Rende
Sta ti je danga? Tu treba da bude poprecna precka..
Inace mi se cini da je to previse para za rende u takvom stanju. Na Bubnju se obicno pojavljuju krsevi ali je to otprilike grnja cena za one u upotrebljivom stanju. Ponekad moze da se nadje nesto sto je relativno dobro, proletos sam uzeo No12 za 800 dinara. Fali mu secivo, i korodirao je, ali nista sto ne moze da se ispravi. Realna cena je nekih 50 eura. I to bez seciva.
Inace mi se cini da je to previse para za rende u takvom stanju. Na Bubnju se obicno pojavljuju krsevi ali je to otprilike grnja cena za one u upotrebljivom stanju. Ponekad moze da se nadje nesto sto je relativno dobro, proletos sam uzeo No12 za 800 dinara. Fali mu secivo, i korodirao je, ali nista sto ne moze da se ispravi. Realna cena je nekih 50 eura. I to bez seciva.
Ma mislio sam na dangu sa ove slike uploads/4138_cam00135small.jpg
Ide po dijagonali od prednjeg coska pa ka ustima. Mada verovatno je korozija.
Ide po dijagonali od prednjeg coska pa ka ustima. Mada verovatno je korozija.
Last edited by ivanob1 on 15 Feb 2014 22:44, edited 1 time in total.
Koliko sam saznao Stanley No6 je tezak 3.2 kg. Postarina preko 2 kg iznosi oko 40+ funti iz Velike Britanije. Jel ima neko predstavu da li bi mogao recimo Stanley No6 da se razdvoji na dve posiljke. Tj da u jednoj ide posebno taban a u drugoj sve ostalo? U tom slucaju postarina bi bi bila za oba paketa ukupno oko 20 funti. Sad nemam predstavu koliko je tezak sam taban, ali ako je preko dva kg onda ova solucija otpada.
Last edited by ivanob1 on 18 Feb 2014 00:06, edited 1 time in total.
Samo ostrenje, li i oformljavanje ostrice? U kombinaciji sa smirglom ili bez?
Ako ti trebaju samo za finisiranje onda je dovoljno da uzmes 1,3,5 a sve ostalo radis smirglama. 2000 je malo krupije od 9 mikrona. Ako hoces kompletno ostrenje folijama, onda uzmes 40, 30, 15, 10 i ove gornje za finisiranje. 100 mikrona ti je potrebno za ravnanje ledja na dletima i secivima za renda.
Najjeftinija varijanta je da kupujes u vec gotovim setovima. Koliko vidim, setovi su se prilio promenili od kakao sam ja narucivao, i sve je poskupelo.. Ako cene folija odu jos malo gore, opet cu da predjem na Japanske kamenove.
Ako ti trebaju samo za finisiranje onda je dovoljno da uzmes 1,3,5 a sve ostalo radis smirglama. 2000 je malo krupije od 9 mikrona. Ako hoces kompletno ostrenje folijama, onda uzmes 40, 30, 15, 10 i ove gornje za finisiranje. 100 mikrona ti je potrebno za ravnanje ledja na dletima i secivima za renda.
Najjeftinija varijanta je da kupujes u vec gotovim setovima. Koliko vidim, setovi su se prilio promenili od kakao sam ja narucivao, i sve je poskupelo.. Ako cene folija odu jos malo gore, opet cu da predjem na Japanske kamenove.
Last edited by BR on 19 Feb 2014 13:33, edited 1 time in total.
Po mom misljenju za formiranje ostrice tj za prvo ostrenje koristi smirglu raznih granulacija. Sve zavisi koliko skidas ali otprilike od 220 - 2500. Za zavrsnicu koristi 3d folije.
Nisam siguran da li imas nov ili polovan noz. Za polovan moras prvo na grubo da poskidas riseve ili eventualno udubljenja od korozije. Onda prelazis na sve finiju smirglu. Takodje sve zavisi koji je trenutan ugao ostrice u odnosu na potrebni, pa bi i to islo grubom smirglom na pocetku.
Nisam siguran da li imas nov ili polovan noz. Za polovan moras prvo na grubo da poskidas riseve ili eventualno udubljenja od korozije. Onda prelazis na sve finiju smirglu. Takodje sve zavisi koji je trenutan ugao ostrice u odnosu na potrebni, pa bi i to islo grubom smirglom na pocetku.
Mislis na Workshopheaven? I na novim i na starim dletima ravnanje ledja je posao koji zna da potraje. Za sada jedino Lie Nielsen dleta nisu morala da se ravnaju, sve ostalo je zahtevalo od 4-5 minuta do nekoliko sati. Nije cilj da poskidas riseve, vec da dobijes apsoluno ravnu povrsinu, u duzini nekih 4-5 cm. Kod paring dleta i duze. Ta povrsina moze da ima zaostaleriseve osim u zadnjih 1-2 cm, koji moraju da budu fino polirani. Ispupcena povrsina je apsolutno neprihvatljiva. Konkavna povrsina, kod koje su ivice poravnate je sasvim Ok.
Procedura je prosta. Obeezis zadnju stranu dleta markerom, meni se kao najupottrebljiviji pokazao plavi zbog ktrasta, i pocnes da je ravnjas na granulaciji u rasponu izmedju 180 i 240. Akose skida cela povrsina, uz blagi pritisak, nastavis sa tim gde jesti, pa ides sa finijom i finijom smirglom. Ako bilo gde imas visak plave boje, a da to nije konkavna pobrsina, slobodno idi na daleko grublju smirglu, recimo cak i do 80. Skratices sebi muke, a risovi se jako brzo skidaju. MOras da budes siguran da je rednja ivica apsolutno u ravni sa ostatkom, jer i najmanja linijica koja ti ostane znaci da to dleto ne mozes da naostris.
Takodje, nemoj da naginjes dleto sa zadnje strane ne bi li ocistio samu ivicu. Tako dobijas neprecizno i neupotrebljivo dleto. Com dobijes ravnu povrsinu svedo odtrice, nastavis dalje sve do poliranja, ali poliranja rukom nikako na tocilu ili nekoj drugoj polirki. To je najbolji nacin da dleto napravis neupotrebljivim. Takodje bocne strane moraju da budu ravne i sa ostrim prelazom, barem u prvih 4-5 cm. Sve ovo su preduslovi za precizan rad sa dletom.
Procedura je prosta. Obeezis zadnju stranu dleta markerom, meni se kao najupottrebljiviji pokazao plavi zbog ktrasta, i pocnes da je ravnjas na granulaciji u rasponu izmedju 180 i 240. Akose skida cela povrsina, uz blagi pritisak, nastavis sa tim gde jesti, pa ides sa finijom i finijom smirglom. Ako bilo gde imas visak plave boje, a da to nije konkavna pobrsina, slobodno idi na daleko grublju smirglu, recimo cak i do 80. Skratices sebi muke, a risovi se jako brzo skidaju. MOras da budes siguran da je rednja ivica apsolutno u ravni sa ostatkom, jer i najmanja linijica koja ti ostane znaci da to dleto ne mozes da naostris.
Takodje, nemoj da naginjes dleto sa zadnje strane ne bi li ocistio samu ivicu. Tako dobijas neprecizno i neupotrebljivo dleto. Com dobijes ravnu povrsinu svedo odtrice, nastavis dalje sve do poliranja, ali poliranja rukom nikako na tocilu ili nekoj drugoj polirki. To je najbolji nacin da dleto napravis neupotrebljivim. Takodje bocne strane moraju da budu ravne i sa ostrim prelazom, barem u prvih 4-5 cm. Sve ovo su preduslovi za precizan rad sa dletom.
Koliko sam gledao za rende je dozvoljeno da se uz pomoc tankog lenjira napravi minimalni bevel(konus) na ledjima rendeta. Da li to vazi i za dleto?
Takodje da li ovaj video moze pouzdano da se koristi kao tutorial? Lik deluje pouzdano
http://www.youtube.com/watch?v=ZtfS-EMtBho
Takodje da li ovaj video moze pouzdano da se koristi kao tutorial? Lik deluje pouzdano

http://www.youtube.com/watch?v=ZtfS-EMtBho
Last edited by ivanob1 on 20 Feb 2014 12:17, edited 1 time in total.
Ne vazi za dleto. Dleto i noz blanje, iako jako lice, funkcionisu na razlicite nacine.
Noz blanje je uvek u istom polozaju u odnosu na dasku, a dleto moze da bude u raznim polozajima, u zavisnosti zasta se trenutno koristi. Nadalje, noz blanje je fiksiran (blanja je u sustini "masina"), a dleto je "slobodno".
Ta mini ostrica na ledjima noza blanje, se koristi kod bevel-up blanja, da bi se skratilo ostrenje.
Noz blanje je uvek u istom polozaju u odnosu na dasku, a dleto moze da bude u raznim polozajima, u zavisnosti zasta se trenutno koristi. Nadalje, noz blanje je fiksiran (blanja je u sustini "masina"), a dleto je "slobodno".
Ta mini ostrica na ledjima noza blanje, se koristi kod bevel-up blanja, da bi se skratilo ostrenje.
Za dleta nikako! To i decidirano kazu u svakom video snimku koji sam ja gledao a da koristi tu metodu sa tankim lenjirom.ivanob1 wrote:Koliko sam gledao za rende je dozvoljeno da se uz pomoc tankog lenjira napravi minimalni bevel(konus) na ledjima rendeta. Da li to vazi i za dleto?
Takodje da li ovaj video moze pouzdano da se koristi kao tutorial? Lik deluje pouzdano
http://www.youtube.com/watch?v=ZtfS-EMtBho
Kako kazu nasi stari: "Bolje znati mnogo i cesto, nego ne znati nista, povremeno nikad, kojekude..."
Kao sto rekose prethodnici, za dleta nikako, ali ni za rende nikako osim u vrlo specificnim situacijama. Ni za bevel up ni za bevel down. Dobici vremena u ostrenju su lazni gubitak, koji se vrati nazad sa kamatom kasnije.
Kod rendeta kod koga je brusena povrsina na dole, tipa Stenlija Bailey, taj minimalni bevel povecava grudni ugao, pa je rad sa rendetom tezi. Drugo secivo mora da se montira za toliko unazad, a posto su sile vece, na rendma sa standardnim secivom lakse dolazi do vibracija seciva. Te vibracije se primecuju kao niz poprecnih crta u odnosu na pravac vucenja rendeta. Rad sa ovakvim rendetom na shooting boardu je skoro pa nemoguc. Na ovom modelu je i jedini slucaj kada je koriscenje ovog trika dozvoljeno, ali samo kod onih na kojima je montirano debelo secivo. Ova tehnika se koristi kod komada drveta za izukrstanim vlaknima, koja imaju tendenciju da se zacepljuju, ali i za tako nesto ima efikasnijih metoda.
Na bevel up rendima sa niskim uglom, kod kojih secivo stoji pod uglom od 12 stepeni u odnosu na taban, ova tehnika spusta secivo ispod minimalnog ugla potrebnog za cist rez koji iznosi 12 stepeni. Rezultat je znatno vece trosenje rendeta sa ravne strane, i potreba da se zbog toga skida mnogo vise materijala sa strane bevela. Ako se koristi ista tehnika, taj mikrobevel drasticno raste. Uz to, sposobnost seciva da skida jako tanke struske se smanjuje, a obradjenapovrsina ima tragove habanja od rendeta.
Kod rendeta kod koga je brusena povrsina na dole, tipa Stenlija Bailey, taj minimalni bevel povecava grudni ugao, pa je rad sa rendetom tezi. Drugo secivo mora da se montira za toliko unazad, a posto su sile vece, na rendma sa standardnim secivom lakse dolazi do vibracija seciva. Te vibracije se primecuju kao niz poprecnih crta u odnosu na pravac vucenja rendeta. Rad sa ovakvim rendetom na shooting boardu je skoro pa nemoguc. Na ovom modelu je i jedini slucaj kada je koriscenje ovog trika dozvoljeno, ali samo kod onih na kojima je montirano debelo secivo. Ova tehnika se koristi kod komada drveta za izukrstanim vlaknima, koja imaju tendenciju da se zacepljuju, ali i za tako nesto ima efikasnijih metoda.
Na bevel up rendima sa niskim uglom, kod kojih secivo stoji pod uglom od 12 stepeni u odnosu na taban, ova tehnika spusta secivo ispod minimalnog ugla potrebnog za cist rez koji iznosi 12 stepeni. Rezultat je znatno vece trosenje rendeta sa ravne strane, i potreba da se zbog toga skida mnogo vise materijala sa strane bevela. Ako se koristi ista tehnika, taj mikrobevel drasticno raste. Uz to, sposobnost seciva da skida jako tanke struske se smanjuje, a obradjenapovrsina ima tragove habanja od rendeta.