Pitanja oko visećih elemenata kuhinje?

Razgovori o radu sa ivericom, tehnike, materijali i ostalo
User avatar
lego
Zarezivač olovaka
Posts: 15
Joined: 30 Sep 2010 13:39
Location: Beograd

Pitanja oko visećih elemenata kuhinje?

Post by lego »

Za početak pozdrav svima sa foruma/sajta koji polako prerasta u pozamašnu bazu znanja.

Posle serije manjih projekata od iverice, došao sam (a ni sam ne zna kako :)) do toga da treba da sastavim 2 kuhinje od iverice (jedna za taštu, druga za mene). E sada, dok sam još u fazi projektovanja, imam par pitanja/nedoumica koje bi bilo dobro da razrešim pre nego počnem da radim.

1)
Imam situaciju gde treba da okačim viseće elemente kuhinje na zid koji baš i nije ekstra kvaliteta. Naime zid je od šuplje cigle 10cm pa 1cm špric maltera pa gipskarton ploča lepljena na zid lepkom za gipskarton (debljina gipskarton ploče i lepka je oko 2cm)
E sad, neka moja ideja je da se viseći elementi kuhinje kače na šinu a a sama šina da bude utiplovana u zid malo gušćim rasporedom tiplova. Takodje bih, verovatno, umesto klasičnih tiplova koristio neki injektor za ankerisanje (nešto kao Sika AnkerFix http://www.sika.rs/TL-Sika_AnchorFix-1.pdf ili slično).

Pitanje za ljude od iskustva je da li je ovo što sam smislio dovoljno dobro rešenje. Svaki konstruktivni predlog je dobrodošao.

2)
Kod mene u stanu kuhinja ne ide od zida do zida nego se na prvom levom visećem elementu vidi bočna stranica. Generalno imam tu dve mogućnosti, ako donju ploču šrafim odozdo videće se ivica donje ploče. Ako donju ploču šrafim kroz bočnu stranicu onda se vide šrafovi. Nekako bih da izbegnem da se vide ili šrafovi ili stranica donje/gormnje ploče pa sam mislio da tu stranicu spojim drvenim tiplovima za donju i gornju ploču tako da prelaze preko ivica donje i gornje ploče i eventualno ubacim po koji ekcentar da se ne bi sve razmaklo. Eventualno, da bi se povećala nosivost donje i gornje ploče, visećeg elementa, možda treba ubaciti neki metalni okov na ledjima da učvrsti uglove? Å ta mislite o ideju sa drvenim tiplovima, hoće li to biti dovoljno čvrsto?

3)
Napravio bih upuštena ledja na visećim elementima kuhinje. Pitanje je da li to mogu da uradim malim frejzerom i bitom prečnika 10mm. To pitam zato što mogu da pozajmim bosch GKF 600 i ravni bit 10mm. Ako je alatka dobra za taj posao da li eventualno treba da pazarim drugačiji bit?
It is better to be approximately right than exactly wrong!
User avatar
runer
Vrhunski majstor
Posts: 1146
Joined: 18 Feb 2010 11:11
Location: Backa Palanka

Post by runer »

Kao prvo dobro nam dosao i lepo se druzi sa nama i uvek ce se naci da ti neko pomogne. E sad prvo sto se tice zida posto ima ispred sebe i gips i malter ja za tako nesto koristim produzenu tiplu za blok da moze da prodje kroz veliku supljinu i da uhvati blok bar u dve tacke. Sa ciglom ce biti i vise nosecih tacaka. Vijak mora da bude duzine za nosac kuhinjskog elementa i da prodje obavezno kroz celu tiplu.
Sto se drugog pitanja tice ako pravilno izbusis lezista za tiple i sve tacno sedne kad zalepis ne treba ti nikakvo ojacanje jer je veza sama po sebi dovoljno jaka za nosenje.
I kao trece mozes da uradis sa malim frezerom upustena ledja samo ce ici malo sporije. Obavezno vodi frezer uz firung glodalice da ne ujeda. Jos na firung mozes zavrnuti duzu letvicu i zguras frezer kroz nju da dobijes tacnije vodjenje i to je to. Pa raspali cekamo slicice da vidimo kako je ispalo!!!
Ko ne zna da ne zna bezi od njega!
User avatar
lego
Zarezivač olovaka
Posts: 15
Joined: 30 Sep 2010 13:39
Location: Beograd

Post by lego »

Hvala runer-u na brzom odgovoru :)

1) Koliko sam shvatio, meni je shodno dimenzijama koje sam naveo potreban tipli od 10-12cm dubine. Pogrešno sam se izrazio kada sam pisao, nije u pitanju cigla nego blok (otuda i moji strahovi za stabilnost). Pitanje je sada koja debljina tiplova bi bila zgodna za ovu namenu 8mm ili 10mm? Å ta mislite da ipak rupe zalijem nekim epoksi injektorom? I najvažnija stvar, koliko bi bilo zgodno rastojanje da bude izmedju tiplova (mislim da bi 20cm bilo sasvim pristojno, to je 15 tiplova na 3m visećih elemenata)?

2) Ne bi trebalo da bude problema oko bušenja rupa za drvene tiple mada ako neko zna dobar trik za bušenje rupe pod pravim uglom sad je trenutak da me prosvetli :) Opet ne znam koliko tipli treba da stavim na dubinu visećeg elementa od 30cm? Valjda je 5-6 komada od 8mm sasvim dovoljno, ne bi valjalo ni da se razmakne?

3) Nije mi bas najasnije ono u vezi frejzera, odnosno ne znam sta znači "firung glodalice"? Evo kako sam ja to zamislio da uradim mada možda i bulaznim :) Naime kako rekoh mogu da pozajmim BOSCH GKF 600 (http://www.bosch-pt.rs/boptocs2-rs/Zana ... /index.htm) koji ima kvadratnu osnovu. Zamislio sam da na plocu na kojoj želim da uradim pregib za ledja stavim vodeću dasku tako da osnova glodalice ide uz vodeću dasku a ravni bit frejzera skida ivicu. To bi valjda moglo da ide tako, ali se bojim da ne bude krzanja iverice?
It is better to be approximately right than exactly wrong!
User avatar
runer
Vrhunski majstor
Posts: 1146
Joined: 18 Feb 2010 11:11
Location: Backa Palanka

Post by runer »

Ja stavljam uvek 10mm tiple a za njih kupujem tzv turbo vijke koji su izuzetno jaki i to precnika 8mm da sto bolje uhvate oni se bukvalno urezuju u tiplu. Imas italijanske tiple za blok i mislim da su dugacke 120mm. Ne treba nista da zalivas ima da drzi perfektno govorim ti iz iskustva. Rastojanje na sini ja idem da tiplr budu u blizini elemenata koje kacim odnosno sto blize nosacu koji se kaci na sinu. E ako naletim na strujni vod onda pojacavam tiplom levo i desno oko strujnog voda.
Za tiple nema trika imas da kupis alat u Wobi hausu i nema promasaja.
Sto se tice firunga on ima nslon koji je pod pravim uglom ali obicno je jako prorezan pa kad naidjes na taj prorez hoce da klizne i ujede materijal. Zato ja na naslon zavrnem duzu dascicu i kad ukljucim frezer polako proguram glodalo koje napravi otvor samo koliko je samo glodalo. Izvuces glodalo da viri 3,5mm koliki je lesonit i polako prolazis pore d ivice koju hoces da obradis. Mozes i tako kako si ti zamislio ali to ti je mnogo sporije. Ako sutra stignem da ti slikam firung stavicu ti sliku zajedno sa frezerom kako treba da stoji ali ne obecavam mnogo sam u nekoj guzvi imam mnogo struganja ali valjda cu se setiti.
Pozdrav!
Ko ne zna da ne zna bezi od njega!
User avatar
lego
Zarezivač olovaka
Posts: 15
Joined: 30 Sep 2010 13:39
Location: Beograd

Post by lego »

1) Za tiple je sve jasno, bas mi je takav odgovor trebao, iskustveni. Znam ja sta je napon na smicanje pa napon na istezanje pa tenzor napona ... al meni je trebalo oprobano resenje :) Hvala!

2) Koji je to alat? Gluvarim cesto po Woby-ju ali nisam naisao na tako nesto. Znam da ima mnogo alata za povezivanje drvenim tiplama al nisam nasao nista kod nas da se pazari (ima u boshu neki al je papreno skup za to sto nudi i nije mu preciznost nesto) Alat, tj. pomagalo za ovaj tip posla koji sam uspeo da iskopam na natu a da odaje utisak prezicne stvari je http://www.dowelmax.com/. Jedino sto je papreno skup, mada mislim da angazujem nekog masin bravara da mi napravi ovo :)

3) Ako sam te razumeo ja u stvari treba da napdnem glodalom dasku paralelno sa ivicom a ne kao sto sam ja mislio normalno ... ne znam, nekako mi je to mnogo komplikovano, a nemam ni cime ni kako da dasku ucvrstim da stoji pravo ...
It is better to be approximately right than exactly wrong!
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ajd sad ja malo drugacije :)

1. Imas "ukucavajuce" tiplove, koji su dosta zgodniji za rad (ovakvo recimo: http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljn ... =01710216). Ima ih dovoljno dugackih. Tipl 6mm je sasvim dovoljan ako ides tom gustinom koju si pomenuo. Postavis sinu, i direktno kroz rupu na njoj busis zid. Ubacis tipl kroz sinu i samo ukucas sraf u njega (tipl je izliven sa sve "podloskom", i bas je pravljen da se tako radi sa njim). Daleko jednostavnije i preciznije nego da obelezavas i busis rupe po obelezenim mestima.

2. Za tiplovanje nije toliko kriticno da rupa bude pod apsolutnih 90 stepeni (naravno nece ni skoditi). Ono sto jeste kriticno je da dve rupe budu tacno jedna naspram druge.
Od alatica za to imas proste "klincice" za obelezavanje (http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljn ... ka=0104120). Izbusiss rupe za tiplove na boku jene ploce, ubacis klincice u rupe, prislonis uz drugu plocu, onako kako treba da stoji na kraju, kucnes, i klincici obeleze ko kirnerom mesta na kojima treba da busis.
Imas i ovakav sablon: http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljn ... aka=104225

Mozes i da usrafis element kao sto si pomenuo to jest da srafis odozdo kroz donju plocu, a onda da preko nbocne ploce postavis "slepu" plocu koja ide celom visinom elementa i sluzi samo da sakrije ivicu donje. Nju jednostavno utiplujes ili jos jednostavnije zalepis dvostruko lepljivom trakom za stvarni bok (neces verovati koliko dvostruko lepljiva traka moze da drzi na ravnoj i glatkoj povrsini, ako ovo budes radio povedi racuna da pogodis tacno "iz prve" kad jednom uhvati nema vise pomeranja). Trebace ti malo drugacije sarke, i taj element bi trebalo da bude uzi za debljinu te mrtve ploce (kako bi vrata bila jednaka).

3. Da bi rezao ovako kako pise runer, moras nekeko da ucvrstis dasku u vertikalan polozaj i da imas firung sa dosta dugackom bocnom plocom, kako bi bio dovoljno stabilan, ili sablon koji je pravljen bas za tu namenu (nije ga tesko napraviti, ali mislim da se ne isplati za jedan dva posla).

Ako glodjes kada je daska u horizontalnom polozaju onda jeste malo duze, ali je jednostavnije. Dasku polozis na astal i ucvrstis nekom stegom da se ne bi mrdala. Firung podesis tako da glodalo ulazi u bok za debljinu lesonita (obicno 3 ili 4mm). Dubinu glodanja podesis da bude 13mm (rezi iz najmanje dva prolaza, znaci prvo do dubine od recimo 6mm, pa onda do 13 ili do 4, 8, 13).

Moze i ovako kako si ti zamislio sa letvom, to je mozda i preciznije, samo je prilicno zametno dok svaki put lepo podesis rastojanje letve (ja tako radim, samo ja imam sinu za glodalicu, i dva granicnika na kojima jednostavno podesavam rastojanje od ivice ploce).

Ne brini se za krzanje, glodalica "napada" melaminsku foliju "sa boka" tako da nema krzanja kao kad se radi cirkularom koji je napada "odozdo".

Povedi racuna da se zaustavis pre kraja daske na jedno 6-7mm, inace ce se videti rupe. U zavisnosti kako spajas elemente, moras da se zaustavljas na bocnim ili na horizontalnim daskama (one druge se rezu punom duzinom). Ako donju dasku srafis odozdo,, onda se zaustavljas na dni i plafonu a bokove rezes skroz. Ako srafis sa strane onda obrnuto.

Ledja rezes tako da budu za 12mm uza od spoljasnje mere elementa. Na taj nacin ostane ti po 1mm "lufta", za slucaj da ledja nisu bas tacno izrezana. Takodje imas 12mm "mesa" u boku gde mozes da usrafis ili ukucas ledja za bok (ja vise volim srafljenje sa 3X18, ali kucanje je brze).
User avatar
lego
Zarezivač olovaka
Posts: 15
Joined: 30 Sep 2010 13:39
Location: Beograd

Post by lego »

1) Aha, to je vec nesto, mislim ukucavajuci tiplovi. Znao sam da postoje , ali nisam znao da ih ima te duzine. Ova metoda zaista olaksava posao :)

2) Klincice za obelezavanje imam u kolekciji alata za tiplove 8mm i radio sam sa njima, takodje i imao dosta problema u radu sa njima. Ispadaju iz rupa, hoce daska malo da pobegne pa obelezes pogresno pogotovu ako je dugacka daska pa mora covek da se bori i sa njom ... U principu nije lose pomagalo ako se ne zuri (shvatio sam da mnogo preciznije i bez problema radim ako ne zurim i nemam presiju da to mora da bude gotovo do uvece) (ovo se obicno desava jer zena hoce da vidi kako je ispalo) :)))
Problem sa busenjem rupa koje nisu pod 90 je kad su tiplovi gusto rasporedjeni a nisu pod 90 mnogo je tesko spojiti posle dve daske a da ne pricam sto opet hoce da pobegne milimetar jedna daska u odnosu na drugu.
Inace taj problem sa busenjem rupe pod 90 stepeni nisam uspeo da resim nikako. Izgleda da nema jednosavnog pomagala (osim neke vodece cevi) za taj posao, ostaje samo stona busilica kako resenje. Hvala za link na sablon, nisam ni znao da ima da se pazari u wobiju tako nesto.
Fora sa slepom plocom je u stvari odlicno resenje. Da su obicna vratanca na stranici koja ima slepu plocu odmah bih odustao od te ideje ali posto su na toj stranici dva para vrata koja se otvaraju na gore onda nemam problem sa sarkama :)) jupiiii a vrata prekrivaju čela obe ploce. Jedino sto malo izgleda ruznjikavo jer kada se otvore vratanca vidi se da su dve ploce. Hm ... jedino da uradim kako si rekao mbole s tim sto bih ploce okantovao tek kad sklopim element sirokim kantom na peglu pa se nece videti da je daska iz dve ploce :)

3) Shvatio sam posle par citanja sta je runer hteo da kaze ali prakticno mi je nemoguce da jednostavno ucvrstim dasku u vertikalnom polozaju. Sve ovo treba da sklopim u dnevnoj sobi na podu (imam i jedan mali stocic na rasklapanje u podrumu za ove radove) tako da cu da radim u horizontalnom polozaju. Opaske da treba da se zaustavim sa glodalicom pre kraja su na mestu, o tome nisam razmisljao verovatno bih uradio sa rupama :). Kucanej ili srafljenje ledja, tja ... ko sta vise voli, ja volim da srafim takodje kad ne zaboravim da kupim male srafice za taj posao :) Pade mi kamen sa srca za ovo krzanje iverice, nisam imao prilike da proteram glodalicu na taj nacin po iverici pa ne znam nista o tome kako se ponasa melamin pod frejzerom.

Ljudi, hvala vam puno na savetima, cim budu prvi rezultati saljem slicice (ukoliko ne iskrsne jos neki problem).
It is better to be approximately right than exactly wrong!
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ima varijanta "rucnog stalka" za rucnu busilicu. Za neke stvari ume da bude jaaaako koristan. Jednostavno ne moze sve da se uradi na stubnoj. Na primer nekada moras da probusis rupu u gredi na tavanu, a krov nikako ne mozes da smestis pod stubnu :)
http://www.wobyshop.com/ProizvodDetaljn ... aka=104245
User avatar
lego
Zarezivač olovaka
Posts: 15
Joined: 30 Sep 2010 13:39
Location: Beograd

Post by lego »

U čoveče, pa ja sam živeo u totalnom neznanju. Ovaj ručni stalak je prava stvar :)
It is better to be approximately right than exactly wrong!
User avatar
Borisav
Šegrt
Posts: 21
Joined: 08 Oct 2015 09:55
Location: Beograd

Post by Borisav »

Drugari, molim vas za pomoć u vezi visećih elemenata. Interesuje me da li je bolje frontove montirati pre kačenja na zid i na koji način se spajaju jedan sa drugim da se ne vidi razmak (spojnicama, šrafovima)?
Unapred hvala na odgovorima.
User avatar
BILJEŽNIK
Vrhunski majstor
Posts: 1187
Joined: 25 Oct 2009 20:54
Location: Zaprešić

Post by BILJEŽNIK »

Kako to misliš "da se ne vidi razmak"? Razmak među frontama mora biti 3 do 4 mm. Fronte se montiraju nakon vješanja ormarića na zid. Ako misliš na međusobno spajanje elemenata, možeš to vijcima 3,5 x 30 ili 3,5 x 35 ako imaš dobru ruku. Postoje i spojni vijci koji prolaze kroz rupe promjera 5 mm, ali ja najradije koristim 3,5 x 30 sa predbušenjem kroz prvi element.
User avatar
sasasasa
Velemajstor
Posts: 1730
Joined: 05 Apr 2016 18:36
Location: Prijedor

Post by sasasasa »

Ja ih montiram prije kacenja na zid, pa ih skinem tako sto rastavim baglamu tako da jedan dio baglame ostane u vratima a drugi u stranici elementa. Pricamo o standardnim baglamama. Kada skines vrata (frontove) element je znatno laksi pa je lakse manipulisati s njim. Poslije samo "uklizes" vrata u baglamu i problem je rijesen.
Ja licno frontove montiram na element prije leđa, tako mi je lakse da uvinklam element. Kad je jednom uvinklan, vrata mozes skidati i stavljati kad god hoces.

Elemente mozes spajati kako god hoces, mada licno smatram da su spojnice bolje rjesenje. Jace su od vijka, ljepse izgledaju, a i ti djelujes mnogo profesionalnije prilikom montaze. Ruzno izgleda kada se elementi pricvrscavaju vijcima, bar iz mog iskustva.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Prvo postavis vrata na stolu, podu, gde vec radis, da bi bio siguran da se sve lepo uklapa, onda skines vrata (popustis samo po jedan sraf na sarkama koji bas za to sluzi, i samo svuces), postavis ormane, povezes ih medjusobno, zakacis vrata i dodatno ih nastelujes, posto sigurno nece stojati isto kao dok su bilina stolu.

Za spajanje pojedinih elemenata koristis ovo: http://www.artinvesthome.com/top-spojni ... -6x30-nikl
User avatar
Borisav
Šegrt
Posts: 21
Joined: 08 Oct 2015 09:55
Location: Beograd

Post by Borisav »

Hvala puno na odgovorima!

Pod razmakom sam mislio razmak između elemenata, a dimenzije frontova sam računao tako da razmak između njih bude po 2mm sa svake strane. Jesam li pogrešio, može li to da se uklopi?
User avatar
Borisav
Šegrt
Posts: 21
Joined: 08 Oct 2015 09:55
Location: Beograd

Post by Borisav »

mbole wrote:Prvo postavis vrata na stolu, podu, gde vec radis, da bi bio siguran da se sve lepo uklapa, onda skines vrata (popustis samo po jedan sraf na sarkama koji bas za to sluzi, i samo svuces), postavis ormane, povezes ih medjusobno, zakacis vrata i dodatno ih nastelujes, posto sigurno nece stojati isto kao dok su bilina stolu.

Za spajanje pojedinih elemenata koristis ovo: http://www.artinvesthome.com/top-spojni ... -6x30-nikl
Imam mali problem sa ovakvim spojnicama pošto mi je jedan element otvoren i dupli (jedan u drugom, spolja svetao unutra taman) pa mu je stranica široka 36mm. Tu bi mi trebala konsultacija jer ne znam da li ima dužih spojnica da obuhvati tri sloja iverice širine 54mm (jedan duplo 36mm + jedan 18mm)...
Post Reply