Crevo za komprsor i brze spojke

Gde da kupite drvo, gde da kupite alat, gde da kupite ovo, ono... Samo za članove.
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Plasticne cevi za vodu, postoje u varijanti koja je atestirana 20 bara, ko sto je Singer gore napisao ( a ima i varijanti preko toga, u zavisnosti od ocekivanog zivotnog veka).
Naravno to ne znaci da mozes/treba da stavis one sto su atestirane na 4 bara, ili da ih drzis 20 godina bez zamene.

A sto se tice: ako radis sam u radionici mozes da rizikujes koliko hoces... Ja sebe najvise volim :)
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

U 95% radionica, racunajuci i one sa nekoliko desetina radnika, vazduh se razvodi kroz "zelene" cevi spojene peglom. Ja se jezim od njih i u zidu a sa 10 bara na zidu...
I ceo sistem, zagrejes peglom i nabijes...koliko zagrejes a koliko nabijes?
Zasto puste na toploj vodi iz bojlera?
Bas zato sto je sve odokativno i na "iskustvo".

Topla preporuka, Nibco cevi ;)
User avatar
mbole
Profesor
Profesor
Posts: 14948
Joined: 22 Oct 2007 01:26
Location: Batajnica, Zemun

Post by mbole »

Ako bi vec trebalo da se plasim, vise bih se plasio onh u zidu nego onih na zidu.
Ako pukne ona koja je u zidu, izbacice komade maltera, betona, cigle... sta je vec na datom mestu, koji su krti, nemaju nikakvu otpornost na istezanje, i imaju dovoljnu masu da te sasvim lepo povrede.
Ako pukne ona koja je na zidu, em ne vidim nikakav razlog da izbaci komade (gorepomenuta zilavost), em i ako izbaci nesto, to su prilicno lagani komadi koji imaju mnogo manju energiju na iole pristojnom rastojanju.
Naravno ako ti se nekom nesrecom nadje glava tik uz cev na mestu gde pukne... jbg... nisi imao srece :( pa od cega god da je cev.

Inace, boja cevi vise ne znaci ama bas nista sto se tice njihove cvrstoce. Zelene, bele, braVon, roze... kako koji proizvodjac voli i kako musterija trazi.

Puste vodu iz bojlera, zato sto su uzete neadekvatne (citaj: one jeftinije). Postoji i gradacija po temperaturi, ne samo po pritisku (tacnije gradirane su po zateznoj cvrstoci, posto se dozvoljeni pritisak menja sa precnikom cevi, tj. povrsinom, pomenutih 20 bara je za 3/4").

Koliko zagrejes? Onoliko na koliko je proizvodjac propisao.
Koliko nabijes? Onoliko koliko je siroka pegla za nazivni precnik cevi. Dalje ne mozes i da hoces, posto nije rastopljeno. A manje, samo ako si moron pa ne sacekas da pegla odradi svoje.
Postujem... morona imamo za izvoz :(
User avatar
J.Vlada
Majstor
Posts: 368
Joined: 09 Oct 2018 22:32
Location: Pancevo

Post by J.Vlada »

Jos jedan koristan detalj.... i to sam negde procitao na netu.
Kad se radi instalacija za vazduh, cevi treba da imaju blagi pad prema filterima za kondenz.
Tako se kondenz prirodnim padom sliva prema filteru.
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

Sta je filter za kondenz?
Kakav god pad bio, kondenz ce odlaziti u vertikalne vodove i ka potrosacima.
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

Ideja sa razvodom je da, osim da dovede vazduh do potrosaca, kondenz nesme da zavrsi u potrosacu.
Svaki vertikalni vod mora imati i vod do zemlje, sa ventilom za ispustanje kondenza.
Nagib horizontalnih vodova treba biti ka prethodnom vertikalnom vodu, da bi se kondenz vratio do ventila za ispust.
Svaki prelaz sa horizontalnog voda na verikalni ka potrosacu treba da krene na gore 15-ak cm i da se onda smota u vertikalu, sidje do potrosaca ali i nastavi ispod ka ventilu za ispust. Ovaj krak na gore spreci kondenz ka potrosacu i kada nema protoka, kondenz se vrati ka prethodnoj vertikali i ventilu.
Ako treba, da crtam
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

kondenz se ne zadrzava u cevima-protok i pritisak ga tera ka potrosacu.

ukoliko je protok veliki separator vlage se stavlja odmah na izlazu iz kompresora jer je tu najveca koncentracija posle one sto zavrsi u tanku.

preporucljivo je na svakom izlazu ka potrosacu ili na svakih 15m staviti separator.

ja od kompresora do potrosaca imam jedan separator pa nakon 15-16m pripremnu grupu grubu i finu i na ulazu u pistolj za farbanje mini separator.

Najveci problem je kupovina kompresora malog kapaciteta jer se on jako cesto pali i takvi prave puno kondezata :)
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
ZASto
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 238
Joined: 01 Dec 2013 11:15
Location: Београд, Врачар
Contact:

Post by ZASto »

singer wrote:...

Najveci problem je kupovina kompresora malog kapaciteta jer se on jako cesto pali i takvi prave puno kondezata :)
Netačno! :D
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

singer wrote:kondenz se ne zadrzava u cevima-protok i pritisak ga tera ka potrosacu...
Delimicno tacno a zavisi samo od protoka, pritisak nije vazan. Kod farbanja i slicnog "prosipanja" vazduha se dobrim delom slazem. Ipak, i ta potrosnja ponekad se zaustavi a opet se negde vazduh koristi za drugacije potrosace, neuporedivo manje i drugim intenzitetom.
Separatori i po potrebi zauljivaci se podrazumevaju.

Sto se razvoda tice, to nisam ja izmislio, vec sam gledao u ozbiljnim fabrikama
User avatar
borism25
Majstor
Posts: 351
Joined: 22 Sep 2015 21:02
Location: Osijek - Hrvatska

Post by borism25 »

ZASto wrote:
singer wrote:...

Najveci problem je kupovina kompresora malog kapaciteta jer se on jako cesto pali i takvi prave puno kondezata :)
Netačno! :D
rekao bi da je tocno, sto se vise grije vise kondenzata stvaraš. U tople cijevi guraš "hladan" zrak. Zimi ces imat manje kondenzata zbog manje vlaznosti i hladnijeg zraka, sto je temperatura veca vise i vlage u njemu. Sto vise bara to manje vode.

https://ibb.co/iwtxM9
User avatar
ZASto
Pred-majstorsko zvanje
Posts: 238
Joined: 01 Dec 2013 11:15
Location: Београд, Врачар
Contact:

Post by ZASto »

Vode u vazduhu imaš uvek.
Pošto količina vode koju vazduh može bez kondenzacije da zadrži u sebi zavisi od temperature, nije svejedno kolika je relativna vlažnost okoline kada kompresor radi.
Zašto sam napisao da je netačno da manji kompresori praved puno kondenzata?
Iz prostog razloga što, ukoliko je potreban izlazni protok od 20 l/min pri nekom pritisku, kompresor mora da obezbedi tu količinu. Od kapaciteta kompresora i zapremine rezervoara zavisi koliko često će se uključivati. Sasvim je svejedno da li će se koristiti neka igračkica tipa Einhel sa rezervoarom od 25l ili neka zverka Atlas Copco, scroll, sa rezervarom od parstolitara, ulazna količina vazduha, a time i vode, za rad navedenog potrošača će biti ista.
Da sumiram, ISTA količina usisane VODE, znači i istu količinu kondenzata.
A količina tog kondenzata, koji će stići do potrošača, samo zavisi od načina uklanjanja vode iz komprimovanog vazduha

@borism25: nema veze sa grejanjem već sa hlađenjem

http://zastos.com/RelHumidity/Relativna_vlaznost.htm
Mali kalkulator, ali za atmosferski pritisak :)
Make no mistake between my personality and my attitude.
My personality is who I am.
My attitude depends on who you are.
User avatar
singer
Glavni moler
Glavni moler
Posts: 5370
Joined: 19 Nov 2009 19:04
Location: Novi Sad
Contact:

Post by singer »

dok sam imao kompresor od 250l i radio svaki dan farbanje(u toku farbanja se ukljucuje svakih 20-30 min)kondezata je bilo na izvoz,i u tanku i u separatoru...

Otkad radim isto sa kompresorom koji ima tank 850l i isti posao(ukljuci se 2 -3puta u toku celog farbanja)kondezata nema u separatoru nista a u tanku tek nesto malo(smesno)-pa sad mi objasni u cemu je stvar :)
Nema tog industrijskog giganta od koga mi ne mozemo napraviti malo ili srednje preduzece!!!
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

Uvek je potrebno obezbediti visok pritisak i nisku temperaturu komprimovanog vazduha kako bi do potrosaca dosao sto suvlji vazduh.
A mali kompresor vise ugreje vazduh pa se vise kondenzata stvori
User avatar
adorjan
Brzi dodavač alata
Posts: 5
Joined: 11 Sep 2019 13:36
Location: Svilojevo

Post by adorjan »

Poštovani! Ne znam da li neko može da mi pomogne o rešavanju problema u vezi creva i pištolja za duvanje. Bilo kad spojim brzu spojku na crevo i pištolj za duvanje guma curi vazduh sa spojnici! Kako mogu to rešiti da ne curi? Jel imao neko sličan problem?
User avatar
maricaiivica
Moderator
Moderator
Posts: 3690
Joined: 30 Nov 2009 23:30
Location: Beograd
Contact:

Post by maricaiivica »

Idi do Žiće u radnju i uzmi onu belu gumicu. Kosta nesto bezveze a zaboravices na curenje vazduha iz spojnice
Post Reply