Koliko puta treba mazati osnovnom bojom MDF?
Izvini a zasto bi mi trebao razredjivac ako je farba spremna za upotrebu, i zasto ucvrscivac,jedino ako zelim da skratim susenje,posebno zimi-jel tako.
Pretpostavljam da bezbojni lak osnovni PUR je za drvo ,ako idem zavrsni transparentni lak, a u boji ako cu prekrivnom bojom za ivericu i medijapan?.
Postoji li ucvrscivac za uljane boje pa da ubrzamo proces susenja?
Citam ovde da mnogo fale poliester boje, a za vodene znam da su prilicno otporne na grebanje,dok uljane i nitro su podloznije ostecenjima.
jel poliuretanske boje su dvokomponentne ili ima da se kupi i spremljene?
Pooozz
Pretpostavljam da bezbojni lak osnovni PUR je za drvo ,ako idem zavrsni transparentni lak, a u boji ako cu prekrivnom bojom za ivericu i medijapan?.
Postoji li ucvrscivac za uljane boje pa da ubrzamo proces susenja?
Citam ovde da mnogo fale poliester boje, a za vodene znam da su prilicno otporne na grebanje,dok uljane i nitro su podloznije ostecenjima.
jel poliuretanske boje su dvokomponentne ili ima da se kupi i spremljene?
Pooozz
Slusaj Pigoza,to sto si sada zapoceo zavrsi kako tako nekako.
Ako zelis da farbas drvo ili mdf tj medijapan ,onda koristi poliuretanske boje bilo kog proizvodjaca ,ali samo onako kako struka nalaze.
To znaci postuj recepturu i odnos susenja i smirglanja kao i nacin nanosenja tj kompresor i pistolj.
Ako nemas uslove da ispostujes proceduru,onda sa poliuretanima nemoj petljati jer samo ces zabrljati i neces dobiti zeljeni efekat.
Ovo shvati kao dobronameran i prijateljski savet ,jer i drugi koji rade sa pu lakovima isto misle verovatno.
Pozdravljam te.
Ako zelis da farbas drvo ili mdf tj medijapan ,onda koristi poliuretanske boje bilo kog proizvodjaca ,ali samo onako kako struka nalaze.
To znaci postuj recepturu i odnos susenja i smirglanja kao i nacin nanosenja tj kompresor i pistolj.
Ako nemas uslove da ispostujes proceduru,onda sa poliuretanima nemoj petljati jer samo ces zabrljati i neces dobiti zeljeni efekat.
Ovo shvati kao dobronameran i prijateljski savet ,jer i drugi koji rade sa pu lakovima isto misle verovatno.
Pozdravljam te.
ПУР боје су обично двокомпонентне , смола и очвршћивач , а разређивач да добијеш потребну густину за наношење , то "штелујеш" по сопственом нахођењу.
Овајдео завршни -основни и трнспарентни-у боји си разумео.
Што се тиче учвршћивача за уљане боје ја га још нисам нашао , у једној фарбари су ми дали некакав катализатор да убрзам сушење али ја нисам приметио разлику. Ево ових дана фарбам нека стара врата једној другарици са уљаним бојама и већ сам у заостатку јер се споро суше.
Овајдео завршни -основни и трнспарентни-у боји си разумео.
Што се тиче учвршћивача за уљане боје ја га још нисам нашао , у једној фарбари су ми дали некакав катализатор да убрзам сушење али ја нисам приметио разлику. Ево ових дана фарбам нека стара врата једној другарици са уљаним бојама и већ сам у заостатку јер се споро суше.
Pigoza ti prilicno "brkas pojmove".
Ko sto su ti vec napisali, ucvrscivac nije tu da bi bilo sta ubrzao ili usporio, vec su jednostavno mnoge boje dvokomponentne. Kod nas su najcesce dvokomponentne boje PU, mada ima i drugih. Najprostije receno PU se sastoji od dve komponente i pocinje da vezuje tek kad pomesas te dve komponente.
Postoje ubrzivaci i usporivaci, ali oni se dodaju u boju u zavisnosti od nekih drugih faktora (recimo temperature), i u principu nisu obavezni.
Razredjivac dodajes ili ne dodajes u zavisnosti od nacina farbanja. Obicno su boje onako iz kante spremljene za rad cetkom. Da bi radio pistoljem moras da ih razredis, jer jednostavno kroz pistolj nece da ide gusta boja.
Farbanje UVEK radis jednom sortom.
Ako ides PU bojama, onda je sve PU (i osnovna i zavrsna i...)
Ako ides ulajnim, onda je sve uljano
Vodenim, sve vodeno, nitro, sve nitro... i tako dalje
Nije apsolutno nemoguce mesati, ali em niije preporucljivo, em da bi to radio treba ti ozbiljno iskustvo sta s cim moze a sta ne moze da ide. A i zasto bi to uopste radio? Najbolje i najsigurnija varijanta je uzeti sve od istog proizvodjaca, i oni gotovo uvek imaju kompletnu pricu. Znaci od kita, pa preko izolanta, osnovene boje, zavrsne...
Ne znam sta je "tamni lak"? Rec lak se obicno upotrebljava za premaz koji je providan. Da li ima smisla farbati MDF ili ivericu bezbojnim lakom, sa ili bez prethodnog bajcovanja (postizanja nekog tamnijeg tona), je stvar toga sta se tebi svidja. Nekome se svidja kako izgleda povrsina recimo MDF-a, nekome ne. Neko voli plavuse, neko voli crnke, neko ridje...
Da li je boja u spreju ili u konzervi ne govori apsolutno nista o samoj boji. Ti u sprej mozes da spakujes maltene bilo koju vrstu boje. Sprej posmatraj kao "sirotinjsku varijantu" farbanja pistoljem. Znaci ako nemas pistolj, a treba ti da ofarbas nesto malo, sad i ko zna kada posle, i nemas gde da pozajmis pistolj i kompresor, kupi sprej. Bice ofarbano bolje nego cetkom ili valjkom, ali ce i kostati vise (sprej je dosta skup za kolicinu boje koja je u njemu).
Uljane boje su najlakse za rad, ko sto ti je stolart vec napisao. Maltene sve ostalo je kod njih losije nego kod drugih. Suse se sporo (u sustini se maltene nikada ne osuse do kraja), imaju slabiju tvrdocu od ostalih, smrduckaju na duge staze (recimo nikada ne lakiraj unutrasnjost fioke ili ormana uljanim lakom, osecace se i nakon par godina). Nesto su elasticnije od nitro i PU, ali zato manje elasticne od vodenih (mada ima raznih PU). Najjeftinije su.
Ko sto su ti vec napisali, ucvrscivac nije tu da bi bilo sta ubrzao ili usporio, vec su jednostavno mnoge boje dvokomponentne. Kod nas su najcesce dvokomponentne boje PU, mada ima i drugih. Najprostije receno PU se sastoji od dve komponente i pocinje da vezuje tek kad pomesas te dve komponente.
Postoje ubrzivaci i usporivaci, ali oni se dodaju u boju u zavisnosti od nekih drugih faktora (recimo temperature), i u principu nisu obavezni.
Razredjivac dodajes ili ne dodajes u zavisnosti od nacina farbanja. Obicno su boje onako iz kante spremljene za rad cetkom. Da bi radio pistoljem moras da ih razredis, jer jednostavno kroz pistolj nece da ide gusta boja.
Farbanje UVEK radis jednom sortom.
Ako ides PU bojama, onda je sve PU (i osnovna i zavrsna i...)
Ako ides ulajnim, onda je sve uljano
Vodenim, sve vodeno, nitro, sve nitro... i tako dalje
Nije apsolutno nemoguce mesati, ali em niije preporucljivo, em da bi to radio treba ti ozbiljno iskustvo sta s cim moze a sta ne moze da ide. A i zasto bi to uopste radio? Najbolje i najsigurnija varijanta je uzeti sve od istog proizvodjaca, i oni gotovo uvek imaju kompletnu pricu. Znaci od kita, pa preko izolanta, osnovene boje, zavrsne...
Ne znam sta je "tamni lak"? Rec lak se obicno upotrebljava za premaz koji je providan. Da li ima smisla farbati MDF ili ivericu bezbojnim lakom, sa ili bez prethodnog bajcovanja (postizanja nekog tamnijeg tona), je stvar toga sta se tebi svidja. Nekome se svidja kako izgleda povrsina recimo MDF-a, nekome ne. Neko voli plavuse, neko voli crnke, neko ridje...
Da li je boja u spreju ili u konzervi ne govori apsolutno nista o samoj boji. Ti u sprej mozes da spakujes maltene bilo koju vrstu boje. Sprej posmatraj kao "sirotinjsku varijantu" farbanja pistoljem. Znaci ako nemas pistolj, a treba ti da ofarbas nesto malo, sad i ko zna kada posle, i nemas gde da pozajmis pistolj i kompresor, kupi sprej. Bice ofarbano bolje nego cetkom ili valjkom, ali ce i kostati vise (sprej je dosta skup za kolicinu boje koja je u njemu).
Uljane boje su najlakse za rad, ko sto ti je stolart vec napisao. Maltene sve ostalo je kod njih losije nego kod drugih. Suse se sporo (u sustini se maltene nikada ne osuse do kraja), imaju slabiju tvrdocu od ostalih, smrduckaju na duge staze (recimo nikada ne lakiraj unutrasnjost fioke ili ormana uljanim lakom, osecace se i nakon par godina). Nesto su elasticnije od nitro i PU, ali zato manje elasticne od vodenih (mada ima raznih PU). Najjeftinije su.
Hvala puno drugari!
Koliko samja shvatio ,za mene amatera,koji nema kompresor i pistolj,za pomoc jedino se mogu obratiti onima koji farbaju automobile,jer u fabrikama koriste iskljucivo lak,posto rade sa drvetom,tako da mi ostajke samo varijanta sa valjkom ili sprejem.Shvatio sam dosta toga.
Evo sto se tice mog prijekta-stativi za zvucnike,ostalo mi je jos da kupim vodenu zavrsnu i da prefarbam.
Ono sto me muci je to da kad god presmirglam ovaj premaz sa temeljnom-osnovnom,na ivicama ploce MDF se prilicno skine farbe a ostalo je OK,ono sto sam premazao lepkom i vodom,mislim na ivice ploce je ok, ali ono sto je izmedju same ivice i gornje/donje ploce lako se skida,mada sad sam premazao i treci put i ok, ali na tim ivicama je kao da sam prvi put premazao.
Mozda je problem u granulaciji smirgle P240 ?
Ja stavim parce smirgle na dasku koju mogu rukom da obuhvatim i smirglam u krug ono kao slajferica,nekako mi lakse i cini mi se bolje se smirgla,ivice smirglam rukom bez pomoci dascice.
Sad za zavrsnu cu uzeti smirglu granulacije P400,posto sitnije nema, i farba cu u podrumu,posto u kuci ne mogu, a na terasi je hladno-zbog farbe.
Hvala jos jednom , Pozzz!
Koliko samja shvatio ,za mene amatera,koji nema kompresor i pistolj,za pomoc jedino se mogu obratiti onima koji farbaju automobile,jer u fabrikama koriste iskljucivo lak,posto rade sa drvetom,tako da mi ostajke samo varijanta sa valjkom ili sprejem.Shvatio sam dosta toga.
Evo sto se tice mog prijekta-stativi za zvucnike,ostalo mi je jos da kupim vodenu zavrsnu i da prefarbam.
Ono sto me muci je to da kad god presmirglam ovaj premaz sa temeljnom-osnovnom,na ivicama ploce MDF se prilicno skine farbe a ostalo je OK,ono sto sam premazao lepkom i vodom,mislim na ivice ploce je ok, ali ono sto je izmedju same ivice i gornje/donje ploce lako se skida,mada sad sam premazao i treci put i ok, ali na tim ivicama je kao da sam prvi put premazao.
Mozda je problem u granulaciji smirgle P240 ?
Ja stavim parce smirgle na dasku koju mogu rukom da obuhvatim i smirglam u krug ono kao slajferica,nekako mi lakse i cini mi se bolje se smirgla,ivice smirglam rukom bez pomoci dascice.
Sad za zavrsnu cu uzeti smirglu granulacije P400,posto sitnije nema, i farba cu u podrumu,posto u kuci ne mogu, a na terasi je hladno-zbog farbe.
Hvala jos jednom , Pozzz!
Ja opet ima mproblem sa smirglanjem,iako sam tri puta presao osnovnom-vodenom,kad izbrusim sa smirglom P400,ivice se otkriju,iako sam blago smirglao,ploca ostane ok ali ivice se otkriju.
Jel to zato sto ja jako -rucno izbrusim, ili zato sto su te ivice premazane rastvorom voda i lepak,pa ne moze farba da se upije za medijapan,najizrazenije je na samim ivicama izmedju gornje ploce i same ivice ili donje ploce i same ivice,taj tanki deo,da kazemo zamisljena linija.?
Hoce li ovo mnogo uticati sad kad treba da predjem zavrsnom vodenom,pre svega mislim na zastitu,i moc prijanjanja koje pruza osnovna boja?
Pozz!:(
Jel to zato sto ja jako -rucno izbrusim, ili zato sto su te ivice premazane rastvorom voda i lepak,pa ne moze farba da se upije za medijapan,najizrazenije je na samim ivicama izmedju gornje ploce i same ivice ili donje ploce i same ivice,taj tanki deo,da kazemo zamisljena linija.?
Hoce li ovo mnogo uticati sad kad treba da predjem zavrsnom vodenom,pre svega mislim na zastitu,i moc prijanjanja koje pruza osnovna boja?
Pozz!:(
Last edited by Pigoza on 18 Oct 2010 14:02, edited 1 time in total.