Projekt kuhinja no.1
Ekipa bok svima,
vidim aktivan je forum svaka čast. :tummenupp:
Dok sam crtao kuhinju i vrtio elemente sa jedne strane ne drugu te tražio po googleu najfunkcionalnija rješenja iz prakse, naletio sam na zanimljive linkove od pomoći:
http://ormario.com/kuhinje-savjeti-strucnjaka.html
http://www.saric.kitchen/organizacija-kuhinje/
https://grading.hr/portfolio/proces-izr ... -po-mjeri/
Prije svega evo na brzinu skica prostora pa ce biti sve jasnije.
Pod brojem 3. "Radni trokut" sa primjerom kuhinje u L kao u mome slučaju:
Staviti je lijevo od sudopera ili desno. Sad imamo prednosti i mane ukoliko je lijevo ili desno.
Ako zamjenim mjesta kao što predlažes, događa se sljedeće:
- otvorena vrata perilice mi blokira ulaza u kutni element, npr. perilica završi sa radom otvorim je i ne mogu ubaciti posuđe u kutni element, nego moram sve ispraznit iz nje, zatvoriti je i tek tada mi je omogučen pristup kutnom elementu;
- otvorena vrata perilice mi blokiraju pristup zidnom elementu, npr. perilica zavrsi sa radom otvorim je i ne mogu preko nje ubaciti čaše, pribor itd u zidni element.
Nego moram obilazit okolo, ili sve iz nje van pa je zatvorit tj. kao u prvom primjeru;
-na isti način dok je otvorena još bi mi blokirala i izvlačni element.
* Te savjete sam pročitao u nekoj temi na koju sam naišao te sam se time vodio.
http://adaptacijainovogradnja.blogspot. ... hinji.html
Ima dosta primjera kuhinja gdje je perilica na kraju tj. nije u sendviču između dva susjedna elementa. Kao što si i naveo doda se falš panel maska.
vidim aktivan je forum svaka čast. :tummenupp:
Dok sam crtao kuhinju i vrtio elemente sa jedne strane ne drugu te tražio po googleu najfunkcionalnija rješenja iz prakse, naletio sam na zanimljive linkove od pomoći:
http://ormario.com/kuhinje-savjeti-strucnjaka.html
http://www.saric.kitchen/organizacija-kuhinje/
https://grading.hr/portfolio/proces-izr ... -po-mjeri/
Prije svega evo na brzinu skica prostora pa ce biti sve jasnije.
Pod brojem 3. "Radni trokut" sa primjerom kuhinje u L kao u mome slučaju:
Uvjet je bio sudoper pod prozor , ok to je ispoštivano. Zatim dolazi na red odrediti poziciju perilice koja je u strogom pravilu uvijek uz sudoper.radenko wrote:neznam kakav ti je raspored instalacije za vodu i struju zameni mesta sudopere i masine ako instalacija dozvoljava jer iza masine nesme nista da bude od priključaka sve se povezuje u korpusu od sudopere?
Staviti je lijevo od sudopera ili desno. Sad imamo prednosti i mane ukoliko je lijevo ili desno.
Ako zamjenim mjesta kao što predlažes, događa se sljedeće:
- otvorena vrata perilice mi blokira ulaza u kutni element, npr. perilica završi sa radom otvorim je i ne mogu ubaciti posuđe u kutni element, nego moram sve ispraznit iz nje, zatvoriti je i tek tada mi je omogučen pristup kutnom elementu;
- otvorena vrata perilice mi blokiraju pristup zidnom elementu, npr. perilica zavrsi sa radom otvorim je i ne mogu preko nje ubaciti čaše, pribor itd u zidni element.
Nego moram obilazit okolo, ili sve iz nje van pa je zatvorit tj. kao u prvom primjeru;
-na isti način dok je otvorena još bi mi blokirala i izvlačni element.
* Te savjete sam pročitao u nekoj temi na koju sam naišao te sam se time vodio.
Kako dosta čitam o tome i pripremam se za napravit kuhinju, naletio sam na neke materijale u vezi instalacije i priključaka kuhinjskih aparata.daleko wrote:Bole hteo sa reći da iza rerne nikako utičnice. Nemoguće uključiti. Ustvari iza bilo koje ugradne tehnike samo goli zidovi
A što se tiče mašine za sudove može na kraju samo se doda falš panel. Nije zgodno Al je izvodljivo.
S fika ispod rerne.... svaki proizvodjač pravi fioku baš za to
http://adaptacijainovogradnja.blogspot. ... hinji.html
Ima dosta primjera kuhinja gdje je perilica na kraju tj. nije u sendviču između dva susjedna elementa. Kao što si i naveo doda se falš panel maska.
Last edited by Andrija on 15 May 2019 14:39, edited 1 time in total.
Već spomenuti fiksni priključak je dobro rešenje.
Ja sam ga realizovao kod mene u kuhinji, ali sam imao problem sa nabavkom odgovarajuće kutije. Ranije se nije mogla kupiti kod nas, trenutno Aling proizvodi odgovarajuću kutiju. Nisam susreo još neki sličan proizvod na našem tržištu, verovatno je sada izbor bolji i ima i drugih proizvođača.
Kutija za stalni priključak Aling Art.640.0.
Potencijalni problemi se javljaju kod popravki na rerni, ugradnoj ploči ili šporetu gde je potrebno isključiti napajanje tog dela instalacija.
Drugi problem se javlja kod priključka odvojene rerne i ploče sa ringlama pošto se koriste dva odvojena kabla pa otvor na poklopcu bude premali. Sa malo improvizacije se to sredi.
Ja sam nabavio neku austrijsku verziju starije konstrukcije kod koje je poklopac omogućio proširenje otvora, a i kontaktni deo je dosta robusniji od alingovog rešenja.
Ja sam ga realizovao kod mene u kuhinji, ali sam imao problem sa nabavkom odgovarajuće kutije. Ranije se nije mogla kupiti kod nas, trenutno Aling proizvodi odgovarajuću kutiju. Nisam susreo još neki sličan proizvod na našem tržištu, verovatno je sada izbor bolji i ima i drugih proizvođača.
Kutija za stalni priključak Aling Art.640.0.
Potencijalni problemi se javljaju kod popravki na rerni, ugradnoj ploči ili šporetu gde je potrebno isključiti napajanje tog dela instalacija.
Drugi problem se javlja kod priključka odvojene rerne i ploče sa ringlama pošto se koriste dva odvojena kabla pa otvor na poklopcu bude premali. Sa malo improvizacije se to sredi.
Ja sam nabavio neku austrijsku verziju starije konstrukcije kod koje je poklopac omogućio proširenje otvora, a i kontaktni deo je dosta robusniji od alingovog rešenja.
Last edited by DataS on 09 May 2019 08:24, edited 1 time in total.
Ukoliko želimo kuhinju napraviti neovisno o instalacijama, tj. da njen dizajn nije ovisan ovodu/dovodu vode/struje te da se pošedimo štemanja postoji rješenje ukoliko to prostor dozvoljava.
Ukoliko imamo problema sa strujnom instalacijom može se ici sa širom radnom pločom 61cm ili 63.5cm. Pa ako radimo korpus 56cm ostane nam šupljina između zida i korpusa dovoljna da provučemo kablove i da pečnica ne lupa u utičnicu.
Ukoliko želimo raspored elemenata neovisan o poziciji odvoda/dovoda/struje. Kupi se šira radna ploča 80 ili 90cm te je skratimo toliko da nam ostane izmedu korpusa i zida dovoljno da možemo provući kako želimo instalacije.
više na sljedecem linku: http://www.jim-easterbrook.me.uk/house/kitchen/
:tummenupp:
Ukoliko imamo problema sa strujnom instalacijom može se ici sa širom radnom pločom 61cm ili 63.5cm. Pa ako radimo korpus 56cm ostane nam šupljina između zida i korpusa dovoljna da provučemo kablove i da pečnica ne lupa u utičnicu.
Ukoliko želimo raspored elemenata neovisan o poziciji odvoda/dovoda/struje. Kupi se šira radna ploča 80 ili 90cm te je skratimo toliko da nam ostane izmedu korpusa i zida dovoljno da možemo provući kako želimo instalacije.
više na sljedecem linku: http://www.jim-easterbrook.me.uk/house/kitchen/
:tummenupp:
Ne znam za situaciju u Hr, al ovde je pronalazenje radne ploce od 80 ili 90 prilicno tezak zadatak. Jos da se uklopi dezen sa delom koji je uzi...
@DataS
Nisam gledao bas skoro, ali pre recimo dve godine ih je bilo u maltene svakoj radnji (povezivao sam drugaru, i bilo je u prvoj prodavnici u koju smo usli).
Najcesce na prikljucku grejne ploce postoje izvodi na koje mozes da okacis kabl koji ide do rerne.
Drugim recima, od kutije na zidu do grejne ploce vuces jedan kabl, a onda drugi vuces od grejne ploce do rerne.
I to je generalno ispravno resenje, posto je taj izvod napravljen u paru sa najmanjom ringlom, odnosno smanjena je mogucnost greske da rernu povezes paralelno sa ringlom koja vec vuce najvecu struju.
Zaguljena situacija je kada nastane problem sa nekim od uredjaja, pa pri ovakvom prikljucivanju obavezno treba obeleziti osigurace koji vode do sporeta. Isto je i kada imas steker, ali je on iza elementa.
Meni je cesto zaglavljivao relej na grejnoj ploci, i jednostavno ne mozes da iskljucis ringlu (mislim da sam to konacno resio, to jest nasao dovoljno jak relej, posto je fabricki bio na samoj ivici amperaze). Steker mi je po starom sistemu iznad radne ploce, pa je bilo relativno lako iscupati kabl.
@DataS
Nisam gledao bas skoro, ali pre recimo dve godine ih je bilo u maltene svakoj radnji (povezivao sam drugaru, i bilo je u prvoj prodavnici u koju smo usli).
Najcesce na prikljucku grejne ploce postoje izvodi na koje mozes da okacis kabl koji ide do rerne.
Drugim recima, od kutije na zidu do grejne ploce vuces jedan kabl, a onda drugi vuces od grejne ploce do rerne.
I to je generalno ispravno resenje, posto je taj izvod napravljen u paru sa najmanjom ringlom, odnosno smanjena je mogucnost greske da rernu povezes paralelno sa ringlom koja vec vuce najvecu struju.
Zaguljena situacija je kada nastane problem sa nekim od uredjaja, pa pri ovakvom prikljucivanju obavezno treba obeleziti osigurace koji vode do sporeta. Isto je i kada imas steker, ali je on iza elementa.
Meni je cesto zaglavljivao relej na grejnoj ploci, i jednostavno ne mozes da iskljucis ringlu (mislim da sam to konacno resio, to jest nasao dovoljno jak relej, posto je fabricki bio na samoj ivici amperaze). Steker mi je po starom sistemu iznad radne ploce, pa je bilo relativno lako iscupati kabl.
Ja sam pre pet godina radio spajanje sa kutijom sa fiksnim priključkom i tada nisam mogao ništa da kupim kod nas.
Postavio sam sliku Aling Conela, verovatno si njega viđao po radnjama. Pretpostavljam da je kvalitet dobar, pošto sam koristio njihov modularni program i nisam imao ni jedan problem sa njim.
Pre mesec dana sam menjao ploču, običnu sa indukcionom i rernu kod koje je otišao displej.
I kod predhodnog i novougrađenog kompleta, ploča koristi dve faze, a rerna jednu (ima ih i trofaznih). Ne postoji kontakt kod ploče za treću fazu i spajanje ploče i rerne u mom slučaju je moguće samo sa dva odvojena kabla.
Pošto je šporet uglavnom najveći potrošač u kući, fiksni spoj je dosta sigurniji od klasičnog utičnica-utikač.
Postavio sam sliku Aling Conela, verovatno si njega viđao po radnjama. Pretpostavljam da je kvalitet dobar, pošto sam koristio njihov modularni program i nisam imao ni jedan problem sa njim.
Pre mesec dana sam menjao ploču, običnu sa indukcionom i rernu kod koje je otišao displej.
I kod predhodnog i novougrađenog kompleta, ploča koristi dve faze, a rerna jednu (ima ih i trofaznih). Ne postoji kontakt kod ploče za treću fazu i spajanje ploče i rerne u mom slučaju je moguće samo sa dva odvojena kabla.
Pošto je šporet uglavnom najveći potrošač u kući, fiksni spoj je dosta sigurniji od klasičnog utičnica-utikač.
Last edited by DataS on 09 May 2019 18:59, edited 1 time in total.
A što se tiče struje i povezivanja tehnike..... uz svaki uredjaj stoji uputstvo
Å to se tiče ploče ona je trofazna , ali uz svaku daju most tako da se može povezati kao monofazna. Dvofaznu do sada nisam sretao
Å to se tiče ploče ona je trofazna , ali uz svaku daju most tako da se može povezati kao monofazna. Dvofaznu do sada nisam sretao
Last edited by daleko on 09 May 2019 19:28, edited 1 time in total.
- ZASto
- Pred-majstorsko zvanje
- Posts: 238
- Joined: 01 Dec 2013 11:15
- Location: Београд, Врачар
- Contact:
Ja pre mesec dana sebi napravio kuhinju i ugradio gorenje ploču koja je max dvofazna. Može mostićima da se preveže da bude i monofazna. Trofazna varijanta na ovoj mojoj ne postoji.
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
Pretpostavljam da je i kod električnog šporeta kao jedinstvenog uređaja takva raspodela, dve faze za ringle, jedna za rernu.
Dve faze i max. snaga svih ringli zadovoljavaju tehničke uslove, pa makar i ovako nategnuto. U realnom radu je mala verovatnoća da će sve ringle biti uključene istovremeno i još da rade sve maksimalnom snagom.
Verovatnije je da će biti istovremeno uključena rerna i neka kombinacija ringli.
Veći problem je kada u kombinaciji rerna+ringle, rerna bude trofazna, a ima ih u toj izvedbi.
Za el. šporet se najčešće dovede trofazni kabl gde su osigurači 3x16A i pitanje je kako uraditi raspodelu opterećenja kod 3F rerne i 2F ringli.
Zbog svega ovog mislim da je fiksni spoj bolje rešenje od 3F utičnica+utikač kojim se izbegava prelazni otpor kontakata koji je veliki potencijalni problem.
Dve faze i max. snaga svih ringli zadovoljavaju tehničke uslove, pa makar i ovako nategnuto. U realnom radu je mala verovatnoća da će sve ringle biti uključene istovremeno i još da rade sve maksimalnom snagom.
Verovatnije je da će biti istovremeno uključena rerna i neka kombinacija ringli.
Veći problem je kada u kombinaciji rerna+ringle, rerna bude trofazna, a ima ih u toj izvedbi.
Za el. šporet se najčešće dovede trofazni kabl gde su osigurači 3x16A i pitanje je kako uraditi raspodelu opterećenja kod 3F rerne i 2F ringli.
Zbog svega ovog mislim da je fiksni spoj bolje rešenje od 3F utičnica+utikač kojim se izbegava prelazni otpor kontakata koji je veliki potencijalni problem.
Last edited by DataS on 10 May 2019 08:00, edited 1 time in total.