Pokazite nam sta koristite od rucnog alata

Rad sa ručnim alatima
User avatar
nlazovic
Majstor majstora
Posts: 577
Joined: 22 Jan 2013 16:03
Location: Beograd, Blok 45

Post by nlazovic »

BR wrote:I na kraju stiglo i ovo ;)

http://brkca.com/albums2/album216/DSC_4546.jpg

Stigla je jos u petak i od onda se igram sa njom. Sad kad uzmem japanske testere sa kojima sam radio u ruku, cini mi se kao da sam seo u Juga, a tek one iz masovne proizvodnje odaju utisak fice. Ni preciznost ni brzina secenja ni cistota reza nisu ni blizu. Ova je zahtevala minimalnu intervenciju, vukla je u desno 0.2 mm na 3 cm reza, ali to je ispavljeno sa samo jednim prolazom keramickog kamena. Na kraju sa ovom testerom sam kompletirao sve sto mi treba za lastine repove.
Je li to ova:

http://www.lie-nielsen.com/tapered-saws ... etail-saw/
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3815
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Nije.

Ova je
http://www.lie-nielsen.com/dovetail-saw ... -dovetail/

Te nove tapered su napravljene da uzmu pare jos jednom od onih koji su vec kupili klasicnu testeru. Pre koji mesec sam se u e-mailovima poprilicno raspravljao sa Denebom Pulaskim (ako nisam zeznuo prezime) covekom koji vodi proizvodnju testera u Lie Nielsenu. Sve prednosti koje oni navode za tapered testere su cista izmizljotina. Po njima, glavna prednost je da ne prdjes liniju sa zadnje strane, sto je notorna glupost, posto taper to uopste ne menja, a balans j blji.. No to matrijala sto su skinuli sa tstere ima samo 4 grama, i razlike izmedju dve iste testere u proizvodnji su vece od materijala koji su oni skinuli.

Jedini azlog za pojavljivanj nov testere je pad prodaje stare. Njihove testere su napravljene da traju dozivotno, i vrlo retko neko ima potrebu da ih menja. I onda je jedino resenje da napavis nesto novo, izreklamiras ga kao bolje da bi se oni koji vec imaju tvoj prizvod odlucili da ponovo potrose pare, bez obzira sto im to novo ne treba.

Elem, ja bas oduzih. Ako vec nemas dovetail testeru, bilo koju da uzmes bice ti dobra. Moj izbor j da uzmem ravnu, starijeg modela, zato st mi vizuelno lepse izgleda. No, ni tapered nece nista losije raditi.

Ako ti ikada bude trebala druga kao dopuna, uvek bi pre uzeo progresive pitch, http://www.lie-nielsen.com/dovetail-saw ... etail-saw/ koja ima zube koji nisu jednaki, nego idu od 16 do 9 tpi, ali i deblju platnu, 0.5 umesto 0.38mm. Kod secenja dubokih lastinih repova u debljem materijalu, ona bolje drzi prav rez i seci ce bolje.

Kako mi se cini, uskoro ce da stigne jedna, malo veca Bad Axe, pa c moci da pravim poredjenja.
User avatar
nlazovic
Majstor majstora
Posts: 577
Joined: 22 Jan 2013 16:03
Location: Beograd, Blok 45

Post by nlazovic »

Trenutno imam ovu:

http://www.amazon.com/BAHCO-PC-12-14-PS ... B000VKN0RE

Probao sam kod drugara "prave" Japanske testere i mnogo su preciznije za tenon od ove. Ova mi je nekako mnogo gruba. Xe,xe,xe, sve dok ne napraviš konačno taj tutorijal vezan za nabavku startne opreme, jurićemo se po raznoraznim temama :). Sad već imaš dosta materijala, obradili smo dleta, rendiće i sad je red na testere.
Bevel edge kao univezalni i mortize Narex-i naručeni pre neki dan. LN će malo da sačeka, sad je red na testere. Treba mi prvenstveno za tenone ali hoću da stavim na spisak i za dowetail.
User avatar
nlazovic
Majstor majstora
Posts: 577
Joined: 22 Jan 2013 16:03
Location: Beograd, Blok 45

Post by nlazovic »

A evo i jedno mišljenje o veličini Japanskih testera za upotrebu.

http://giantcypress.net/post/533383638/ ... panese-saw
User avatar
nlazovic
Majstor majstora
Posts: 577
Joined: 22 Jan 2013 16:03
Location: Beograd, Blok 45

Post by nlazovic »

Naleteh i na ovaj spisak za Woodworking školu ....

Hand Tools - Christopher Schwarz
We working on a list of recommended hand tools for the students of the School’s Foundation and we think it makes sense to start with a great list and make changes and suggestions based the structure of the course.

We’re very grateful to Christopher Schwarz for permission to use his lists of tools from “The Anarchist’s Tool Chest”

Essential Hand Tools
We’ve taken Chris’s list and made a few modifications and additions. Like Chris, at this point, we’re not making specific recommendations about manufacturers or models. We’ll evolve the list in that direction over time
Handplanes
Jackplane (with a second curved blade for scrubbing)
Try plane (#7 ideal)
Smooth plane (#3)
Plow plane
Rabbett / Shoulder Plane
Block plane
Router plane
Marking and Measuring Tools
Cutting gauge
Panel Gauge
6’ Combination square with removable blade
24” folding rule or steel rule
12’ tape measure
Marking knife
Wooden winding sticks
36” straight edge (shop-made wood)
Wooden try square 12” blade
Sliding bevel
Dividers two to four pair
China markers and/or wax lumber crayons
Mechanical Pencil and eraser (should choose softer lead so it doesn’t emboss the wood)
Cutting Tools
Bevel edge chisels ⅛”, ¼”, ⅜”, ½”, ⅝”, ¾” and 1-¼”
Mortice chisels: ¼” or 5/16”
Spokeshave (low angle, typically wood bodied--LV has a metal version)
Cabinet, modelling and rattail rasps
Card scrapers
Striking and Fastening Tools
Chisel Mallet--16 oz.
Cross peen hammer (aka Warrington)
13oz - 16oz claw hammer
Dead blow mallet
Nailsets
Nail pincers
Set of slotted screwdrivers
Screw tips for drill drivers
(Sawnut drivers)
Counter sinks; counterbores
10” brace
Hand drill
Set of 13 auger bits
Brad points: ⅛”, 3/16” ¼”, 5/16”, ⅜”, 7/16” and ½”
Birdcage awl
Dowel plate
Saws
Dovetail saw
Carcase saw
Tenon saw
Panel saws (rip saw, cross cut saw, fine cross cut saw)
Flush cut saw
Coping saw
Bow saw
Sharpening
Sharpening stones (honing and polishing)
Strop
Grinder with friable “cool” wheel such as Norton blue 3X.
Oilcan for oil stones or plant mister for water stones.
Burnisher
Appliances
Bench hook
Sawbenches
Mitre box
End-grain shooting board
Long-grain shooting board
Miter shooting board
Cork-backed sanding block
Workbench
Cabinet clamps (at least four)
Good to have tools
Dial caliper
12” combination square
Dovetail marker
Large shoulder plane
Carpenters hatchet
Drawknife
No 80 Cabinet Scraper
Beading plane
Small complex moulder
Half set of hollows and rounds
1-1/2” Paring chisel
Fishtail chisel
Drawer lock chisel
Mortice float
Drawbore pins
12” bow saw
Saw files
Mill file
Saw vice
Saw set
Side clamp honing guide
Trammel points
BR
Moderator
Moderator
Posts: 3815
Joined: 11 May 2013 08:02
Location: Beograd-Brezdje-Bor

Post by BR »

Nije ni cudo sto nisi zadvoljan sa tim Bahcom, on nije tenon saw, osim ako ne seces samo ramena na tenonima. Taj Bahco je ostren croscut, i nije za secenje strana tenona. Ryoba je za tu upotrebu bolja, ali Bahcova je malo gruba za fin poslove. Potrebno je naci finu ryobu za to, recimo meni odgovara Gyokucho Ryoba Komame sa finim zupcima. No, i to je testera iz donjeg cenovnog ranga. Kada je uporedis sa onima koje kostaju vise, utisak je kao da vozis traktor, a neko pored tebe prolazi u mercdesu. Da se razumemo, nije da posao ne moze da se zavrsis i sa Ryobom od cetrdesetak eura, ili Bahcom koji kosta nesto manje, ali je teze postici dobre rezultate.

Moj izbor su definitivno zapadnjacke testere, a nije da nisam radio sa Japanskim. Jednostavno one imaju poprilicno prednosti, pre svega onih koje proizilaze iz nacina rada. Kada radis za tezgom mnogo je prirodnije i preciznije da guras testeru umesto da je povlacis. Meni je bitno i to sto kod zapadne testere imam vrlo jasno indeksiran pravac secenja, sto kod japanske nije slucaj. Japanske testere u nizim cenovnim rangovima su indukciono kaljene, pa ne mogu da se oste. Naravno, u tom cenovnom rangu nemas zapadnu tester koja moze da se ostri, ali opet, meni je to bitna prednost. I na kraju, madaa ne i posledenje po vaznosti, Japanske testere nisu predvidjene za tvrdo drvo. Bukva je otprilike na gornjem kraju skale, hrast ima le obicaj da ih ostavi bez zuba. I to najpre fine testere za spojeve.

Genralno trebaju ti tri zapadne testere za fino secenje ukljucujuci i spojeve, mada ako radis samo manje stvari, dve zavrsavaju posao. Prva je Carcase saw, ostrena za poprecni rez, sa nekih 13 zuba po incu, duzine koliko ti odgovara, ali mi se sve cini da ne treba da bud kraca od 30 cm, a pozeljno je i duza. Ako radis lastine repove, dovetail je neizbezan. Za bilo koga ko pocinj, ne bih savetovao gornjeg Lie Nielsena sa tankom platnom, on je za one sa vise iskustva. Mozda je najbolje resenje progresivna testera, iste firme, ali i ona ima svojih mana. I na kraju, kao treca tenon saw..

A sve to moze i sa samo jednom, recimo 14" carcase, ostrenom hibrid, tako da ne gubi mnogo brzine u poduznim rezovima, a sece i porecne finije nego testera koja je ostrena cisto za poduzni rez. Takva testera je univerzalna, ali ne briljira ni u jednom poslu.

Sto se spiska tice, na njemu ima viskova. ali to je potpuno druga prica. A sa mnoim stvarima se slazem, a njih smo i ovde diskutovali.
User avatar
Hornbeam
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 237
Joined: 15 Dec 2013 21:29
Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla

Post by Hornbeam »

Evo malo moga asortimana danas kupio na pijaci na vehtižu (ono polovna roba) testeru mislim da je rip saw dobro reže ivericu ko ludo. Oko 1,5 eura.
Image
Last edited by Hornbeam on 04 Mar 2014 12:20, edited 1 time in total.
Sve ima svoj vijek trajanja.
User avatar
Hornbeam
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 237
Joined: 15 Dec 2013 21:29
Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla

Post by Hornbeam »

vuk wrote:knipex - jednom i zauvijek !!
Jel oni izrađuju samo Bigerice kliješta eno u komšije sam vidio dvoje bigerice. Å to koriste majstori kada uvezuju "stope" za žicu (stubovi od armature za beton).
Sve ima svoj vijek trajanja.
User avatar
nlazovic
Majstor majstora
Posts: 577
Joined: 22 Jan 2013 16:03
Location: Beograd, Blok 45

Post by nlazovic »

Naleteh na ovu testeru na buvljaku u Pančevu. Nije u lošem stanju, fali joj jedan zub tj. polovina istog. Vrlo malo informacija ima na netu o njoj.
Sve što sam saznao je da je pravi Carl Baier u Nemačkoj.

Image


Image

Image
User avatar
Hornbeam
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 237
Joined: 15 Dec 2013 21:29
Location: Bosna i Hercegovina, Tuzla

Post by Hornbeam »

peradetlic wrote:manje više svi alati danas su poreklom iz PRC (produkt republika kina) takav je i i kvalitet
alat mi služi da mi odradi posao i za to je potreban dobar alat a ne ove replike što ih prodaju danas

tako i ova klješta huricane su videla ameriko kao i ja (nikad)

e sad skupljati alat je nešto drugo to je radio moj matori srećom po mene 70-ih 80-ih
U mene djedova stolarska kliješta iz ni ne vidim nikakva da je firma možda je neki mu kovač kovao ali je dobar čelik. Samo tupa. Bila se raspala zakovica pa ja uzeo mesingani šaraf pa zakovao. Ali ima dosta alata koji je ostao u amanet nešta je otac prodao bio u željezo a većinu sam uspio spasiti. Ovaj šujak (keser, tesla) je interesantna alatka za obrad drveta. Može čupati eksere može tesati a da ne zaguljuje u drvo, zakivati. koristiti se kao poluga da se odvoje dvije daske podsjeća me na mješanca pajsera sjekire i čekića.
Image
Sve ima svoj vijek trajanja.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14941
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

nlazovic wrote:Naleteh na ovu testeru na buvljaku u Pančevu. Nije u lošem stanju, fali joj jedan zub tj. polovina istog. Vrlo malo informacija ima na netu o njoj.
Sve što sam saznao je da je pravi Carl Baier u Nemačkoj.
http://www.werkzeug.org/Portals/0/data/ ... ungen.html

Ocisti je od rdje, naostri i trebalo bi lepo da radi.
Za ciscenje, probaj trik sa alu folijom. Treba ti i neka polir pasta (moze i Purol, ili neka od ovih za automobile).
Zguzvaj komad alu folije u lopticu, nanesi "tufnice" polir paste na list, i trljaj.

Ne vidim gde je taj polomljeni zub, ne sredini ili negde pri kraju.
Ako je pri kraju, ostavi ga, vremenom ce ostrenjem da se ponovo formira.
Ako je bas na sredini, mozda da razmislis da narezes nove zube? Nije toliko tesko kako izgleda. Oturpijas stare zube, napravis sablon na racunaru, odstampas, zalepis na list, i polako rezes.

Rucka i nije bas neka, a koliko vidim zanitovana je. Ako imas zelje i vremena, mozes da napravis novu koja bi ti odgovaralo po obliku i velicini. Nacrte i dimenzije imas recimo ovde:
http://www.blackburntools.com/articles/ ... index.html

Ako, kao ja, bas volis da se zezas to moze da izgleda i ovako

Pre:
Image Image

Posle:
Image Image Image

Image Image

Jos nije skroz zavrsena, treba da izecujem medaljon, al nikako da stignem.
Drvo rucke je kruska, sa umetnutim furnirom od oraha. Finis je CCL ulje crvenog korena za kundake, i isto njihov vosak preko.
Ledja su od 5mm mesinganog flaha. Urez za list u ledjima je napravljen ovim:
Image
Image

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GpEy0bdaSZM[/youtube]

Logotip i natpis koji su prvobitno bili ofarbani, su ecovani foto postupkom i ferihloridom, a posle toga brunirani balistolovim hladnim brunom. Najvise je potrajalo dok sam odskenirao i sredio na racunaru natpis i logotip.
User avatar
luci
Šegrt
Posts: 44
Joined: 31 Oct 2012 02:03
Location: Odzaci

Post by luci »

mbole, savrseno izgleda rucka.. ja sam to kontao da uradim, ali dok sam ja pozvao kordun vec nisu imali tih testera..

ja trenutno zavrsavam rucku za bahco testeru po ugledu na diston NO7, od bukovine.. jedino jos nisam skontao koje srafove da koristim, verovatno cu koristiti spojnice za namestaj za pocetak, a za dalje cu videti.. ti si predpostavljam sam napravio na strugu.. da ne bi mozda bio raspolozen i meni da napravis par komada?

i jos jedno pitanj, kojim alatom si obradjivao unutrasji deo rukohvata?
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14941
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Raspolozen jesam, ali ne mogu da ti obecam neki iole pristojan rok. U guzvi sam debelo na profesionalnom planu (guzva na tekucem, trazim novi posao, radim jos tri tezge, itd, itd...)
Naravno, materijal bi bio o tvom trosku (mesing nije bas jeftin, a ide ga dosta i to u prilicnom precniku).

Ako mislis na deo gde se drzi, par nozeva za duborez, turpija, smirgla...
Ako mislis na zarez gde ulazi list, nisam ga obradjivao uopste :)
Rucka je iz tri dela:
Jedna polutka
Furnir debeo tacno koliko i list
Druga polutka

Zalepio malo deblji furnir na jednu polutku. Kad se osusilo obradio kopirkom (moze i "diht glodalicom") da od furnira ostane tacno koliko je debeo list. Zalepio drugu polutku.
Da sam imao dovoljno debelo parce, mogao sam kao bonus da dobijem "book match".

Inace taj zarez se najlakse uradi ako se prvo sliterom (ovakvim kao sto su njime zarezivana ledja), zasece da dobijes rez koji ce voditi, a onda nastavis rucnom testerom, psoto sliter obicno ima plitak rez.
User avatar
luci
Šegrt
Posts: 44
Joined: 31 Oct 2012 02:03
Location: Odzaci

Post by luci »

imam u planu neki mali dovetail saw pa cemo biti u kontaktu sto se toga tice, mesing je najmanji problem da ti posaljem ako uspem da nadjem posto saradjujem sa jednim livcem, ili da platim koliko bude trebalo, dogovoricemo se kad ti se malo sredi raspored..


rukohvat bas me je zanimao, ne mogu turpijom lepo da udjem a da ne ostetim drugu stranu, moram probati duborezackim alatom, a nemam neki dobar..

zarez sam ja pravio tako sto sam list koji ce kasnije ici u rucku postavio na sredinu rucke fiksirano za sto i tako ga usekao.. to mi je bilo naj prostije obzirom da sam veoma ogranicen alatom...
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14941
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Moras malo da se snalazis.
Ja imam par turpija koje su relativno male, ali pored toga napravim nesto sto bi moglo da se nazove "turpija".
Komad dascice (ili necega drugog sto imas pri ruci) odgovarajuceg oblika, (poluokrugla, ravna... sta ti vec treba), dvostruko lepljiva traka i gruba smirgla. Pa trljaj.

Za malo grublja skidanja, dremel sa karbidnim vrhom, koji lici na turpiju.

Taj princip sa pricvrscivanjem lista i trljanjem rucke je OK, radio sam i tako jednu rucku, samo ti treba list koji je tanji od onoga koji ce ici unutra. Posto su zubi razvrnuti, rez je siri od debljine lista.
Post Reply