Page 1 of 1

Obrada vitroplasta (staklolita)

Posted: 06 May 2013 23:37
by mbole
Pravim neke distancere od vitroplasta (ili staklolita kako ga vec ko zove).
Ajde sto je prasina uzasna, al jede nozeve. U distanceru se radi upustenje fi 46, dubine 2mm, i na svakih 3-4 komada moram da menjam plocicu. Otupi je vec na prvom-drugom, a na cetvrtom vise ne moze nikako.

Nazalost, knjizurde sa fakulteta su mi negde po kutijama (krecio sam ovih dana), pa ne mogu da nadjem tacan rezim obrade za njega, da vidim dal tu gresim.

Znam da je sam po sebi gadan, posto u sustini secem staklo, al jel bas tako gadan ili ja negde gresim? Nemam iskustva sa njim, prvi put radim nesto od njega.
Bonsek ga lepo sece, i ne tupi se brzo.
Palo mi je zato na pamet da probam i sa stirijom, al nju otupi vec nakon jednog prolaza. Stirija je ostrena sa uglovima za celik, mozda neki drugi uglovi?

Jos sam malopre uspeo da zeznem sraf kojim se pritezu plocice. Kreten nije lepo ocistio, i naravno zeznem dosed za torx kljuc u srafu. Videcu sutra dal cu uspeti nekako da ga odvijem na prevaru, ili mi jedino ostaje da ga razbusim.

Posted: 07 May 2013 10:34
by Pezzo
Nikako da ukapiram sta seces :) Vitroplast je plocica za elektroniku. Mozda si mislio na pleksiglas ?

Posted: 07 May 2013 12:22
by mbole
Vitroplast se pravi i u obliku sipki, debelih ploca... Bas taj materijal koji se koristi za stampane plocice, samo sto je u pitanju sipka fi 50mm.
U sustini vitroplast je stakleno predivo, natopljeno epoksidom, i mozes da ga formisras u maltene kakav hoces oblik. Glavna mu je prednost sto maltene uopste ne moze da primi vlagu, i zbog toga je fenomenalan izolator.

Konkreto ovi distanceri idu u pobude za gerenratore u elektranama (Obrenovac, Djerdap...), to ce reci visoki naponi...

Posted: 07 May 2013 16:09
by Pezzo
Ako ga reze bonsek, onda moze i ubodna sa listom za metal. Ili ako imas brusilicu, pa sa nekim od diskova za kamen ili beton, mislim da bi moralo da ide, samo ti znas najbolje koliko to precizno mora biti.

Posted: 07 May 2013 23:07
by mbole
Ne bih rekao da je moguce ubodnom napraviti upustenje u čelu valjka :)
Tolerancija za fi je 0.5mm, a za dubinu 0.2mm tako da to nije tragicno, mada je materijal dosta nezgodan za preciznu obradu, upravo zato sto tupi nozeve, pa maltene samo prvi rez moze da se odradi "tanko", dok kasnije neki minimum koji moze fino da se skine je oko 0.1mm

U svakom slucaju, odustao sam nakon sto sam napravio 15-tak komada. Nemam kod sebe dovoljno plocica da odradim ostalih 50-tak, a do subote kada mogu da ih kupim na Bubanj Potoku je daleko, to jest posao mora da se zavrsi pre toga.

U medjuvremenu sam pronasao da rezni ugao noza treba da bude 0 stepeni, mada i dalje ce se tupiti intenzivno. Ostao mi jedan blank pa cu probati, cisto da vidim kako ide.

Posted: 08 May 2013 09:09
by mbole
Malo je bolje sa reznim uglom nula, ali i dalje otupi stiriju dok kazes ekserce.
Nazalost nemam nosac plocica sa uglom nula da probam.

Posted: 08 May 2013 16:06
by bumbus
kao sto si i napisao napadni ugao da bude sto manji i manje brzine... i HSS i karbidni nozevi se dosta brzo otupe.... ako radis vecu kolicinu mozda ti se isplati nabaviti neko dijamantsko secivo...
(inace PCB plocice seku se sa laserom u novije vreme)

P.S. nemoj da udises prasinu od vitroplasta :|