Page 4 of 7

Posted: 09 Oct 2009 00:18
by metabo
Pitanje:
Sa kojom granulacijom počinješ da praviš sekundarni vrh (micro bevel), odnosno do koje granulacije ideš sa primarnim (bevel)?

Posted: 09 Oct 2009 14:29
by mbole
Sekundarni vrh pravim sa P9000 hrom oksid 3M-ovom smirglom ili sa podlogom od te iste istrosene smirgle i namazanom pastom za honovanje.
Mada realno gledano, i pristojna P2000 je sasvim dovoljna.

Do iste te granulacije idem i sa primarnom ostricom.

Posted: 09 Oct 2009 14:43
by metabo
Sekundarni vrh pravim sa P9000 hrom oksid 3M-ovom smirglom ili sa podlogom od te iste istrosene smirgle i namazanom pastom za honovanje.
Dakle, teraš do kraja leđa i primarni vrh i tek na kraju, sa finalnom granulacijom, formiraš sekundarni vrh.

Koju pastu za honovanje koristiš? U merkuru sam video tri neke... (baci neku sliku) Mogu od drugara da nabavim onu sa kojom se honuju glave motora; da li to pije vodu?

Imam ja još pitanja :)
Da li je dovoljna samo voda, ili u nekoj fazi koristiš i ono lako ulje. BTW, o kom se ulju radi (da li može ono za podmazivanje lanaca), da li može rafinisano maslinovo (i to sam negde pročitao), da li može bor-ulje (šta god to značilo)?

Posted: 09 Oct 2009 16:47
by srdjan983
Gde nabavljate smirgle P2000 - P9000 ?

Posted: 09 Oct 2009 23:15
by mbole
Da bas tako, izvuces komplet vrh, teras do finalne granulacije, i onda samo sa par vrlo blagih poteza napravis sekundarnu ostricu.

Cini mi se da je ta za glave motora prilicno gruba. Video sam te u Merkuru, ali nisam zagledao detalje.

Pastu za honovanje sam narucio jos davno iz USA: http://www.leevalley.com/wood/page.aspx ... at=1,43072
Tada sam takodje kupio i smirglu: http://www.leevalley.com/wood/page.aspx ... at=1,43072

Pasta se trosi dosta sporo, tako da traje jako dugo. Sto se tice smirgle i ona je jako izdrzljiva, a posto se koristi samo za par prolaza na samom kraju i ona traje prilicno dugo.

Ulje ili voda, zavisi od smirgle koju imam. Neke od njih ne trpe ulje, pa onda koristim vodu. Sto se ulja tice, i ono je "egzoticno". Stize uz Lanski garnituru za ostrenje nozeva: http://www.lanskysharpeners.com/LKCLX.php, a ima ga i posebno (pod accessories). Probao sam i obicno lako masinsko ulje (neko Nigrinovo, fine mechanic) i radi lepo. Maslinovo nisam probao.
To bor-ulje mi lici po nazivu na emulziju koja se koristi za masinsku obradu. Nisam to probao, ali zvuci interesantno.

Smirglu 2000 imas i ovde maltene u svakoj farbari (ponekad se nadje i smirdeksova 2500, obicno je imaju u Roma company), a ovu 9000 tesko da ces ovde naci (ni napolju je nije lako navatati). Ono sto se obicno prodaje po farbarama me nije bas zadovoljilo. Obicno se trose jako brzo. Kod tipa na buvljaku (cini mi se da bese treci red) obicno uzimam Norton ili Klingspor u grubljim granulacijama (uska traka na platnu), ponekad ima finije granulacije 3M u listovima. Razlika izmedju tih 3M i ovih obicnih je drasticna. Njihova 1000 skida materijal maltene brzinom kojom to radi smirdeksova 500, pri cemu naravno daje mnogo finiju povrsinu i traje duze.

Ono sto kod nas nisam uspevao da nadjem su smirgle na plasticnoj podlozi. Znam da ih radi 3M. Jedno vreme je bila radnja u blizini arene koja je to drzala, ali tamo nisu vec neko vreme, a ja sam naravno zaboravio kako se zovu, pa ne mogu da ih nadjem.

Posted: 10 Oct 2009 07:47
by metabo
Saaad je meni sve jasno :)
Stigao sam sa oštrenjem do 2000 i stao.

A šta misliš o ovim pastama za poliranje metalik farbi za kola? To bi trebalo da je fina pasta. Naravno, info o granulacijama nigde nema.

Ja bih samo, kod šmirglanja "na vodenoj bazi" dodao da se na kraju vrh obaveono namaže nekim antikorozivnim laganim uljem (za oružje ili lance za bicikl) ili običnim WD40.

Posted: 10 Oct 2009 09:54
by Sasa
Joj sto mrzim WD40! Veceg sranja nema na ovoj planeti!

Posted: 10 Oct 2009 17:58
by mbole
A šta misliš o ovim pastama za poliranje metalik farbi za kola? To bi trebalo da je fina pasta. Naravno, info o granulacijama nigde nema.
Nisam nikada probao. Ono sto ne znam je sta su po sastavu, odnosno koji je abraziv u pitanju. Imam 3 granulacije: 6000, 8000, 10000 (Festo na svojima pise tacnu granulaciju). Posotji i neka "keramicka" 11000 ali je nisam nikada probao, navodno sluzi za poliranje stakla.

Mazanje finim uljem nikada nije lose (svi celici od kojih su napravljena dleda rdjaju), ali u sustini nije apsolutno neophodno. Sigurno ces lepo obrisati celo delto nakon sto si zavrsio sa ostrenjem (ako nista drugo da uklonis ostatke paste za honovanje).

Sta je problem sa WD40? Ima dosta mesta gde on sasvim lepo obavi posao. Naravno nije "carobni stapic", i za specificne poslove postoje mnogo bolji proizvodi. Neki bolje od njega podmazuju, neki bolje ciste koroziju, neki bolje otpustaju zapecene spojeve... Ali kao univerzalno sredstvo, po meni je sasvim OK.

Posted: 10 Oct 2009 19:33
by metabo
ali u sustini nije apsolutno neophodno.
Mazanje uljem nije zbog trenutnog efekta čistoće i uklanjanja zaostataka vode od kamena i brusne hartije (mada i to nije za potcenjivanje) nego zbog ZAÅ TITE. Naime, nakon poliranja dleta, čelik dobija jako finu površinu koja u odnosu na vazduh u okolini ima različite temperaturne koeficijente (sporje se greje i hladi). Zbog toga, ukoliko površina nije zaštićena finim uljanim filmom, lako može doći (i dolazi) do mikrokondenzacije, a samim tim i korozije, na glatkoj površini dleta. Naravno, sve ovo važi ukoliko se dlete ne koristi svakodnevno :)

P.S.
Seti se samo kako gladiš cev oružja i da li je ostaviš apsolutno suvu, ili na kraju čišćenja ovlaš prođeš uljem i tako napraviš zaštitni film?

Posted: 10 Oct 2009 22:12
by mbole
Hmmm, bio sam ubedjen da su polirane povrsine manje podlozne koroziji od neobradjenih.
Sto se tice cevke, tu su drugi faktori u igri, pocevsi od barutnih gasova koji pod visokim pritiskom i na visokoj temperaturi u sustini prodiru u materijal cevi i odatle se izlucuju nakon nekog vremena, praveci kiselinu. Dalje, oruzje se obicno nalazi u mnogo nepovoljnijim uslovima od dleta (napolju, na kisi, izlozeno znoju...).
Naravno daleko od toga da nije korisno naneti tanak film ulja, ne samo preko dleta vec preko svih ostrica, posto su sve sklone rdjanju. POgotovu ako se ne koriste redovno.

Posted: 10 Oct 2009 23:46
by metabo
Hmmm, bio sam ubedjen da su polirane povrsine manje podlozne koroziji od neobradjenih.
Za koroziju je potreban kiseonik. Å to god je dodirna površina sa kiseonikom veća (grublja oštrica) i mogućnosti za koroziju su veće i tu si u pravu. ALI. Kad je površina hrapava u njoj ima vazdušnih džepova koji usporavaju hlađenje i grejanje. Sa druge strane glatka površina naoštrenog dleta nema tih vazdušnih džepova i lakše se stvara kondenzat zbog bržih temperaturnih promena površine dleta... Ne valja ni jedno ni drugo sa stanovišta vode i zbog toga i najoštećenije dleto treba premazati uljem kada se ne koristi.

Kada sam rekao "(sporje se greje i hladi)" mislio sam u odnosu na okolinu, a ne u odnosu na naoštreno i tupo dleto.

Za oružje i barutno punjenje si u pravu. U njemu ima mnogo sumpora, a on sa H2O daje sumporastu kiselinu (i nešto sumporne pod tim uslovima) koja j**e kevu jadnom čeliku stvarajući crvene okside gvožđa (u narodu poznate kao rđa). Propadanje je brže i agresivnije. Ulje u cevi ne štiti samo od baruta nego i od vlage. Å to se tiče "prodiranja" gasova u kristalnu rešetku čelika i tu si u pravu. Ti "zarobljeni" oksidi sumpora se polako oslobađaju (izjednačavaju se parcijalni pritisci sa onima iz vazduha) i prave, u dodiru sa vodom iz vazduha, kiselinu. Čitava ideja uljenja je da se spreči "komunikacija" izmeđe površine čelika i okoline formiranjem finog uljanog filma koji je mnogo kvaliteniji u slučaju ispolirane površine oštrice.

Posted: 14 Oct 2009 10:58
by metabo
srdjan983 wrote:Gde nabavljate smirgle P2000 - P9000 ?
Danas sam pazario P1500, P2000 i P2500 (dalje nisu imali) "smirdex" u Romi, Džona Kenedija, Novi BGD. Po dva lista, oko 180 RSD (2 EUR) sve zajedno.

Posted: 14 Oct 2009 11:47
by metabo

Posted: 20 Jun 2010 01:30
by dikar
Danas sam nasao parce feder platna od kamiona 8x 20 cm. Prijatelj metalostrugar mi je rekao da ne moze da se nikako preseci na manje dimenzije posto je to jako tvrd materijal. Probao sam bonsekom ali nije islo, Onda sam probao kutnom brusilicom sa listom od 1.3mm za inoks. odsekao sam 3-4 cm i posle sam oderzao ood 45 stepeni vrh medjutim celik je poplavio, dok sam sekao nisam hladio celik nego tek posle secenja, a bio je strasno vruc .
Zanima me dali ako posle nastavim vodenim brusevima dobiti normalnu boju celika ili da bacim ovaj komad.

Posted: 20 Jun 2010 08:17
by runer
TO ti je legirani celik pa se tesko reze. Trebao si ga cesto hladiti ali sta je tu je. Sad u zavisnosti od legirajucih elemenata mozes dobiti dve varijante da je ili mek ili izrazito tvrd. To mozes najgrublje proverititi ako varh ostrice udari u drugi obicno zelezo pa se dogodi sledece. Ako je postojana tvrdoca usecice se u to zelezo sa minimalnim ostecenjem sto znci da je ostao tvrd, ako se jako osteti omeksao je i ne vredi dalje da ga radis. Ako pukne ili se rsaprsne znaci da ima puno ugljenika i prekalio si ga.