Pocetnik - polica

Sva pitanja o vašim ili tuđim projektima
User avatar
cronnin
Dodavač alata
Posts: 4
Joined: 05 Jan 2017 01:05
Location: Beograd

Pocetnik - polica

Post by cronnin »

Došao sam na ideju da probam nešto sam da napravim, a to bi mogla biti jedna ovakva drvena polica.

Image


Kako sam potpuni početnik zanimalo bi me dosta stvari, a izvinjavam se na linkovima ako nisu dozvoljeni.

1. Gde da nađem obrađene daske? Svuda ih prodaju na kubik.

2. Čime da spajam daske sa nogicama? Drveni tiplovi, vijci, nešto treće?

3. Našao sam na netu ovaj alat, to bi trebalo da mi pomogne oko bušenja vertikalnih rupa?
http://www.odigledolokomotive.rs/produc ... 170711.jpg

4. Kako da izradim ove bočne iks ukrase. Imam ubodnu testeru, ali nisam siguran da njome treba da pravim useke na gredicama?
Kako uopšte da isečem ove kose ivice na tim gredicama. Nije probelm ako su 45 stepeni, ali šta kada nisu?

5. Da li bi mi nešto od ovoga koristilo, ili treba da uzmem jače stege?
http://www.alatioprema.com/kategorija-p ... grtaljkom/
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

1. Jedino da ih narucis kod nekog stolara. Ima po nesto u uradi sam i slicnim centrima, ali je preskupo i kilavo (smreka, uglavnom izitoperena).

2. Tiplovi ili srafovi - pitanje estetike. Srafovi se vide, tiplovi ne. Ako hoces jaci spoj, ispod police zalepis letvu, pa onda policu lepis na letvu (ili je srafis za letvu posto se tada srafovi ne vide, a dobijes mogucnost da je rastavis). Ovo na slici je najverovatnije srafljeno, pa onda preko srafova zalepljene ili uglavljene drvene kapice.

3. Ovo je sablon za tiplovanje. Ali pretpostavljam da si na to mislio.

4. Jedini iole dobar nacin koji mi pada napamet, a da ne kupujes alat od vise stotina evra je rucna testera i dleto. Plus, malo vezbanja na otpadnim komadima.