Page 1 of 1
Imitacija debelog masiva - kako to rade?
Posted: 18 Nov 2009 23:58
by Proleter
Zdravo svima, pocetnik sam iz Makedonije. Voajerisem ovaj sajt vec skoro 2 meseca i puno sam toga naucio ovde. Hvala.
Danas sam video prelepi sto. Imitacija debelog masiva. Kako oni spajaju medijapan da se ivice ne vide?
Nadam se da to nije preglupo pitanje za pocetnika.

Posted: 19 Nov 2009 02:08
by mbole
Ploce se spajaju "na ger" (rezane su pod 45 stepeni), tako da nema vidljivih ivica koje nisu prekrivene folijom.
Posted: 19 Nov 2009 07:02
by radmit
Mi nekad za klub stolove koristimo i masiv a nekad radimo od sirovog mdf pa furniram

o konkretno ovaj furnir
Posted: 19 Nov 2009 07:08
by radmit


Ova dva masiv sve osim ploce.
Posted: 19 Nov 2009 07:26
by velja
Kako pricvrscujes noge na ovom drugom, visljem stolu od masiva?
Posted: 19 Nov 2009 08:04
by Proleter
Znaci postoje vise varjanti koje ja sad moram da probam. Ono sa masivom tesko. Ostaje ger i furniranje. U stvari ostaje ger jer nista ne znam o furniranju osim ono sto sam ucio u osnovnoj skoli na casu Opstotehnicko obrazovanje
Hvala puno.
Posted: 19 Nov 2009 10:14
by mbole
Furniranje je laksa varijanta, osim ako imas ozbiljnu opremu.
Uopste nije jednostavno na vecoj duzini iseci tacno 45 stepeni, kako bi se to posle perfektno uklopilo.
Posted: 19 Nov 2009 11:05
by radmit
Nogar je slepljen iz cetri colare kod velikog,kroz sredinu ide beskonacni navoj sa krstom koji navlaci nogar gore.Kod malih tog tipa samo unip matica i nogar se usafi.
Posted: 20 Apr 2011 12:11
by danijel
mbole wrote:Furniranje je laksa varijanta, osim ako imas ozbiljnu opremu.
Uopste nije jednostavno na vecoj duzini iseci tacno 45 stepeni, kako bi se to posle perfektno uklopilo.
Nije potrebno gerovati ukoliko sam furniras,ukoliko gerujes vec furniran materijal gde je vidna duza strana gera,pozeljno je gerovati 45.5 st. zbog lepila koje na vodenoj bazi,samim tim se dobija bolji kvalitet spoja.
Posted: 20 Apr 2011 12:34
by mbole
Nisam bas razumeo.
Pa upravo je to i napisano, da ako sam furniras nije potrebno da se geruje da se ne bi videla ivica.
Sta je "duza strana gera"?
Kad radis sa materijalom koji je vec furniran (recimo furnirani MDF), jedini nacin da dobijes spoj kome se ne vide ivice je da ga gerujes.
Posted: 21 Apr 2011 10:20
by danijel
mbole wrote:Nisam bas razumeo.
Pa upravo je to i napisano, da ako sam furniras nije potrebno da se geruje da se ne bi videla ivica.
Sta je "duza strana gera"?
Kad radis sa materijalom koji je vec furniran (recimo furnirani MDF), jedini nacin da dobijes spoj kome se ne vide ivice je da ga gerujes.
Ono prvo nisam primetio.Prastaj
Duza str. ili spoljna,hteo sam naglasiti da se poveca ugao radi preciznijeg naleganja gera na ger u ovom slucaju gde nije vidna unutrasna str.gerovanih elemenata.
Posted: 21 Apr 2011 10:42
by mbole
Ma nema sta da se prasta, desava se.
A ovo drugo... Hmmm.
Ako taj ugao povecas neces povecati dodirnu povrsinu. Posto drugi ugao moras da smanjis na 44.5, kako bi ukupno dobio 90, preklopice se cak manja povrsina nego da je ugao tacno 45.
Slikica sa uglom 45%
Slikica sa uglovima 45.5 i 44.5 stepeni
U oba slucaja debljina obe ploce je 18mm.
Nije neka znacajna razlika, ali povrsina je manja, a vise posla.
Ili mislis da obe strane gerujes pod 45.5, a da lepak popuni nastali razmak od 1 stepen? Jedino ako koristis neki epoksid ili nesto tome slicno, posto klasicni stolarski lepak trazi bas naleganje da bi dobro vezao (spoj lepkom je jaci od samog lepka, pa je spoj najslabiji tamo gde je lepak debeo).
Posted: 21 Apr 2011 11:25
by danijel
slazem se.Ovo moje odnosi se na gerovanje sa nekom vezom npr.tipla,keks,feder,samim tim ubacivanjem neke veze nadoknadjujes povrsinu lepljnja,samim tim i cvrstocu,nema svako uslove da ostvari ravnomeran pritisak,kada se lepi ger sa nekom vezom a da pritom istisne eventualni visak lepka..
Kada neko nema uslove ili ako mu je lakse bez ubacivana veze potrebno iseci precizno ugao koji mu se zahteva.Da bi ostvario ravnomeran pritisak,od mnogo opcija,savetujem jednu pomocu samoleplive trake(testirano je) za one koji nisu upuceni,da sad nebih opisivao,poslacu fotku ovih dana.
Posted: 21 Apr 2011 12:20
by mbole
Cek, cek...
Ako dodajes neku vezu (keks, feder... sta god), povrsina te veze nece se nikako promeniti kada ti menjas ugao gera.
Znaci ukupna povrsina ce u svakom slucaju biti manja.
Ako dobro shvatam sta ustvari zelis da kazes: bolje je da se taj ugao poveca (ili smanji zavisi sa koje strane gledas) tako da sama "ostrica" gerovanog spoja obavezno naleze. Ako ugao nije bas tacno 45 (a to je relativno tesko postici), bolje je da ugao "ostrice" bude malo manji nego da bude malo veci, posto ce ako je veci da "zeva" spolja, a ako je manji da zeva unutra, a unutra se ne vidi.
Odnosno, bolje je ovo:
Nego ovo:
To resenje sa lepljivom trakom je jako zgodno za gerovane spojeve (ne secam dobro se da li smo vec pisali o njemu, mozda i jesmo, zaboravilo se), a nakon sto ga trakom stavis u pravi polozaj, mozes strec folijom da ga obmotas par puta. Steze ko blesava, posto svaki put kad je zamotas dodas po malo sile.
Posted: 21 Apr 2011 13:02
by danijel
na to sam i mislio..
U industrijskoj proizvodnji obavezna je veza,manje se ceka na susenje(uslovi su drugaciji)..dok za ovo sa trakom potrebno je vise vremena,ali je ne retko kvalitetniji spoj , za "supare" idealno. ovo nije uvek primenjljivo vazna je duzina-sirina gera tj povrsina lepljenja.