Stanley Sweat Hart dleta serije 750
Probao, naravno sa onim petrolejem koji sam mogao da kupim u radnji.
I nije se bas pokazao.
Druga je prica kada se nesto "kupa" u petroleju, ulju, emulziji... sta se vec koristi kod datog brusenja.
Kod rucnog brusenja na kamenu, imam utisak da ulje ipak treba da ima malo vecu viskoznost. Ne veliku, ali ipak vecu od petroleja.
Uz Stanley je stiglo neko, ali je bas "retko", i jako brzo kao da "ispari", ili ga kamenu upije, ne znam tacno sta je uglavnom prestane da "radi".
Lansky je malkice gusci, mada verovatno ima jos necega sto je u njemu.
Ne znam tehnologiju pa i ovo pogadjaam.
Uglavnom probao par stvari, i ovo radi najbolje od toga.
I nije se bas pokazao.
Druga je prica kada se nesto "kupa" u petroleju, ulju, emulziji... sta se vec koristi kod datog brusenja.
Kod rucnog brusenja na kamenu, imam utisak da ulje ipak treba da ima malo vecu viskoznost. Ne veliku, ali ipak vecu od petroleja.
Uz Stanley je stiglo neko, ali je bas "retko", i jako brzo kao da "ispari", ili ga kamenu upije, ne znam tacno sta je uglavnom prestane da "radi".
Lansky je malkice gusci, mada verovatno ima jos necega sto je u njemu.
Ne znam tehnologiju pa i ovo pogadjaam.
Uglavnom probao par stvari, i ovo radi najbolje od toga.
BR, tehniku nemam nikakvu. Imam neki set krševa iz Wobyhous-a koje sam kupio da montiram bravu na nekim vratima. Meni i treba neki početni set jer još uvek ne znam ništa, a od nečega moram da počnem. Kao što rekoh, u ovom trenutku trebaju mi sigurno mortize dleta i pretpostavljam univerzalna kako bih išta uopšte i počeo da radim. Za sada sam napravio neki izbor i spremam se da poručim, a ako imaš neki savet, samo izvoli.BR wrote:Hmm, ta lista je promenljiva, u zavisnosti od toga sta hoces da radis i kojom tehnikom radis.
Niko ne moze da napravi spisak sta bi neko trebalo da ima u radionici. Moze samo pocetni, koji ce jako kratko da zadovoljava potrebe, a onda sta kome treba, siroko je polje.
.
Mortize dleta Narex 6,10, 12 i 16. E sad, Ima ova dva tipa pa pretpostavljam da je razlika u dršci.
Narex Mortice Chisels - 8882 - 6mm
http://www.workshopheaven.com/tools/Nar ... ml#SID=374
Narex Mortice Chisels - 8112 - 6mm
http://www.workshopheaven.com/tools/Nar ... ml#SID=374
Mnogo veća dilema je ovde:
Narex Chisels - 8105 Bevel Edged Chisels ili Narex Chisels - 8116 Cabinetmakers Chisels (black handles).
Vidim da pominješ 19mm i 26mm , a to mu je po imperial sistemu. Metrički mu to dođe 20mm i 25 mm. Da li to tebi tako više odgovara ili ima neki poseban razlog ?
Last edited by nlazovic on 30 Jan 2014 09:16, edited 1 time in total.
nisam ih probao pa ne mogu bas realno da kazem, ali samo dobre stvari citam o njima, hteo sam reci da ti mortise dleta za start nisu neophodna, ja nemam ni jedno pa radim i jos nisam dosao u situaciju da nesto ne mogu da uradim jer ih nemam....
zavisi naravno sta nameravas da pravis uglavnom...
opet se ogradjujem da je sve ovo samo moje misljenje i moje solidno ograniceno iskustvo..
i da, da dam misljenje na pitanje u vezi bevel edge dleta... bolje uzmi 8105 posto imaju "potkovicu" da mozes da ih klepas i cekicem bez preterane bojazni da ces razvaliti drsku...
zavisi naravno sta nameravas da pravis uglavnom...
opet se ogradjujem da je sve ovo samo moje misljenje i moje solidno ograniceno iskustvo..
i da, da dam misljenje na pitanje u vezi bevel edge dleta... bolje uzmi 8105 posto imaju "potkovicu" da mozes da ih klepas i cekicem bez preterane bojazni da ces razvaliti drsku...
Last edited by luci on 31 Jan 2014 16:51, edited 1 time in total.
Stolarija se u sustini i u Evropi prilicno drzi colovnog sistema. Pa ne zovemo dzabe dasku "colaricom".
Cekic je veeeeliki NO NO kad su dleta u pitanju. Za udaranje po dletu iskljucivo drveni malj, ili mesingano "maljce" za finije poslove.
BR
nikako da stignem da napravim glavu koju sam obecao. Bas me uhvatila guzva na poslu, pa ne stizem ni ovde da se pojavim redovno.
Cekic je veeeeliki NO NO kad su dleta u pitanju. Za udaranje po dletu iskljucivo drveni malj, ili mesingano "maljce" za finije poslove.
BR
nikako da stignem da napravim glavu koju sam obecao. Bas me uhvatila guzva na poslu, pa ne stizem ni ovde da se pojavim redovno.
Dobro vwece svima. Evo me nazad.
Ako niko nema nista protiv da se ukljucim u raspavu. Kada sam ponovo pocinjao da skupljam alat, Narex-ova je bio jedan od prvih izbora. Da n bih mnogo lupao glavu, uzeo sam po jedno iz svake serije, da mogu lakse da odlucim sta mi odgovara a sta ne. Posle tog iskustva nikada ne bih uzeo dleto iz 8105 serije, ono vredi onoliko koliko i kosta. Prvo i osnovno je da to nije bevel edge dleto, nego firmer sa oborenim ivicama. Ko hove takvo dleto moze slobodno da uzme i bilo koje drugo, jeftinije dostupno na trzistu. Ivice dleta su debelo previsoke. Ono sto se Luciju cini kao prednost, metalni prsten, je samo jedan tanki profilisani lomcic, koji na drsci sedi samo na zadnoj ivici. Ovako koncipiran, on nece preterano zastiiti drsku od daljeg cepanja, a g;lavni problem je to sto je zahvaljujuci njemu, povrsina drske po kojoj se udara jako mala, pa se samim tim i vise ostecuje. 8105 je pravo univerzalno dleto, koje teorijski moze da odradi svaki posao, ali ni jedan ne radi dobro.
Sa druge strane, 8116 je odlicno dleto. Bevel je jako tanak, suzava se na samo 1-2mm, a drska je upravo onakva kakava treba da bude drska dleta, siroka na kaju, sa zaobljenom sirokom povrsinom za udaranje.
Sto se Mortizxing dleta tice, moj izbor je uvek 8882. Mnogo vise mi se svidja englesma dska nego nemacka. Pogotovu na mortizing dletu, posto je to prakticno ista drska kao na 8105, samo malo veca. Cinjenica je da mortizi mogu da se prave bez mortizing dleta, ali rezultat nije ni nalik. Kada se pravi veliki otvor za jake konstrukcije, na tvrdom drvetu, samo pravo mortizing dleto moze da odradi posao. Na manjim motizima u mekom drvetu firmer sa oborenim ivicama radi, ali su rezultati tuzni kada se uporede sa pravim mortizing dletom, koje ima trapezasti presek sa ostrim coskovima, kojima je namena da prave ravne ivice otvora.
Inace jedina dleta koja se udaraju cekicem su Japanska, sa teskim metalnim prstenom na kraju. Ona su namenjena za takvo maltretiranje. Evropsko dleto se nikada ne udara metalnim cekicem.
Bole, nema veze, ni ja ne stizem nista da uradi. Zadni pt sam alat uzeo pre dve nedlje u ruk, a kako mi se cini, necu stici ni nekoliko sledecih dana.
Ako niko nema nista protiv da se ukljucim u raspavu. Kada sam ponovo pocinjao da skupljam alat, Narex-ova je bio jedan od prvih izbora. Da n bih mnogo lupao glavu, uzeo sam po jedno iz svake serije, da mogu lakse da odlucim sta mi odgovara a sta ne. Posle tog iskustva nikada ne bih uzeo dleto iz 8105 serije, ono vredi onoliko koliko i kosta. Prvo i osnovno je da to nije bevel edge dleto, nego firmer sa oborenim ivicama. Ko hove takvo dleto moze slobodno da uzme i bilo koje drugo, jeftinije dostupno na trzistu. Ivice dleta su debelo previsoke. Ono sto se Luciju cini kao prednost, metalni prsten, je samo jedan tanki profilisani lomcic, koji na drsci sedi samo na zadnoj ivici. Ovako koncipiran, on nece preterano zastiiti drsku od daljeg cepanja, a g;lavni problem je to sto je zahvaljujuci njemu, povrsina drske po kojoj se udara jako mala, pa se samim tim i vise ostecuje. 8105 je pravo univerzalno dleto, koje teorijski moze da odradi svaki posao, ali ni jedan ne radi dobro.
Sa druge strane, 8116 je odlicno dleto. Bevel je jako tanak, suzava se na samo 1-2mm, a drska je upravo onakva kakava treba da bude drska dleta, siroka na kaju, sa zaobljenom sirokom povrsinom za udaranje.
Sto se Mortizxing dleta tice, moj izbor je uvek 8882. Mnogo vise mi se svidja englesma dska nego nemacka. Pogotovu na mortizing dletu, posto je to prakticno ista drska kao na 8105, samo malo veca. Cinjenica je da mortizi mogu da se prave bez mortizing dleta, ali rezultat nije ni nalik. Kada se pravi veliki otvor za jake konstrukcije, na tvrdom drvetu, samo pravo mortizing dleto moze da odradi posao. Na manjim motizima u mekom drvetu firmer sa oborenim ivicama radi, ali su rezultati tuzni kada se uporede sa pravim mortizing dletom, koje ima trapezasti presek sa ostrim coskovima, kojima je namena da prave ravne ivice otvora.
Inace jedina dleta koja se udaraju cekicem su Japanska, sa teskim metalnim prstenom na kraju. Ona su namenjena za takvo maltretiranje. Evropsko dleto se nikada ne udara metalnim cekicem.
Bole, nema veze, ni ja ne stizem nista da uradi. Zadni pt sam alat uzeo pre dve nedlje u ruk, a kako mi se cini, necu stici ni nekoliko sledecih dana.
Konacno uhvatio malo vremena i napravio:
Ovo sa desne strane je moj napravljen ranije, cisto da vidis kako sam ga sklapao.
Glava je izzasla na 325 grama, fi 34.5mm, ukupne duzine oko 45mm (toliko parce sam imao).
Navoj je M8, dubok oko 15mm, udubljenje za drzku je precnika oko 25.5mm, i dubine oko 6mm.
Ako ovih dana budes u blizini Vozdovca (Trosarina, Verano), da ga ponesem na posao, pa da ga pokupis.
Ovo sa desne strane je moj napravljen ranije, cisto da vidis kako sam ga sklapao.
Glava je izzasla na 325 grama, fi 34.5mm, ukupne duzine oko 45mm (toliko parce sam imao).
Navoj je M8, dubok oko 15mm, udubljenje za drzku je precnika oko 25.5mm, i dubine oko 6mm.
Ako ovih dana budes u blizini Vozdovca (Trosarina, Verano), da ga ponesem na posao, pa da ga pokupis.
Да ли осим лепоте (жуто је жуто БÐ Е) постоји још неки разлог да се то прави од месинга?
Код куцкања у обради метала користим бакарни чекић.
Кад пробам да упоредим материјале не видим никакву логику а ево зашто:
Дршка длета је од дрвета, а оно је мнооого мекше од челика, бива ударана месингом који је тврђи од бакра - којим се удара челик при раду?
А можда логика и столарија нису из истог филма?
Код куцкања у обради метала користим бакарни чекић.
Кад пробам да упоредим материјале не видим никакву логику а ево зашто:
Дршка длета је од дрвета, а оно је мнооого мекше од челика, бива ударана месингом који је тврђи од бакра - којим се удара челик при раду?
А можда логика и столарија нису из истог филма?
Три пут' кратим ову летву и опет ми кратка! :forvonad:
Iskreno, nisam ni razmisljao zasto bas od mesinga a ne od recimo bakra. Jednostavno sam uzeo isti materijal koji koriste "ozbiljne" firme.
Sad kad razmisljam, vecina osobina koje su ovde interesantne su im gotovo identicne (recimo gustina).
Pretpostavljam da je veca tvrdoca mesinga neki kompromis izmedju toga da ne bude pretvrdo, i da se sam cekic ne deformise previse.
Pored toga mesing stvarno lepse izgleda, to jest ne oksidise onako kao bakar, vec dobije dosta lepu patinu.
Sad kad razmisljam, vecina osobina koje su ovde interesantne su im gotovo identicne (recimo gustina).
Pretpostavljam da je veca tvrdoca mesinga neki kompromis izmedju toga da ne bude pretvrdo, i da se sam cekic ne deformise previse.
Pored toga mesing stvarno lepse izgleda, to jest ne oksidise onako kao bakar, vec dobije dosta lepu patinu.
За те ствари поштујем дрвени бат за ударање по длету
Месинг = много лакша обрада на стругу него бакар
Ђто се тврдоће тиче - кад ти је лакше, кад по прсту удариш месинганим или челичним чекићем. Мени нема разлике - прст је од оба мноооого мекши. А и дрво!
Е сад, оно за оксидисање ? Колико се ја сећам да сам учио на часовима "смрдљивог дела физике" то је бакарсулфат. Иима лепу зелену боју коју никад не стигне да добије ако се иоле ради у радионици јер га стално мувам по рукама па добије који милиграм масти - правилно распоређене по површини
Месинг = много лакша обрада на стругу него бакар
Ђто се тврдоће тиче - кад ти је лакше, кад по прсту удариш месинганим или челичним чекићем. Мени нема разлике - прст је од оба мноооого мекши. А и дрво!
Е сад, оно за оксидисање ? Колико се ја сећам да сам учио на часовима "смрдљивог дела физике" то је бакарсулфат. Иима лепу зелену боју коју никад не стигне да добије ако се иоле ради у радионици јер га стално мувам по рукама па добије који милиграм масти - правилно распоређене по површини
Три пут' кратим ову летву и опет ми кратка! :forvonad:
Drveni bat je "mama" kad treba da iskopas rupu za cep ili tako nesto "kabasto".
Ovi "maljčići" su namenjeni za fine stvari, to jest za lagana kuckanja, kada recimo fino doterujes lastin rep, cistis na njegovom dnu i takve rabote.
Iznenadjujuce koliko precizno moze da se radi sa njima. Jos kad ga okrenes pa udaras ravnim celom, a drsku uhvatis ko olovku izmedju prstiju, mozes da doziras maltene u desetu milimetra koliko ce dleto da udje u drvo.
Slazem se da je prstu maltene svejedno cime ces da ga zveknes. Ali... ima tu jos nekih stvari. Sto je materijal cekica tvrdji, dobijas "elasticniji" udar, to jest i cekic i ono sto njime udaras vise "odskoce" da tako kazem. Sto je materijal meksi, to je udar vise "tup". Ne znam tacnu mehaniku, a mrzi me da bistrim nauku, al cist osecaj pri radu je takav.
E sad, bakar je prilicno mekan (radio sam sa takvim cekicima, bas sa metalom), pa se sam cekic relativno brzo deformise. Deformisace se bez obzira da li tuces po metalu ili po drvetu (naravno brze ce se to desiti kod rada sa metalom), isto kao sto daska otupi celicni noz iako je on daleko tvrdji od nje.
No ko sto rekoh, nisam otkrivao toplu vodu, vec jednostavno prepisao materijal koji koristi originalni proizvodjac.
Ovi "maljčići" su namenjeni za fine stvari, to jest za lagana kuckanja, kada recimo fino doterujes lastin rep, cistis na njegovom dnu i takve rabote.
Iznenadjujuce koliko precizno moze da se radi sa njima. Jos kad ga okrenes pa udaras ravnim celom, a drsku uhvatis ko olovku izmedju prstiju, mozes da doziras maltene u desetu milimetra koliko ce dleto da udje u drvo.
Slazem se da je prstu maltene svejedno cime ces da ga zveknes. Ali... ima tu jos nekih stvari. Sto je materijal cekica tvrdji, dobijas "elasticniji" udar, to jest i cekic i ono sto njime udaras vise "odskoce" da tako kazem. Sto je materijal meksi, to je udar vise "tup". Ne znam tacnu mehaniku, a mrzi me da bistrim nauku, al cist osecaj pri radu je takav.
E sad, bakar je prilicno mekan (radio sam sa takvim cekicima, bas sa metalom), pa se sam cekic relativno brzo deformise. Deformisace se bez obzira da li tuces po metalu ili po drvetu (naravno brze ce se to desiti kod rada sa metalom), isto kao sto daska otupi celicni noz iako je on daleko tvrdji od nje.
No ko sto rekoh, nisam otkrivao toplu vodu, vec jednostavno prepisao materijal koji koristi originalni proizvodjac.