grublju obradu.
Ovo je jako pipav posao i mislim da ce ti mnogo vremena odneti da podesis to rende. Na buvljacima obicno moze da se naidje na rende kome je potrebno manje dorade. Isto kad radis sa rendetom nemoj skidati previse odjednom. Nek ti maksimalna struska bude kao list papira.
Last edited by ivanob1 on 06 Mar 2014 09:51, edited 1 time in total.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Koji dio noža treba se nagarašit ja sam bio išao na oštricu ali ne daje efekta ne vidi se možda trebam onaj dio što nije oštren. Da li može svijeća promijeniti strukturu metala u vidu da ga popusti okali.Da otupi oštrica mislim imali dovoljno jaku temperaturu.ivanob1 wrote:1. Izravnati taban sa smirglom na ravnoj podlozi. Ja koristim staklo 12mm(2*6). Iscrtas po celom tabanu linije obicnom olovkom. I krenes da smirglas po ravnoj podlozi sa malim ali podjednakim pritiskom na prednju i zadnju stranu rendeta. Nakon par puta pogledas da li se ravnomerno skldaju linije od olovke. Ako ne tamo gde se skida je + a tamo gde ne -. Pocnes od smirgle p80 pa zavrsis sa p220. Onda namazes taban lanenim firnajzom. Kad se osusi mozes staviti malo voska ili parafina da rende lepo klizi.
2. Naostriti noz i izravnati stranu chipbreaker-a koja ide do vrha ostrice da nema nikakvog zazora kad nalegne na noz.
3. Proveriti klin i mesto gde noz ledjima naleze na telo rendeta. Uz pomoc svece se nagari noz i onda polako spusti u leziste. Ako se gar ne prenosi ravnomerno onda to mesto treba izravnati dok se to ne dobije. Isto to i sa klinom.
4. Mislim da su i usta rendeta presiroka, a tek ce biti kad se taban izravna. Trebalo bi po mom misljenju staviti zakrpu da bi se smanjio taj otvor i podesiti da bude oko 1mm - 2mm posto vidim da koristis uglavnom za grublju obradu.
Ovo je jako pipav posao i mislim da ce ti mnogo vremena odneti da podesis to rende. Na buvljacima obicno moze da se naidje na rende kome je potrebno manje dorade. Isto kad radis sa rendetom nemoj skidati previse odjednom. Nek ti maksimalna struska bude kao list papira.
Last edited by Hornbeam on 06 Mar 2014 10:46, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
evo primijetio sam kad rendišem da ovakav rezultat daje u drvetu ) Mislim da je to posljedica neravnog tabana. Aha ja bio garačio onaj dio g gdje naliježe na drvo (oštricu).ivanob1 wrote:Onaj deo noza koji naleze na telo rendeta. Za klin nagaris suprotnu stranu tj chipbreaker pa polako postavis klin.
JA mislim da se vidi prostor gdje sam obrađđivo drvo malo više mislim da je to posleljedica neravnog tabana. Jer na početku mi je taban veči i na kraju a u sredi ja najmanji. Pa moram dobro da udarim nož i znači možda i više izađe nego što bi trebao i skine materijala radi te neravnine.
Last edited by Hornbeam on 06 Mar 2014 12:17, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
Nisam govorio o tabanu nego o delu gde noz celom povrsinom naleze na telo rendeta. U sustini prvo sredi taban.
1. Izravnati taban sa smirglom na ravnoj podlozi. Ja koristim staklo 12mm(2*6). Iscrtas po celom tabanu linije obicnom olovkom. I krenes da smirglas po ravnoj podlozi sa malim ali podjednakim pritiskom na prednju i zadnju stranu rendeta. Nakon par puta pogledas da li se ravnomerno skldaju linije od olovke. Ako ne tamo gde se skida je + a tamo gde ne -. Pocnes od smirgle p80 pa zavrsis sa p220. Onda namazes taban lanenim firnajzom. Kad se osusi mozes staviti malo voska ili parafina da rende lepo klizi.
1. Izravnati taban sa smirglom na ravnoj podlozi. Ja koristim staklo 12mm(2*6). Iscrtas po celom tabanu linije obicnom olovkom. I krenes da smirglas po ravnoj podlozi sa malim ali podjednakim pritiskom na prednju i zadnju stranu rendeta. Nakon par puta pogledas da li se ravnomerno skldaju linije od olovke. Ako ne tamo gde se skida je + a tamo gde ne -. Pocnes od smirgle p80 pa zavrsis sa p220. Onda namazes taban lanenim firnajzom. Kad se osusi mozes staviti malo voska ili parafina da rende lepo klizi.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Vidio sam znači i trebam i metal i sve srediti. Primjećujem isto tako da zaguljuje kad ide u drvo od početka ali idem with grain (uz godove. Prvo ču taban išmirglati da bude ravan u vinklo onda ću morati kajlu (klin novi napraviti) pola ovih grešaka sam ja uradio ne znajući kako ga dobro naštimati i urediti.
Sve ima svoj vijek trajanja.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
Oštrio sam pod manjim uglom zato što obrađujem jelovo drvo sutra ću kad nabavim šmirgla da izravnam taban sad dobro skida malo sam ga naoštrio stavio na staklo onda uzeo 2000 vodobrusni papir nije mi trebalo ni 5 minuta ali dobro ide sad samo pravi vijuge ali to je zbog tabana. Kako skladištiš staklo, ja sam uzeo jedan otkinuti komad od prozora a sad sam ga odložio nadam se da se ne razbije.
Last edited by Hornbeam on 06 Mar 2014 17:11, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
- Hornbeam
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 237
- Joined: 15 Dec 2013 21:29
- Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla
DA li si šmirglao ivice da se ne posiječeš, ali sam primijetio da se bolje oštri na staklu nego na iverici stavio sam ga na pod nisam na radni stol i šmirglao možda je veća sila bila na podu nego da sam oštrio na stolu a možda je i do stakla za razliku od iverice kod koje sam malo više mora šmirglati.ivanob1 wrote:Ja sam uzeo kod stakloresca staklo pravilnog oblika i ismirglao ivice. Stavljam ga inace iza ormarica za alat gde ne moze da se razbije.
Sve ima svoj vijek trajanja.