Akustična gitara
Akustična gitara
Evo da predstavim moj projekt koji je započeo pred par godina i sada ponovo oživio.Nemam praktičnog znanja o gradnji gitare i ovo je moja prva gitara tako da sam se odlučio raditi od materijala koje sam našao u radioni i želja mi je steći neko iskustvo za kvalitetniji rad.Svaki savjet i kritika dobrodošla:).
Zadnja strana sa letvicama
Vrat gitare
Rozeta i zvučna rupa
Zadnja strana sa letvicama
Vrat gitare
Rozeta i zvučna rupa
Prva greška.Prilikom rezanja utora rozete nisam dobro stegnuo bit pa sam probio rupu gdje netreba
www.youtube.com/watch?v=NTLLnh9vqJI
www.youtube.com/watch?v=NTLLnh9vqJI
To ti se desava zato sto pokusavas da sve radis iz ruke, ofrlje. Da sli kroz centar izbusio preciznu rupu, u nju postavio zavrtanj sa ravnim delom, pa na njega maticom zakacio sestar, ne bi ti se klackao nosac glodalice. Probaj da sve pravis sa maksimalnom paznjom i urednoscu od pocetka pa ces imati bolje rezultate.
He... par saveta:
1. Ne uvijaj dremel u dascicu, nego dascicu navijaj na dremel. Tako ti se nece upredati kabl.
2. Donja dascica treba da bude mnogo sira i duza, kako ti se ne bi "klackala" cela skalamerija. Ili ko sto BR napisa stegnes srafom odozdo.
Jel ti se ovo odlomila leva ivica ploce? Cini mi se da je na prvom snimku cela, to jest da ima luk a ne ravno na levoj strani.
Samo napred
1. Ne uvijaj dremel u dascicu, nego dascicu navijaj na dremel. Tako ti se nece upredati kabl.
2. Donja dascica treba da bude mnogo sira i duza, kako ti se ne bi "klackala" cela skalamerija. Ili ko sto BR napisa stegnes srafom odozdo.
Jel ti se ovo odlomila leva ivica ploce? Cini mi se da je na prvom snimku cela, to jest da ima luk a ne ravno na levoj strani.
Samo napred
Evo budući da sam na mjestu rozete probio ploču izrezao sam prsten na veličinu otvora zvučne rupe a za debljinu reza sam ubacio smrekovu letvicu.Ne obraćajte pažnju na japanke to sam i ja vidio tek na videu
https://www.youtube.com/watch?v=oNe12JGqoBQ
https://www.youtube.com/watch?v=oNe12JGqoBQ
eh i taman na kraju videa skreneš s brusnim papirom poprijeko godova
danas ne radim ništa, jer jučer nisam radio ništa, ... pa nisam završio !! ><((((º>.
http://img108.mytextgraphics.com/blinki ... b4f7ee.gif
http://img108.mytextgraphics.com/blinki ... b4f7ee.gif
Kada ubacujes tanke lajsnice, spoj krajeva se radi pod 45 stepeni ili pod jos ostrijim uglom iz najmanje dva razloga: takav spoj je mnogo jaci posto nije direktno popreko na vlakna (gde lepak maltene ne drzi), i linija spoja je mnogo manje primetna. Takodje krajnji rez na lajsnici ne radis testerom vec dletom (mnogo se manje primecuje linija lepljenja, i finije mozes da ga uklopis).
Odrezes deblju letvicu pod uglom pod kojim zelis da bude spoj, prislonis lajsnicu uz ivicu letvice, preko lajsnice stavis jos neku lajsnicu i dletom (ostrim) niz zakosenu ivicu letve skines tanak sloj sa lajsnice. Pa tako dok se ne uklopi. Druga lajsnica je tu da pridrzava vlakna na onoj koju rezes, akko se ne bi krzala na spoljasnjoj strani.
Ne vidi se na snimku, ali stekao sam utisak da si mazao samo po jednu dodirnu povrsinu i na lajsnici i na prstenu. Uvek mazi obe. Visak lepka ce iscureti (ionako ce iscureti pa moras da ga cistis u svakom slucaju), ali ako lepka ima manje nego sto treba spoj ce biti slab. Kod ovakvih kruznih "umetaka", uvek imas dve strane koje su popreko na vlakna, gde drvo jako upija lepak, pa ga jednostavno ne ostane dovoljno da bi napravio kvalitetan spoj. Cesto se takve povrsine mazu dva puta (prvo namazes samo njih, sacekas da malo "povuce", pa onda ponovo mazes ali sada ceo krug).
Lepak cistis ciklingom, pre nego sto potpuno otvrdne, ali nakon sto je zelirao. Tada se skida lako i ne ostavlja fleke za sobom.
Za ravnanje ulepljenih komada takodje koristis cikling, a ne smirglu.
Problem i jeste sto je ta smirgla 80, izuzev ako ces skidati bas debeo sloj smirglanjem (sto i nije bas najefikasniji nacin za to). Gruba smirgla popreko na godove pokida vlakna do prilicne dubine. Jednostavno pravis sebi nepotreban posao, to jest vise smirglanja na kraju. Nevolja je i sto cesto neko takvo mesto i ne primetis sve dok ne lakiras, a onda samo iskoce poprecne linije.
PS
Kad pomenu japanke, ja se ponadao da ce da budu neke dve tri male kosooke, a ono ...
Odrezes deblju letvicu pod uglom pod kojim zelis da bude spoj, prislonis lajsnicu uz ivicu letvice, preko lajsnice stavis jos neku lajsnicu i dletom (ostrim) niz zakosenu ivicu letve skines tanak sloj sa lajsnice. Pa tako dok se ne uklopi. Druga lajsnica je tu da pridrzava vlakna na onoj koju rezes, akko se ne bi krzala na spoljasnjoj strani.
Ne vidi se na snimku, ali stekao sam utisak da si mazao samo po jednu dodirnu povrsinu i na lajsnici i na prstenu. Uvek mazi obe. Visak lepka ce iscureti (ionako ce iscureti pa moras da ga cistis u svakom slucaju), ali ako lepka ima manje nego sto treba spoj ce biti slab. Kod ovakvih kruznih "umetaka", uvek imas dve strane koje su popreko na vlakna, gde drvo jako upija lepak, pa ga jednostavno ne ostane dovoljno da bi napravio kvalitetan spoj. Cesto se takve povrsine mazu dva puta (prvo namazes samo njih, sacekas da malo "povuce", pa onda ponovo mazes ali sada ceo krug).
Lepak cistis ciklingom, pre nego sto potpuno otvrdne, ali nakon sto je zelirao. Tada se skida lako i ne ostavlja fleke za sobom.
Za ravnanje ulepljenih komada takodje koristis cikling, a ne smirglu.
Problem i jeste sto je ta smirgla 80, izuzev ako ces skidati bas debeo sloj smirglanjem (sto i nije bas najefikasniji nacin za to). Gruba smirgla popreko na godove pokida vlakna do prilicne dubine. Jednostavno pravis sebi nepotreban posao, to jest vise smirglanja na kraju. Nevolja je i sto cesto neko takvo mesto i ne primetis sve dok ne lakiras, a onda samo iskoce poprecne linije.
PS
Kad pomenu japanke, ja se ponadao da ce da budu neke dve tri male kosooke, a ono ...