Podizac za glodalicu

Forum za razmenu ideja o stolarskim pomagalima i šablonima, samo za članove
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

metabo pretpostavljao sam da je za rucni,ali reko da nece na strugic da turi.:lol::lol::lol:
ja tu testeru koristim na geru kad secem al profile za klizne plakare i slicno
Last edited by singer on 12 Jan 2010 16:57, edited 1 time in total.
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

mbole dizace ti al pucnu na gore kad budes sekao al lim pa ces zdrljati papucu od cirkulara.:rolleyes:
velika je brzina a mali fi testere.
ajd javi utiske kad budes sekao.:)
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

pretpostavljam da ces podbaciti pod papucu nesto da ne drlja po limu.
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

singer wrote:pretpostavljam da ces podbaciti pod papucu nesto da ne drlja po limu.
Hocu, podbacicu vodecu sinu :)
Za svaki slucaj ponovo sam konsultovao uputstvo.
Kazu nije problem, mogu da se seku i profili i limovi, samo treba malo podmazati list testere. Festo za svoju preporucuje parafin, CMT preporucuje tecni lubrikant (tipa WD-40). U sustini on je tu da bi se opiljci teze lepili za list. Posto trenutno nemam parafina a imam WD-a slusacu CMT-ovo uputstvo :)
Broj obrtaja treba da bude dosta veliki (od 3700 do maksimalnih 4800 rpm) sto je i logicno posto Al zahteva dosta veliku brzinu rezanja (brzina rezanja nije isto sto i broj obrtaja iako zavisi od njega).
Cekam da se list jos malkice ugreje (ostao mi u gepeku, pa je sad leden), taman dok lepo pritegnem komad, pa krecem.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ljudi moji ovo ne sece. Ovo "jede" aluminijum.
Vecina univera koji sam sekao se sekla teze. U sustini isao sam malo sporije kako bih dobio sto finiju obradu, ali ladno je moglo da se tera jako brzo.
Prvi rez sam za svaki slucaj napravio samo oko 1mm dubok cisto da vidim kako se ponasa. Nije bilo apsolutno nikakvog otpora. Sledeci je bio do oko pola ploce (znaci oko 3mm). Opet nikakav primetan otpor:

Image

Onda je usledio rez po celoj debljini odjednom. Jedva da se oseca neki otpor, a rez je vise nego dovoljno fin (aluminijum kada se fotografise uz pomoc blica preuvalicava svaku ogrebotinu pa tako i ovo na slici izgleda daleko grublje nego sto ustvari jeste). Ovo je radjeno sa oko 4200 obrtaja:

Image

Inace, ovako izgleda cela postavka. Ploca je cvrsto pritegnuta stegom za radni sto i za "zrtveni" komad MDF-a ispod, a sina cvrsto za plocu (druga ploca je tu samo kao podmetac da bi poravnala sinu do kraja):

Image

Evo kako izgleda rez po celoj dubini na maksimalnom broju obrtaja (4800):

Image Image

I kako na kraju izgleda ploca svedena na meru:

Image

Odnosno isto to samo najblize sto sam mogao da slikam. Ova "lajsnica" je otpadak:

Image

Ploca se nije nesto ugrejala ali zato ovaj tanak otpadak jeste i to prilicno. U krajnjoj liniji to je logicno za metal (koji odlicno provodi toplotu), ploca ima daleko vecu povrsinu preko koje se hladi.
Pucne gotovo da i nema na rezu, jedva da se oseti pod rukom. Ovo na slici sto izgleda kao pucna je ustvari linija zagrebana iglom po kojoj je rezano.

Jedini problem je piljevina (ubice me zena). Toliko je fina i lagana da leprsa na sve strane. Iako je prikljucen usisivac, bilo je par rezova koji su isli na pola ili na dve trecine debljine lista (bila je dosta tesno iskrojena), tako da je piljevina sa desne strane izbacivana direktno u stranu, pa usisivac nije uspevao da je pokupi.

Druga bitna stvar: NAOCARI SU APSOLUTNO OBAVEZNE, upravo zbog te piljevine.

Sve u svemu list vredi svaku paru.
User avatar
metabo
Ultra majstor
Posts: 2991
Joined: 05 Feb 2008 21:58
Location: Zemun

Post by metabo »

Mašala! :)
Baš me je interesovao utisak. Ja sa svojim Metabo listom još nisam ovo probao jer sam se plašio grejanja vrelog opiljka, ali vidim da je sve pod kontrolom.
User avatar
Ivan 1
Samostalni majstor
Posts: 151
Joined: 13 Mar 2009 12:13
Location: Vinkovci

Post by Ivan 1 »

Dabogda te služila još 30 godina, a nakon toga i žena će se priviknuti (ili te ostaviti)
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ivan 1 wrote:Dabogda te služila još 30 godina, a nakon toga i žena će se priviknuti (ili te ostaviti)
Obe varijante imaju svojih prednosti :)
Mada, mislim da se privikla. Kad je prezivela glodalicu u MDF-u nakon sto sam zaboravio da ukljucim usisivac...
metabo wrote:Baš me je interesovao utisak. Ja sa svojim Metabo listom još nisam ovo probao jer sam se plašio grejanja vrelog opiljka, ali vidim da je sve pod kontrolom.
Treba obavezno necim namazati list pre svakog reza. Nekim laganim uljem, WD-om ili necim slicnim. Ne da "curi" dovoljno je da samo bude vlazno. To ozbiljno smanjuje trenje i lepljenje opiljaka za list, a samim tim i generisanu toplotu.
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

eee mbole pa nisi ukljucio predrezac.:lol::lol::lol:
lepo je to ispalo,ja sam mislio da al rez za debeli lim ide lagano i sporo(mali broj obrtaja) sa prskanjem neke emulzije ali vidim da i ovako moze.super.:P
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

U sustini zavisi od vrste Al lima. Nemaju svi istu najpogodniju brzinu rezanja, ali kod svih je ona dosta visoka.
E sad pitanje je sta se desava kad u igru udju profili koji su vec eloksirani, posto je njima povrsinski sloj iako tanak tvrd ko djavo.
Ovo moje je "sirova" legura AlMg3 ili AlMg2.5 (odnosno 5754 ili 5052). Nisam siguran koja je tacno posto su mi jedno rekli a drugo je napisano na njoj flomasterom.
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

ja sam mislio da tvrdocu aluminijumu daje anodizacija a ne eloksaza(mislim da je to samo povrsinsko radi estetike).pozdrav!!!
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Pa to je to isto.
Eloksiranje= elektro oksidacija=stvaranje povrsinskog tankog sloja aluminijum oksida (istog onog aluminijum oksida od koga se prave brusne ploce).
U tom procesu se komad koji se eloksira/anodizira vezuje na anodu (+ pol), pa se zato zove anodizacija.

Uz stvaranje sloja aluminijum oksida, moguce je i obojiti ga, pa ljudi cesto misle da je u pitanju samo estetika.

Tacno je i da postoje dve vrste anodizacije, takozvana "obicna" i "tvrda". Naravno tvrda je skuplji i slozeniji proces, ne moze da se izvede sa svim legurama... Ali i jedna i druga mogu a ne moraju da se boje.

Meracim se da probam da to izvedem sam, al malo je problem naci odgovarajucu hemiju. Sumpornu kiselinu i zivu sodu i nije tesko naci, ali azotnu kiselinu je vec komplikovano. U sustini azotna nije bas neophodna, ali daje bolje rezultate (njome se cisti pre eloksiranja).
Posto su stvarcice male, verovatno cu za pocetak da upotrebim obicno napajanje od PC-a, koje je daleko od idealnog, ali trebalo bi da zavrsi posao. Olovne ploce za katodu cu da povadim iz starog akumulatora.
Za bojenje se upotrebljavaju boje za tekstil.
User avatar
metabo
Ultra majstor
Posts: 2991
Joined: 05 Feb 2008 21:58
Location: Zemun

Post by metabo »

Meracim se da probam da to izvedem sam, al malo je problem naci odgovarajucu hemiju. Sumpornu kiselinu i zivu sodu i nije tesko naci, ali azotnu kiselinu je vec komplikovano.
Da li znaš o čemu pričaš? Beži od azotne ko đavo od krsta! Mnogo je pogana ako ne radiš u odgovarajućim uslovima (laboratorija, vazdušna komora...). Verovatno si zapamtio VUK (voda u kiselinu) iz osnovne škole, pa pazi na to: nikako ne dodaj vodu u kiselinu (može trenutno da "iskoči"), a obrnuto poooooolako jer je to proces pri kome se oslobađa velika količina toplote. U slučaju nezgode ispirati OGROMNOM količinom vode. Od azotne su pare jako agresivne i OTROVNE i prave rupe po garderobi samo tako.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14947
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

O poznato mi je tacno o cemu se radi.
Jeste da sam ja laboratorijski tehnicar za Fiziku, al Hemija je u sustini samo smrdljivi deo Fizike :). A i dosta sam se druzio sa hemicarkama :)

Azotna je veoma pogana, i u principu je najbolje s njom raditi napolju (kad vec nema prave komore). Zaboravih, imala je jos neko ime bas zbog tih svojih isparenja, nesto kao "dimljiva" al nije tako.
Inace kad covek namerava nesto ovakvo da radi prvo spremi veliku kofu punu rastvora sode bikarbone (bolje nego voda). Prvo ona pa onda voda.

Znam da je sve to prilicno opasno (jake kiseline, baze...) al uz odgovarajuce mere opreza, pripreme... sve se moze.
User avatar
dragisa dragisa
Majstor
Posts: 352
Joined: 07 Dec 2008 14:28
Location: Beograd-Mirijevo

Post by dragisa dragisa »

Млад, а већ заборавио градиво из основне школе.
Ако ме памћење још служи беше ваљда "пушљива".
Tri puta meri, jednom seci... i tako jedno pet šest puta
Post Reply