Rende
Ova druga opcija moze da ti bude skuplja, posto je ostalo jos 5 dana. Verovatno ce da dodje do nekih Moj savet je da ne bidujes do poslednjih 5-10 minuta. Sa druge strane, jedina prednost tog Stenlija je sto hoce da ga salje u Srbiju. Verovatno ti je bolja opcija da nadjes neki u losijem stanju, koji nije sredjivan, pa ga sam sredis. To nije nista sto ne mozes da uradis, a koliko mogu da vidim iz opisa ovog koji si postavio, vlasnik ga je samo ocistio, nije ga sredjivao detaljno. A to te ionako ceka. Na zalost, najbolji izvor za stare Stenlije, Walt, vlasnik Brass City Recordsa je na hemoterapiji zbog raka.
Moj favorit je Veritas i Krenov. Za male pare dobijas odlicno rende. Sa druge strane, Veritas je kao ovitet pre koju nedelju izbacio ceo Noris mehanizam za drveno rende, pa bi imao rende koje moze da se steluje kao metalno. http://www.leevalley.com/US/wood/page.a ... at=51&ap=1 . Na ovo rende dodas i podesavanje usta, i imas odlicno drveno rende, kome je jedina mana a mora cesce da se ravnja.
Sto se tice trece opcije, to je Quangsheng. Njega imas kod Mathew-a u Engleskoj, http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... lanes.html. Po mnogima, ta varijanta iz engleske je najbolja varijanta Quangshenga koja je dostupna. Meni je to bila ideja, a onda sam uzeo sve sto mi treba kod Veritasa, za nesto vce pare, i uopste se ne kajem. Mislim da sam dobio daleko vise za svoj novac. Ako te zanima da ih pogledas i probas, tu sam.
Taj Veritas ostrac ima svjih problema, i za izludjivanje je kada si u Srbiji. Mom je trebala posiljka rezervnih delova, koju sam naravno dobio dzabe od Veritasa, i 4 meseca dopisivanja dok nije proradio kako treba. Jednostavno nisam imao izbora posto je skoro jedino dobro resenje za ostrenje seciva koja stoje koso na rendima. No, na njega moras da dodas burence umesto valjka za ostrenje rendica. Sve u svemu, cela ta gomila delova kosta preko 150 eura.
Sharp edge je za zaobilazenje. Zaboravi na njega, koliko god da kosta, bacene su pare.
I na kraju kamenovi. Za pocetak zaboravi i na njih. Set Japanskih kamenova koji zaista zavrsavaju posao je kada stigne ovde preko 300 eura. Taj set ukljucuje grubi srednji i fini kamen, i dijamatsku plocu za ravnanje kamenova, sto ti sve treba. Mnogo bolje resenje je da ovde napravis 6-7 ploca od flot stakla, a kod Workshop Heaven-a kupis 3M folije za ostrenje i poliranje seciva. Staklene loce 30x10 cm, 10mm debljine sa brusenim ivicama, kostaju oko 230 dinara po komadu u Staklopanu. Set folija je 15 eura, a postarina na tekve stvari nije prevelika. Od tog seta mozes da izvuces po tri trake 7x30 cm u svakoj granulaciji.
Moj favorit je Veritas i Krenov. Za male pare dobijas odlicno rende. Sa druge strane, Veritas je kao ovitet pre koju nedelju izbacio ceo Noris mehanizam za drveno rende, pa bi imao rende koje moze da se steluje kao metalno. http://www.leevalley.com/US/wood/page.a ... at=51&ap=1 . Na ovo rende dodas i podesavanje usta, i imas odlicno drveno rende, kome je jedina mana a mora cesce da se ravnja.
Sto se tice trece opcije, to je Quangsheng. Njega imas kod Mathew-a u Engleskoj, http://www.workshopheaven.com/tools/Qua ... lanes.html. Po mnogima, ta varijanta iz engleske je najbolja varijanta Quangshenga koja je dostupna. Meni je to bila ideja, a onda sam uzeo sve sto mi treba kod Veritasa, za nesto vce pare, i uopste se ne kajem. Mislim da sam dobio daleko vise za svoj novac. Ako te zanima da ih pogledas i probas, tu sam.
Taj Veritas ostrac ima svjih problema, i za izludjivanje je kada si u Srbiji. Mom je trebala posiljka rezervnih delova, koju sam naravno dobio dzabe od Veritasa, i 4 meseca dopisivanja dok nije proradio kako treba. Jednostavno nisam imao izbora posto je skoro jedino dobro resenje za ostrenje seciva koja stoje koso na rendima. No, na njega moras da dodas burence umesto valjka za ostrenje rendica. Sve u svemu, cela ta gomila delova kosta preko 150 eura.
Sharp edge je za zaobilazenje. Zaboravi na njega, koliko god da kosta, bacene su pare.
I na kraju kamenovi. Za pocetak zaboravi i na njih. Set Japanskih kamenova koji zaista zavrsavaju posao je kada stigne ovde preko 300 eura. Taj set ukljucuje grubi srednji i fini kamen, i dijamatsku plocu za ravnanje kamenova, sto ti sve treba. Mnogo bolje resenje je da ovde napravis 6-7 ploca od flot stakla, a kod Workshop Heaven-a kupis 3M folije za ostrenje i poliranje seciva. Staklene loce 30x10 cm, 10mm debljine sa brusenim ivicama, kostaju oko 230 dinara po komadu u Staklopanu. Set folija je 15 eura, a postarina na tekve stvari nije prevelika. Od tog seta mozes da izvuces po tri trake 7x30 cm u svakoj granulaciji.
Upravo gledam Krenov izrade po netu i što reče jedan od njih, "nema takvog osećaja kao kad sam napraviš svoj alat"
.
Ok, ako već poručujem sečiva, bolje da odmah poručim 2-3 s obzirom koje su poštraine, mislim da je ovako najbolje. E,sad ... Pročitah tone tekstova o izboru rendeta ali kako mi je iskustvo =0, mogu samo da se oslonim na tuđe mišljenje. Po nekom "mom" viđenju, treba mi 4, 6 i valjda block plane (to mu valjda dođe exstra glanc - nema šmirglanja). Neki savet o redosledu ili par osnovnih tipova sa kojima da krenem i koja sečiva su odgovarajuća jer vidm da ima različitih na Veritas linku koji si poslao ? Ako me pitaš za šta mi treba - nemam pojma, vremenom ću ustanoviti
.
Ovaj Veritas kit je super, taman da se obradujem za novu godinu :happy: :tummenupp:
koje moze da se steluje kao metalno. http://www.leevalley.com/US/wood/page.a … 1&ap=1 . Na ovo rende dodas i podesavanje usta, i imas odlicno drveno rende, kome je jedina mana a
Kako da dodam podešavanje usta :pucko:
Elem, Veritas sečiva će se poručiti, ostaje izbor drveta u Srbiji za ovu svrhu, neki dobar plan za Krenov izradu i ugao sečiva. Sad čitam nešto, navodno je bolje staviti ugao od 50° nego 45° u originalnom dizajnu ???
Neki link za 3M folije bar da vidim kako to izgleda pre nego što naručim

Ok, ako već poručujem sečiva, bolje da odmah poručim 2-3 s obzirom koje su poštraine, mislim da je ovako najbolje. E,sad ... Pročitah tone tekstova o izboru rendeta ali kako mi je iskustvo =0, mogu samo da se oslonim na tuđe mišljenje. Po nekom "mom" viđenju, treba mi 4, 6 i valjda block plane (to mu valjda dođe exstra glanc - nema šmirglanja). Neki savet o redosledu ili par osnovnih tipova sa kojima da krenem i koja sečiva su odgovarajuća jer vidm da ima različitih na Veritas linku koji si poslao ? Ako me pitaš za šta mi treba - nemam pojma, vremenom ću ustanoviti

Ovaj Veritas kit je super, taman da se obradujem za novu godinu :happy: :tummenupp:
koje moze da se steluje kao metalno. http://www.leevalley.com/US/wood/page.a … 1&ap=1 . Na ovo rende dodas i podesavanje usta, i imas odlicno drveno rende, kome je jedina mana a
Kako da dodam podešavanje usta :pucko:
Elem, Veritas sečiva će se poručiti, ostaje izbor drveta u Srbiji za ovu svrhu, neki dobar plan za Krenov izradu i ugao sečiva. Sad čitam nešto, navodno je bolje staviti ugao od 50° nego 45° u originalnom dizajnu ???
Neki link za 3M folije bar da vidim kako to izgleda pre nego što naručim

Block plane preskoci. To je alat za one koji prave kutijice, ali sve sto moze da uradi block plane moze da se uradi i sa No4. Jedina prednost block rendeta je sto kada kupis low angl model, imas napadni ugao od 37 stepeni, pa lakse skidas krajeve letava. Ato mozes da uradis i sa No 4, ili jos bolje da uzmes neki Low angle finiser, koji ce da zameni i No4 i block plane. Ustedi pare koje das za njega, i potrosi ih na kvalitetnije rende.
Podesavanje usta je prilicno prosto, napravi se plocica koja klizi napred nazad, i zatvara usta. Ne treba ti veliki hod, nekih 5-6 mm j vise nego dovoljno, a ako se ikada potrsni, jednostavno ces napraviti malo vecu. Ako se ne snadjes, napravicu skicu.
Postoji prilicna razlika izxmedju drvenih rendica i metalnih u velicini. Generalno, sva renda, bilo metalna bilo drvena se dele u nekoliko kategorija. Prva po upotrebi je Jack ili Fore plane, ili True plane. kod metalnih to su renda No5 i No6, sa time sto je Jack oznacen sa No5 a Foreplane sa No6. No 5 je dugacak 35 cm, No 6 je 45cm. Kod drvenih Jack je dugacak i do 50 cm, a fore je iznad 55 i do 65. Nekada je zadatak Jacka bio da bude prvo rende koje se koristi posle secenja daske, i da je sto brze uravna, dok finoca finisa uopste nije bitna. Zbog toga Jack obicno ima veliki otvor usta, a secivo je ostreno polukruzno, tako da je sredina i do milimetar izbacenija od krajeva. I to u projekciji, kada je namontirano na rende. Fore plane je sledece za upotrebu, a zadatak mu je bio da fino uravnja velike povrsine daske.
Sledece rene je Jointer. Kod metalnih renda to su No 7 i No 8, dugacki 55 i 60 cm. Zaatak im je ispravljanje bocnih ivica dasaka, i priprema za spajanje dasaka. Drveni Jointeri mogu da imaju i 75-80 cm duzine.
Ostaje grupa zavrsnih renda. To su No 4 i manja renda. Ona imaju blago polukruzno secivo, sa ispustom 0.1mm ili cak i manjim. Usta na ovim rendima su minimalna, posto moraju da sprecavaju cepanje vlakana kod finisiranja. Ova renda su kratka, posto moraju da se zavuku cak i u neravnine da bi izvukla zacepljene povrsine, a greske u pravcu se ne primecuju. Meni za ovu namenu vise odgovara No 3, dugacak 20 cm, od No 4 koji ima 25. Secivo je uze, 45 naspram 50 mm, a celo rende je spretnije i lakse za rad. I drveni finiseri su iste velicine, ovde duzina ne predstavlja prednost.
Ti pomenu i ugao seciva, pa da ne zaboravim. Sto je veci ugao seciva, to je lakse da se finisira drv sa isprepletanim vlaknima koje se inace zacepljuje. 50 stepeni je prvi veci ugao, ali se smutheri prave i sa 55 i sa 60, pa i sa 65 stepeni. Kad krenes, napravis nekoliko, sa razlicitim uglovima, pa koristis ono koje ti se pokaze najbolje. Naravno +svaka prednost donosi i manu, pa su ova renda teza za rad, posto im je otpor veci.
Glavna prednost metalnih renda je sto ih ravnjas jednom dva puta u toku zivota. Tvog zivota. Jack i ne mora da se ravnja, ravnanje obavljaju druga renda. Drvena renda imaju manu sto se krive sa promenom vlage u vazduhu, pa ako ti je radionica grejana, ceka te ravnanje otprilike dva puta godisnje. No ona se i brze ravnaju od metalnih.
Danas su se osnovne namene renda prilicno izgubile. Iz nekog cudnog raloga sva nova kvalitetna renda ( tu ne racunam novog Stenlija) imaju minimalna usta, pa bila i No 5. No zivot je mnogo laksi kada ih koristis za prave namene, a ne da recimo finisiras sa No 6, sa minimalnim ustima, posto ti se moze. To je besmisleno, a sebi pravis 2-3 puta vise posla.
Izbor drveta je kod nas i prost, i komplikovan. Nekada je drvo izbora bilo Bukva, ali ona nije najsrecnije resenje za Krenov, posto lepak sprecava brzu promenu vlage unutar drveta, pa se bocne strane brze suse. Zato se Krenovi obicno prave od tvrdih egzoticnih drveta. Recimo Bubiinge. Ako krenes putem bukve, verovatno ce jedina mana biti da ces morati malo cesce da je ravnas. No, pravila su prosta. Bukva mora da bude iz Quatersawn daske, ili iz cepane (riven) daske. Taban rendeta treba da bude okrenut ka spoljnoj strani debla. I jos jdna ali bitna zackoljica. Godovi bi trebali da padaju prema peti tabana, tj rende po duzini nije paraleno sa bivsom korom stabla, nego je blago nakoseno. tako da su prsti blizi onome gde je bila kora, a peta j dalje. Razlog za to je prost, tako specavas da ti se odjednom trosi ceo god na tabanu, nego trosenju izlazes krajeve vlakana, koji su mnogo izdrzljiviji.
Ostaje samo pitanje kako dobiti takav materijal. Jedno od resenja je da nadjes susaru koja hoce da ti usluzno osusi nekoliko dasaka, a onda nadjes i odsecak od stabla bukve pa ga sam iscepas na komade koji ti trebaju, i isteses u priblizne oblike. Parce od metar duzine ti je vis nego dovoljno.
Podesavanje usta je prilicno prosto, napravi se plocica koja klizi napred nazad, i zatvara usta. Ne treba ti veliki hod, nekih 5-6 mm j vise nego dovoljno, a ako se ikada potrsni, jednostavno ces napraviti malo vecu. Ako se ne snadjes, napravicu skicu.
Postoji prilicna razlika izxmedju drvenih rendica i metalnih u velicini. Generalno, sva renda, bilo metalna bilo drvena se dele u nekoliko kategorija. Prva po upotrebi je Jack ili Fore plane, ili True plane. kod metalnih to su renda No5 i No6, sa time sto je Jack oznacen sa No5 a Foreplane sa No6. No 5 je dugacak 35 cm, No 6 je 45cm. Kod drvenih Jack je dugacak i do 50 cm, a fore je iznad 55 i do 65. Nekada je zadatak Jacka bio da bude prvo rende koje se koristi posle secenja daske, i da je sto brze uravna, dok finoca finisa uopste nije bitna. Zbog toga Jack obicno ima veliki otvor usta, a secivo je ostreno polukruzno, tako da je sredina i do milimetar izbacenija od krajeva. I to u projekciji, kada je namontirano na rende. Fore plane je sledece za upotrebu, a zadatak mu je bio da fino uravnja velike povrsine daske.
Sledece rene je Jointer. Kod metalnih renda to su No 7 i No 8, dugacki 55 i 60 cm. Zaatak im je ispravljanje bocnih ivica dasaka, i priprema za spajanje dasaka. Drveni Jointeri mogu da imaju i 75-80 cm duzine.
Ostaje grupa zavrsnih renda. To su No 4 i manja renda. Ona imaju blago polukruzno secivo, sa ispustom 0.1mm ili cak i manjim. Usta na ovim rendima su minimalna, posto moraju da sprecavaju cepanje vlakana kod finisiranja. Ova renda su kratka, posto moraju da se zavuku cak i u neravnine da bi izvukla zacepljene povrsine, a greske u pravcu se ne primecuju. Meni za ovu namenu vise odgovara No 3, dugacak 20 cm, od No 4 koji ima 25. Secivo je uze, 45 naspram 50 mm, a celo rende je spretnije i lakse za rad. I drveni finiseri su iste velicine, ovde duzina ne predstavlja prednost.
Ti pomenu i ugao seciva, pa da ne zaboravim. Sto je veci ugao seciva, to je lakse da se finisira drv sa isprepletanim vlaknima koje se inace zacepljuje. 50 stepeni je prvi veci ugao, ali se smutheri prave i sa 55 i sa 60, pa i sa 65 stepeni. Kad krenes, napravis nekoliko, sa razlicitim uglovima, pa koristis ono koje ti se pokaze najbolje. Naravno +svaka prednost donosi i manu, pa su ova renda teza za rad, posto im je otpor veci.
Glavna prednost metalnih renda je sto ih ravnjas jednom dva puta u toku zivota. Tvog zivota. Jack i ne mora da se ravnja, ravnanje obavljaju druga renda. Drvena renda imaju manu sto se krive sa promenom vlage u vazduhu, pa ako ti je radionica grejana, ceka te ravnanje otprilike dva puta godisnje. No ona se i brze ravnaju od metalnih.
Danas su se osnovne namene renda prilicno izgubile. Iz nekog cudnog raloga sva nova kvalitetna renda ( tu ne racunam novog Stenlija) imaju minimalna usta, pa bila i No 5. No zivot je mnogo laksi kada ih koristis za prave namene, a ne da recimo finisiras sa No 6, sa minimalnim ustima, posto ti se moze. To je besmisleno, a sebi pravis 2-3 puta vise posla.
Izbor drveta je kod nas i prost, i komplikovan. Nekada je drvo izbora bilo Bukva, ali ona nije najsrecnije resenje za Krenov, posto lepak sprecava brzu promenu vlage unutar drveta, pa se bocne strane brze suse. Zato se Krenovi obicno prave od tvrdih egzoticnih drveta. Recimo Bubiinge. Ako krenes putem bukve, verovatno ce jedina mana biti da ces morati malo cesce da je ravnas. No, pravila su prosta. Bukva mora da bude iz Quatersawn daske, ili iz cepane (riven) daske. Taban rendeta treba da bude okrenut ka spoljnoj strani debla. I jos jdna ali bitna zackoljica. Godovi bi trebali da padaju prema peti tabana, tj rende po duzini nije paraleno sa bivsom korom stabla, nego je blago nakoseno. tako da su prsti blizi onome gde je bila kora, a peta j dalje. Razlog za to je prost, tako specavas da ti se odjednom trosi ceo god na tabanu, nego trosenju izlazes krajeve vlakana, koji su mnogo izdrzljiviji.
Ostaje samo pitanje kako dobiti takav materijal. Jedno od resenja je da nadjes susaru koja hoce da ti usluzno osusi nekoliko dasaka, a onda nadjes i odsecak od stabla bukve pa ga sam iscepas na komade koji ti trebaju, i isteses u priblizne oblike. Parce od metar duzine ti je vis nego dovoljno.
Last edited by BR on 23 Dec 2013 21:35, edited 1 time in total.
Zaboravih podosta stvari, pa da dodam.
Posto danas uglavnom svi imaju dihtob i abrihtere, No 6 je vrlo cesto izbor umesto No 7 ili No 8 koji su ozbiljno skuplji. Ako radis komade do 1.5 m duzine i imas abrihter, ono ce ti zavrsiti posao. No, mislim da j uvek bilo koji pravi jointer bolji izbor. Onda n zavisis uopste od preciznosti abrihtera, niti ti on treba u zivotu. Za sve je dovoljan samo diht, ako hoces da ubrzas rad. A ivice istrujes jointerom, koji ima mnogo manje tolerancij od svakog abrihtera.
Posto tek kreces, mozda su za pocetak univerzalnija i bolji izbor renda tipa bevel up, tj kod kojih bruseni deo seciva stoji okrenut na gore. Njihova prednost je sto ocas posla menjas napadni ugao seciva, a i prilicno su jeftinija. Uporedi recimo Veritasov No 6 i Bevel Up jointer, koji je daleko precizniji, i prakticno ekvivalent No 7 jointera. Jedino sto su klasicna i bevel up renda komplementarna, pa tako, zavrsis sa svime u kuci.
A specijalna renda nisam ni dodirnuo
Tek tu pocinje zabava.
Posto danas uglavnom svi imaju dihtob i abrihtere, No 6 je vrlo cesto izbor umesto No 7 ili No 8 koji su ozbiljno skuplji. Ako radis komade do 1.5 m duzine i imas abrihter, ono ce ti zavrsiti posao. No, mislim da j uvek bilo koji pravi jointer bolji izbor. Onda n zavisis uopste od preciznosti abrihtera, niti ti on treba u zivotu. Za sve je dovoljan samo diht, ako hoces da ubrzas rad. A ivice istrujes jointerom, koji ima mnogo manje tolerancij od svakog abrihtera.
Posto tek kreces, mozda su za pocetak univerzalnija i bolji izbor renda tipa bevel up, tj kod kojih bruseni deo seciva stoji okrenut na gore. Njihova prednost je sto ocas posla menjas napadni ugao seciva, a i prilicno su jeftinija. Uporedi recimo Veritasov No 6 i Bevel Up jointer, koji je daleko precizniji, i prakticno ekvivalent No 7 jointera. Jedino sto su klasicna i bevel up renda komplementarna, pa tako, zavrsis sa svime u kuci.
A specijalna renda nisam ni dodirnuo

Radenko, nema mnogo novih radova od kada sam poceo da sredjujem radionicu, osim tezge. Meni je trenutno jedini prostor gde mogu da radim nadstresnica uz vikendicu u Boru, tako da sam ove godine imao ukupno cele 4 nedelje za rad. Stolarijom se nisam duuugo bavio, prestao sam pre oceve smrti, kada nam je pokradena radionica u drugoj vikendici, ispod Divcibara, u kuci koju smo napravii od drveta, i na kojoj se stalno nesto radilo. Tek ove godine sam se ponovo vratio u pricu, ali sam uspeo za ovo vreme da skupim poprilicno alata. Nadam se da cu za predstojece praznike uspeti da sebi stvorim minimalne uslove za rad u stanu, i da prepravim svoju radnu sobu tako da mogu da napravim i nesto od drveta. Trenutno radim na stegi sa dva vijka, pa krecemo dalje. A sto se drveta tice, ima drugih zanimljivih stvari, al da ne kvarim ovu temu.
Da bar iskoristim situaciju
Napravio sam zakrpe za usta na rendama koje imam (drvena 250*50 i 600*70). Ostavio sam 1mm medjutim cepke se glave izmedju noza i usta rendeta. Isto kod oba. E sad ne bih bas da povecavam razmak usta dok se ne konsultujem sa nekim iskusnim. Da li je ovo mozda i do chipbreaker-a? Ili mozda ugao prednjeg dela usta treba da bude manji od 90stepeni tj da naginje ka prednjem delu rendeta?

Last edited by ivanob1 on 23 Dec 2013 22:40, edited 1 time in total.
Ok,ako dobro razumem, treba mi 3 renda u startu:BR wrote:Moj favorit je Veritas i Krenov. Za male pare dobijas odlicno rende. Sa druge strane, Veritas je kao ovitet pre koju nedelju izbacio ceo Noris mehanizam za drveno rende, pa bi imao rende koje moze da se steluje kao metalno. http://www.leevalley.com/US/wood/page.a ... at=51&ap=1 . Na ovo rende dodas i podesavanje usta, i imas odlicno drveno rende, kome je jedina mana a mora cesce da se ravnja.
.
Jack Plane, Fore plane iliti True Plane No5 ili No6
Pitanje: Da li mi trebaju oba tipa
Jointer - No7 ili No8
Pitanje: Ok, razumem da neko isključvo koristi ručne alate (nisam taj tip), ali se to može rešiti na običnom cirkularu i to vrlo brzo i precizno pa ne vidim neki opravdani razlog za ovo sa moje tačke gledišta
Završno rende - No4 ili No3 (iz tvog posta, predlog je No3)
Pitanje: Nema pitanja, ovo je savršeno jasno

Hajdemo dalje. Recimo da izaberem tipove renda koje si pomenu i shodno tome treba da naručim i sečiva. Onaj kit ima sečivo koje je širine 41,2mm ako pretvorim glupavih 1 5/8 u mm. Naveo si da No3 ima manje sečivo, 45 mm pa ne znam u koju kategoriju gorepomenutih spada (No 4,5,6 ???).
Koji od Veritas Tapered Plane sečiva odgovara kojem modelu rendića ?
Ima ovaj kit http://www.leevalley.com/US/Wood/page.a ... 48945&ap=2 pa me zanima da li je to ok rešenje za obaranje ivica ili imaš neki bolji predlog.
Da li je Krenov varijanta dobar izbor za sve tipove pomenutih rendića ?
Od 3M folija i setova imaju ova dva kita-a, al ne znam koji mi treba (kobinovao bih da mi služe za oštrenje sečiva rendića i dleta ako je to moguće) ???BR wrote:I na kraju kamenovi. Za pocetak zaboravi i na njih. Set Japanskih kamenova koji zaista zavrsavaju posao je kada stigne ovde preko 300 eura. Taj set ukljucuje grubi srednji i fini kamen, i dijamatsku plocu za ravnanje kamenova, sto ti sve treba. Mnogo bolje resenje je da ovde napravis 6-7 ploca od flot stakla, a kod Workshop Heaven-a kupis 3M folije za ostrenje i poliranje seciva. Staklene loce 30x10 cm, 10mm debljine sa brusenim ivicama, kostaju oko 230 dinara po komadu u Staklopanu. Set folija je 15 eura, a postarina na tekve stvari nije prevelika. Od tog seta mozes da izvuces po tri trake 7x30 cm u svakoj granulaciji.
http://www.workshopheaven.com/tools/3M- ... Basic.html
http://www.workshopheaven.com/tools/3M- ... agnum.html
Ja te uglove oštrenja nema šanse da pogodim odokativno pa verujem da mi je neophodan neki jig.
Za ugao ostrenja ja koristim parce medijapana recimo 50 * 40 * 18 mm. Na kant strani izbusim na sredini rupu i onda kroz kanal na nozu stavim sraf sa sirokom podloskom i zavijem u medijapan. Onda pomeram medijapan napred nazad da nastelujem potreban ugao. Normalno i treba da se podesi ugao od 90 stepeni u odnosu na duzu ivicu noza. Bitno je da medijapan klizi po staklu a ne po brusnom papiru.
Za dleto isto moze da se napravi samo da se odozgo srafi neka selnica koja fixira dleto. Mada kad se izvezba ruka onda sve to ide bez pomagala.
nlazovic: Na cirkularu mozes da sredis mozda kantove daske i da preskocis jointer ali za siru stranu daske ti sigurno treba jointer. Ili jointer ili abrihter i diht. Po nekom pravilu ide
1. scrub plane
2. jack plane
3. jointer plane
4. smoothing plane
Za dleto isto moze da se napravi samo da se odozgo srafi neka selnica koja fixira dleto. Mada kad se izvezba ruka onda sve to ide bez pomagala.
nlazovic: Na cirkularu mozes da sredis mozda kantove daske i da preskocis jointer ali za siru stranu daske ti sigurno treba jointer. Ili jointer ili abrihter i diht. Po nekom pravilu ide
1. scrub plane
2. jack plane
3. jointer plane
4. smoothing plane
Last edited by ivanob1 on 28 Dec 2013 13:41, edited 1 time in total.
Da ali ako skidas veliku kolicinu materijala onda je bolji scrub plane jer moze da se podesi deblja struska. U sustini sve zavisi sa kakvim drvetom radis i sta ti je u planu. Ja imam neke grede koje su se uvile i treba da se skida i po 1.5 cm na coskovima. Tako da prvo ide scrub plane.
Last edited by ivanob1 on 28 Dec 2013 20:16, edited 1 time in total.