Industrijski podovi za radionicu

Deo foruma namenjen velikim projektima, koji ne spadaju u nameštaj
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14944
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Industrijski podovi za radionicu

Post by mbole »

*** pocelo je kao pitanje u jednoj drugoj temi, pa je prebaceno u novu ***
Interesantni su ti izlilvajuci podovi.
Ajde, kad si vec u poslu, par pitanja:
1. Kakva je (prekticna u upotrebi) razlika izmedju PU i epoksi?
2. Jel postoje debeloslojni i tankoslojni ili sam ja negde natrcao na pogresnu informaciju.
3. Kakvi su odnosi cena ovoga sto si naveo, i kakav je "osnos para i muzike", za jednu stolarsku/ozbiljnu hobi radionicu (znaci ne za industrijski pogon, ili mehanicarsku garazu, koji imaju daleko vece habanje od recimo stolarske radionice). Drugim recima sta je za stolarsku radionicu neka optimalna varijanta (znaci da se lako odrzava, nema statike, ne kliza, al ne mora bas da bude otporan na ulja i kiseline... shvatas sta hocu da kazem :)).
4. Jel treba neka "posebna nauka" i oprema pri ugradnji, ili solidno tehnicki obrazovan covek to moze sam da izvede?
5. Na kraju, ako nije problem, daj neke okvirne cene raznih tipova podova, cisto da znamo gde se to krece, posto znam da mnogi smatraju da je to preskupo, a da cak nisu ni pitali posto je. Naravno necemo te "drzati za rec" da je to bas tolike, ko sto rekoh nesto okvirno, na primer: "cene epoksida se krecu od xx do xx Eur/m2"
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3689
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

:skoorpning:
I onda jos jedno pitanje.
Kada ispod takvog poda pocnu da izbijaju plihovi puni zute vode (zutu boju povezujem sa prajmerom), sta je uzrok i kako bi ti to popravljao (velika je povrsina a nije bas svuda u plihovima) ?
Ja imam neke pretpostavke ali bi voleo da cujem od tebe
Last edited by maricaiivica on 04 Mar 2011 22:08, edited 1 time in total.
User avatar
kemmon
Šegrt
Posts: 31
Joined: 28 Jan 2011 04:23
Location: Zenica

Post by kemmon »

Ovako redom:
1. Razlika je minimalna ali ipak prednost imaju epoxidi jer su nešto tvrđi i mogučnost dekoracije znatno veća u odnosu na PU, zatim 3D izgled i tako...
2. Znači završni epoxi i PU podovi su uvijek tankoslojni 1- nekih 5 mm a možda si zamijenio za samonivelirajuće mase koje postoje tankoslojne i da kažem debeloslojne. Ove prve od 2-5 mm a druge od 5-20ak mm.
3. Eh sad zavisi odakle počinjemo pa ću ovako redom:
Ako krečemo iz početka sa gradnjom "best bay" je definitivno ferbeton koji ide po sistemu svježe na svježe (na tek izljevenu AB ploću) i znači iz prve ruke dobili ste gotov pod koji pa skoro da mu nema ravnog inače a vezano za ove poslove "ubio se" ali večina nas ima več gotov objekat ili radionu u radu i uglavnom su podovi AB ploća uglavnom lošeg kvaliteta i loše poravnata. Å ta tu uraditi; brusiti i poravnavati brušenjem = ispravno ili improvizovati dakle išorati (skinuti grbe i istaknute dijelove) oćistiti, otprašiti, eventualno isprati, osušiti i naliti samonivelirajuću masu te kad se ova dobro isuši (max vlažnost do nekih 2-3%) # čitaj ovo maricaivica# ( jer mislim da je upravo ovo tvoj problem - povečana vlaga u podlozi) nanijeti prajmer (grundirati) + 24 h pa uraditi jeftiniji PU ili skuplji epoxid naravno prajmer po potrebi u dvije ruke sa opet međuprostorom od 24 h.
Sva tri varijante pašu za stolarsku radionu a poredao sam ih cjenovno od nejjeftinije pa....
Isto tako poradao sam ih onim redoslijedom kako bih ja sebi uradio da imam otvorene opcije.
Može i kvalitetno odrađen estrih znatno ojačan mikrovlaknima prekriven laminatom i sl. ali to več nije profi.
4. Å to se tiče PU poda i epoxida to je mačiji kašalj, razlij, razvuci gleterom, nazubljenim valjkom pređi da istisneš pore zraka i to je sva pamet s tim što treba obratiti pažnju na pripremu.
Å to se ferbetona tiće to je več druga priča i nije baš za SSM izvedbu.
Tehnologija je prilično zahtjevna, zavisna od hiljadu nekih faktora i prilično dugotrajan posao, traži dosta skupe opreme a što je najinteresantnije najmanje plaćen posao (ruke) od ova 3. Ebaji ga kod nas je sve pa i ovo naopako.
5. Govorim o jeftinijim ( sve ove materijale imate u raznim cjenovnim rangovima) varijantama, materijal + ruke, koje su ustaljene u mom okruženju :
Ferbeton male kvadrature do 150-ak m2 6-7 Eura,
srednja kvadrature do 500 m2 oko 6 Eura
a veliike kvadrature iznad 500 m2 5 Eura
PU i epoxidi s tim da su epoxidi nešto skuplji u materijalu i neznatno u rukama a sve skupa opet zavisno od pripreme raspon cijena je veliki a uzet ču za primjer neku laganiju i jeftiniju varijantu
PU 18 - 22, 23 Eura/m2
Epoxidi 20-25 pa i više Eura/m2
Estrih 2-3 Eura/m2

Izvinjavam se na podužem postu ali i pitanje nije bilo baš pokratko.
Hvala
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14944
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Hvala na iscrpnom odgovoru, ovo su bas korisne informacije.
Pod tankoslojnim sam mislio na nesto tipa farbe (video sam da imaju neke epoxi boje za podove), znaci nesto debljine oko 1mm max.
Taj farbeton nisam do sada video, jel imas neki link na proizvodjaca?
Drugim recima kad radis novo pa mozes da koristis taj farbeton prilicno se isplati (100 kvadrata ispadne oko 600-700 eur sto nije tako strasno). E kad "opravljas" pa mora PU ili epoxi cifra je vec dosta ozbiljna (oko 2500 Eur grubo)
User avatar
kemmon
Šegrt
Posts: 31
Joined: 28 Jan 2011 04:23
Location: Zenica

Post by kemmon »

maricaiivica wrote::skoorpning:
I onda jos jedno pitanje.
Kada ispod takvog poda pocnu da izbijaju plihovi puni zute vode (zutu boju povezujem sa prajmerom), sta je uzrok i kako bi ti to popravljao (velika je povrsina a nije bas svuda u plihovima) ?
Ja imam neke pretpostavke ali bi voleo da cujem od tebe
Glavni razlog pojave plikova u preko 90% slučajeva jeste nedovoljno suha podloga a pod podlogom podrazumijevamo ne samo AB ploču več i sve ostalo što se nalazi ispod PU ili epoksidnog sloja skupa sa eventualno nivelirajučom masom, prajmerom a vrlo bitna stvar jeste i vrsta podloge ispod AB ploče, npr. da li je nasip, tampon, zemlja i sl.
Ostali razlozi tipa loša i porozna ploča, prašina i druge nečistoče, masnoča mogu biti razlog pojave plikova ali potpuno se drugačije manifestuju.
Voda koja se pokazuje kod tebe znak je ovog prvog i bojim se da nema jeftinog rješenja.
U biti morao bi to sve prebrusiti, ne do betona več da se stvori hrapavija struktura da bi mogao nanijeti drugi sloj, usisati prašinu a ako treba i prebrisati a posebnu pažnju obratiti na plikove i njih u potpunosti oparati i otiči malo dalje u zdrav sloj kako bi bio siguran da si ga propisno odstranio (obavezno oboriti ivice sa što manjim uglom na tim izvađenim flekama odnosno zdravom dijelu i radi slumpa odnosno slijeganja jer se ne sliježe materijal isto na tankim i debljim dijelovima pa da se ne bi znalo gdje je bila fleka to odraditi.)
Pa ispočetka prajmer u što tanjem sloju ( vidjeti kod proizvođaća, ne koristi se uvijek isti mada ima nekih proizvođača gdje se koristi jedan te isti za obe svrhe) dobro da se osuši a min. 24 h pa nanijeti PU ili epoksid ovaj put može iči što tanji sloj .
Ne znam kakva je površina i za šta se koristi ali možda bi ste mogli iskoristiti jedan fazon da malo uštedite a to je da isparcelišete površinu na zdrave i nezdrave dijelove u recimo kvadrate i pravougaonike manje i veče raznih dimenzija ili recimo trokutove i sl.
Razdvojite ih samoljepivim trakama odradite gore opisano samo na područjima gdje su plikovi a parcele odvojite diletacionim prorezima u koje sipate tarjnoelastični kit u recimo sasvim drugoj boji. Možda sve to ispadne bolje nego što je ranije zamišljeno.
Eto toliko za sada
User avatar
kemmon
Šegrt
Posts: 31
Joined: 28 Jan 2011 04:23
Location: Zenica

Post by kemmon »

mbole wrote:Drugim recima kad radis novo pa mozes da koristis taj farbeton prilicno se isplati (100 kvadrata ispadne oko 600-700 eur sto nije tako strasno). E kad "opravljas" pa mora PU ili epoxi cifra je vec dosta ozbiljna (oko 2500 Eur grubo)
Upravo tako.
Ostat ču ti dužan linkove do sutra, nešto mi koči net (žena nije uplatila a ovi naši ažurni tek je 5. a oni precvikali)
Ukucaj industrijski podovi ili ferbeton, ferobeton.
Ima ih u raznim bojama: sivi, oker, cigla crveni, zeleni a poznat češ ih što se malo manje sjaje od ovih sintetičkih.
Svako dobro i laka ti noć.
User avatar
spock
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 215
Joined: 10 Jun 2010 09:24
Location: Bačka Topola

Post by spock »

ovo sa podovima je interesantna tema, prebacite ju kao posebnu temu pa da još malo o tome naučimo. Ja hoću da postavim u radionici podno grejanje pa me više interesuje o tome.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14944
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Evo, nova tema
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3689
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

kemmon wrote:Glavni razlog pojave plikova u preko 90% slučajeva jeste nedovoljno suha podloga a pod podlogom podrazumijevamo ne samo AB ploču več i sve ostalo što se nalazi ispod PU ili epoksidnog sloja skupa sa eventualno nivelirajučom masom, prajmerom a vrlo bitna stvar jeste i vrsta podloge ispod AB ploče, npr. da li je nasip, tampon, zemlja i sl.
Ostali razlozi tipa loša i porozna ploča, prašina i druge nečistoče, masnoča mogu biti razlog pojave plikova ali potpuno se drugačije manifestuju.
Voda koja se pokazuje kod tebe znak je ovog prvog i bojim se da nema jeftinog rješenja.
U biti morao bi to sve prebrusiti, ne do betona več da se stvori hrapavija struktura da bi mogao nanijeti drugi sloj, usisati prašinu a ako treba i prebrisati a posebnu pažnju obratiti na plikove i njih u potpunosti oparati i otiči malo dalje u zdrav sloj kako bi bio siguran da si ga propisno odstranio (obavezno oboriti ivice sa što manjim uglom na tim izvađenim flekama odnosno zdravom dijelu i radi slumpa odnosno slijeganja jer se ne sliježe materijal isto na tankim i debljim dijelovima pa da se ne bi znalo gdje je bila fleka to odraditi.)
Pa ispočetka prajmer u što tanjem sloju ( vidjeti kod proizvođaća, ne koristi se uvijek isti mada ima nekih proizvođača gdje se koristi jedan te isti za obe svrhe) dobro da se osuši a min. 24 h pa nanijeti PU ili epoksid ovaj put može iči što tanji sloj .
Ne znam kakva je površina i za šta se koristi ali možda bi ste mogli iskoristiti jedan fazon da malo uštedite a to je da isparcelišete površinu na zdrave i nezdrave dijelove u recimo kvadrate i pravougaonike manje i veče raznih dimenzija ili recimo trokutove i sl.
Razdvojite ih samoljepivim trakama odradite gore opisano samo na područjima gdje su plikovi a parcele odvojite diletacionim prorezima u koje sipate tarjnoelastični kit u recimo sasvim drugoj boji. Možda sve to ispadne bolje nego što je ranije zamišljeno.
Eto toliko za sada
Hvala na odgovoru, dobio sam mnogo vise nego sto sam ocekivao :)
PARCELISANJE, odlicno i u ovom slucaju primenjivo.
Imam samo jos jedno dodatno pitanje, sta je trajnoelasticni kit? Kakve su njegove otpornosti na hemikalije? Mozda neki link da se informisem detaljnije.
U ovom slucaju je verovatno vlaga u pitanju ali iz dublje podloge. Podloga je radjena dosta godina ranije i samo je poravnata masinom. Ono sto sam ja primetio je da je taj prajmer prilicno lose uhvatio za podlogu (mozda previse ocekujem). Ako probusim neki plih i uhvatim kljestima celu masu, mogao bi celu da je podizem i odlepljujem od kosuljuce. Jeste ona zalepljena ali ne kako sam ja pretpostavio.
Materijal je bio svez a kako su ga majstori koristili je druga prica. Od preracunatog potrebnog materijala je preteklo dosta bas tog prajmera. Ima li tu neceg cudnog?
User avatar
kemmon
Šegrt
Posts: 31
Joined: 28 Jan 2011 04:23
Location: Zenica

Post by kemmon »

Zaista mi je drago ako sam barem malo pomogao :)

Trajnoelastični kit je obično dvokomponentna masa (filer i učvršćivać) a proizvodi ih skoro svaki proizvođač građevinskih silikona. Postoji i već gotova masa u silikonskoj tubi i za to ti je potreban samo pištolj za sil. ali su prilično skuplji a ako je dosta metara onda gledaj računicu. Za ovaj prvi ako nemaš originalne pištolje možeš koristiti tubu od istrošenog silikona, malo improvizacije. Fuga se razrezuje šajbom za beton obično širine nekih 5 mm a dubina u tvom slučaju do nekih 10 mm. Izračun potrebne kolićine je dužina fuge x širina x dubina . Prije popunjavanja fugu dobro isčistiti i otprašiti.
Å to se tiće otpornosti na kemikalije no sikiriki i veoma je stabilan i tvrd i najbitnije trajno elastičan (podsječa na nešta :),) te nema pucanja i komanja dijelova.
Prajmer ima funkciju kao i obični grund koji služi da učvrsti podlogu, polijepi nečistoće, prašinu i td.
I moje iskustvo je inače da mu je potrošnja manja od nazivne pa kad uzimam odmah oduzmem barem 1/3.
I nemoj da te ćudi to odljepljivanje to je ok, zamisli da nemaš plikove i mjesta odakle krenuti. A moraš znati da na tim mjestima oko plikova gdje se pokazala vlaga nije baš najbolje uhvatilo ali nije pokazalo plik .
Ja bih uradio slijedeće; sve plikove odstraniti i oparati prajmer, grijati prostoriju i ubaciti odvlaživač i tek kad dobro isuši pristupiti sanaciji.
Neka ti je sa srećom
User avatar
Nikolasd
Majstor početnik
Posts: 138
Joined: 13 Jun 2010 22:33
Location: brdoviti Balkan

Post by Nikolasd »

Na proleće pravim novu radionicu. U radionici bi se prvenstveno radila obrada drveta , ali ponekad bi mi bilo potrebno ponešto i zavariti . Da li da koristim epoxi ili poliuretan ili ferbeton s obzirom da bi pucne od zavarivanja oštetile pod . Zapravo koje bi sredstvo na podu najmanje oštetile pucne od zavarivanja metala ?
Pozdrav
User avatar
kemmon
Šegrt
Posts: 31
Joined: 28 Jan 2011 04:23
Location: Zenica

Post by kemmon »

Definitivno ferbeton No 1. Hem cijena hem kvalitet.
Ništa PU, ništa epoxid jer to ti je plastika živa, gdje iskra (inače najmlađa ćerka mi se zove Iskra ) padne tu progori do betona a poslije sve to prilićno ružno izgleda.
A da razmisliš da u AB ploću postaviš odmah razvod cijevi za oprašivanje, kultura :)
User avatar
Nikolasd
Majstor početnik
Posts: 138
Joined: 13 Jun 2010 22:33
Location: brdoviti Balkan

Post by Nikolasd »

Ako nemam ovu "helikopterku" , mogu li ferbeton nakako drugačije da utrljam u svež beton ?
Ideja za instalaciju cevi , zanimljiva , razmisliću o tome .
User avatar
Sasa
Moderator
Moderator
Posts: 2755
Joined: 31 Jan 2008 01:38
Location: Podgorica
Contact:

Post by Sasa »

Ova instalacija odprasivanja u podu je dobra stvar ali za projektovane radionice gdje sa sigurnoscu znas da se ta masina u svom radnom vijeku nece pomjerati sa tog mjesta, dok u malim radionicama to nije prakticno jer se cesto desavaju promjene ili se bar kod mene desavaju!!! u svakom slucaju ako se odlucis za instalaciju ispod poda ne zaboravi otvore za ciscenje!!!
User avatar
Sasa
Moderator
Moderator
Posts: 2755
Joined: 31 Jan 2008 01:38
Location: Podgorica
Contact:

Post by Sasa »

I jos ako nemas hilihopterku ti je iznajmi jer su rezultati sa njom neuporedivi sa radom bez nje!
Post Reply